.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 16:43:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: EKONOMICZNA JAZDA - jak?
PostNapisane: 26.lut.2006 18:06:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lis.2005 16:54:30
Posty: 39
Lokalizacja: Katowice
Jezeli ktos pyta na tym forum o spalanie zazwyczaj pojawia sie stwierdzenie jazda ekonomiczna. No wlasnie... CO to oznacza.
Przy ilu obrotach najlepiej zmieniac biegi jakiej granicy nie przekraczac.
Podobno jazda najbardziej ekonomiczna mozna nazwac taka gdy oroty utrzymujemy w granicy 2500 a minimalnie 2000.
Czy to prawda.

_________________
:::: MEOPLUS ::::
Moja Niunia
Obrazek

Audi B3 1991r 2.0 E - LPG___115KM_


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 18:12:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Byłooooooo 1000 razy ...
Litości kochani , poszukajcie nieco ... :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 18:16:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
to zależy czy mówisz o własnym autku ( silniku) czy o jakimś innym
co innego u diesla a co innego w PB podobnie jest z autkami qre się kręcą do 8000 czy wiecej RPM


w wolnossącej benzynie taki przedział jak podałeś jest ok
ekonomiczna jazda to też taka aby nie przyśpieszać na 5 od 40km/h pod górkę i temu podobne rzeczy,
nie gazuj na zimnym motorze

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 21:30:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Hamuj silnikiem ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 08:14:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
dodam kilka podpunktów.

- przyspieszać normalnie w miare rzeźko ;) ruszajac z miejsca, tak nawet z gazem do 1/3 1/2 ale tylko do 2500 obr.(zaleznie oid silnika, malutkie silniki to nawet do 3tys, wieksze turbodiesle to nawet do 2000 wystarczy) i zmieniac od razu na nastepny bieg, nie przytrzymywac na wysokich obrotach tylko bieg na nast.

- jezdzac szczegolnie w miescie, mozna zaoszczedzić hamując silnikiem, gdy dziala funkcja cutoff, czyli hamujemy na biegu, wtedy nie leci paliwko

- na trasie zachowac szczegolną płynność jazdy, jak najmniej uzywać maxymalnej wydajności silnika (no chyba ze to konieczne, np wyprzedzić 3 tiry , ale wtedy trzeba miec swiadomość, ze spalamy 100ml benzyny co kika sekund, np w S4 2.2t to jest 400ml od 0 do 150km/h). Jesli mamy zamiar kogos wyprzedzić to nabieramy plynnie predkosci (nie trzeba gazu do dech wciskać!!) zblizajac sie do "ofiary" i ladnie wyprzedzamy z "biegu/lotu" , a nie ze podjezdzamy na dupe , zwalniamy do 60km/h i wtedy redukcja na 2gi bieg i ponowne rozpedzanie. Najlepiej okreslac czy bedzie miejsce do wyprzedzenia wczesniej i odpowiednio dopasowac predkosc, jesli ktos jedzie z na przeciwka to zdejmujemy noge z gazu zeby samopchody sie minely i w odp. momencie juz nabieramy plynnie predkosci do wyprzedzenia, pewnie z 30-50m .Poprostu jak najplynniej jechac ,przyspieszac, nie trzeba wcale obrotami na orbite wchodzić, kazda zmiana predkosci samochodu duzo siorbie paliwa.

P.S. nie zapominac, ze czasem trzeba silniczek "przepałować" zeby biedak nagarem nie zaszedł i woda w tłumikach sie nie zbierała ;)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 08:33:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
gaś silnik jak z górek zjeżdża :diabel: :diabel: :diabel:

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 11:50:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2006 05:53:24
Posty: 39
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Popieram jazdę jak najbardziej płynną.BNardzo często obserwuję u ludzi że jeżdżą malo ekonomicznie.Wiąże się to z tym iż często zamiast redukować bieg na niższy dodają gazu na wyższym a autko się męczy i nie przysoiesza.,Bardzo ważna rzecz to wyczucie auta.U mnie nhajbardziej ekonomiczna jazda to ok 100 km/h - 5 bieg i delikatnie wtedy z gazem- autko wtedy nie potrzebuje dużo gazu aby jechać sobie ze stałą prędkością.Pozdrawiam.

_________________
jakub Audi B-4 2,0 92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 17:19:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
U mnie przy stałej prędkości nie zaleznie czy 80 czy 130 zawsze komp pokazuje 6,8-7,2 litra :peace:

A macie jakieś wskazówki do jazdy autem z silniekiem wielozaworowym, bo to moje pierwsze autko z takim silnikiem :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: odp
PostNapisane: 27.lut.2006 20:27:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 17:36:43
Posty: 292
Lokalizacja: szczecin
najlepiej pchać
:D

_________________
ksysiu A6 2,5 TDI V6 2001 PRODUKUJE OKNA I DRZWII PCV I ALUMINIUM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: odp
PostNapisane: 27.lut.2006 20:28:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 17:36:43
Posty: 292
Lokalizacja: szczecin
najlepiej pchać
:D

_________________
ksysiu A6 2,5 TDI V6 2001 PRODUKUJE OKNA I DRZWII PCV I ALUMINIUM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: odp
PostNapisane: 27.lut.2006 20:28:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 17:36:43
Posty: 292
Lokalizacja: szczecin
najlepiej pchać
:D

_________________
ksysiu A6 2,5 TDI V6 2001 PRODUKUJE OKNA I DRZWII PCV I ALUMINIUM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: EKONOMICZNA JAZDA - jak?
PostNapisane: 28.lut.2006 14:20:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
meoplus napisał(a):
Jezeli ktos pyta na tym forum o spalanie zazwyczaj pojawia sie stwierdzenie jazda ekonomiczna. No wlasnie... CO to oznacza.
Przy ilu obrotach najlepiej zmieniac biegi jakiej granicy nie przekraczac.
Podobno jazda najbardziej ekonomiczna mozna nazwac taka gdy oroty utrzymujemy w granicy 2500 a minimalnie 2000.
Czy to prawda.


Tak to prawda :P
Ale to jest AUDI, które lubi jeździć, a nie się ślimaczyć.
A jak zamulisz auto.....to silnik też długo nie pociągnie :diabel:

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 14:28:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2006 11:47:11
Posty: 139
Lokalizacja: śląsk cieszyński
hej.moim zdaniem jest najtaniej na rowerku a i zdrowo do tego :peace:

_________________
Audi A4 Avant tdi AFN

gg 9317158


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 19:56:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2006 15:07:02
Posty: 28
Lokalizacja: Katowice, Kęty
Na rowerku może i zdrowo - o ile człowiek się nie spotka z autem / tirem / autobusem ;)

_________________
<b>Audi 80 B4 2.0 ABT + LPG </b> 93r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2006 05:52:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2005 12:49:18
Posty: 62
Lokalizacja: Płock
ostatnio swojego mialem okazje sprawdzić na trasie i przy prędkości miedzy 120-150km/h spalił mi 8,5l gazu na 100km, czy spalił by mimniej jakbym jechał 100km/h? watpie, pozatym nie jestem zwolennnikiem "mulenia silnika" ekonomiczną jazdą, bo taki silnik jak sie zamuli to zacznie brać więcej paliwa, silnik powinien chodzic przynajmniej do 3tyś obrotów do tego dobra technika jazdy i mamy ekonomie i zdrowy silnik ;)
ja swoim cygarem zmieniam biegi tak:
1 no to ruszam
2 do 50-60km/h
3 do 80
4 do 100-110
5 jade... i pali mi średnio po mieści 10-11l gazu

_________________
audi 100 (cygaro) 1.8 benz -gaz, 87r.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: