.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 13:38:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: coś się dzieje z dmuchawą ogrzewania
PostNapisane: 27.lut.2006 07:12:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2005 12:49:18
Posty: 62
Lokalizacja: Płock
witam, dzieją sie jakies dziwne rzeczy z dmuchawą w mojej cygarecie, 1 i 2 bieg wogóle nie chodzi, na 3 i 4 chodzi ale wydaje dziwne wysokie dźwieki i wentylator nie chodzi jedną prędkością, zwalnia, przyspiesza, czasem sie wyrównuje i chodzi dobrze, a puźniej od nowa, co to może być?

_________________
audi 100 (cygaro) 1.8 benz -gaz, 87r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 08:05:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Zaciera sie łozysko i tyle , zdejmij podszybie wyciagnij silnik z wentylatorem i wszystko bedziesz widział sam ;-)

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 08:45:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2005 12:49:18
Posty: 62
Lokalizacja: Płock
dzięki, a to oznacza wymiane silnika wentylatora? czy łożysko da sie wymienić?

_________________
audi 100 (cygaro) 1.8 benz -gaz, 87r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 09:24:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Grigorius napisał(a):
dzięki, a to oznacza wymiane silnika wentylatora? czy łożysko da sie wymienić?
Już dokładnie nie pamietam wyjmiesz i zobaczysz, ale chyba kiedys zmieniałem samo łozysko.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 11:26:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
To może być wywalone łożyskoa albo już wybiło ośkę wirnika.
To jest zrobione na łożyskach ślizgowych można to naprawić ale roboty trochę jest.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 08:06:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 17:41:58
Posty: 74
Lokalizacja: Szepietowo
Witam
u mnie w c4 było coś takiego ,że przy dłużej chodzącym wentylatorze zaczynał piszczeć silnik
-wyjąłem go i użyłem smaru w sprayu i coś w stylu wd 40 , tak na zmianę z każdej strony wirnika
do tej pory mam spokój :diabel:

_________________
C 4 2,3 AAR '92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 08:48:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Lukas 78 napisał(a):
Witam
u mnie w c4 było coś takiego ,że przy dłużej chodzącym wentylatorze zaczynał piszczeć silnik
-wyjąłem go i użyłem smaru w sprayu i coś w stylu wd 40 , tak na zmianę z każdej strony wirnika
do tej pory mam spokój :diabel:


Nie chcę cię martwić ale rozwiązanie z WD to jest do bani.
Za jakiś czas znów zacznie piszczeć. Wynika to z tego, że dmuchawa ciągnie powietrze z różnymi drobinami kurzu. Teraz kiedy oblałeś to WD kurz będzie lgnął do mokrych powierzchni. Za jakiś czas dostanie się do łożysk i będzie jeszcze bardziej piszczało. Sam to przećwiczyłem. Trzeba rozebrać te łożyska i przeczyścić miejsca na ośce i łożysku gdzie się przytarło. Ale jak ośka będzie wybita to lepiej od razu wymienić wentylator.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2006 05:45:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2005 12:49:18
Posty: 62
Lokalizacja: Płock
no w tej chwili nie mam czasu wyjąć ten silniczek, w sobote się tym zajmę, pozatym na allegro namierzyłem gościa co za 145zł nowy taki silnik z wentylatorem ma na sprzedanie, czy to dobra cena?

_________________
audi 100 (cygaro) 1.8 benz -gaz, 87r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2006 06:04:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Ja za używkę na Allegro dałem 180zł. Ale byłem zmuszony bo w moim była wybita ośka, a zima i mrozy nadciągały i potrzebowałem nawiewu.
Myślę,że jak za wentylatory to są za wysokie ceny.
Jeśli tobie wentylator tylko popiskuje to na razie nie ma sensu wykładać kasy. Rozbierz i przejrzyj, troszkę jeszcze pochodzi i wtym czasie znajdziesz sobie drugi w dobrej cenie.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2006 07:08:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2005 12:49:18
Posty: 62
Lokalizacja: Płock
wsumie tak, kase zawsze zdąży się wydać, a zimy prawie końcówka, tylko że oprócz popiskiwania które czasami ustaje, to wentylator mi chodzi tylko na 3 i 4 biegu, 1 i 2 bez reakcji... ciekawe jaka tego przyczyna

_________________
audi 100 (cygaro) 1.8 benz -gaz, 87r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2006 08:10:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Przyczyna jest taka, że łożyska są tak zatarte że aby ruszyć silnik potrzebny jest konkretny prąd. A ten niestety na I i II biegu jest za mały.
Robiłem tak, że aby go wystartować odpalałem z IV biegu i jak trochę pochodził to przełączałem na bieg II. ALE UWAGA BO PRZY TYM RZWIĄZANIU MOŻE DOJŚĆ DO POŻARU! Miałem taki przypadek, że wentylator zatrzymał mi się na II biegu, a prąd płynął dalej. Radyjko grało, nadmuch na szybę więc nie czułem czy to się tam kręci czy nie. I dopiero smród i dymek uświadomiły mi, że wentylator się nie kręci.
Na szczęście nic się nie stało i skończyło się na wietrzeniu auta.
Wymieniłem śmigło jak najszybciej i mam teraz spokój.

Innym powodem dla którego nie chce chodzić na I i II biegu to możliwość, iż masz spalone rezystorki lub przełaczniki dla tych biegów.
Mogły się przepalić od nadmiernego prądu o co nie trudno gdy wentylator chodzi ciężko.
Jak się rozbuja na III lub IV biegu i przełączysz na I lub II to kręci czy nie ?

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2006 11:12:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2005 12:49:18
Posty: 62
Lokalizacja: Płock
nie, nawet jak sie rozbuja na 3 biegu to po przełączeniu na 2 nei chodzi, te rezystorki to ta kostka co jest przykręcona do dmuchawy do której wchodzi te 6 przewodów? tam są takie sprężynki i tam mam przysmolone dość mocno

_________________
audi 100 (cygaro) 1.8 benz -gaz, 87r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2006 11:42:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
U mnie w B4 są 4 przewody. Wygląda na to, że rezystorki nie dały rady.
Sprawdź je omomierzem.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2006 12:10:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 17:41:58
Posty: 74
Lokalizacja: Szepietowo
MarioBeer napisał(a):
Lukas 78 napisał(a):
Witam
u mnie w c4 było coś takiego ,że przy dłużej chodzącym wentylatorze zaczynał piszczeć silnik
-wyjąłem go i użyłem smaru w sprayu i coś w stylu wd 40 , tak na zmianę z każdej strony wirnika
do tej pory mam spokój :diabel:


Nie chcę cię martwić ale rozwiązanie z WD to jest do bani.
Za jakiś czas znów zacznie piszczeć. Wynika to z tego, że dmuchawa ciągnie powietrze z różnymi drobinami kurzu. Teraz kiedy oblałeś to WD kurz będzie lgnął do mokrych powierzchni. Za jakiś czas dostanie się do łożysk i będzie jeszcze bardziej piszczało. Sam to przećwiczyłem. Trzeba rozebrać te łożyska i przeczyścić miejsca na ośce i łożysku gdzie się przytarło. Ale jak ośka będzie wybita to lepiej od razu wymienić wentylator.




Nie powiedziałbym za bardzo ten smar który dawałem jest po zaschnięciu nieklejący i nie ma szans na żaden syf
jeżdzę tak już 3 miesiące i jest ok
a poza tym czym to się różni od rozebrania silnika i jego nasmarowania
to jest nawet bezpieczniejsze bo nic nie schrzanisz
kolejny powód- 150 zł w kieszeni
taki sam patent robiłem w poprzednim aucie, które sprzedałem dla kolegi i wentylator chodzi do tej pory bez problemu ;-)

_________________
C 4 2,3 AAR '92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2006 12:22:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
U mnie po przesmarowaniu chodziło z pół roku po czym zaczęły się wyżej opisane zdarzenia.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: