.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 23:27:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: wyłącznik termiczny?
PostNapisane: 27.sty.2006 19:59:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.paź.2004 15:48:22
Posty: 216
Lokalizacja: Cieszyn
cześć! :516:

w książce od Audi 80 wyczytałem, że jeden z tych wyłączników termicznych, które znajdują się na trójniku w przewodzie układu chłodzenia, odpowiada za zwiększenie obrotów silnika samochodu toczącego się siłą rozpędu.

powiedzcie, po co to jest, w jaki sposób to działa? :608:
piekne dzięki.

_________________
Aro! AUDI 80 B3 89r.gaźnik+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2006 20:11:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Przy toczeniu sie sila rozpedu obroty silnika beda proporcjonalne do predkosci toczenia sie. Zwiekszenie obrotow???? No to przyspieszamy, no nie :peace:
A tak naprawde, to cos w tym tekscie jest nie tak. W ukladzie ch. znajduja sie nie wylaczniki a raczej czujniki lub przelaczniki ktore odpowiadaja za wskazanie zegara, sterowanie wtryskiem i zal. wentylatora. O innych funkcjach do tej pory nie wiedzialem.

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Ostatnio edytowano 27.sty.2006 20:26:18 przez opperator, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2006 20:25:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
no ale toczymy sie bez żadnego biegu... po co wtedy podbijac obroty?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2006 20:27:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.paź.2004 15:48:22
Posty: 216
Lokalizacja: Cieszyn
nadal nie rozumiem, może tak jakby tego wyłacznika nie było jak zachowywał by sie wtedy obrotomierz? a jak to jest to po czym to mozna sprawdzic ze działa to tak jak to ma działać?

_________________
Aro! AUDI 80 B3 89r.gaźnik+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2006 20:30:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Czlowieku< to o czym mowisz jest bezsens . Co ma wspolnego temp. plynu chl. do obrotow przy zamknietej przepustnicy????
Zle tlumaczenie translatorem tej ksiazki???

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2006 20:37:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.paź.2004 15:48:22
Posty: 216
Lokalizacja: Cieszyn
możliwe że złe tłumaczenie, być moze dlatego też tego nie kumam?

_________________
Aro! AUDI 80 B3 89r.gaźnik+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2006 20:42:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Proponuje to olac i isc na browara, a na temat dzialania i nie dzialania (padnietych) czujnikow temp. jest mnostwo na forum, sam moge ksiazke napisac, bo juz polskiego sie w miare nauczylem :peace:

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wyłącznik termiczny?
PostNapisane: 27.sty.2006 20:49:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
schwanz24 napisał(a):
cześć! :516:

w książce od Audi 80 wyczytałem, że jeden z tych wyłączników termicznych, które znajdują się na trójniku w przewodzie układu chłodzenia, odpowiada za zwiększenie obrotów silnika samochodu toczącego się siłą rozpędu.

powiedzcie, po co to jest, w jaki sposób to działa? :608:
piekne dzięki.


Obstawiam, że tekst powinien brzmieć tak:

"w książce od Audi 80 wyczytałem, że jeden z tych wyłączników termicznych, które znajdują się na trójniku w przewodzie układu chłodzenia, odpowiada za zwiększenie obrotów silnika ZIMNEGO"

Wtedy sygnał z takiego wyłącznika termicznego jest podawany bimetal przy module wtryskowym (gaźniku bądź co tam masz), który się stopniowo nagrzewa powodując zmniejszanie obrotów wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2006 00:54:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.paź.2004 15:48:22
Posty: 216
Lokalizacja: Cieszyn
no dokładnie, tak też sobie po cichu myslałem, że jak już to może to chodzić o zimny silnik, aż do rozgrzania się do iluś stopni C.

mam gaźnik, więc ciekawe jak to jest rozwiazane?

_________________
Aro! AUDI 80 B3 89r.gaźnik+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2006 01:00:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 11:17:11
Posty: 382
Lokalizacja: Rzeszow/Krosno
Auto: V8
:D

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Yd7ZHqyUN50 szkoda ze dzwiek nie wyszed bo byl mocny hehe

punk's not death
byly rozne audi qutro i nie qutro ale bylo:
treseraudi super200 2.2turbo 20v quattro avant i to bylo audi...
MONTAŻ LPG MECHANIKA 602244068


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2006 05:39:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
ale u mnie w b4 z silnikiem 1z mialem takie cos , ze jak auto stalo w miejscu obroty spadaly do ok 900, jak stalo sie z gorki i puscilo hamulec samochod minimalnie sie rozpedzil obroty rosly do 1100?
po wyhamowaniu znowu opadaly.

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2006 12:02:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 12.sty.2005 16:19:48
Posty: 254
Lokalizacja: Wolomin
powiem wam jak wygląda sytuacjia z tymi czujnikami w silnkiu gaźnikowym, tak więc są dwa czujniki po dwie wsówki każdy.dolny jest na zegary i lampke kontrolną, a górny na tak zwanego jeżyka który ogrzewa kolektor ssący podczas zimnego silnka i na układ zwiększający obroty silnika samochodu toczącego się siłą rozpędu.pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2006 12:40:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.paź.2004 15:48:22
Posty: 216
Lokalizacja: Cieszyn
dandifr napisał(a):
ale u mnie w b4 z silnikiem 1z mialem takie cos , ze jak auto stalo w miejscu obroty spadaly do ok 900, jak stalo sie z gorki i puscilo hamulec samochod minimalnie sie rozpedzil obroty rosly do 1100?
po wyhamowaniu znowu opadaly.


a z górki to po puszczeniu hamulca zjeżdzałeś na biegu czy na luzie?

_________________
Aro! AUDI 80 B3 89r.gaźnik+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2006 12:43:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.paź.2004 15:48:22
Posty: 216
Lokalizacja: Cieszyn
daniel1983 napisał(a):
powiem wam jak wygląda sytuacjia z tymi czujnikami w silnkiu gaźnikowym, tak więc są dwa czujniki po dwie wsówki każdy.dolny jest na zegary i lampke kontrolną, a górny na tak zwanego jeżyka który ogrzewa kolektor ssący podczas zimnego silnka i na układ zwiększający obroty silnika samochodu toczącego się siłą rozpędu.pozdro


według książki to dolny jest na układ zwiększający obroty!

_________________
Aro! AUDI 80 B3 89r.gaźnik+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: