Witam
Jedyna rzecz na zewnątrz która jest metalowa, to są ramiona wycieraczek.
Jeżeli chodzi o naprawę blach, to koszty nie są aż tak wielkie, ponieważ błotnik do A8 `94-`02 w serwisie kosztuje taniej niż w intercarsie, o 300-400zł, gdyż to oni z serwisu go zamawiają i muszą sobie trochę doliczyć.
Druga sprawa, to blach nowych do żadnych aut nie polecam z serwisu,
gdyż spoko można kupić używane, a w szczególności do A8, nie ma to żadnego znaczenia i wybór ich jest duży.
Gorzej z naprawą reszty tzn. tego co do blach jest przymocowane
(wszelki spinki, zapinki, specyficzne śrubki - są drogie i zamienników brak) i pod nimi zostało uszkodzone,
i czego elementy zostały naruszone.
Moim skromnym zdaniem to koszty takiej naprawy mogą być ledwie na granicy opłacalności (jak naprawia się dla siebie) lub mogą znacznie przekroczyć wartość auta o co łatwo w przypadku modeli quattro z motorami V8 lub dieslami 3,3 V8, w pozostałych przypadkach np. z motorami 2,8 V6 czy 2,5 TDI z przednim napędem koszty są nieporównywalnie niższe gdyż są to bardzo popularne motory np. z A6.
@Hans ma rację, że na zamiennikach można zaoszcędzić ok. 30%.
Tylko , że Hans ma na myśli z tego wygląda zamienniki z renomowanych firm.
I przy lżejszych odmianach się one sprawdzają w 100%.
Ale mając na uwadzę osoby które posiadają A8 w wersjach V8 quattro i które powiedzmy zrobiły już swoimi autami ponad 50 tys. km i lubią ostrzejszą jazdę, to zamienniki się nie sprawdzą, o czym świadczy też sporo emaili które otrzymuję, jak i moje własne doświadczenia.
Ja się przynajmniej od nich trzymam z daleka i nie jest tak żle.
Szerzej o kosztach A8 jest na forum:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=6740&postdays=0&postorder=asc&start=20
O LPG to @dendrytus ma rację.
Na ten temat się wogóle na forum nie wypowiadam, bo szkoda słów.
I jak podjeżdżasz do warsztatu A8 lub S8, to nie kasują cię więcej jeżeli już, za to że przyjechałeś np. A8, a za znacznie większa ilość pracy jaką trzeba wykonać np. przy wymianie uszczelek pod pokrywami zaworów, czy np. wymiana uszczelki pod miską olejową to jest kupa roboty, gdzie w większości aut jest to chwila moment.
A8 przestało być już jakimś luksusem.
Pozdrawiam