.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 10:15:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.5 tdi 103kw dymi
PostNapisane: 02.sty.2006 20:44:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
Witam, mam taki dziwny problem z audi a6 otoz, dosc mocno kopci przy obrotach od 1200 do 2000 i pozniej od 3 200 do konca. EGR wstawilem nowe, bo stare zdechlo, jednak problem dalej jest. Dodam ze nie zauwazylem zadnych ubytkow mocy, zautko zapier... jak dzikie, nie pali wiecej. Paliwo tez jest ok. Co sie dzieje?

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.5 tdi 103kw dymi
PostNapisane: 02.sty.2006 22:43:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
dandifr napisał(a):
Witam, mam taki dziwny problem z audi a6 otoz, dosc mocno kopci przy obrotach od 1200 do 2000 i pozniej od 3 200 do konca. EGR wstawilem nowe, bo stare zdechlo, jednak problem dalej jest. Dodam ze nie zauwazylem zadnych ubytkow mocy, zautko zapier... jak dzikie, nie pali wiecej. Paliwo tez jest ok. Co sie dzieje?


Ciezko powiedziec co to znaczy dymienie wedlug Ciebie, sprawdz na sam poczatrek dolot, moze gdzies lapie lewe powietrze...

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 09:52:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
prawdopodobie masz gdzieś dziure w dolocie kolega z gory dobrze prawi, ale najlepiej rozbierz i sprawdz czy nie zasysa. pozdro

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 10:05:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
nieszczelnosc dolotu wg mnie nie wchodzi w gre bo:
- nie ma ubytku mocy
- auto kopci m.in. od 1200 do 2000 obr/min czyli zanim turbina zacznie pompowac
BTW w doladowanych silnikach przy dziurze w dolocie powietrze nie jest zasysane tylko przez nieszczelnosc ucieka :!!:

obstawialbym bardziej lejace wtryski

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 10:52:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
niech podjedzie do warsztatu i bedzie wszystko wiadomo tam mu na vagu moze cos wyskoczy tylko dobrego................np. owsiana 4 we wrocku

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 18:12:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2005 21:54:59
Posty: 114
Lokalizacja: Suwałki
Bilu dobrze podpowiada najprawdopodobniej wtryski ci leja.Wtedy nie ma spadku mocy a czarny kopec stylu leci caly czas. No moze jeszcze przestawiony rozrzad???

_________________
C4 2,8 V6 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 19:39:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
czy czyms to grozi i jak drogie sa wtryski ? czy moze jakos sie doprowadzic do porzadku bez ich wymiany ? Na VAS`ie nic nie wykazuje.

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 20:41:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:00:05
Posty: 234
Lokalizacja: Londyn
Auto: Audi RS4 B7 Avant
Mialem podobny przypadek poprostu turbina puszczala olej i kopcil tak ze momentami nic w lusterku nie bylo widac :P Wystarczylo rozebrac turbine uszczelnic od nowa i lata jak ta lala :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 21:21:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
No tez myslalem o tym, ale oleju nie ubylo nawet gram wiec to odpada. Po za tym jak turbo jest nieszczelne to wszystko w okolicy jest upaprane olejem, tutaj jest czysto i sucho.

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 08:44:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:00:05
Posty: 234
Lokalizacja: Londyn
Auto: Audi RS4 B7 Avant
No własnie u mnie tak nie bylo. Wszystko do okoła turbiny suche a oleju ubywalo tak malo ze nie mozna bylo stwierdzic czy to od tego a zaslona dymna byla i to naprawde straszna :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 12:36:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
A no i jeszcze jeden szczegol, silnik nie dymi jak nie wcisne gazu do podlogi, tylko przy maksymalnym wcisnieciu gazu

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2006 06:49:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:04:05
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź-Sieradz-Piotrków albo Warszawa
Ciekawostka...
Mam tak samo w swojej!!
Coś mi się wydaje że ten typ tak ma...
Opiszę co zrobiłem i co się dzieje to może da się jakieś wspólne wnioski wyciągnąć.

1. Filtry nowe, nieszczelności w dolocie brak, EGR zaślepiony, katalizator wyjęty (oczywiście tylko w celu sprawdzenia), kolektory czyste (bez nagaru i oleju), turbo dmucha jak szalone - zamiast 1900 daje chwilami nawet ponad 2000mbar - ale zaraz je bypass odcina. Jedynym problemem może być duża bezwładność; właśnie tak do 2000 obr/min potrzeba wieki na reakcję. Może to to?

2. Kąt wtrysku jest OK, tzn w górnej części zakresu (wcześniejszy). Nie wiem czy to tylko w mojej tak jest, ale początek wtrysku skacze jak szalony po połowie zakresu. Jak jest w Waszych? Myślę że to wina napędu - drgania skrętne wałka rozrządu przenoszą się na pompę.

3. Odpalanie na zimno - gdy jest poniżej 0 żadnych problemów (sprawdzone do -17). Najsłabiej pali tak od +5 do +8 stopni. Trzeba pokręcić chwilę. Ciśnienie sprężania jest OK (27-28at) więc to nie wina zdartego silnika. Ponieważ na mrozie pali dobrze, to też nie jest paliwo. Jedyne co mi przychodzi do głowy to za mała dawka rozruchowa w takiej temperaturze - jak ją zwiększyć? Powinno być w adaptacji, ale u mnie jest pusto - dostępny jest tylko kanał zerowy. Jest w Waszych Niuniach dostępny jakiś kanał? BTW: kod wejścia w Adaptację dla tego silnika to 11463, kod z silników 1.9 nie działa

4.Zostały mi do sprawdzenia wtryski. Zobaczymy.

Na wykresie z hamowni wyszło, że w zakresie do 2000 obr jest "dołek" w mocy (ale płynny, nie jakiś nagły spadek). Porównałem wykres z innym AEL (a właściwie z D5252T) i tamto auto ma tak samo. Tak ma być? Na fabrycznych wykresach jest zypełnie inny... :-(

_________________
A6/C4 AEL
Golf III 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2006 07:23:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
Mikpo ja mam to samo z odpalaniem jak zimny tyka od razu ale jak spadnie mu temperatura pz zagrzaniu tz.postoi 1 godzinke to ma problemik, zapala ale po 4 kreceniu.dziwne ale ja od kupna niuni tak mam......moze tak ma byc ale nie sadze.........

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2006 08:44:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2004 21:14:46
Posty: 649
Lokalizacja: mazury
skad ja to znam :)
U mnie tak samo kat jest niby ok ale nie stabilny lata po wykresie.
Panowie z unitronika powiedzili ze nie wiedza czemu tak ze tzreba szukac mechniacznie (pompa, wtryski ..).

Odpalanie to samo czyli pokrecic trzeba z 4-5sek jak zimno ale jeszcze bez swiec.

Jade w srode do "pompiarza" mechanika na sprawdzanie all kompresja, swiece, wtryski itd.

_________________
pozdrawiam
sampek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2006 09:22:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 20:48:56
Posty: 2300
Lokalizacja: CRACOVI
dandifr napisał(a):
A no i jeszcze jeden szczegol, silnik nie dymi jak nie wcisne gazu do podlogi, tylko przy maksymalnym wcisnieciu gazu

U mnie jest podobnie z tym że ostatnio zauważyłem że dymi tylko za pierwszym drugim razem, potem nawet jak docisnę do końca żadnych objawów dymnych ;-), Z zapalaniem u mnie jest inaczej niż u was, rano trochę pokręci zanim zapali i przez chwile jak by nie równo chodził. Zato później nie ma problemu. Nawet wczoraj miałem taką sytuacje odpaliłem auto na parkingu a tu czuje że natychmiast muszę się zameldować w WC :diabel: przejechałem 30m zgasiłem i ..... wracam świece nawet się nie zapaliły a odpalił od kopa temp ok -10C

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2006 09:36:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
audik ja ztym odpaleniem co ci tak nierowno chodzi to pewnie jakas swieca , tak miałem rowniez , wymianka i hula..

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2006 09:39:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
u mnie audik jest identycznie jak u ciebie tez przejade i pali od dotkniecia tylko , gdy postoi godzinke lub dłuzej kiedy silniczek troszke ostygnie to 4-5 razy rzeba.........bardzo dziwne.....jak bardzo zimno to pali bez zarzutow...

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2006 09:46:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 20:48:56
Posty: 2300
Lokalizacja: CRACOVI
Jak postoi parne godzin też odpala bez kłopotu. Wygląda ze nie lubi tylko jak mu komp każe podgrzać świeczki wtedy cuduje hahahah :diabel:
Jak zimno sprawdzałem narazie do -16C i tydzień stał, wcale łatwo mu nie poszło to odpalanie tak chciał ale się bał wsumie za drugim kręceniem po ok 20-30s odpalił ale tez mu się nie podobało :D

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 16.sty.2006 09:55:14 przez audik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2006 09:51:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
moze i tak ...............trza z nim porozmawiać na powaznie........... :diabel:

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2006 11:42:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:04:05
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź-Sieradz-Piotrków albo Warszawa
sampek napisał(a):
skad ja to znam :)
U mnie tak samo kat jest niby ok ale nie stabilny lata po wykresie.
Panowie z unitronika powiedzili ze nie wiedza czemu tak ze tzreba szukac mechniacznie (pompa, wtryski ..).

Odpalanie to samo czyli pokrecic trzeba z 4-5sek jak zimno ale jeszcze bez swiec.

Jade w srode do "pompiarza" mechanika na sprawdzanie all kompresja, swiece, wtryski itd.


Mógłbyś jeszcze "ręcznie" zerknąć na poosiowe luzy wałka pompy? (trzeba zdjąć pasek)
W mojej jest trochę ponad 1 mm, nie wiem czy to nie za dużo... Może krzywki się już wydarły albo co?

A jak odpalisz na "średniozimnociepło" ;-) czyli jeszcze bez grzania świec, to za drugim razem, po kilku sekundach pracy, odpala OK?

Mam jeszcze propozycję do wszystkich posiadaczy C4 z silnikiem AAT lub AEL (2.5 TDI R5):
Jeżeli macie VAG-a lub coś podobnego, albo ktoś wam robi diagnostykę - spiszcie wartości wszystkich kanałów (przy pracy na wolnych obrotach i przy 3000 na pełnym obciążeniu). Będzie łatwiej porównać co jest nie tak albo odstaje od normy. Swoje dane obiecuję wysłać w nowym topicu już wkrótce.
I jeszcze jedno dotyczące adaptacji:
Po zalogowaniu się do ECU (11463) sprawdźcie proszę adaptację. Ile macie dostępnych kanałów? Powinny być takie (sorry ale nie chce mi się tłumaczyć):
Channel 1: injected quantity
-Check the injected quantity at idle, engine warm and all power consuming devices turned off. Specification is 2.5 to 9 mg/h.
-To change the amount of injected fuel perceived by the ECU, go to adaptation channel 1.
-If you have driveability problems, you may want to increase it to 3-4 mg/h.
-For slightly improved throttle response, you may try to decrease the value.
Channel 2: idle speed
-To increase idle speed, increase the value and vice-versa
Channel 3: EGR
-To decrease the EGR rate, increase the number to the highest possible value (typically 33768)
-This will prevent/slow down the intake manifold clogging problem and reduce smoke
-Though the MAF at idle is still within specifications (370 mg/h) do not use this adaptation on the road
Channel 4: start of injection
-This channel commands the start of injection over the whole operating range of the engine, including at full load. Advanced timing there may lead to severe damage to the engine because of the increased combustion pressure.
-It is in no way a substitution for the mechanical pump setting seen previously
-In a nutshell: don’t mess with it!
Channel 5: starting conditions
-Though undocumented, this channel effects the injected quantity the ECU allows when cranking
-You may want to experiment with it as a temporary fix for bad-start problems

Zwłaszcza ostatni kanał może być pomocny do rozwiązywania problemów z rozruchem. Tylko trzeba go mieć.... U mnie niestety nie ma, nie wiem czy to wina interface-u który mam, wersji softu (może jakaś wcześniejsza) czy czegoś innego.

_________________
A6/C4 AEL
Golf III 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: