.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 12:03:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Gwizdanie turbiny Z1 - B4 TDI
PostNapisane: 26.lut.2006 19:24:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2006 17:10:18
Posty: 233
Lokalizacja: Turek
Mam B4 TDI Z1 z 95 roku i tak czytam posty i czytam i wychodzi że turbinka powinna mi od 2000 obr/min gwizdać. Ale u mnie wcale nie gwiżdże - WCALE.
Przyśpieszenie do 100/h ok. 14 sekund bo zmierzyłem. Prędkośc max to ok 190/h - miałem już 185 ale troche zaczęło już bujać choć zawiach mam sportowe - obniżone i spasowałem ... To ma turbinka gwizdać czy nie bo u mnie nie gwiżdże ... i nie wim czy to źle czy dobrze ?

_________________
ARTUR SZ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 19:26:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2006 17:10:18
Posty: 233
Lokalizacja: Turek
Dodaje że olej to dobry syntetyk 0W 40 - tak na wszeli wypadek bo miałem okazje dobrze kupić ...

_________________
ARTUR SZ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 19:26:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
jak nie gwizdze to dobrze :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 20:15:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
a znajomy mechanik mówił że wlaśnie jak gwiżdze to dobrze.. więc chyba masz coś nie tak z tą turbinką... u mnie akurat w 1,9 TD gwiżdze :]

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 20:21:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 15:06:16
Posty: 120
Lokalizacja: UK/PL
A umnie w 1z 90 KM było tak stara turbina nie gwizdała ale od 2000 obr samochód ciągnął jak oszalały po wymianie uszczelniaczy na wałku turbo zaczął gwizdać ale moc oddawał jak bym jakiś HDi jechał (czyt: oddawał bardzo płynnie moc nie było wcześniejszego kopa TDi) :D

_________________
Audi A3 Sportback 2.0 TDi 125kW/170KM Black Edition (jeszcze 77 dni)
Progress 100%
Obrazek


Ostatnio edytowano 26.lut.2006 20:24:05 przez piotrl, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 20:22:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Zmień mechanika w TDI nie powinno się słyszeć turbiny no może minimalnie dla sprawnego ucha :D Masz dobre osiągi więc jest oki :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 20:53:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cobra napisał(a):
a znajomy mechanik mówił że wlaśnie jak gwiżdze to dobrze.. więc chyba masz coś nie tak z tą turbinką... u mnie akurat w 1,9 TD gwiżdze :]

W AAZ`cie faktycznie gwizdać i tak ma byc.
W 1Z`cie powinna byc cicho.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 20:59:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2004 00:27:12
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
Chwile juz 1 Z nie jezdze ale trurbiny gwizdzacej to nie pamietam.
Pewnie tez byla zepsuta :), chociaz autko szlo fajnie (daleko mu jednak do nowego autka z AFN (ale to inny rodzaj silnika).

_________________
Pozdrawiam KaRus
A4 1.9TDI 1999 AVANT

Dwie rzeczy sa nieskonczone:
wszechswiat i glupota ludzka. (Albert Einstein)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 21:01:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Karus napisał(a):
(daleko mu jednak do nowego autka z AFN (ale to inny rodzaj silnika).

Nie tak daleko ... AFN rozni sie od 1Z tylko sposobem sterowania turbo, wieksza turbina, wiekszymi wtryskami i innym Windowsem ... baza, blok i reszta dokladnie ta sama. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gwizdanie turbiny Z1 - B4 TDI
PostNapisane: 26.lut.2006 21:03:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Artur Szczepaniak napisał(a):
Mam B4 TDI Z1 z 95 roku i tak czytam posty i czytam i wychodzi że turbinka powinna mi od 2000 obr/min gwizdać. Ale u mnie wcale nie gwiżdże - WCALE.
Przyśpieszenie do 100/h ok. 14 sekund bo zmierzyłem. Prędkośc max to ok 190/h - miałem już 185 ale troche zaczęło już bujać choć zawiach mam sportowe - obniżone i spasowałem ... To ma turbinka gwizdać czy nie bo u mnie nie gwiżdże ... i nie wim czy to źle czy dobrze ?

i bardzo dobrze ze nie gwizdze... mozesz spac spokojnie............. :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 21:05:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Powinno gwizdać jak przesadzisz z browcem,następnego dnia :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 06:17:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2006 17:10:18
Posty: 233
Lokalizacja: Turek
No ! Rozumiem ze jak nie gwiżdże to jest ok z Z1. Uspokoiliście mnie bo auto ciagnie miarowo ...

_________________
ARTUR SZ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 07:32:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Artur Szczepaniak napisał(a):
No ! Rozumiem ze jak nie gwiżdże to jest ok z Z1. Uspokoiliście mnie bo auto ciagnie miarowo ...

Nie Z1 a 1Z ;-) Prosze trzymac sie fabrycznych oznaczeń. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 07:50:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2004 00:27:12
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
baskecior napisał(a):
Karus napisał(a):
(daleko mu jednak do nowego autka z AFN (ale to inny rodzaj silnika).

Nie tak daleko ... AFN rozni sie od 1Z tylko sposobem sterowania turbo, wieksza turbina, wiekszymi wtryskami i innym Windowsem ... baza, blok i reszta dokladnie ta sama. :)


Basket a nie ma przypadkiem AFN innego sterowania wtryskiem paliwa,
slyszalem ze wtrysk jest w 3 dawkach na cykl, a w 1Z był w 2.
Prawda czy Fałsz????

_________________
Pozdrawiam KaRus
A4 1.9TDI 1999 AVANT

Dwie rzeczy sa nieskonczone:
wszechswiat i glupota ludzka. (Albert Einstein)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 08:03:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2006 15:40:37
Posty: 130
Lokalizacja: Bolesławiec i Poznań
U mnie nie gwizdała (ale ja lubie ja gwiżdże) i zrobilem tak aby gwizdała :D (umiarkowanie oczywiscie nie tak jak w tirach)
Więc na ucho to nie ma co okreslac czy turbina jest "cacy" czy "be" :D
Power jest .... to znaczy ze jest good :diabel:

_________________
Audi A6 2,5 TDI 150 KM 1999r ... aha no i Tiptronic ...znowu on line :D:D:D:D
Interesujesz sie Polskim Lotnictwem http://www.31blot.com/linki.html zapraszam
Allways Under Demonic Influence :D:D:D I like it


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 08:48:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Karus napisał(a):
baskecior napisał(a):
Karus napisał(a):
(daleko mu jednak do nowego autka z AFN (ale to inny rodzaj silnika).

Nie tak daleko ... AFN rozni sie od 1Z tylko sposobem sterowania turbo, wieksza turbina, wiekszymi wtryskami i innym Windowsem ... baza, blok i reszta dokladnie ta sama. :)


Basket a nie ma przypadkiem AFN innego sterowania wtryskiem paliwa,
slyszalem ze wtrysk jest w 3 dawkach na cykl, a w 1Z był w 2.
Prawda czy Fałsz????

Oj teraz mnie zagiąłeś, ale z tego co mi wiadomo (spece niehc mnie poprawią) w kazdym TDI wtrysk następuje wielofazowo i o ile pamietam w 1Z`cie juz był albo 3 albo 4-fazowy ... czyli przedwtrysk, wtrysk zasadniczy, wtrysk nr 3 ktorego nazwy nie pamietam i jeszcze korygujący chyba ... musze siegnąć do źrodełek, ale jakoś tak jest najogólniej rzecz ujmując. W 1Z (po 92 roku) i AFN`nie silnik, wtryski etc sa bardzo podobne a zasada dzialania wrecz identyczna.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 09:22:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2004 00:27:12
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
baskecior napisał(a):
Oj teraz mnie zagiąłeś, ale z tego co mi wiadomo (spece niehc mnie poprawią) w kazdym TDI wtrysk następuje wielofazowo i o ile pamietam w 1Z`cie juz był albo 3 albo 4-fazowy ... czyli przedwtrysk, wtrysk zasadniczy, wtrysk nr 3 ktorego nazwy nie pamietam i jeszcze korygujący chyba ... musze siegnąć do źrodełek, ale jakoś tak jest najogólniej rzecz ujmując. W 1Z (po 92 roku) i AFN`nie silnik, wtryski etc sa bardzo podobne a zasada dzialania wrecz identyczna.



Generalnie to ja Lama jestem :diabel: , pisze co slyszalem, a slyszalem chyba zle bo piszesz ze juz 1Z mial 3 fazy. Zastanawiam mnie tylko "Skad w nim ta moc" przy 1,9 1Z bez tuningu ma 90 KM a AFN 110KM (to samo turbo tyle daje???). To dopiero powinien gwizd isc (nazwiazujac do tematu watku :diabel: )

_________________
Pozdrawiam KaRus
A4 1.9TDI 1999 AVANT

Dwie rzeczy sa nieskonczone:
wszechswiat i glupota ludzka. (Albert Einstein)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 10:45:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Karus napisał(a):
baskecior napisał(a):
Oj teraz mnie zagiąłeś, ale z tego co mi wiadomo (spece niehc mnie poprawią) w kazdym TDI wtrysk następuje wielofazowo i o ile pamietam w 1Z`cie juz był albo 3 albo 4-fazowy ... czyli przedwtrysk, wtrysk zasadniczy, wtrysk nr 3 ktorego nazwy nie pamietam i jeszcze korygujący chyba ... musze siegnąć do źrodełek, ale jakoś tak jest najogólniej rzecz ujmując. W 1Z (po 92 roku) i AFN`nie silnik, wtryski etc sa bardzo podobne a zasada dzialania wrecz identyczna.



Generalnie to ja Lama jestem :diabel: , pisze co slyszalem, a slyszalem chyba zle bo piszesz ze juz 1Z mial 3 fazy. Zastanawiam mnie tylko "Skad w nim ta moc" przy 1,9 1Z bez tuningu ma 90 KM a AFN 110KM (to samo turbo tyle daje???). To dopiero powinien gwizd isc (nazwiazujac do tematu watku :diabel: )

No to moze po kolei ... :D
Zasadnicza zmiana jaka nastapila po 90 roku w silnikach diesla by Audi/VW to wprowadzenie wtrysku bezpośredniego, czyli glowka wtryskiwacza leje bezpośrednio na stozkowo wyprofilowany wierzch tłoka. To spowodowało ominięcie komór wstępnych i wtrysk paliwa bezpośrednio na miejsce zapłonu. Korzyść - łatwiejszy rozruch silnika i wyraźnie większa sprawność a co za tym idzie, moc max i moment obrotowy.
Druga sprawa to wprowadzenie pompy VE (sterowanej elektronicznie), dzieki temu jednostka sterująca (ECU) w pełni steruje dawkami wtrysku, momentem wtrysku , obliczając dawkę w zależności od temperatury powietrza,paliwa masy powietrza etc. To powoduje z kolei ze auto "pilnuje" parametrów zapłonu, a co za tym idzie utrzymuje moc i moment na optymalnym poziomie. Oszczednosc tych silników to już sprawa wtórna, ktora jest efektem wprowadzenie wtrysku bezpośredniego i elektroniki.
Dopełnia tego wszystkiego turbina, ktora ułatwia dopalanie paliwa w komorze spalania, a dodatkowo pozwala na osiągnięcie wyższej mocy i potężnego jak na owe czasy momentu obrotowego dostepnego bardzo nisko (2300 rpm dla sterszych jednostek i ok 1800 rpm dla nowszych).
Roznica w 1Z i AFN`ie ? AFN otrzymuje pompę wtryskową o wiekszej srednicy , wtryski o wiekszej srednicy i mocniejsze turbo sterowane cisnieniowo a nie podcisnieniowo jak w 1Z.
Modyfikacje sterowników (mapy silnika) oraz korekcja ukłądu sterowania turbosprężarką (uwolnienie cisnienia doladowania) , pozwalają na przyrosty mocy rzędu 30 % (optimum), dzieki czemu z 1Z`ta mozna wycisnac ok 120 KM a z AFN`a ponad 140 KM.

Jesli jeszcze cos jest niejasne to chetnie cos dopiszę :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 11:28:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2004 00:27:12
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
Basket chyle czola, bede juz madrzejszy i powiem, ze przeczytalem a nie uslyszalem.
Dzieki :)

_________________
Pozdrawiam KaRus
A4 1.9TDI 1999 AVANT

Dwie rzeczy sa nieskonczone:
wszechswiat i glupota ludzka. (Albert Einstein)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 12:23:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2006 11:50:53
Posty: 32
Lokalizacja: KRASNYSTAW
witam szanownych kolegow.

apropo gwizdu turbinki:)

moja niegwizdrze a chcialbym bardzo zeby gwizdala,taki cichy wyrafinowany gwizd:)

jak to zrobic?

takim tanim i prostym sposobem bez wiekszych przerobek?

wogole da sie?

pozrawiam...

_________________
TD RulezZz!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: