.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 13:29:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2006 07:20:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
FARROW i DANEK
tutaj macie link do wykresu mocy mojego autka na mikserze na zielono moc na PB na czerwono na gazie klik
dodam tylko że moc seryjna tegoż autka powinna wynosić 165 PS

0-20km/h 1.5s
0-40km/h 3.8s
0-60km/h 6.6s
0-80km/h 10.9s
0-96km/h (0-60mil/h) 14.1s
0-100km/h 14.9s
0-120km/h 22.0s

1/4mili 20.0s @ 114km/h

a to pomiary czasów
czy to wyjasni Wam tę sprawe z mikserem

auto dużo traci na mikserze, jest natomiast duża masa mikserów i jedne dają lepsze osiągi drugie gorsze było to testowane na aucie mojego brata o qrym wspomniał już GrześB na Pb było 8.98sek do 100/kmh a na jednym mikserze 17 :( teraz ma już inny i zrobiło mu się niecałe 14 co i tak jest wg mnie dużą stratą

co do aut wolnossących i o nizszych mocach to rzeczywiście nie utracą 40 koniuf , lecz zobaczcie sobie wartość procentową ze 165 40 koni to 25% a z 90 jakieś 22 konie więc i tak jest sporo

aha i dodam tylko że tera zmoje autko przyśpiesza znacznie lepiej jak było na tym pochrzanionym mikserze udokumentowane przyśpieszenie mam 8.71 bo wtedy miałem ze soba cyfraka ale osiągałem czas 8.5
wiec w porównaniu z 14.9 to jest jednak ogromna różnica

życzę miłej lektóry o gazie i pozdrawiam

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2006 07:57:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Cytuj:
GrzesB
PostWysłany: 28.Lut.2006 22:00:07 Temat postu:
@Danek - Jeśli jesteś taki mądry to wytłumacz mi, dlaczego cała literatura fachowa mówi, że samochód zawsze powinien być odpalany na PB aby się parownik nagrzał i by nie latać z wrzątkiem to autka?

Nie rozumiem do czego zmierzasz :) , ale proszę bardzo. Odpalanie na Pb i rozgrzanie silnika, a tym samym parownika ma na celu doprowadzenie do stanu, w jakim parownik ma najlepsze, optymalne warunki pracy. Gaz LPG to mieszanina propanu i butanu, gdzie propan ma temp wrzenia ok. -40*C, a butan ok. 0*C. Podczas odparowywania obu tych gazów jest pobierana z otoczenia ogromna ilość ciepła, co powoduje obniżenie temp. o ok. 30*C (w dużym uproszczeniu). Zjawisko to przy zimnym silniku powoduje, że parownik i tak zimny jest dosłownie zmrażany i membrany nie dość, że nie pracują poprawnie to są bardzo narażone na uszkodzenia mechaniczne. Sprawa druga to problem różnic temperatur wrzenia. Przy zimnym parowniku w stan gazowy przechodzi tylko propan, a butam pozostaje w stanie płynnym i zalega w reduktorze dodatkowo zakłócając jego pracę. W trakcie powolnego nagrzewania butan zaczyna odparowywać i jest zasysany do silnika, ale zanim tam trafi obniża swoją temp. i znowu staje się płynny i w takiej postaci trafia do silnika. Powoduje to, że silnik jest zalewany gazem i nie pozostaje bez wpływu na jego żywotność. To tyle jeśli chodzi o temperatury przełączania. Zwracam Ci jednak uwagę, że w którymś tam wątku pisałem o pozornych oszczędnościach wynikających ze zbyt wczesnego przełączania na gaz lub wręcz odpalaniu na LPG. Bo takie zachowanie prowadzi do duuużo wyższego zużycia gazu i nie pozostaje bez wpływu na silnik i parownik. Tak więc nie widzę dlaczego pytasz mnie o rzeczy, co do których zapewne się całkowicie zgadzamy :) . Dlatego pisałem, że najlepszym rozwiązaniem jest ciekły wtrysk gazu (V gen.) Tu jest zupełnie inaczej rozwiązana sprawa odparowania wtryskiwanego gazu.
Co do Twoich danych to również nie twierdzę, że tak nie mogło być. Ale nie wynika to tylko i wyłącznie ze zdławienia dolotu mikserem. Przyczyn jest co najmniej kilka, a najważniejsze to niższa kaloryczność LPG. Jak wiadomo silniki w autach są silnikami cieplnymi, które zamieniają ciepło w pracę czyli im mniejsza ilość wytworzonego ciepła tym mniejsza sprawność silnika. Druga przyczyna to optymalne dobranie instalacji do danego typu, a nawet egzemplarza silnika. Niestety warsztatów, które zwracają uwagę na takie w/g nich drobiazgi jest bardzo niewiele. Znakomita większość tłucze "masówkę" nie przejmując się tym czy dany mikser będzie dobrze współpracował w tym aucie i jak najmniej obniży jego osiągi. Wcale nie jest pocieszającym fakt, że o III, IV i V gen. warsztaty mają jeszcze mniejsze pojęcie, opierając się na wiedzy typu: zagazowaliśmy już 5 aut sekwencją i wszystko gra, użytkownik zadowolony, to co my będziemy się przejmować :( . Co do niedokładnego dawkowania gazu to właśnie po to wymyślono II gen. gdzie komp LPG bardzo ładnie radzi sobie z utrzymaniem prawidłowej mieszanki. Jednak idąc tym tropem to w pewnym momencie dojdziemy do konkluzji, że gaz to nie jest paliwo dla którego zostały zaprojektowane silniki w samochodach i nie można się z tym nie zgodzić, ale przecież nie o to chodzi. LPG w aucie to zawsze jest jakiś kompromis. Pytanie tylko: jaki dla kogo jest jego zakres.

W każdym razie jeszcze raz podkreślam, nie jestem przeciwnikiem sekwencji, przeciwnie, uważam, że to znakomite rozwiązanie. W końcu trochę mądrzejsi ludzie nad tym myśleli :) , ale jestem również zwolennikiem racjonalnego podejścia do różnych wyborów i dokładnego rozpatrzenia wszystkich za i przeciw. Bardzo ważnym jest właśnie niebezpieczeństwo "strzału" i zdaję sobie sprawę, że montaż II gen. w wielu autach to niepotrzebne ryzyko i pozorna oszczędność.
Dobrym, choć skrajnym przykładem dokonywania wyboru co do czego jest pytanie czy lepiej do pracy jeździć cięarówką, czy autem osobowym, a np. towary wozić małym autkiem.
Tak więc podsumowując: Vanderlei mnie nie trzeba przekonywać do sekwencji, natomiast uważam, że czasem zakładanie sekwencji do niektórych aut to lekki przestrzał, oczywiście to osobisty wybór każdego użytkownika :peace: .

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2006 10:09:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Dred, nigdzie nie pisałem, że mikser nie ogranicza mocy. Pewnie, że im większa moc silnika tym większe i bardziej odczuwalne straty. Nasza dyskusja zmierza w czysto akademickim kierunku :) . Natomiast uważam, że jest to kwestia osobistego wyboru na podstawie przyjętych osobistych kryteriów i preferencji.
Osobiście mi wystarczająca jest w ABT II gen. ze wszystkimi jej za i przeciw. Pewnie że sekwencja jest lepsza, tylko po cholerę pchać sekwencję do jednopunktu :): . To jedno, a drugie to stosunek kosztów i potencjalnych zysków do wartości auta. Dlatego napisałem (może zbyt dosadnie, że zakładanie sekwencji do auta za 10 tys. to robienie jaj) jeśli kogoś tym uraziłem to przepraszam, zostałem źle zrozumiany.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2006 10:38:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
pewnie. Dlatego ja do swojego wtrysku mechanicznego założyłem ciągły wtrysk gazu i byłem naprawdę baaaardzo zadowolony :)
a odnośnie osiagów to było widać jak na zlocie w Łodzi w zimę jechał za mną Kowicz i ruszaliśmy spod świateł dodam tylko że on ama u siebie 2.3 NG Quattro a ja miałem 2.3 NF Quattro więc ogólnie troszkę cieższy samochód a taki sam motor i wyprzedzielm go o jakieś 2 długości auta potem hamowanko
tak więc mikser w porównaniu z wtryskiem przegrywa
a 3 generacja wg mnie to kompromis między 2 i 4 mniejsze koszta w stosunku do sekfencji a nie ma też problemów z wystrzałem i innymi pierdułkami związanymi z 2 gen.
ale oczywiscie niektórym wystarcza 2 generacja i się z tym w zupełności zgodze. tylko wtedy nie oczekujmy od auta że bedzie dobrze jeździło :(
po za tym jak wszędzie wszystko rozbija się o kase jaką chcemy/ możemy na to przeznaczyć

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 07:45:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Oki, więc pomijając juz awantury o gaz, powiedzcie mi od czego zacząć w szukaniu sprawców podwyższonego spalania?!
Nie działa mi wskaźnik temperatury silnika, a ogrzewanie w autku kiepsko chodzi, znaczy grzeje ale licho ;) Czujnik? Termostat? Jaki wpływ to moze mieć na spalanie? Spodziewam sie ze podniesie paliwożernośc samochodu ale o ile?!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 09:24:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Jeśli Ci kiepsko grzeje to są dwie możliwości; albo termostat zaciął się w pozycji "otawarty" (najczęstsza przyczyna), albo masz totalnie zasyfiony układ chłodzenia/ogrzewania (szczególnie nagrzewnica). Może to mieć ogromny wpływ na podwyższenie spalania zarówno na LPG jak i na benie. Na LPG, bo parownik jest notorycznie niedogrzany i źle odparowuje gaz, na benie, bo silnik chodzi na półssaniu. Jeśli masz taki objaw, że po zagrzaniu silnika (np. na skrzyżowaniach) do nominalnych 90*C zaczniesz jechać z prędkością ok. 80/h i temperatura bardzo szybko spadnie do ok. 60-70*C to może to świadczyć o uwalonym termostacie. Termostat nie jest drogi (jakieś 25 zł) więc proponuję wymienić od razu.
Ewentualnie rozregulowane klapki sterujące przy nagrzewnicy.
Co do wskaźnika temp. to albo na desce zimny lut i coś nie kontakci, albo padł czujnik temp. (ten od wskaźnika, bo są dwa).

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 15:35:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
raczej czujnik temp wg mnie natomiast jak kolega wyżej napisał dogrzeje Ci do 90 i spada to termostat
co do zapchanej nagrzewnicy to jest jeszce jeden sposób aby to sprawdzić-> szyby parują i jest taki charakterystyczny zapach płynu chłodniczego

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 18:00:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Wskaźnik mi wcale nie działa więc nie sprawdze czy sie wychyla a później spada :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: