Heja tez mam tiptronica (tyle ze diesla) przełozen 2,3,4 praktycznie uzywam raczej sporadycznie
Podam kilka przykładowych zastosowan (w moim przypadku) .. np przy ciagnieciu przyczepy ... wrzucasz 3 lub 4 i skrzynia napewno nie wrzuci wyzszego biegu (czyli szybciej nie pojade

) (nizszy owszem) albo w zimie w ciezkich warunkach drogowych w gorach ja np wrzucam 3 i sune se powoli na lancuchach, albo w korku wrzucasz 2 i sobie pyrkasz powolutku. To takie w sumie lekkie udogodnienie lub jak kto woli lekki zaworek bezpieczenstwa bo jak juz którąś z tych cyferek wrzucisz tzn ze wyzszego biegu nie uzyskasz oczywiscie to nie jest zwiazane z wyciem silnika na 5000 obr na 4 biegu jest tam okreslona pr obr silnika bodajze u mnie 2200 czy cus (ale nie chce zmyslac)
To tyle , osobiscie preferuje jazde na D i tempomat

a czasami z nudów ręczna zmiane biegow (zeby elektronike odmulic)
Zdruffka życze
