.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 06:54:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przy dodaniu gazu ściąga na lewo/ przy puszczeniu odwrotnie
PostNapisane: 16.sty.2006 19:21:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2006 19:14:04
Posty: 1
Lokalizacja: Bartoszyce
Witam.

Mam problem z autem Audi 100 model C4, 94r, silnik 2,3 benzyna.

Zmieniłem w październiku opony z letnich na zimowe i powstał problem
taki, że przy prędkości ponad 70km/h i więcej gdy dodaję gazu,
samochud zaczyna mi ściągać w stronę osi jezdni (lewo) a gdy gwałtownie
puszczam gaz, samochód ściąga mi w prawo.
Nadmieniam, że wymieniłem wszystkie możliwe tuleje metalowo-gumowe,
zarówno na ławie z przodu i z tyłu, na drażku reakcyjnym z przodu
i na końcówkach drążka reakcyjnego. Badania amortyzatorów wykazują, że
są one sprawne.
Robiłem już 3 razy (!!) geometrię i każda wykazuje w momencie wyjazdu dobre
parametry, lecz gdy jadę żeby sprawdzić autko, problem sie powtarza.

Zbieżnośc jest prawidłowa. Robiłem to po raz 3 dzisiaj i nie dość, że gdy wyjechałem
kierownica nie jest ustawiona na wprost lecz lekko w prawo, to jeszcze ściąga mnie
w lewo gdy do dam gazu, a w prawo gdy go puszczam raptownie.
Gdy puszczam gaz powoli, to muszę kontrować kierownicą lekko w lewo.

Nie wiem co mam dalej robić, może wymienię opony z felgami na zestaw letni,
bo mówią mi że to może być problem opon. Ale wydaje mi się, że to jednak co innego
gdyż przez jakiś czas było OK.

Proszę o w miare szybkie odpowiedzi, gdyż jutro muszę pokonać ponad 500 km a taka
jazda jest bardzo męcząca.

Pozdrawiam
KW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2006 19:46:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2006 11:33:24
Posty: 115
Lokalizacja: Katowice
Miałem dokładnie taki sam problem,była to zbierzność.Ale piszesz ze masz wszystko porobione to sprawdz te opony,jak nie to mechanizm ruznicowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2006 01:32:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Wydawać by sie mogło ze problem leży w nieprawidłowo "przeprowadzonej zbieżności" ponieważ jak ją ustawino to widziałbym taką możliwość ze gość regulował ją na jednym drązku a powinien to robić na obydwu ponieważ zmienia ci to długoś drązków: jeden skraca drugi wydłuż ... to może być przyczyną.

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2006 06:22:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2005 19:33:05
Posty: 120
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
marek napisał(a):
Wydawać by sie mogło ze problem leży w nieprawidłowo "przeprowadzonej zbieżności" ponieważ jak ją ustawino to widziałbym taką możliwość ze gość regulował ją na jednym drązku a powinien to robić na obydwu ponieważ zmienia ci to długoś drązków: jeden skraca drugi wydłuż ... to może być przyczyną.


Witam
Akurat zbieżności połówkowe nie powinny mieć wpływu na takie zachowanie samochodu. Jedyną niedogodnością w przypadku źle ustawionych zbieżności połówkowych jest rozbieżność między środkiem przekładni kierowniczej, a kołami ustawionymi do jazdy na wprost. Może to skutkować tym, że w jedną stronę samochód będzie miał niepełny skręt, natomiast przy samochodach z przekładnią ślimakową będzie też większy luz kierownicy przy kołach ustawionych na wprost.

Problem u kolegi wg mnie wynika jednak ze zużycia tuei met-gum na wahaczach lub co byłoby gorsze ze złych kątów nachylenia koła co może być skutkiem poważnego wypadku.
Żeby wyeliminować wpływ opon proponuję zamianę przód-tył.

_________________
Audi A6 C4 2.8 30V Quattro automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2006 11:57:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2006 11:33:24
Posty: 115
Lokalizacja: Katowice
Kolega napisał ze zawieszenie jest sprawne i zbiezność zrobiona a przy zbiezności sprawdza się tez kąt nachylenia koła takze by to wyszło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2006 12:26:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2005 19:33:05
Posty: 120
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rafał 33 napisał(a):
Kolega napisał ze zawieszenie jest sprawne i zbiezność zrobiona a przy zbiezności sprawdza się tez kąt nachylenia koła takze by to wyszło.

To zależy gdzie się robi. Często jest tak, że jak robisz zbieżność to kąta pochylenia koła i kąta wyprzedzenia zwrotnicy nikt nie sprawdza. Dopiero jak zamówisz pełną geometrię która jest 2-3 razy droższa to gościu to sprawdzi i ustawi.

_________________
Audi A6 C4 2.8 30V Quattro automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2006 13:19:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Kolega sprawdził tuleje na wahaczach te które mocuje się do wózka?
I ewentualnie poduszką amortyzatora na górze?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: