.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 06:51:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pytanie odnośnie AUDI A8
PostNapisane: 18.lut.2006 01:30:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2003 17:38:01
Posty: 65
Lokalizacja: Wawa
Witam
Nosze się niedługo z zamiarem zakupu A8 ale to co ostatnio usłyszałem o ym modelu troche mnie przeraziło, mianowicie czy prawda jest że kazda karoseria A8 jest wykonana całkowicie z aluminium??? i czy przy byle jakim wgnieceniu nie ma już mozliwości wyklepania jak w innych autach?
Słyszałem ze nie ma opcji z klepaniem bo to aluminium i tego się nie prostuje tylko trzeba wymienić cały element na nowy. Pomyslałem ze skoro juz na nowy to napewno mozna wsadzić jakiś zamiennik a tu du...a! Nie ma zamiennikow stalowych, tylko aluminium i np. przedni blotnik to koszt prawie 1500 w interCarsie...

Proszę o jakiś fachowy kometarz na ten temat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ____
PostNapisane: 18.lut.2006 03:27:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2005 02:32:49
Posty: 103
Tak karoseria A8 już od wielu lat jest aluminiowa(Audi, przewaga dzięki technice :) ) . Mogę powiedzieć Ci tyle, że znajomy sprowadził sobie lekko stuczoną A8 i myślał, że oddał ją do dobrego warsztatu ale tak mu "naprawili" że porostu już jej nie chciał. Szef warsztatu oddał mu swojego okulara :D Zanim sprowadzisz uszkodzone A8, wpierw znajdź miejsce gdzie będziesz pewny, że prawidłowo wyremonują autko i że się w ogóle opłaca.

Pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2006 21:58:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Z tego co mi wiadomo aluminium spawa się w osłonie argonu.
Znajomy blacharz "klepał" swego czasu ósemeczkę i z tego co mi wiadomo właściciel nie narzeka na złą robotę.
A bardziej pokiereszowane elementy, nadające się do wymiany nie muszą byc przecież kupowane jako nowe ;-)

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Konrado84
PostNapisane: 19.lut.2006 22:24:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2005 02:32:49
Posty: 103
jeśli to Twoje autko w avatarku to napisz coś więcej na forum o nim o ile już tego nie zrobiłeś :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2006 06:07:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Kowal w szopie tego nie naprawi, blachy ogólnie sie klepią, spawają itd, ogólnie jest to wykonalne.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2006 10:23:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2006 10:09:10
Posty: 28
Da się to wszystko naprawić, ale blacharze krzyczą za to straszna pieniądze. A jak zobaczą że to A8 nie daj boże S8 to stawka razy dwa.
W AUDI A8 , S 8 to nie blach jest najdroższa. Tam byle czujniczek, śrubka kosztują niewyobrażalne pieniądze.
Więc jeśli się przejmujesz kosztami napraw blacharskich i tym że może cię na nie niestać kup sobie coś tańszego. To auto musi kosztować i już.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2006 11:32:14 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ciekawe czy wiesz o czym mowisz piszac "niewyobrazalne pieniadze" . jezdzisz A8 czy S8 ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2006 14:39:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2006 10:09:10
Posty: 28
Pisząc "niewyobrażalne pieniądze" miałem na myśli to ,że koleś martwi się ile bedą go kosztować narawy blacharskie. a nie myśli o amortyzatorach, wachaczach , częściach które się zużywają lub uszkadzają na polskich drogach. A są one chyba drogie?. Nie mam A8 ale mam inne audi i kupuję częśći do niego w ASO więc wiem o jakich cenach mówię.
Chciałem kolesiowi dać do zrozumienia, żę albo niech przestanie się tym przejmować i kupi sobie A8 i się nią cieszy albo (jeśli koszty utrzymania go przerażają) kupi sobie coś mniejszego.
Jak znam życie to pierwsza żecz którą zrobi to włoży do niej GAZ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2006 15:37:07 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
kijem wisly nie zawrocisz a to ze mozna dbac i "dbac" o auto to wiadomo nie od dzis ... niemniej jednak jak zaopatrujesz sie w czesci tylko w ASO to pozostaje mi wspołczoc Ci kosztow utrzymania :): .... kazde auto da sie utrzymac za conajmniej 30% mniej niz w ASO ... przemysl to bo chyba nie wybrales tego auta ktorym jezdzisz z powodu awersji do A8 ? :peace:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2006 19:28:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2006 10:09:10
Posty: 28
Masz rację, ale w moim przypadku samochód na mnie pracuje i nie stać mnie nato aby stał, a ja w tym czasie będę chodziła i szukał części na używanych lub eksperymentował z zamiennikami. W poprzednich moich Audi tak robiłem i nie zawsze zamienniki były podobnie trwałe (np. nowy włoski regulator napięcia skończył mi się po około 12 tys. km , to chyba trochę mało?). Poza tym z częściami do A8 może być taki sam problem jak do mojej S4 (bo tych samochodów jest mało i ulegały częstym modyfikacją jeśli chodzi o części).
A co do awersji do A8, jest tylko taka że literka S w Audi bardziej mi się podoba niż A.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2006 23:53:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
Witam
Jedyna rzecz na zewnątrz która jest metalowa, to są ramiona wycieraczek.
Jeżeli chodzi o naprawę blach, to koszty nie są aż tak wielkie, ponieważ błotnik do A8 `94-`02 w serwisie kosztuje taniej niż w intercarsie, o 300-400zł, gdyż to oni z serwisu go zamawiają i muszą sobie trochę doliczyć.
Druga sprawa, to blach nowych do żadnych aut nie polecam z serwisu,
gdyż spoko można kupić używane, a w szczególności do A8, nie ma to żadnego znaczenia i wybór ich jest duży.
Gorzej z naprawą reszty tzn. tego co do blach jest przymocowane
(wszelki spinki, zapinki, specyficzne śrubki - są drogie i zamienników brak) i pod nimi zostało uszkodzone,
i czego elementy zostały naruszone.
Moim skromnym zdaniem to koszty takiej naprawy mogą być ledwie na granicy opłacalności (jak naprawia się dla siebie) lub mogą znacznie przekroczyć wartość auta o co łatwo w przypadku modeli quattro z motorami V8 lub dieslami 3,3 V8, w pozostałych przypadkach np. z motorami 2,8 V6 czy 2,5 TDI z przednim napędem koszty są nieporównywalnie niższe gdyż są to bardzo popularne motory np. z A6.
@Hans ma rację, że na zamiennikach można zaoszcędzić ok. 30%.
Tylko , że Hans ma na myśli z tego wygląda zamienniki z renomowanych firm.
I przy lżejszych odmianach się one sprawdzają w 100%.
Ale mając na uwadzę osoby które posiadają A8 w wersjach V8 quattro i które powiedzmy zrobiły już swoimi autami ponad 50 tys. km i lubią ostrzejszą jazdę, to zamienniki się nie sprawdzą, o czym świadczy też sporo emaili które otrzymuję, jak i moje własne doświadczenia.
Ja się przynajmniej od nich trzymam z daleka i nie jest tak żle.
Szerzej o kosztach A8 jest na forum:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=6740&postdays=0&postorder=asc&start=20
O LPG to @dendrytus ma rację.
Na ten temat się wogóle na forum nie wypowiadam, bo szkoda słów.
I jak podjeżdżasz do warsztatu A8 lub S8, to nie kasują cię więcej jeżeli już, za to że przyjechałeś np. A8, a za znacznie większa ilość pracy jaką trzeba wykonać np. przy wymianie uszczelek pod pokrywami zaworów, czy np. wymiana uszczelki pod miską olejową to jest kupa roboty, gdzie w większości aut jest to chwila moment.
A8 przestało być już jakimś luksusem.
Pozdrawiam

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Konrado84
PostNapisane: 22.lut.2006 16:33:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Aosiem napisał(a):
jeśli to Twoje autko w avatarku to napisz coś więcej na forum o nim o ile już tego nie zrobiłeś :D


No nie zrobiłem, jakoś nie lubię sie chwalić :P
Zagadaj na 3659384 albo podaj namiary na siebie to sobie pogadamy :)

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: