.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 08:29:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silnik AAH vs CHŁODZENIE
PostNapisane: 09.lut.2006 13:04:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2005 19:18:50
Posty: 38
Lokalizacja: lubuskie
Cześć!

Mam następującą dziwną kwestię w serduchu:

Silnik jest gorący, wskaźnik temp. płynu pokazuje koło 90 stopni, obydwa wentylatory pracują na maksa aż się silnika nie wyłączy, a chłodnica jest cały czas zimna podczas, gdy przewód doprowadzający do niej płyn chłodzący jest gorący.

Wygląda zatem na to, że duży obieg nie zostaje otwarty i chłodnica zostaje bezrobotna w sytuacji, gdy powinna już zacząć działać.

Czy termostat tu przypadkiem nie pasuje, jak ulał?

Pytam, gdyż troche to roboty, pomimo extra opisu, jaki na forum znalazłem...

Pozdrawiam!

_________________
Audi 80 B4 2.8V6 Quattro Sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2006 13:13:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2005 14:34:34
Posty: 278
Lokalizacja: Warszawa
ja tam bym sprawdził rury do chłodnicy (czy zimne) ale wyglada na termostat no bo co innego moze zablokować przepływ wody do chłodnicy ??
żeby wyeliminować temat braku obiegu wody (pompa się popsuła) sprawdź czy ogrzewanko daje dobrze jak tak znaczy woda krąży po układzie ale termostat nie wpuszcza jej do chłodnicy
tyle moich madrości

_________________
AUDI C4 2.8 aut.klim.abs AAH wersja USA ins.gaz. PRINS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2006 13:52:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
potwierdzam - dla mnie na 100% to termostat

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2006 14:14:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Nie czekaj na opinie tylko bierz się za wymianę termostatu. Polecam Wahlera (ok 60 PLN) - u mnie śmiga już 40tkm i ma się całkiem dobrze :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2006 14:26:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2005 19:18:50
Posty: 38
Lokalizacja: lubuskie
OK.

Dzięki za odpowiedzi!

Jak trzeba, to trzeba. Nawet Chuck Norris by musiał ten termostat wymienić...

Czołem!

_________________
Audi 80 B4 2.8V6 Quattro Sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2006 07:58:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Termostat powiadacie. Tylko dlaczego wentylatory chodzą skoro chłodnica jest zimana a czyjnik własnie w niej siedzi??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2006 08:14:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
u mnie tak było, termostat zablokował się na małym obiegu, i wentylator włączał się przy 110 stopniach dopiero (na drugiej kropce na wskaźniku temperatury). Włączał się, bo jeszcze jest czujnik w głowicy, nie tylko w chłodnicy.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2006 19:19:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2005 21:54:59
Posty: 114
Lokalizacja: Suwałki
Tez jestem za termostatem ostatnio wymienialem kupilem oryginal w salonie zaplacilem 79pln a za wahlera chcieli 70pln. Dosyc klopotliwa wymiana termostatu w 2,8 trzeba rozrzad sciagac. Powodzenia :peace:

_________________
C4 2,8 V6 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2006 21:11:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Arecki napisał(a):
Tez jestem za termostatem ostatnio wymienialem kupilem oryginal w salonie zaplacilem 79pln a za wahlera chcieli 70pln. Dosyc klopotliwa wymiana termostatu w 2,8 trzeba rozrzad sciagac. Powodzenia :peace:


Nie denerwuj mnie kolego bo już drugi Twój post mówiący nieprawdę. To, że Ty nie potrafisz nie znaczy wcale, że się nie da i trzeba ściągać rozrząd. Gdybyś poszukał na forum to byś nie miał wątpliwości... Chuck Norris nie ma :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2006 21:44:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Ty Moderator nie bądź taki nerwowy. :533: Jak pisałeś głupoty w sprawie centralnego zamka w C4 '91 to wszystko było OK tak??? Po mojej propozycji zakładu jakoś nie było odzewu. Chuck Norris wie jak podłaczyć sterowanie centralnym w C4! :P

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2006 22:24:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
sylwiasty napisał(a):
Ty Moderator nie bądź taki nerwowy. :533: Jak pisałeś głupoty w sprawie centralnego zamka w C4 '91 to wszystko było OK tak??? Po mojej propozycji zakładu jakoś nie było odzewu. Chuck Norris wie jak podłaczyć sterowanie centralnym w C4! :P


Nie przeczytałem żadnego posta o zakładzie. Wymagam troszkę szacunku dla siebie i swojej pracy (nie jako moderatora tylko jako autora instrukcji wymiany termostatu w ABC/AAH i powyższego posta). Rozgranicz funkcję moderatora i kogoś, kto pisze na forum a jednocześnie dba o porządek (jest moderatorem). To dwie zupełnie różne sprawy. Nie przypominam sobie również abym napisał kategorycznie, że nie masz racji! Weź chłopie ochłoń, zastanów się o co Ci tak naprawdę chodzi i szanuj innych użytkowników forum. I jeszcze jedno - nie jesteśmy na Ty :!!: EOT -> jeśli coś jeszcze to na PW - inaczej będę kasował bez ostrzeżenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2006 22:35:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2005 19:43:06
Posty: 54
Lokalizacja: North Yorkshire
hej
niechcial bym tu grzebac kijem w mrowisku... alee....
Po oczytaniu sie instukcji wymiany termostatu w 2,8 aah ( wieeelkie dzieki za instrukcje ) radosnie zdemolowalem obudowy rozrzadu i odrecilem pare srubek....
....i.. no coz dla autora instrucji mialbym maly update.. :)
Niestety nie zabralem aparatu bedac pewnym na 100% instrukcji.
Owszem termostat da sie wyjac ( obudowe ) lecz gdy nie ma w samochodzie oslon termicznych kolektora wydechowego! sa to blachy przykrecone do kolektora. U mnie niestety srubki sie nie odkrecily wszytskie jak to w kolektorku bywa... I trzeba bylo jednak trzeba chociazby zsunac ciut pasek rozrzadu ( co zrobilem ) aby wyszarpnac obudowe termostatu. Inaczej blachy na kolektosze uniemozliwiaja wysuniecie zza paska obudowy termostatu.
Powiem tak nawiasem mowiac ze wymiana paska w tym samochodzie jest dosc prosta i szybka. Mam porownanie do innych wspanialych autek z ktorymi trzeba ostro walczyc z powodu braku miejsca na reke chociazby.
Wiec AAH wcale nie taki straszny jak powiadaja :o)
A przyzad dla sportu zrobilem sam w 20 min do przymiaru i ustawienia walkow rozrzadu. Nieco kowalski ale skuteczny... Nawiasem mowiac dostal nog nie dlugo po tym jak sie nim pochwalilem. Dziwny nasz kraj...
Pozdr.
A.

_________________
W życiu można liczyć tylko na siebie. A i tego nie radzę :o)
A6 C5 AJM 145KM
Sharan AFN cirka 160KM
A6 C4 2.5 TDI AUT.
A4 1.9TDI 1Z
B4 1.9TDI 1Z Było...
A4 2.6 ABC quatrro 95r. było...
A4 TDI 1Z było...
B4 TD AAZ było..
C4 2,8 +G AVANT było...
B4 ABK 2.0 było....
BMW,OPEL,FORD,VW...itp w sumie ponad 200szt. :o)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2006 23:25:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Zmieniałem termostat osobiście w C4, pozatym zmieniało sporo osób w ABC/AAH zarówno w B4 jak i C4 i nikt nie miał takiego problemu... szkoda, że nie zabrałeś aparatu... Ponadto osłona wydechu jest zupełnie w innym miejscu niż termstat więc nie wiem bardzo o czym mówisz... Zapewniam, że wszystko da się tam zrobić tak jak jest opisane. Sprawdziłem empirycznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2006 15:55:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2005 21:54:59
Posty: 114
Lokalizacja: Suwałki
GrzesB chyba po to jest to forum zeby kazdy mogl sie wypowiedziec o tym jak sobie radzil z takimi problemami. Ja akurat sciagalem pasek bo wydawalo mi sie ze bez zsuniecia nie jestem w stanie go wyjac zreszta w oryginalnej dokumentacji od A4 jest krok po kroku opisane i pierwsze co trzeba to zdemontowac rozrzad. To ze potrafiles to zrobic w taki sposob to ok ale nie znaczy ze musisz z kims JECHAC na forum enduro potrafil napisac swoja opine bez zbednych komentazy. A ty oczywiscie jestes najmondrzejszy to moze niech wszyscy mniej kumaci przestana sie wypowiadac i niech czekaja az ty napiszesz albo najlepiej wprowadz zakaz wypowiadania sie na forum. Jechac tak mozesz ze swoimi koleszkami i jak narazie to ty wielki moderatorze robisz sie denerwujacy. :(:

_________________
C4 2,8 V6 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2006 12:06:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Arecki napisał(a):
GrzesB chyba po to jest to forum zeby kazdy mogl sie wypowiedziec o tym jak sobie radzil z takimi problemami.


Czy ja komuś zabraniam? Krzyczę tylko jak ktoś nieprawdę sieje!

Arecki napisał(a):
Ja akurat sciagalem pasek bo wydawalo mi sie ze bez zsuniecia nie jestem w stanie go wyjac zreszta w oryginalnej dokumentacji od A4 jest krok po kroku opisane i pierwsze co trzeba to zdemontowac rozrzad.


Trzeba czytać forum i używać szukajki - nie będziesz miał takich problemów :peace:

Arecki napisał(a):
To ze potrafiles to zrobic w taki sposob to ok ale nie znaczy ze musisz z kims JECHAC na forum enduro potrafil napisac swoja opine bez zbednych komentazy.


Nie jadę po Tobie ani troszkę. Piszę tylko, że wprowadzasz zamęt. Jak ktoś przeczyta w Twoim zdaniu, że trzeba rozpinać rozrząd, później gdzieś indziej dowie się, że jednak nie trzeba to będzie miał mętlik w głowie...

Arecki napisał(a):
A ty oczywiscie jestes najmondrzejszy


To już wiele wyjaśnia... choć ja tak nie uważam... :P :peace:

Arecki napisał(a):
to moze niech wszyscy mniej kumaci przestana sie wypowiadac i niech czekaja az ty napiszesz albo najlepiej


Mam lepszy pomysł - zamiast pisać głupoty niech sobie użyją szukajki albo forum FAQ - nie będzie takich zbędnych dyskusji.

Arecki napisał(a):
wprowadz zakaz wypowiadania sie na forum. Jechac tak mozesz ze swoimi koleszkami i jak narazie to ty wielki moderatorze robisz sie denerwujacy. :(:


Skoro piszesz do mnie PW w tej sprawie to po kiego grzyba jeszcze dodatkowo walisz na fourm? Chcesz jakąś zadymę zrobić czy jak?? Nie łapię takich ludzi...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2006 13:03:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
prawda jest taka że piszecie bzdury o wymianie :|

GrzesB opisał sprawe idealnie i bardzo szczegółowo, po obejrzeniu tego robota wymiany jest duzo prostsza i łatwieszja.

Jeżeli którys z was nie ma pojęcia to niech nie otwiera maski.

A z osłona wydechu widac że wiecie o czym piszećie :diabel:

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: