.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 12:06:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tamat poruszony ale nie wyjasniony - prosze o pomoc z c.z.
PostNapisane: 01.lut.2006 08:08:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2006 21:59:28
Posty: 8
Lokalizacja: MIELNO
Witam wczoraj cala noc poswiecilem na odnalezienie interesujacego mnie zagadninia odnosnie podlaczenia sterowania centrala przez alarm. Posiadam Audi A3 1.6 (101KM) 1997r. Zamek jest pneumatyczny a alarm ktory posiadam to Centurion XABRE sprzedawany na allegro posiada on powiadomienie i steruje centralnym zamkiem po podlaczeniu przewodow do + i - pozostaja dwa przewody przy ktorych zmienia sie biegunowosc po zamknieciu lub otworzeniu (wiadomo) z drugiej strony wychodza jeszcze dwa przewody ktore opisane sa jako otwieranie i zamyknaie drzwi ale tylko (-).Moja prosba jest taka czy potrzebuje modul do sterowania tym centralnym czy moge sie podlaczyc jezeli tak to czy mam rozciac jakis kabelek (jezeli tak to ktory) czy po prostu gdzies sie wpiac nie moge rowniez znalezc koloru kabelka od czujnikow krancowych w zamkach tegoz Audi. Prosze o wyrozumienie i pomoc w tym powtarzanym temacie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: to żaden problem
PostNapisane: 02.lut.2006 08:05:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2006 19:50:33
Posty: 24
Lokalizacja: Jarosław
Audi do zamykania i otwierania potrzebuje raz + raz - niepamiętam który zamyka a który otwiera to sobie sprawdz .
Jeżeli chodzi o wpięcie w inst. samoch. to najprościej odszukać przewody wychodzące z lewych przednich drzwi i odnalezć pośród nich o kolorze żółto zielonym jest to cienki przewód [b]trzeba go przeciąć(NIEWOLNO WPIĄĆ SIĘ W NIE PRZECIĘTY KABEL ) . No i teraz jest problem bo mamy dwa minusy a trzeba + i - to jest proste , na jeden minus zakładamy przekażnik który zmienia - na +(w zależności który ma być plus czy do otwierania czy zamykania) przewód wychodzący zprzekaznika jest + . TE dwa przewody + i -- łączymy w ucięty żółto zielony (NIE TEN WYSTAJĄCY Z DRZWI) który idzie z samochodu do drzwi na 100% ma działać .
Wyłączniki krańcowe są bezpośrednio w zamkach trzeba zdjąć tapicerke drzwi użyć miernika no i szukać w wiązce idącej od zamka.
Jest to najłatwiejsza metoda ,zajmuje się montażem alarmów także jest to sposób sprawdzony no i pewny w razie pytań mój nr 502169315 :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 08:24:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2006 21:59:28
Posty: 8
Lokalizacja: MIELNO
Dziekuje slicznie za pomoc!! zaraz ide i bede kombinowal. w razie problemow bede dzwonil dzieki jeszcze raz za odpowiedz.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: to żaden problem
PostNapisane: 02.lut.2006 13:21:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
kuba200 napisał(a):
Audi do zamykania i otwierania potrzebuje raz + raz - niepamiętam który zamyka a który otwiera to sobie sprawdz .
Jeżeli chodzi o wpięcie w inst. samoch. to najprościej odszukać przewody wychodzące z lewych przednich drzwi i odnalezć pośród nich o kolorze żółto zielonym jest to cienki przewód [b]trzeba go przeciąć(NIEWOLNO WPIĄĆ SIĘ W NIE PRZECIĘTY KABEL ) . No i teraz jest problem bo mamy dwa minusy a trzeba + i - to jest proste , na jeden minus zakładamy przekażnik który zmienia - na +(w zależności który ma być plus czy do otwierania czy zamykania) przewód wychodzący zprzekaznika jest + . TE dwa przewody + i -- łączymy w ucięty żółto zielony (NIE TEN WYSTAJĄCY Z DRZWI) który idzie z samochodu do drzwi na 100% ma działać .
Wyłączniki krańcowe są bezpośrednio w zamkach trzeba zdjąć tapicerke drzwi użyć miernika no i szukać w wiązce idącej od zamka.
Jest to najłatwiejsza metoda ,zajmuje się montażem alarmów także jest to sposób sprawdzony no i pewny w razie pytań mój nr 502169315 :peace:


To co napisałeś generalnie ma sens - powiedz mi tylko dlaczego każesz ciąć przewód - ja się wpiąłem po prostu w istniejący i dalej mam sterowanie centralnym z kluczyka... oraz alarmu... Jak dobrze myślę to w Twojej teorii z kluczyka centralny nie zadziała...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: wyjaśnienie
PostNapisane: 02.lut.2006 13:33:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2006 19:50:33
Posty: 24
Lokalizacja: Jarosław
OK masz racje niezadziała zauważ że niezadziała z kluczyka w prawych drzwiach a w lewych od kierowcy będzie działał znam inne sposoby ale to zbyt trudne do opisania , myśle że zamykanie kluczykiem z prawycz drzwi nie jest tak bardzo potrzebne ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: SPROSTOWANIE
PostNapisane: 02.lut.2006 13:42:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2006 19:50:33
Posty: 24
Lokalizacja: Jarosław
Jeżeli nie przetniemy przewodu nastąpi zwarcie poniewąż na tym przewodzie przy zamknięciu lub otworzeniu (niepamiętam ) jest cały czas + lub - no i jak nałożymy na + minus to wwiadomo co będzie w najlepszym przypadku bezpiecznik poleci. Są alarmy które można podłączyć bezpośrednio pod pompke ten też dało by rade ale żeby to zrobić musze to widzieć :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SPROSTOWANIE
PostNapisane: 02.lut.2006 14:54:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
kuba200 napisał(a):
Jeżeli nie przetniemy przewodu nastąpi zwarcie poniewąż na tym przewodzie przy zamknięciu lub otworzeniu (niepamiętam ) jest cały czas + lub - no i jak nałożymy na + minus to wwiadomo co będzie w najlepszym przypadku bezpiecznik poleci. Są alarmy które można podłączyć bezpośrednio pod pompke ten też dało by rade ale żeby to zrobić musze to widzieć :peace:


Nie pamiętam już tego dokładnie... ale u mnie działa i z kluczyka i z alarmu - robiłem to ok. 2 lata temu a pamięć jest zawodna... Z tym, że ja miałem alarm sterowany za pomocą dwóch minusów i dawałem dwa przekaźniki...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 15:58:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2006 21:59:28
Posty: 8
Lokalizacja: MIELNO
Witam! Niestety po moich poszukiwaniach tego kabelka nie znalazlem. Niestety nie ma tego koloru. dalej nie szukalem bo trzeba bylo w droge jechac. Alarm ma dwa sterowania(chyba) jedno jest na dwa (-) a drugie zmienia raz + raz -(nie jestem elektrykiem wiec moje opisy moga byc troche amatorskie, sorry). Pytanie drugie czy potrzebuje cos jeszcze do podlaczenia(mowicie o jakis przekaznikach). Zalozylem wczesniej kilka alarmow i nigdy nie mialem problemu z podlaczeniem ale byly to auta VW wiec chyba troszke prosciej. Moze jakis schemat do A3 97rok pomoglby troszke.Dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 17:01:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.wrz.2005 19:24:58
Posty: 431
Lokalizacja: Radomsko-Piotrków
A klape bagażnika masz zamykaną z centralnego :?: bo jeśli tak to można by spróbować podpiąć się bezpośrednio pod karańcówkę tego siłownika. Nie wiem jak jest w A3 ale w A4 można tak zrobić bez problemu. Jest to prosta metoda i nawet ktoś niewtajemniczony w elektryczność sobie z tym poradzi.

_________________
Audi A4 B6 1.8T Quattro - Najpierw maszyna potem dziewczyna :622:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 17:11:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2006 21:59:28
Posty: 8
Lokalizacja: MIELNO
niestety klape otwieram osobno kluczykiem :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 17:34:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2005 14:17:39
Posty: 57
Lokalizacja: myszków
Witam , z ta klapą to dziwne, sprawdz wiązke przewodów które dochodza do klapy , powinna sie oteierac i zamykac z c.z.A ogólnie podjedz do elektryka ,sprawdzi przy okazji a za podpiecie nie wezmie wiecej jak 50 zł Pozdrówka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 17:45:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.wrz.2005 19:24:58
Posty: 431
Lokalizacja: Radomsko-Piotrków
Jak byś znalazł wiązke w klapie to tu:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
masz link jak podłączyć to w A4 może coś ci pomoże.

_________________
Audi A4 B6 1.8T Quattro - Najpierw maszyna potem dziewczyna :622:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 18:13:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2006 21:59:28
Posty: 8
Lokalizacja: MIELNO
Dzieki za rady przy przegladaniu opisu o bagazniku a4 wpadlem na pomysl podobny tj. po prostu kupic zamek elektryczny i nie zastepowac go tylko zlaczyc z pneumtycznym i podlaczyc od alarm. koszt jednego silniejszego silownika ok 25zl jak sie nie myle. Co myslicie? Nie za polski ten pomysl? A z podlaczeniem tego u elektryka to zalatwe. Chce sie czegos nauczyc i zdobyc to samemu. ;-) Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 20:15:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Witam! Coś nie bardzo pasuje mi ten opis z rozbieraniem drzwi, cięciem przewodów i naprzemiennym sterowaniem +/- centralnego zamka w A3. Od modelu C4 i B4 audi stosuje sterowanie masą - na otwarcie i zamknięcie. W A4 tak samo więc i w A3 też. Najlepiej będzie się wpiąc w wiązkę przy samei pompce. Nie pamiętam na 100 procent jakie to kolory ale chyba brązowo-zielony i brązowo-szary. Bardzo łatwo sprawdzić: kontrolka zrobiona z małej żaróweczki takiej do podświetlenia licznika, jeden przewód do masy a drugi do igły, szpilki i wkówasz sie w przewody. Zacznij od tych które Ci podałem. Zarówka musi być mała, żeby nie dawała mocnego obciązenia. Pozdrawiam i owocnego dłubania! Jakies pytania to wal śmiało. :peace:

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 22:10:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2006 21:59:28
Posty: 8
Lokalizacja: MIELNO
Laik ze mnie ale jak raz mi wytlumaczysz to zapamietam a dokladniej gdzie jest ta pompka i jezeli podlanczam sie ta "zaroweczka" do dwoch minusow to jak ona ma sie zapalic.Sorry ale kto pyta nie bladzi i sam juz nie wiem czy podlaczyc te dwa przewody ktore steruja (-) otwiera i (-) zamyka, czy podlaczyc te ktore zmieniaja biegunowosc.Dzieki wielkie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 22:23:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
sylwiasty napisał(a):
Witam! Coś nie bardzo pasuje mi ten opis z rozbieraniem drzwi, cięciem przewodów i naprzemiennym sterowaniem +/- centralnego zamka w A3. Od modelu C4 i B4 audi stosuje sterowanie masą - na otwarcie i zamknięcie. W A4 tak samo więc i w A3 też. Najlepiej będzie się wpiąc w wiązkę przy samei pompce. Nie pamiętam na 100 procent jakie to kolory ale chyba brązowo-zielony i brązowo-szary. Bardzo łatwo sprawdzić: kontrolka zrobiona z małej żaróweczki takiej do podświetlenia licznika, jeden przewód do masy a drugi do igły, szpilki i wkówasz sie w przewody. Zacznij od tych które Ci podałem. Zarówka musi być mała, żeby nie dawała mocnego obciązenia. Pozdrawiam i owocnego dłubania! Jakies pytania to wal śmiało. :peace:


C4 '91 AAH fabryczny centralny - sterowanie naprzemienne +/- na 100%.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2006 07:36:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Aby sterować z kluczyka i z alarmu potrzeba dwa przekaźniki.Trzeba je tylko odpowiednio połączyć i zasterować z alarmu dwoma minusami, zamknij i otwórz. Na przkaźniku zmieniamy polaryzację i łączymy je tak że w przypadku podania minusa przekaźnik odcina stronę od drzwi a podaje napięcie na pompkę.Mówiąc krótko przkaźniki muszą mieć 3 styki (zwierno-rozwierne).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 11:42:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
GrzesB napisał(a):
sylwiasty napisał(a):
Witam! Coś nie bardzo pasuje mi ten opis z rozbieraniem drzwi, cięciem przewodów i naprzemiennym sterowaniem +/- centralnego zamka w A3. Od modelu C4 i B4 audi stosuje sterowanie masą - na otwarcie i zamknięcie. W A4 tak samo więc i w A3 też. Najlepiej będzie się wpiąc w wiązkę przy samei pompce. Nie pamiętam na 100 procent jakie to kolory ale chyba brązowo-zielony i brązowo-szary. Bardzo łatwo sprawdzić: kontrolka zrobiona z małej żaróweczki takiej do podświetlenia licznika, jeden przewód do masy a drugi do igły, szpilki i wkówasz sie w przewody. Zacznij od tych które Ci podałem. Zarówka musi być mała, żeby nie dawała mocnego obciązenia. Pozdrawiam i owocnego dłubania! Jakies pytania to wal śmiało. :peace:


C4 '91 AAH fabryczny centralny - sterowanie naprzemienne +/- na 100%.




Do GrzesB: A o ile chcesz się założyć że sterowany jest minusem na otwarcie i zamknięcie? Sam podłączałem to chyba wiem co podłączałem! Montowałem w 3 szt. C4 2.8 z '91, wszystki miały centralny fabryczny i we wszystkich podłączyłem tak samo i działa z kluczyka i z alarmu. :P Do beniamin A3: ona nie ma się zapalić tylko dać masę przez żarówkę. Żarówka jest po to by po 1 ograniczyć prąd a po 2 żeby uniknąć zwarcia jeśli trafisz na +. Pompka jest prawdopodobnie w bagażniku, we wnęce z prawej lub lewej strony. I żadnego cięcia przewodów, w B3 to tak ale można zastosować układ za 40 pln i mieć sterowanie i z alarmu i z kluczyka. :P Pozdrawiam! :peace:

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 20:49:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2006 21:59:28
Posty: 8
Lokalizacja: MIELNO
Witam! wszystko podlaczone i gra muzyka. Jutro podam kolory i opis. Moze sie komus przyda w przyszlosci ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: FINISH
PostNapisane: 15.lut.2006 15:33:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2006 19:50:33
Posty: 24
Lokalizacja: Jarosław
No a więc WSZYSTKIE MODELE AUDI sterowane są + i - ostatnio robiłem A4 ,B4 A8 i wszystkie są jednakowo sterowane + i - i nie piszcie głupot że dwoma minusami lub czym innym

_________________
AUDI COUPE 2,3 bg
AUDI 100 CD C3 2,3 bg


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: