.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 03:10:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zawór wolnych obrotów??
PostNapisane: 21.sty.2006 17:55:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2006 17:23:21
Posty: 14
Lokalizacja: Białystok
Witam potrzebuję jakiejś informacji najlepiej zdięcia gdzie jest zawór wolnych obrotów w B3 1990 2,0 . Mam problemy z uruchamianiem auta kable ,świece, kopułka i palec wymienione. Podejrzewam ze czyszczenie tego zaworu cos pomoze bo przegladalem inne posty i to może być to ale zobaczymy. Nie wymieniałem jeszcze filtru paliwa ale to na później.
A tak na marginesie to przyczyn może być wiele bo nawet na nowym akumulatorze nie moglem porządnie zakręcić przy -26, olej nie wymieniany przez 20000km gęsty jak masło, jak na pych się odpali to extra chodzi silniczek, czeka mnie jeszcze robota rozrusznika bo nie zawsze łapie nawet w trakcie kręcenia się rozłącza i słychać jak tylko pracuje sam rozrusznik, podobno jeszcze dojdzie wymiana czujnika temp. płynu chł. bo jego pomiar podobno steruje rozruchem.
Ogólnie wygląda to tak, kręce rozrusznikiem i nie może odpalić czasami słychać jak coś próbuje zaskoczyć ale to niewiele i dalej kręcenie. Gdy temperatura jest bliższa 0 st. to w końcu uda mi się odpalić ale długo trzeba kręcić. Przy tych temperaturach nie ma szans tylko i wyłącznie na pych i to po jakichś 2 km holowania. Pozatym przy dodawaniu gazu gaśnie gdy nie jest dostatecznie rozgrzany.
Pozdrawiam no i prosiłbym o jakieś wskazówki w jakiej kolejności to wszystko posprawdzać (zapłon sprawny) no a jak komuś nie będzie się chciało pisać to przynajmniej zdięcie z tym zaworem od wolnych obrotów.
Pozdrawiam Uff ale się napisało :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2006 20:28:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Cześć! Co ty wypisujesz , nie wymieniałeś oleju przez 20000km!? masakra! a poza tym przy -26 to nawet nowy aku nie będzie miał łatwo zakręcić, a na jakim oleju jeździsz? 15W40?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2006 20:52:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2006 17:23:21
Posty: 14
Lokalizacja: Białystok
Dziś właśnie wymieniłem olej , zalałem 15w40 i po 9godzinach na mrozie -20st. odpalił , podejrzewam ze stary olej musial stwarzac jakis duzy opor co bylo posrednio przyczyna niepalenia. A jesli chodzi o te 20000 to podejrzewam ze mniejwiecej tyle on przejechal na tym oleju wiem ze to straszne ale trzeba tu winic poprzedniego wlasciciela i mnie tez zreszta bo odrazu powinienem olej wymienic.
Mimo wszystko jeszcze nie pali tak jak bym chcial.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2006 21:08:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Rozumiem że nie dawno nabyłeś auto. jeśli chodzi o silnik krokowy to ma on głównie wpływ na pracę silnika na wolnych obrotach zwłaszcza jak jest zimny. Jedną rzecz chciałbym wiedzieć , jak wygląda sprawa kompresji w twoim silniku , myślę że musisz to sprawdzić. pozdrawiam .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2006 12:42:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2006 17:23:21
Posty: 14
Lokalizacja: Białystok
Jesli chodzi o kompresje to nie mam pojecia, moze i trzeba by bylo sprawdzic.
Po calej nocy postoju na mrozie odpalil tylko musze dziwnie go odpalac. Rozruch na benzynie, łapie obroty i zaraz chce zgasnac. Aby nie zgasl musze szybko przelaczyc na gaz i trzymac wysokie obroty jakies 5 min az zlapie temperature. Pozniej na paliwie juz chodzi jak jest rozgrzany bez problemu, tylko przy zimnym silniku nie chce mi chodzic. Odpali potrzyma 1000 i gasnie, jak dodam gaz to jeszcze szybciej zgasnie.
Dzieki za zainteresowanie sie tematem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2006 13:24:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
ZAWOR wolnych obrotow! A to dobre :diabel: A moze jak tu???http://forum.audiklub.org/viewtopic.php?t=27908

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2006 19:52:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Przyszła mi do głowy jeszcze jedna sprawa masz rozumiem pełny wtrysk a więc dochodzi jeszcze temat cisnienia w układzie paliwowym! Dochodzi jeszcze co za tym idzie sprawdzenie reg. ciśnienia i wtrysków . Życze owocnej pracy, jak dojdziesz co było to pochwal się!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 07:03:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2006 17:23:21
Posty: 14
Lokalizacja: Białystok
Witam no juz sam nie wiem o co chodzi memu autku teraz wogole njie moge odpalac na bezynie czasem zaskoczy ale tylko przy gazie. Z paliwem lipa.
Mam prosbe moze ktos moglby mi zrobic liste co pokoleii posprawdzac i jakimi metodami. Fajnie by bylo gdyby jakies zdiecia byly. Wolalbym to sam posprawdzac, jakos nie ufam warsztatom.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2006 17:44:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2004 08:18:39
Posty: 31
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Mam podobne problemy. Po długim postoju (np. noc) bardzo ciężko pali a jak jest poniżej -5 to już nawet nie ma co próbowac. Czasami za którymś razem zapali ale zaraz zgaśnie (zadusi sie) Dodanie gazu (o ile jeszcze sie silnik nie nagrzał ) powoduje szybsze zgaśnięcie (zaduszenie) silnika.
No i co to może być???

_________________
Kto pyta nie błądzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2006 18:21:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 21:58:32
Posty: 90
Lokalizacja: Podkarpacie
Jakbyscie napisaml jakie macie silniki to może Wam pomoge. Audi ma kilka układów wtryskowych i zupełnie inaczej działają.

Szczegóły.


symbol silnika wystarczy.


Nara


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2006 14:03:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2004 08:18:39
Posty: 31
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Audi 80 B3 1990r silnik 3A poj. 2.0 Beznzyna, wielowtrysk, 113 kucyków
gdyby jeszcze jakieś dane to chętnie podam.

_________________
Kto pyta nie błądzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2006 15:13:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2006 16:35:07
Posty: 11
Lokalizacja: Gdańsk
no wiec panowie powiedzcie gdzie tankowaloscie ostatnio ??
jest taki motym ze na stacjach tankujecie wode z paliwem zamiast czystego paliwa, nastepnie woda osadza sie na dnie baku. Jak przychodzi mroz jest mozliwosc ze lekko sie zmrozi i potem nie mozna odpalic, a jak troszke cieplej sie zrobi to po meczarniach pewnie zaskoczy.
Mialem taki przypadek w Kadecie co prawda na gazniku ale byly takie same objawy ze ledwo ledwo źipal, 1/3 tego co sie zatankowalo to byla woda.
Takze radze sprawdzic pierw to niz rozbierac caly silnik w drobny mak :)

_________________
Policyjne B3 90r. JN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2006 18:00:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2005 19:35:08
Posty: 64
Lokalizacja: Suwałki
mam ten sam problem co powyzej tylko ze mi nie gasnie po dodaniu gazu, jak zapali chodzi jak ta lala, co do paliwa leje Verve 98, a to chyba dobre paliwo, oprocz tego wariuja mi obroty po drugim odpaleniu, wiec mam zamiar zajac sie silniczkiem krokowym. Ztego co wiem to jest on umieszczony z przodu silnika, (pod szyba) na kolektorze ssacym. Dochodzi tam gumowa rurka, i jakies kabelki. Mam zamiar to wymontowac i sryskac WD-40. Jesli sie myle prosil bym o szybkie naprostowanie zanim zdemoluje cos w silniku ;). Dzieki. Aaaa jeszcze jedno gdzie sie zajduje czujnik temperatury odpowiedzialny w jakims stopniu za rozruch i jak drania spradzic czy dziala, moze to to badziewie jest przyczyna problemu RANNEGO KATOWANIA ROZRUSZNIKA

_________________
Audi 80 B-3 2.0 16V 6A Sport Edition
Stare ale JARE 1991r i pod góre ciągne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2006 20:14:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2006 16:35:07
Posty: 11
Lokalizacja: Gdańsk
kurcze ja z zapalaniem mam tez problem ale jedynie jak jest cieply i to tez zalezy bo czasami pali od dotkniecia a czasami trzeba pokrecic i to wlasnie na benzynce sie dzieje wiec chyba pozegnamy sie z czujka temperatury

_________________
Policyjne B3 90r. JN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: czujnik temp, ssanie
PostNapisane: 23.lut.2006 12:33:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 15:15:51
Posty: 42
Lokalizacja: białystok
Tak, dokladnie ten czujnik a raczej brak kontaktu jego zlacza jest przyczyna problemow z rozruchem zimnego silnika.
Odkrylem, iz zlaczka jest peknieta i nie trzyma stykow.
Skutek to brak ssania.
Niestety podlaczylem bez kostki izolujac taśmą.

poydr
Krzych[/list]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2006 21:35:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2006 16:35:07
Posty: 11
Lokalizacja: Gdańsk
czujnik wymnienioony ale teraz problem jest z zapalaniem na benzynie :( jak jest cieply trzeba krecic i krecic i gazu lekko dodac bo odpalic nie chce :(
co myslicie co to moze byc ??

_________________
Policyjne B3 90r. JN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2006 11:30:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 15:15:51
Posty: 42
Lokalizacja: białystok
Myślę iż masz zapięte ssanie na stałe stąd problem z rozruchem ciepłego.
Włącz zapłon, otwórz maskę i zdejmij kabel z czujnika, wówczas przy wtrysku słychać krótkie (1s) bzyknięcie. Po nałożeniu następne.
jeśli nie słyszysz nic, zdejmij złączkę i zrób w niej krótkie zwarcie, jeśli nadal brak bzykania przy wtrysku szukaj dalej zwarcia w instalacji. Jest jeszcze przekaźnik sterowany tym czujnikiem, może on się zablokował.

Pozdr
Krzych


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: