.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 08:49:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: GAME OVER(zamarznieta instalacja gazowa)
PostNapisane: 23.sty.2006 09:07:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2006 15:26:14
Posty: 28
Lokalizacja: Rzeszów
audi umarło na mrozie:) mam pytanie- swoje audi odpalam zawsze na gazie- mam inst. I generacji, czy gaz może w ogóle zamarznąć? planuję podstawić kilka podgrzewaczy(świeczkowych) pod samochodem z samego rana, żeby jutro rano do pracy go uruchomić- jak myślicie bracia- pomoże?? wiem, może to pytanie laika, ale chce wiedzieć, czy opłaca mi się wstać wcześniej :D
jestem zrospaczony, bo musiałem dziś do pracy jechać żółto-czerwonym SOLARISEM zamiast moją ukochaną niunią :D gorąco pozdrawiam wszystkich zamarzniętych, proszę o odpowiedź i z góry dziękuję :peace:

_________________
Audi 80 1,8 NE
Benzyna + LPG
66 kW
podobno silnik gaźnikowy brzmi ładniej od zasilanego wtryskiem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: GAME OVER
PostNapisane: 23.sty.2006 09:36:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
MRX napisał(a):
audi umarło na mrozie:) mam pytanie- swoje audi odpalam zawsze na gazie- mam inst. I generacji, czy gaz może w ogóle zamarznąć? planuję podstawić kilka podgrzewaczy(świeczkowych) pod samochodem z samego rana, żeby jutro rano do pracy go uruchomić- jak myślicie bracia- pomoże?? wiem, może to pytanie laika, ale chce wiedzieć, czy opłaca mi się wstać wcześniej :D
jestem zrospaczony, bo musiałem dziś do pracy jechać żółto-czerwonym SOLARISEM zamiast moją ukochaną niunią :D gorąco pozdrawiam wszystkich zamarzniętych, proszę o odpowiedź i z góry dziękuję :peace:


Hej, ja bym na Twoim miejscu przeprosił sie z benzyną i na niej zawsze rozgrzewał silnik :) To raz a dwa to ten wątek już był poruszany i to nawet niedawno :): z tego co zapamiętałem to gaz w butli nie zamarza a jedynie mikser :/ Spróbuj przełączyć na benzynę, poczekaj aż silnik będzie ciepły i próbuj przełączyć na gaz - może się uda ;)

Pozdrawiam i życzę powodzenia :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2006 09:37:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Rany co za bzdura....tak kochasz swoja niunie odpalajac ja na gazie i jeszcze swieczki chcesz pod nia podkladac ja nie moge....wez sie chlopie zastanow bo chyba przemarzles....
Polecam zakup okolo 15l Pb95 i uruchomienie samochodu wieczorkiem, kiedy juz rozgrzeje sie na benzynie - przelacz na gaz i daj jej pochodzic az silnik osiagnie 90 stopni. Rano tez odpal na Pb, a wtedy pojedziesz swoja "ukochana" do pracy...

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2006 09:45:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Witam.Mam stare cygaro z 83 roku i od kiedy 6 lat temu pompa paliwa siadła i uszkodziłem bak cały czas odpalam na gazie a silnik jak chodził dobrze tak chodzi. W duże mrozy dobrze przed odpaleniem wylać powoli 2 litry gorącej wody na reduktor tak aby zrobił się bardzo ciepły i wtedy odpalisz na gazie bez problemu.Warunkiem dalszej poprawnej pracy jest to że musisz odrazu jechać lub na postoju troche mu pogazować aby silnik się rozgrzał i ogrzewał reduktor. Gdy masz za słaby przepływ cieczy przez reduktor to prawdopodobnie zamarznie ale w moim przypadku zawsze tak robie nawet dziisiaj po dużych mrozach i bez problemu pali...

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2006 09:45:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2006 15:26:14
Posty: 28
Lokalizacja: Rzeszów
jest tylko jeszcze jedna kwestia- na benzynie auto pracowało ostatnio w sierpniu :/ , przy uruchamianiu mogą pojawić się komplikacje:) myślę zeby kupic na shellu v-powera, powinno dać radę... no nic, spróbuję:)

_________________
Audi 80 1,8 NE
Benzyna + LPG
66 kW
podobno silnik gaźnikowy brzmi ładniej od zasilanego wtryskiem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2006 09:54:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
No nic chlopaki, pozostaje zyczyc powodzenia w katowaniu motorow pozornymi oszczednosciami....ale to i tak do Was nie przemowi - przeciez Wasze silniki pracuja tak wspaniale heheh. Poczytajcie tylko sobie jak dziala reduktor LPG i czy warto odpalac samochod na gazie kiedy jest zimno w kontekscie rozpieprzania sie membran w nim :) Dla przykladu mam dla Was do porownania dwa samochody:

1.) Audi 80 B4 Instalacja II generacji
2.) Kadett 1.4i Instalacja I generacji

W przypadku auta numer jeden reduktor ma juz 3 lata i okolo 150 tkm za soba (glownie w trasie) i nigdzie sie nie wybiera. Komp gazu pilnuje, aby sie nalezycie rozgrzal (35stopni) a dopiero potem przelacza na gaz.
Auto numer dwa, ma juz zainstalowany drugi reduktor - ktoru niestety juz siada bo tam nie ma kompa i moja kobitka nie pilnuje rozgrzewek...

Oba auta mialy zakladana instalacje dokladnie w tym samym czasie w tym samym miejscu :)

A co do wspaniale dzialajacych silnikow....polecam zapoznac sie z konsekwencjami jakie powoduje np. zbyt uboga mieszanka :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Ostatnio edytowano 23.sty.2006 09:58:55 przez zuru, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2006 09:56:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2006 15:26:14
Posty: 28
Lokalizacja: Rzeszów
z tym polewaniem reduktora to całkiem niezły pomysł, tylko jest tutaj jeszcze sprawa zimnego, a co za tym idzie gęstego oleju- nie zatrze się silnik? zaznaczam, że jakiś tydzień tem olej był zmieniany - lotos GAS 15W-40

_________________
Audi 80 1,8 NE
Benzyna + LPG
66 kW
podobno silnik gaźnikowy brzmi ładniej od zasilanego wtryskiem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2006 10:33:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
MRX napisał(a):
z tym polewaniem reduktora to całkiem niezły pomysł, tylko jest tutaj jeszcze sprawa zimnego, a co za tym idzie gęstego oleju- nie zatrze się silnik? zaznaczam, że jakiś tydzień tem olej był zmieniany - lotos GAS 15W-40


Nie powinien. Olej tak czy siak jest osadzony na podzespołach. Jak go odpalisz to początkowo będzie korzystał wyłacznie z tego oleju, który mu pozostał po ostatnim rozruchu. Potem zacznie korzystać juz z nagromadzonego z misce olejowej (zazwyczaj po minucie lub dwóch).

Co do odpalania, to koledzy Ci dobrze radzą z ym odpalaniem na benzynie. Jeśli chcesz by silnik Ci służył długo, zrób jak Ci proponujemy. Wlej mu trochę benzyny i odpal. A nóż - widelec powinien zagdakać. Jeśli nie to jedź do mechanika i niech szuka przyczyny. Lepiej teraz wydać kilka złotych na benzynę a potem zaoszczędzić sobie remontu silnika ;)

Pozdrawiam :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2006 10:50:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jak niedawno chcac przeczyscic rurke gazową (temp na dworz -10), upuscilem troche gazu do słoiczka i ten gaz zamiast odparować pozostal w tym sloiczku przez 15minut :) jedynie sloiczek obszedł szronem, a w srodku gaziorek pływał, wygladal jak woda, tylko pewnie mial z -40. to juz teraz mam jako takie praktyczne pojecie ze gazownia nie odparuje jak nie nbedzie dostatecznie duzo ciepełka i nie cholery nie bede odpalal i rozgrzewal silnika na gazowni gdy na dworze -20-30st.,

jakbyscie mieli wglad do miksera i kolektora ssącego, to byscie widzieli, ze zaraz po odpaleniu na gazowni na mrozie, z miksera nie wylatuje gaz, tylko po części wylatują kropelki ciekłego gazu o temp ponizej -40st i lecą sobie do silnika, hartując co nieco (np. zawory, cylindry).

kiedys jeszcze na starym silniku, mialem problem z obiegiem cieczy chlodzacej przez reduktor, to po kilku km zgasl mi i widzialem reduktor pokryty warstw 1cm lodu, dalej przewód gazowy do miksera byl zamarzniety, tez mieszacz i przepustnica.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2006 11:48:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
MRX napisał(a):
z tym polewaniem reduktora to całkiem niezły pomysł,

... smiech mnie ogarnia jak czytam takie rzeczy ...
A jesli pojedziesz gdzies dalej i autko postoi kilka odzin, bedziesz np w lesie gotował wodę aby polac nim reduktor ? Czy nie prosciej miec kilkanascie litrów benzyny w baku i uruchamiac silnik na benzynie ?
Ludzie, opamietajcie sie , zrobicie wszystko aby (POZORNIE) jeździć taniej, tracąc przy tym głowę i zdrowy rozsądek.
Parownik ( reduktor) musi osiagnac optymalna temp pracy , w przeciwnym wypadku pojedziecie , ale PKS`em ... :zly:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2006 11:56:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2005 15:38:28
Posty: 129
Lokalizacja: EL/RBR
Przyłącze sie do poprzedników, najlepiej zapalać na benzynie, ja jeśli nie zapominam staram sie też gasić na benzynie wtedy lepiej pali z rańca, "mądrzy ludzie" radzą też od czasu do czasu przejechać sie na benzynie tak dla zdrowotności silniczka.

_________________
Audi 80 B-4 2.0E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2006 12:01:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
baskecior napisał(a):
MRX napisał(a):
z tym polewaniem reduktora to całkiem niezły pomysł,

... smiech mnie ogarnia jak czytam takie rzeczy ...
A jesli pojedziesz gdzies dalej i autko postoi kilka odzin, bedziesz np w lesie gotował wodę aby polac nim reduktor ? Czy nie prosciej miec kilkanascie litrów benzyny w baku i uruchamiac silnik na benzynie ?
Ludzie, opamietajcie sie , zrobicie wszystko aby (POZORNIE) jeździć taniej, tracąc przy tym głowę i zdrowy rozsądek.
Parownik ( reduktor) musi osiagnac optymalna temp pracy , w przeciwnym wypadku pojedziecie , ale PKS`em ... :zly:


Poćkej Pane Havranek :): Jedynie chcę sobie we łbie poukładać ;) U mnie w C2 mikser był podłączony pod układ chłodzenia (Lavato albo Lovato) więc wychodzi, że to płyn chłodzący odpowiada za temperaturę miksera, prawda? :peace:

PS C2 na złomie a B1 dalej jeździ ;) Instalacja leży w garażu bo mi jest niepotrzebna :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2006 12:06:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Oczywiscie, reduktor jest grzany z obiegu wodnego, ale skoro zimny reduktor nie dziala a chcesz odpalac na gazie , to gdzie panie starszy tutaj logika ... hę :): ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2006 12:15:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
I to sie kułeczko zamyka :): :peace: Dzięki za potwierdzenie Basket :peace: W takiej sytuacji pozostaje nam życzyć udanego rozruchu na gazie w zimie :):

Ci co przeczytają te nasze przemyślenia pewnie szybko pójda po rozum do głowy i zaczną uruchamiać silniki tak jak powinni a nie tak jak chcą "bo jest taniej" :diabel:

Pozdrawiają wspólnie Zdroworozsądkowcy :diabel: :): :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2006 12:17:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
A ja dodam tylko od siebie, że Wasze oszczędności przy odpalaniu na LPG (pomijając katowanie reduktora i silnika) to mit bo w takich warunkach silnik łyknie Wam dwa razy więcej LPG niż benzyny (m.in. stąd też duży wzrost spalania LPG w niskich temp.). Wnioski wyciągnijcie sami.
Osobiście zawsze palę na Pb i może nie jestem aż tak konserwatywny, żeby czekać na 35* :) (co byłoby skąd inąd najlepszym rozwiązaniem i dla reduktora i dla silnika :) ), ale jednak te parę km robię na benie.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2006 12:35:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kordek napisał(a):
I to sie kułeczko zamyka :): :peace: Dzięki za potwierdzenie Basket :peace: W takiej sytuacji pozostaje nam życzyć udanego rozruchu na gazie w zimie :):

Ci co przeczytają te nasze przemyślenia pewnie szybko pójda po rozum do głowy i zaczną uruchamiać silniki tak jak powinni a nie tak jak chcą "bo jest taniej" :diabel:

Pozdrawiają wspólnie Zdroworozsądkowcy :diabel: :): :peace:

Podpisuję się obiema łapkami pod manifestem. :D :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2006 20:01:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Ja zawiesiłem jazdę na sekwencyjnej instalce LPG do czasu poprawy warunków pogodowych... ale tego V-powera to wcina jak diabli - jutro zobaczę, czy nie ma przypadkiem dziury w baku ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2006 08:05:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2006 15:26:14
Posty: 28
Lokalizacja: Rzeszów
PANOWIE WłALA :D wczoraj wieczorem niestety byłem zmuszony zaznaczam ostatni raz odpalać go na gazie w nocy, przeprosiłem niunię ;) i polałem reduktor gorącą wodą, wszystkie przewody od niego były pozamarzane, ale jak dostał trochę ciepła, to zaraz pofuczał i puścił :D :!!: zaraz po reanimacji silnika i jeszcze z 5 minut cały czas polewałem go, aby rozprężający gaz nie zamarzł ponownie, aż wskazówka podskoczyła do 50 stopni, potem pojechałem na shell i nalałem 10l v-powera i po raz pierwszy od sierpnia przełączyłem na benzynę... po czym, pokaszlał, pokichał i jak dał z kopyta to aż miło mi się zrobiło:) Dzięki panowie za cenne wskazówki- od razu człowiek widzi które forum o audi jest najlepsze w polsce :peace: dzięki za zainteresowanie tematem :peace:

_________________
Audi 80 1,8 NE
Benzyna + LPG
66 kW
podobno silnik gaźnikowy brzmi ładniej od zasilanego wtryskiem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2006 08:05:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
baskecior napisał(a):
Podpisuję się obiema łapkami pod manifestem. :D :peace:


Wszystko ładnie pięknie....... a co zrobić jak nie ma pompy paliwa :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2006 09:05:29 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
kupic odpowiednio duzy spray latwopalny i jednoczesnie krecic rozrusznikiem pzepustnice na max i walic sprayem w dolot jak najblizej przepustnicy (nawet przeplywomierz mozna ominac).... srednio 150 ml sprayu starcza na okolo minute pracy silnika na obrotach okolo 3000 ( silnik 4 cylindrowy) ;-)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: