.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 21:37:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silnik pluje paliwem - 1.5l
PostNapisane: 20.sty.2006 21:47:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
Hej, mam problem. Od pewnego czasu silnik mi wypluwa coś z rury wydechowej. Poziom oleju sie nie zmienia, chłodziwa też nie (czasami przerzuca płyn do zbiorniczka wyrównawczego ale gdy jest najwyższa temperatura chłodziwa ;) ). Rozmawiałem ze znajomym (po technikum lotniczym kierunek mechanika) i zasugerował, że może to być po prostu niespalone paliwo, że podobno te stare silniki tak mają i jest to ich taka uroda?? Silnik mam na gaźniku więc wszystkie gary dostaja paliwo jednocześnie (tak mi się zdaje). Moje pytyanie jest takie: czy rzeczywiście silnik może wyrzucać niespalone paliwo przez wydech czy może szukać innych przyczyn?

O, jeszcze jedno - jest bardzo trudno odpalić ten silnik bo baaaardzo łatwo go zalać :( Czy to może być kończący się gaźnik? Czy może pływak jest uszkodzony? A może po prostu mieszanka jest źle wyregulowana?

Dzięki i proszę o wszelkie sugestie.

Pozdrawiam :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: to nie musi byc paliwo
PostNapisane: 21.sty.2006 15:00:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 01:00:23
Posty: 38
Lokalizacja: Siedlce
Witam

ten płyn to nie musi być paliwo . mOże to byc także woda która osadza się w tłumik i całum układzie wydechowym. Po rozgrzaniu nie powinno teo byc gdyz cała woda wyparuje.jełsi natomiast masz to juz cały czas to chyba silnik traci swe siły i może wymagać naprawy... :) niestety

_________________
1.8 ADR 96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2006 19:50:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
Nianiul może i masz racje.... Silnik ma podobno teraz z 60 000 przebiegu, podobno jego podzespoły były w idealnym stanie (opinia mechaników) a jednak :zly: Najciekawsze jest to, że na 90% wiem, że jest to 1.5 :): - Audi 80 B1 z Auto Świata miało takie same numery głowicy ;) H.R. Etzold taki sam silnik rozbierał w swojej książce So wird's gemaht (Audi 80 '72 - '78).

Dzisiaj wymieniłem świece na takie, które były w Trabie dwusuwowym (Beru) i o dziwo silnik sie lepiej zaczął zachowywać. Rano sprawdzę jak będzie mu szło odpalanie i czy dalej będzie jakiś płyn sie wydobywał z rury wydechowej....

Ok. Jeśli to nie paliwo to co? Oleju nie gubi..... chłodziwa niby też nie. W sierpniu była planowana głowica i uszczelka pod nią nie była uszkodzona. Czy to może być jakieś mikropęknięcie w jednym z kanałów wodnych , które przechodzą koło tulei zaworów?

Czy tam gdzieś przy zaworach idą w ogóle tunele wodne? Czy zastosowanie jakiegoś specyfiku do likwidacji wycieków z układu chłodzenia jest opłacalne?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2006 09:13:55 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Kordek, nie szukaj dziury w calym ... prawa fizyki mowia ze jezeli zaczniesz ogrzewac zimne powietrze to wytworzy sie para wodna a jak wiadomo zimne powietrze kondensuje pare wodna a tymbardziej zima przy takim mrozie ... nie zauwazyles ze z kazdego auta na ulicy z rury wydobywa sie para wodna w pierwszym etapie jazdy dopoki wydech nie rozgrzeje sie ? a w autach z lpg para idzie non stop bo skutkiem ubocznym spalania lpg jst wlasnie para wodna

no i ta para wodna zanim doleci do konca wydechu zdazy sie ponownie schlodzic i skroplic

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2006 10:45:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
hans napisał(a):
Kordek, nie szukaj dziury w calym ... prawa fizyki mowia ze jezeli zaczniesz ogrzewac zimne powietrze to wytworzy sie para wodna a jak wiadomo zimne powietrze kondensuje pare wodna a tymbardziej zima przy takim mrozie ... nie zauwazyles ze z kazdego auta na ulicy z rury wydobywa sie para wodna w pierwszym etapie jazdy dopoki wydech nie rozgrzeje sie ? a w autach z lpg para idzie non stop bo skutkiem ubocznym spalania lpg jst wlasnie para wodna

no i ta para wodna zanim doleci do konca wydechu zdazy sie ponownie schlodzic i skroplic


Hans, ok. No dobrze ale cały problem polega na tym, że w lecie też czymś pluje więc w tym przypadku para wodna odpada. Nie ma znaczenia czy było plus 20 czy plus 30 bo zawsze przy przygazówce (tak do 4000 obrotów) po rozgrzaniu silnika lub tez po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów zawsze na betonie/asfalcie/piasku pojawiały się czarne kropki jakiejś substancji płynnej :/

Zatem raczej nie dotyczy to skraplania pary wodnej :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2006 12:53:58 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jakby bylo to paliwo to napewno smirdzialoby paliwem a para wodna w temperaturze +30 tez jest tylko w duzo mniejszej ilosci :) ...a to czarne to wlasnie zle przepalone paliwo ... masz za bogata mieszanke na wysokich obrotach

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2006 09:00:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
Ok Hans :D Dzięki za pomoc :peace:

W przyszłym miesiącu podjadę do gaźnikowca i niech mi gaźnik wyreguluje :):

Pozdrawiam :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 02:36:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.wrz.2005 00:45:05
Posty: 177
Lokalizacja: Chełm (lubelskie)
Jestem z Tobą Kordek, u mnie od października także zauważyłem takie objawy... i strasznie mnie to denerwowało. Póki co autko stoi, zaczął za bardzo olej pobierać i nawet po wyjęciu bagnetu spaliny dmuchały z miski, dlatego przymierzam sie do wymiany pierścieni, tylko chwilowo trocha za zimno na takie akcje.
Będę działał coś w tym temacie, może po wymianie ustąpi to dziwne zjawisko plucia (?)wodą. Jeśli nie, bedzie regulacja gaźnika a potem LPG. Pisz jak coś się u Ciebie zmieni.
PZDR.

_________________
___________B2 rocznik '81__________
___________C4 2.3E LPG automatic transmission___________


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 13:33:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2005 20:18:37
Posty: 528
Lokalizacja: Łódź
To jest normalna sprawa że woda wylatuje z rury ponieważ zbiera się w tłumikach i na krótkich odcinkach nie jest w stanie odparować z układu wydechowego a to że ma czarny kolor to wina regulacji składu mieszanki a dodatkowym wspomagaczem wody w układzie wydechowym jest jakość i chrzczenie naszego paliwa do którego każdy coś tam dolewa.

_________________
Pozdrawiamy M&M

A4 B6 Avant
80 B4 Avant (stary grzechotnik)
80 B3
80 B2 GL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 16:02:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
hans napisał(a):
jakby bylo to paliwo to napewno smirdzialoby paliwem a para wodna w temperaturze +30 tez jest tylko w duzo mniejszej ilosci :) ...a to czarne to wlasnie zle przepalone paliwo ... masz za bogata mieszanke na wysokich obrotach


A nie sądzisz że moga to być nieszczelne zawory?
Kordek wspomniał coś że słabo pali i lekko się zalewa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 17:09:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
ADAM 12 napisał(a):
hans napisał(a):
jakby bylo to paliwo to napewno smirdzialoby paliwem a para wodna w temperaturze +30 tez jest tylko w duzo mniejszej ilosci :) ...a to czarne to wlasnie zle przepalone paliwo ... masz za bogata mieszanke na wysokich obrotach


A nie sądzisz że moga to być nieszczelne zawory?
Kordek wspomniał coś że słabo pali i lekko się zalewa.


Snaffie daj znać czy wymiana pierścieni pomogła :peace: Jeśli nie to będziemy kombinować dalej i może wspólnymi siłami to ustrojstwo wyeliminujemy bo objawy są identyczne (jeśli nie liczyć u ciebie zwiększonego zużycia oleju, które u mnie nie występuje). Czy próbowałeś przy włączonym silniku odkręcić korek wlewu oleju? Podobno to jest bardzo prostym ale dobrym sprawdzianem kompresji - jeśli zawory są szczelne to nic sie nie dzieje a jeśli są jakieś nieszczelności to silnik zaczyna słabnąć - właśnie gdy się odkręca korek wlewu oleju :): U mnie ten "test" miał wynik pozytywny,czyli silnik dalej pracował tak samo :): :peace:

Adi woda wodą ale chyba nie sądzisz, że po przejechaniu 50 kilometrów po mieście jeszcze jakaś woda po mocniejszym depnięciu będzie wylatywała z rury wydechowej? Cały wydech będzie już rozgrzany a woda powinna wyparować.... chyba, że coś mi się pokiełbasiło :peace:

Adam zalewanie wyeliminowałem wywalając świece Iskry a zakładając Beru z dwusuwa :): O dziwo silnik wydaje się stabilniej pracować i co najważniejsze to już nim nie rzuca tak jak kiedyś :!!: Sam jestem zaskoczony. Silniczek teraz odpala na wszystkich garach - poprzednio było to prawie niemożliwe. Gdy miałem jeszcze tą nieszczęsną setkę C2 to zastanawiałem się czy nie lepiej wyciągnąć swój gaźnik razem z kolektorem i nie zamontować 2B5 zamiast 35 PDSit. Czy by to coś dało - nie wiem ale może wyeliminowałoby ciągłe zalewanie świec.

Pozdrawiam wszystkich :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 18:54:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2005 20:18:37
Posty: 528
Lokalizacja: Łódź
Kordek jeżeli nie ubywają Ci żadne płyny w silniku (płyn chłodzący i olej) to musi to być skroplona para wodna nie ma innej opcji jeżeli to by było paliwo to by Ci wybuchł układ wydechowy jedna mała iskra i rozsadziło by tłumiki a huk by był taki jak by granat wybuchł pod autem (wiem coś na ten temat :P bo wysadziłem tłumik w Polonezie podczas wkładania aparatu zapłonowego nie chcący włożyłem go na odwrót o 180 stopni próbuje odpalić i nic trochę pochechłałem i nic no to idę zobaczyć co jest patrzę a tam palec jest nie tak no to wyjmuje i wkładam poprawnie i próbuje odpalić no i odpalił bez problemu ale jak tu nie pierd….e to aż się wszystkie alarmy na parkingu po włączały myślałem że to już jest koniec ale jednak przeżyłem idę patrzę silnik cały no to się schylam pod auto a tam ostatnia puszka od tłumika pięknie rozdęta jak tulipan musiało trochę paliwa przedostać się do kolektora wydechowego jak chechłałem i odparować podczas obrócenia aparatu) i jeśli u Ciebie paliwo się leje tak jak myślisz to wiesz co by się stało jeśli u mnie było trochę oparów i wybuchło a u Ciebie rozgrzana parująca benzyna się leje lepiej nie myśleć a co do 50 km po mieście to może być za mało przy spokojnej jeździe a jak nie wierzysz to nałap to co Ci kapie i podpal będzie wiadomo

_________________
Pozdrawiamy M&M

A4 B6 Avant
80 B4 Avant (stary grzechotnik)
80 B3
80 B2 GL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 21:00:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2004 12:18:39
Posty: 235
Lokalizacja: Warszawa/Toruń. 1,8 Turbo 20v i a100 2.0
hans napisał(a):
Kordek, nie szukaj dziury w calym ... prawa fizyki mowia ze jezeli zaczniesz ogrzewac zimne powietrze to wytworzy sie para wodna a jak wiadomo zimne powietrze kondensuje pare wodna a tymbardziej zima przy takim mrozie ... nie zauwazyles ze z kazdego auta na ulicy z rury wydobywa sie para wodna w pierwszym etapie jazdy dopoki wydech nie rozgrzeje sie ? a w autach z lpg para idzie non stop bo skutkiem ubocznym spalania lpg jst wlasnie para wodna

no i ta para wodna zanim doleci do konca wydechu zdazy sie ponownie schlodzic i skroplic

Hans twoje odpowiedzi na proste pytania mnie rozbrajają [pozytywnie]

_________________
http://www.leatherstudio.pl/
Nowe to 1,8 t 20v
Było 5000 2,2 i c3 2,0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 00:13:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2005 14:19:53
Posty: 76
Lokalizacja: Warszawa - Ursynow
Auto: A4
U siebie (audi 80) tez zauwazylem jakies dziwne wycieki z rury... Gdy odpale samochod na mrozie zauwazam ze za rara na sniegu pojawiaja sie jakies czarne kropki...

_________________
Audi A4 1.9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 01:42:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.wrz.2005 00:45:05
Posty: 177
Lokalizacja: Chełm (lubelskie)
Powitać.
Tym czarnym kropkom zawsze towarzyszy takie charakterystyczne plucie z rury...

Kordek -> Odnośnie testu na korek wlewu oleju, to silnik nie słabnie tak jak opisujesz, ale za to widać spaliny wydostające się z otworu, wiadomo to może być tylko z cylindrów. Podobnie jest z rurki od bagnetu.
Zurzycie oleju u mnie sięga już 0.5L na 100km, dlatego autko już jakiś czas stoi a ja zabieram się do wymiany pierścieni. Aż wstyd przyznać, ale niedawno miałem już zrzuconą głowicę, splanowaną, uszczelniacze i szklanki powymieniane, regulacja zaworów.... baa... nawet miska olejowa odkręcona do wymycia. Pozakladałem to wszystko spowrotem, sądząc, że będzie już wszystko ok.. a tu dupa... mineralny Castrol (do silników pow. 100tyś) wymył mi wszystko i olej bierze teraz na maxa. Po remoncie głowicy niedziało się tak od razu... prze pierwsze 300km wszystko było lux, nawet olej dalej biały... ale potem następne 300 to już coraz gorzej :zly: ... i tak stoi moje maleństwo już jakiś czas, ale jeszcze coś na to poradzimy ;)

_________________
___________B2 rocznik '81__________
___________C4 2.3E LPG automatic transmission___________


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 09:54:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2005 20:18:37
Posty: 528
Lokalizacja: Łódź
snaffie napisał(a):
Powitać.
Tym czarnym kropkom zawsze towarzyszy takie charakterystyczne plucie z rury...

Kordek -> Odnośnie testu na korek wlewu oleju, to silnik nie słabnie tak jak opisujesz, ale za to widać spaliny wydostające się z otworu, wiadomo to może być tylko z cylindrów. Podobnie jest z rurki od bagnetu.
Zurzycie oleju u mnie sięga już 0.5L na 100km, dlatego autko już jakiś czas stoi a ja zabieram się do wymiany pierścieni. Aż wstyd przyznać, ale niedawno miałem już zrzuconą głowicę, splanowaną, uszczelniacze i szklanki powymieniane, regulacja zaworów.... baa... nawet miska olejowa odkręcona do wymycia. Pozakladałem to wszystko spowrotem, sądząc, że będzie już wszystko ok.. a tu dupa... mineralny Castrol (do silników pow. 100tyś) wymył mi wszystko i olej bierze teraz na maxa. Po remoncie głowicy niedziało się tak od razu... prze pierwsze 300km wszystko było lux, nawet olej dalej biały... ale potem następne 300 to już coraz gorzej :zly: ... i tak stoi moje maleństwo już jakiś czas, ale jeszcze coś na to poradzimy ;)


A mógłbyś zmierzyć ciśnienie na cylindrach przed wymianą pierścieni jestem ciekaw jaka będzie różnica przed i po.

_________________
Pozdrawiamy M&M

A4 B6 Avant
80 B4 Avant (stary grzechotnik)
80 B3
80 B2 GL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2006 02:04:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.wrz.2005 00:45:05
Posty: 177
Lokalizacja: Chełm (lubelskie)
Ty wiesz.... to bardzo dobry pomysł. :diabel:
Kurcze tylko trochę trudny do zrealizowania, bo autko od dłuższego czasu stoi nieruszane i oleju już jest malutko... nie chciałem juz kręcić... ale przemyślę sprawę, bo to może być niezłe spostrzeżenie :):
W każdym razie wyników nie spodziewaj się aż tak szybko... może do Walentynek się wyrobię... ale jeszcze nic nie wiadomo... mrozy znowu mają przyjść rodem z Antarktydy :zly:
pozdrowionka dla całej B2-ekipki ;)

_________________
___________B2 rocznik '81__________
___________C4 2.3E LPG automatic transmission___________


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2006 14:28:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
No dobra :( Sprawdziłem wczoraj poziom oleju i okazało się, że jest jego mniej o jakiś centymetr (na bagnecie) niż wcześniej. Zaczynam powoli skłaniać się ku wymianie pierścieni tłokowych bo to chyba jest to :/ najgorsze jest to, że po każdym odpaleniu na śniegu jest od groma czarnych kropek :( Silnika na szczęście nie katuję na wysokich obrotach (góra 3000 a tak to 1900 - 2200). Zobaczymy ile mi mechanicy zaśpiewają bo przy samochodzie o wartości góra 800 zł nie wiadomo czy się będzie opłacało to robić :/

W każdym razie będę próbował :):

Pozdrawiam wszystkich :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: