.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 17:00:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: B4 1.9TDI '94, brak wężyka (nie wiem o co chodzi)
PostNapisane: 09.lut.2006 09:58:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2006 09:46:00
Posty: 3
Witam, od razu mówię, że w samochodach jestem nowicjuszem, więc nie śmiejcie się z mojej terminologii.
Mianowicie, sprowadziliśmy w/w samochód z Niemiec i brakuje w nim wężyka idącego od kolanka za turbiną (taki na wierzchu ponad plastikową obudową). Najprawdopodobniej szedł on do filtra przeciw pyłkowego, lecz żaden z mechaników nie wie dokładnie gdzie. Jeśli ktoś z Was wie, gdzie on może iść, ma podobny silnik i mógłby zrobić zdjęcie byłbym bardzo wdzięczny. Samochód strasznie szarpie, właśnie najprawdopodobniej przez brak owego wężyka, nie zawsze, ale przeważnie na średnich obrotach, jeśli da mu się w kość to przestaje. Podejrzewam, że brak wężyka powoduje dostawanie się powietrza do paliwa i dlatego tak się dzieje.

Wężyk podobno ma być powlekany materiałem (taki ciśnieniowy).
Wszelkie info na ten temat mile widziane.

Dziękuję Bardzo i pozdrawiam....
Łukasz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2006 10:47:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
wężyk od turbo do filtra przeciwpyłkowego i dostawanie się przez to
powietrza do paliwka?

mechanik ci takie bajki opowiada?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2006 10:48:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
mam podobny silnik i nie bardzo wiem o który wężyk chodzi :P
wrzuć w szukajkę "podciśnienia and 1Z" - tam jeden z użytkowników zamieścił bardzo ciekawą i przydatną stronkę ze zdjęciami - pomogły mi prawidłowo podłączyć węzyki :diabel:

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B4 1.9TDI '94, brak wężyka (nie wiem o co chodzi)
PostNapisane: 09.lut.2006 10:52:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
sirlukas napisał(a):
Witam, od razu mówię, że w samochodach jestem nowicjuszem, więc nie śmiejcie się z mojej terminologii.
Mianowicie, sprowadziliśmy w/w samochód z Niemiec i brakuje w nim wężyka idącego od kolanka za turbiną (taki na wierzchu ponad plastikową obudową). Najprawdopodobniej szedł on do filtra przeciw pyłkowego, lecz żaden z mechaników nie wie dokładnie gdzie. Jeśli ktoś z Was wie, gdzie on może iść, ma podobny silnik i mógłby zrobić zdjęcie byłbym bardzo wdzięczny. Samochód strasznie szarpie, właśnie najprawdopodobniej przez brak owego wężyka, nie zawsze, ale przeważnie na średnich obrotach, jeśli da mu się w kość to przestaje. Podejrzewam, że brak wężyka powoduje dostawanie się powietrza do paliwa i dlatego tak się dzieje.

Wężyk podobno ma być powlekany materiałem (taki ciśnieniowy).
Wszelkie info na ten temat mile widziane.

Dziękuję Bardzo i pozdrawiam....
Łukasz

W tym miejscu powinna być zaślepka gumowa. Z tego miesca nie wychodzi żaden węzyk.

Co do filtra pyłkowego ... pogratukuj mechanikowi poczucia humoru ... :zly:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2006 11:02:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2006 09:46:00
Posty: 3
Znalazłem wątek, ale zdjęć już nie ma, schematy to potrafię czytać, ale elektoniczne ;)

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... i%B6nienia

To o ten chodziło?

BTW To nie mechanik, tylko znajomy, który ma Golfa z 1,9TDI u niego idzie do filtra, choć silnik jest odmienny.

Dzięki za pomoc, jak tatko wróci to zrobię szybkie zdjęcie i wkleję, zobaczycie o co chodzi, ok?

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2006 12:20:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
tam powinna byc gumowa zaslepka .................

P.S do filltra przeciwpyłkowego ... ha ha ha spadlem z krzesła...... zmien mechanika ..... :diabel: :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2006 19:51:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2006 22:29:06
Posty: 46
Lokalizacja: Hrabstwo Klodzkie
DOBRE DOBRE z tym wezykiem do filtra przeciwpylkowego :diabel:
Jezeli chodzi o golfa to ten wezyk moze sprawiac wrazenie ze idzie w strone filtra , ale On tam tylko sie przedziera przez blache i podarza do sterownika (komputera a wychodzi z kolektora dolotowego przy samym silniku -kolanko) ;) W B4 Kolanko w trym miejscu jest chyba zaslepione , a ten wezyk wychodzi z innego miejsca.

_________________
Power TDI i nie ma mocnych...

Nowe części - rewelacyjne ceny dla klubowiczow.gg 5592831


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2006 19:55:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
spanky napisał(a):
tam powinna byc gumowa zaslepka .................

P.S do filltra przeciwpyłkowego ... ha ha ha spadlem z krzesła...... zmien mechanika ..... :diabel: :diabel:


spanky w jednych rocznikach byl zaslepiony a w innych gdzies biegl...
u mnie byl zaslepiony...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2006 20:01:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
maciu napisał(a):
spanky napisał(a):
tam powinna byc gumowa zaslepka .................

P.S do filltra przeciwpyłkowego ... ha ha ha spadlem z krzesła...... zmien mechanika ..... :diabel: :diabel:


spanky w jednych rocznikach byl zaslepiony a w innych gdzies biegl...
u mnie byl zaslepiony...


no wlasnie ... napisalem ze tam nic nie ma ale cos mi sie wydaje ze kiedys cos takiego widzialem w jakims B4 TDI ... ze chyba ktos mial ten wezyk .... moze to u Darsona35 ??? jego B4 bylo jakies stare chyba z pierwszych lat producji ........ bylem strasznie zdziwiony bo to chyba bylo jedyne B4 TDI z tym wezykiem jakie widzialem ... a sporo tego bylo .... :P

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2006 20:21:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2006 09:46:00
Posty: 3
Obrazek

Obrazek

Tak to wygląda, Auto jest z 1994, więc nie wiem czy powinien być wężyk czy zaślepka? Jak na razie Tato zaślepił to i jutro zobaczymy czy jest różnica.
Powiedzcie mi czy to możliwe, że przez to jest nierówna praca silnika przy przyspieszeniu i bardzo nieprzyjemne szarpanie?

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2006 20:26:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
sirlukas napisał(a):
Tak to wygląda, Auto jest z 1994, więc nie wiem czy powinien być wężyk czy zaślepka? Jak na razie Tato zaślepił to i jutro zobaczymy czy jest różnica.
Powiedzcie mi czy to możliwe, że przez to jest nierówna praca silnika przy przyspieszeniu i bardzo nieprzyjemne szarpanie?

Pozdr.


wydaje mi sie ze w twoim roczniku powinno byc zaslepione ......

a co do szarpania to zapraszam tutaj ....
-> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... sc&start=0

a potem opcja szukaj i wyraz" nastawnik" ... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2006 20:42:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2006 22:29:06
Posty: 46
Lokalizacja: Hrabstwo Klodzkie
jezeli kolanko nie jest zaslepione i nie mawezyka to ucieka przz nie cisnie nie . ale to nie ma wplywu na szrapnie. Natomiast brak wezyka biegnacego do kompa bedzie powodowac nagly spadek mocy na wysoki obrotach-. profilaktycznie komp utnie cisnienie na turbinie.

_________________
Power TDI i nie ma mocnych...

Nowe części - rewelacyjne ceny dla klubowiczow.gg 5592831


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2006 22:22:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
heh
ten wężyk powinien dochodzić do radia :diabel:
bo to jest sterowanie elektrycznej anteny :P

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2006 22:30:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:41:33
Posty: 834
Lokalizacja: Marki
student4ec1 napisał(a):
heh
ten wężyk powinien dochodzić do radia :diabel:
bo to jest sterowanie elektrycznej anteny :P


A co ma cisnienie z turbiny do radia?? :):

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL > sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2006 22:31:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Danielloss napisał(a):
jezeli kolanko nie jest zaslepione i nie mawezyka to ucieka przz nie cisnie nie . ale to nie ma wplywu na szrapnie. Natomiast brak wezyka biegnacego do kompa bedzie powodowac nagly spadek mocy na wysoki obrotach-. profilaktycznie komp utnie cisnienie na turbinie.

Podcisnienie ...
Powinno byc zaslepione jesli zadne z urzadzen go nie potrzebuje ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: