.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 15:10:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: jaka najbardziej ekonoiczna prędkość?
PostNapisane: 26.sty.2006 18:15:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2004 21:20:43
Posty: 438
Lokalizacja: Toruń
zastanawiam sie jaka jest najbardziej ekonomiczna prędkośc na trasie dla samocodu ze skrzynią 5 biegową, bo dziś mi sie zdażyła sytuacja że koćczyło mi sie paliwo i nie miałmep przy sobie pieniędzy, i jaka jest prędkość bardziej ekonomiczna czy 90 czy lepiej 80 ?

_________________
w126 560SEC
r129 600SL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 18:24:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
myśle że granica jest przy 90km/h powyżjes jest już widoczny wzrost :) oczywiście pewnie można taniej ale kolosalnej różnicy chyba niebędzie

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 19:56:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2005 00:01:24
Posty: 202
Lokalizacja: Łódź podwodna :)
przy obrotach okolo 2000
na 5

_________________
Madness after me:)
Bączek - Diezel
1.6D b3 89r
powoli do przodu - sold 2004-2006
C4 93r 2.3 - stolen - 2006-2007


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 20:05:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam! To zalezy od wielu czynnikow np. od obciazenia samochodu , warunkow na drodze, rodzaju drogi itd. Zwroc uwage kiedy i przy jakiej predkosci najmniej wciskaz gaz. Na 5 biegu to pewnie ok 90 km/h ; mimo tego wydaje mi sie ze przy 70 km/h na 4 biegu spalil by mniej.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 20:05:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2006 08:10:50
Posty: 80
Lokalizacja: Gorzow Wlkp / Umea
Gural napisał(a):
przy obrotach okolo 2000
na 5
noo... skupil bym sie bardziej na obrotach...podobno wlasnie te w okolicach 2 tys. sa najekonomiczniejsze,wtedy tylko 5 i naprzod :P

_________________
Audi A4 Avant AFN 1.9 TDi '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 20:19:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Lmarkus napisał(a):
Gural napisał(a):
przy obrotach okolo 2000
na 5
noo... skupil bym sie bardziej na obrotach...podobno wlasnie te w okolicach 2 tys. sa najekonomiczniejsze,wtedy tylko 5 i naprzod :P


Wcale nie - spalanie zależy od stopnia otwarcia przepustnicy sterowanej w tym wypadku przez pedał gazu. Ekonomiczna prędkość dla AAH to 120km/h na 5 biegu - niejednokrotnie jednak obserowałem spalanie chwilowe na kompie, gdzie przy niższej prędkości mniej palił na 4 mimo wyższych obrotów niż na 5.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 20:31:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2005 21:55:05
Posty: 236
Lokalizacja: Mrągowo
wszystko zależy od monentu obrotowego,a wlasciewi obrotow silnika w ktory moment jest najlepszy.....chodzi o to żeby silnik mial natyle mocy by sobie poradzil zrowno z jazda na prostej drodze jaki i na podjazdach pod wzniesienia bez koniecznosci dodawania gazu........przy ekonomicznej jezdzie ważniejsze jest utrzymanie silnikach w odpowiednim zakresie obrotow niż utrzymanie stalej predkosci jazdy ........

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2006 06:22:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2006 08:10:50
Posty: 80
Lokalizacja: Gorzow Wlkp / Umea
syncro 2.2 napisał(a):
wszystko zależy od monentu obrotowego,a wlasciewi obrotow silnika w ktory moment jest najlepszy.....chodzi o to żeby silnik mial natyle mocy by sobie poradzil zrowno z jazda na prostej drodze jaki i na podjazdach pod wzniesienia bez koniecznosci dodawania gazu........przy ekonomicznej jezdzie ważniejsze jest utrzymanie silnikach w odpowiednim zakresie obrotow niż utrzymanie stalej predkosci jazdy ........

pozdrawiam
... taaa czlowiek cale zycie sie uczy...ale treaz juz wiem o co w tym wszystkim chodzi :peace:

_________________
Audi A4 Avant AFN 1.9 TDi '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2006 13:14:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2005 09:41:06
Posty: 121
Lokalizacja: konin
a co do prędkości
opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości
więc najlepiej wolno i z wiatrem

_________________
B4 80 2.3 NG '91 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2006 13:29:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Najekonomiczniej jeździ się na jałowym biegu , wyłaczonym silniku i na holu :diabel:

Temat wielokrotnie wałkowany ... wystarczy cofnąć się na forum i kilkadziesiąt postów.
Doszliśmy wtedy do konkluzji że najekonomiczniej przemieszczamy się utrzymując obroty w zakresie max momentu obrotowego a zmieniamy bieg na wyższy po osiągnięciu max momentu obrotowego + 1000 rpm.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2006 13:53:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
baskecior napisał(a):
najekonomiczniej przemieszczamy się utrzymując obroty w zakresie max momentu obrotowego a zmieniamy bieg na wyższy po osiągnięciu max momentu obrotowego + 1000 rpm.


buahahha dobre :peace:
czyli moj motor 1.8 Pm ma sobie 142 Nm przy 3250 rpm, czyli uwazasz ze jak bede zmieniac biegi przy ponad 4000 rpm to bedzie najekonomiczniejsza jazda.... ? Gratuluje :D :peace: :peace: :peace:

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2006 14:08:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2004 14:20:00
Posty: 322
Lokalizacja: pomorskie
baskecior napisał(a):
najekonomiczniej przemieszczamy się utrzymując obroty w zakresie max momentu obrotowego a zmieniamy bieg na wyższy po osiągnięciu max momentu obrotowego + 1000 rpm.


to chyba nie jest dobra recepta na ekonomicznę jazdę, chyba że masz na myśli ekonomię w zużyciu silnkia to się zgodzę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2006 14:09:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2004 01:40:36
Posty: 70
Lokalizacja: --- Chorzów ---
Ja tam sie nie znam specjalnie, ale na samym kursie nauki jazdy tłumaczą że 2000 - 2500 obr/min jest najbardziej ekonomiczne, wiadomo, że jadać pod górke trzeba zmienić przełożenie, ale na trasie A4 z silnikiem 1.6 takie jak mój ADP 96 rok podobno najmniej pali przy równej jeżdzie na 5 biegu i obrotach 2000/min. a predkośc wtedy może byc różna (wiatr, wzniesienia, nawieżchnia, obciązenie auta, felgi itd.)

Pozdrawiam

Acha jazda przy RPM silnika + 1000obr na zmiana biegu to nie bardzo mi sie widzi bo to juz autko wyje jak kosiarka i ciągnie z baku fajnie hehe

_________________
3.Audi A4 1.6 ADP 1996 - pierwsza niunia :]
2.rower
1.piechtobus :]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2006 14:11:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
baskecior napisał(a):
Najekonomiczniej jeździ się na jałowym biegu , wyłaczonym silniku i na holu :diabel:

Pojeździj tak cały dzień po mieście, a będziesz napakowany jak Pudzianowski, brak wspomagania rulez :diabel:
baskecior napisał(a):
Temat wielokrotnie wałkowany ... wystarczy cofnąć się na forum i kilkadziesiąt postów.
Doszliśmy wtedy do konkluzji że najekonomiczniej przemieszczamy się utrzymując obroty w zakresie max momentu obrotowego a zmieniamy bieg na wyższy po osiągnięciu max momentu obrotowego + 1000 rpm.

To chyba dla diesla :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2006 14:25:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2004 14:20:00
Posty: 322
Lokalizacja: pomorskie
djtatra napisał(a):
Ja tam sie nie znam specjalnie, ale na samym kursie nauki jazdy tłumaczą że 2000 - 2500 obr/min jest najbardziej ekonomiczne, wiadomo, że jadać pod górke trzeba zmienić przełożenie, ale na trasie A4 z silnikiem 1.6 takie jak mój ADP 96 rok podobno najmniej pali przy równej jeżdzie na 5 biegu i obrotach 2000/min. a predkośc wtedy może byc różna (wiatr, wzniesienia, nawieżchnia, obciązenie auta, felgi itd.)

Pozdrawiam

Acha jazda przy RPM silnika + 1000obr na zmiana biegu to nie bardzo mi sie widzi bo to juz autko wyje jak kosiarka i ciągnie z baku fajnie hehe


przy stałej np 2000 obr/min zawsze bedziesz miał taką sama prędkość na tym samym biegu, bez względu na wiatr, wzniesienia, nawierzchnię i obciążenie auta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2006 15:21:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
Simpson napisał(a):
To chyba dla diesla :peace:

oj Simpson 4000 rpm dla gnojoka to chyba wyyysokie obroty ;-)

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2006 15:22:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
Ja uważam, że przedział 1900 - 2200 na każdym z biegów. Na 5tce w moim Seacie wychodzi coś ok 75 km/h. W Audi jest to 65 km/h. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2006 15:26:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Ivo napisał(a):
Simpson napisał(a):
To chyba dla diesla :peace:

oj Simpson 4000 rpm dla gnojoka to chyba wyyysokie obroty ;-)

yyy.... ale było chyba max moment + 1000 obr.
A diesel ma max moment gdzieś w okolicach 2000 obrotów.
Wiec wychodzi że trzeba jeździć między 2 a 3 tyś. obr :D

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2006 21:47:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2005 14:03:07
Posty: 54
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
między 90 a 120 km/h w tym zakresie i przy 2500 obr/min kiedyś robiłem specjalne wykresy z których to wyszło jak robilismy badania w instytucie silników cieplnych na polibudzie ale to silnik stał na miejcu bez obciążenia z tytułu wiatru, oporów toczenia i masy pojazdu itp.

_________________
Audi A4 1.8 96r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2006 22:40:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2004 01:40:36
Posty: 70
Lokalizacja: --- Chorzów ---
jaca napisał(a):
djtatra napisał(a):
Ja tam sie nie znam specjalnie, ale na samym kursie nauki jazdy tłumaczą że 2000 - 2500 obr/min jest najbardziej ekonomiczne, wiadomo, że jadać pod górke trzeba zmienić przełożenie, ale na trasie A4 z silnikiem 1.6 takie jak mój ADP 96 rok podobno najmniej pali przy równej jeżdzie na 5 biegu i obrotach 2000/min. a predkośc wtedy może byc różna (wiatr, wzniesienia, nawieżchnia, obciązenie auta, felgi itd.)

Pozdrawiam

Acha jazda przy RPM silnika + 1000obr na zmiana biegu to nie bardzo mi sie widzi bo to juz autko wyje jak kosiarka i ciągnie z baku fajnie hehe


przy stałej np 2000 obr/min zawsze bedziesz miał taką sama prędkość na tym samym biegu, bez względu na wiatr, wzniesienia, nawierzchnię i obciążenie auta.
hehe moze i masz racje ale wielkosc kół na pewno ma wpływ ehhe Pozdros:P

_________________
3.Audi A4 1.6 ADP 1996 - pierwsza niunia :]
2.rower
1.piechtobus :]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: