.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 06:40:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 21:32:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2006 21:14:26
Posty: 2
Lokalizacja: Toruń
Witam. A ja mam pytanie do Baskeciora odnośnie 3 stylów jazdy opisanych powyżej. Rozumiem, że obowiązują one na silniku ciepłym, czyli przy temp. 90 stopni a temp. oleju powyżej 50 stopni? Czy w takim razie na silniku zimnym, aż do momentu rozgrzania lepiej używać PSJ (wh. przykazań coby zimnego silnika nie pałować)?

Pozdrowionka

_________________
Azaluski
CORDOBA 1.9 TDI (AFN)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2006 07:17:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
azaluski napisał(a):
Witam. A ja mam pytanie do Baskeciora odnośnie 3 stylów jazdy opisanych powyżej. Rozumiem, że obowiązują one na silniku ciepłym, czyli przy temp. 90 stopni a temp. oleju powyżej 50 stopni? Czy w takim razie na silniku zimnym, aż do momentu rozgrzania lepiej używać PSJ (wh. przykazań coby zimnego silnika nie pałować)?

Pozdrowionka

Na zimnym silniku z powodzeniem można stosować styl nr 2 , ale do wysokich obrotów należy dociągać miękko, czyli zeby wskazówka obrotomierza przesuwała się powoli, płynnie.
PSJ osobiście odradzam, to są silniki turboładowane i nie lubią sadzy w tłumiku i dolocie (Bilu zaraz mnie opierniczy :P ).
Natomiast w chwili gdy silnik osiągnie ok 80 st C temp płynu chłodzącego, można śmiało jechać normalnymi stylami (2 i 3) i gnieść pedał do oporu.

pozdrawiam

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2006 11:28:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
No właśnie. A ja sobie przywiozłem autko z niemiec gdzie było ujeżdżane PSJ bo sadzy mam w dolocie tyle, że ledwo powietrze sie przez niego przeciska. I co tu zrobić? Na wiosenke rozbieram dolot i czyszcze z syfku kanały dolotowe, ale co zrobić z mazią w głowicy? Jest jakiś sposób aby wyczyścić kanały ssące w głowicy bez jej ściągania?

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2006 17:03:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
nivre napisał(a):
Jest jakiś sposób aby wyczyścić kanały ssące w głowicy bez jej ściągania?

Stosować styl nr 3. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2006 18:11:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
No nie wydaje mi się że to pomoże :/ to jest taka zalepa, że trudno nożem ją usunąć. Zatkałem egr to przynajmniej więcej tego się nie będzie zbierało na ściankach, ale trzeba to wyczyścić bo autko zmulone. Z kolektorem nie ma problemu bo dam do wypiaskowania i będzie jak nowy, ale gorsza sprawa jest z głowicą :(

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2006 18:26:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.gru.2005 18:35:46
Posty: 220
Lokalizacja: Rzeszów
A w jaki sposób czyścic to cale gowno?? Gdzie sa te kanaly dolotowe i kanaly ssace glowicy, co z tlumikiem??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2006 19:37:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
nivre napisał(a):
No nie wydaje mi się że to pomoże :/ to jest taka zalepa, że trudno nożem ją usunąć. Zatkałem egr to przynajmniej więcej tego się nie będzie zbierało na ściankach, ale trzeba to wyczyścić bo autko zmulone. Z kolektorem nie ma problemu bo dam do wypiaskowania i będzie jak nowy, ale gorsza sprawa jest z głowicą :(

Zapytaj klubowicza o nicku Kinyo (na spottach i zlotach w wątku łódzkim), on ostatnio usuwał syf w swoim traktorze, bo tez kupił 1Z`ta od emeryta :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2006 19:40:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.gru.2005 18:35:46
Posty: 220
Lokalizacja: Rzeszów
Oks, dzieki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2006 13:51:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.gru.2005 18:35:46
Posty: 220
Lokalizacja: Rzeszów
Pytanie: przy jakich obrotach wlacza sie turbo i jakie nalezy utrzymywac zeby ono dzialalo, powiedzmy tak np na 4 i 5 biegu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2006 14:14:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
rafal_online napisał(a):
Pytanie: przy jakich obrotach wlacza sie turbo i jakie nalezy utrzymywac zeby ono dzialalo, powiedzmy tak np na 4 i 5 biegu?

Turbina pracuje w całym zakresie obrotów.
Twoje pytanie dość nieprecyzyjne winikało z niewiedzy w tym temacie, ale zapewne chodzi Ci o to w jakim zakresie obrotów jest najbardziej efektywne ?

W TDI (1Z) w zakresie 2000-5000 rpm.
W nowszych od ok 1700 rpm.
W konstrukcjach typu PD juz od 1400 rpm.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2006 14:23:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.gru.2005 18:35:46
Posty: 220
Lokalizacja: Rzeszów
Tk, chodzilo mi o wydajnosc. Niekiedy jadąc wlasnie na wczesniej wspomnianym 4 czy 5 biegu czuje wyraznie jak przy ok 2500rpm zaczyna pracowac turbina, gdy obroty nieznacznie spadaja czuje jak auto traci tak jakby dynamike przyspieszenia, wiec otrzymuje efekt jakby szarpniecia, zmulenia samochodu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2006 14:27:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
rafal_online napisał(a):
Tk, chodzilo mi o wydajnosc. Niekiedy jadąc wlasnie na wczesniej wspomnianym 4 czy 5 biegu czuje wyraznie jak przy ok 2500rpm zaczyna pracowac turbina, gdy obroty nieznacznie spadaja czuje jak auto traci tak jakby dynamike przyspieszenia, wiec otrzymuje efekt jakby szarpniecia, zmulenia samochodu.

Przeprowadź sobie na pustej drodze taki test:

Silnik rozgrzany do min 80 st C. Zatrzymaj się , po czym niech auto zacznie się toczyć - rusz ze sprzęgła. Gdy zacznie się samo toczyć wciśnij pedał przyspieszenia do dechy. Chwila w której auto potężnie szarpnie i zapiszczą koła i pójdzie dym ( :P :D ) to moment najsilniejszego doładowania ( u mnie ok 2300 rpm).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: