.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 11:13:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pompa wspomagania sie grzeje 90 2,3 20V (7A)
PostNapisane: 27.lut.2006 15:45:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2006 14:02:22
Posty: 42
Lokalizacja: Płońsk
Witam drodzy klubowicze. Mam delikatny problemik niedawno zaglądając pod mache zauważyłem że pompa wspomagania OSTRO sie grzeje. Wystarczy że silnik moment popracuje a pompa już gorąca.A na marginesie dobrze że to sie ujawniło na postoju a nie podczas jazdy, bo wtedy pewnie by sie stopiła. Zaznaczam że olej w pompie jest. No właśnie jak jeszcze przewody były podpięte to kołem rzekłbym troche ciężej sie kręciło niż ustawa przewiduje ale jak spuściłem olej i poodkręcałem przewody kółeczko pasowe kręci się jak ta lala. Jest jeszcze jeden problem od tej pompy wychodzą 3 króćce jeden pobiera płyn ze zbiorniczka drugi idzie na maglownice i jeszcze trzeci no właśnie nie wiem po co on i najważniejsze że jest on nie drożny pozostałe 2 spoko.Może to jest przyczyna. Pisze żeby zaciągnąć jakiejś porady przed wizytą u regenatora, żeby mnie nie oskubał bez powodu. Prosze POMOCY może mieliście podobne problemy. Z góry dzięki.

AUDI FOREVER NA ZAWSZE TOGETHER BABY
Obrazek


Ostatnio edytowano 27.lut.2006 16:07:32 przez saczo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 16:02:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2005 12:43:25
Posty: 150
Lokalizacja: szczecin
cos wydaje mi sie ze ten trzeci idzie do bomby (AKUMULATOR CISNIENIA) wielkosci kufla od piwa czarna guma na prawo od silnika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 16:44:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
radek8b7a napisał(a):
cos wydaje mi sie ze ten trzeci idzie do bomby (AKUMULATOR CISNIENIA) wielkosci kufla od piwa czarna guma na prawo od silnika

Mowimy o wspomaganiu kierownicy...

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 16:46:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
trzeci idzie do wspomagania hamulców.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 17:54:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2005 12:43:25
Posty: 150
Lokalizacja: szczecin
martab99
Cytuj:
Mowimy o wspomaganiu kierownicy...


tak na moj gust ta wlasnie pompa od wspom kierownicy jest wlaczona w system hydrauliki audi min z hamulcami i ta bomba!!! jesli sie myle to sprzedam swoja niunie :p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 21:19:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 13:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
tak na moj gust ta wlasnie pompa od wspom kierownicy jest wlaczona w system hydrauliki audi min z hamulcami i ta bomba!!! jesli sie myle to sprzedam swoja niunie
Kod:

Nie sprzedasz  :D

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 21:19:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 13:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
tak na moj gust ta wlasnie pompa od wspom kierownicy jest wlaczona w system hydrauliki audi min z hamulcami i ta bomba!!! jesli sie myle to sprzedam swoja niunie


Nie sprzedasz :D

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 09:41:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Ten zaznaczony strzałką przewód zasila wspomaganie hamulca.
Co to znaczy że jest niedrożny? Czy oprócz tego że pompa się grzeje są jakieś inne dolegliwości?

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2006 18:41:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2006 14:02:22
Posty: 42
Lokalizacja: Płońsk
powód grzania sie pompy już zlokalizowałem mam problem bo przyczyną jest wyrobiony wielofrez na wałku. Nie wiem czy gdzieś taka rzecz moge zregenerowac bo dokupic sam wałek to raczej sie nie da. A ten kanał jaest niedrożny dopóki nie wykreci takiej śruby z boku ale kit z tym najwiekszy ból głowy sprawia mi ten wyrobiony wałek. Jezeli ktoś z drogich klubowiczów zna jakiś ZARĄBISTY zakład ślusarski to poprosze. Z góry dzia.

_________________
Audi 90 2,3 20V (7A) QUATTRO Black


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2006 20:39:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Ale co wielowypust nie obraca wirnikiem z łopatkami czy tylko ma luz?
Nie miałeś wspomagania kierownicy, hamulca czy co? Jakie objawy?

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2006 22:53:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2006 14:02:22
Posty: 42
Lokalizacja: Płońsk
Ma luz ( nie wiem czy rozbierałes juz pompe wspomagania) ale ten luz powoduje to że ten niby wirnik ociera o taki pierścien a jak wiadomo podczas tarcia wydziela sie cieplo i to własnie sie dzieje u mnie

_________________
Audi 90 2,3 20V (7A) QUATTRO Black


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 07:10:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Pompę taką rozbierałem kilka razy i znam zasadę jej działania. Ten pierścień to stator który swoim kształtem eliptycznym prowadzi łopatki tego niby wirnika. Mają one o siebie ocierać, a luz na wielowypuście jest normalnie. Pompa grzeje się na skutek sprężania oleju (trochę od tarcia) ale to jest normalne i tak ma być. Dlatego pytam czy poza grzaniem się pompy coś się jeszcze działo z układem wspomagania kierownicy lub hamulca? Jak podasz objawy to może ci coś podpowiem. Identyczna pompa jest u mnie w samochodzie i walczyłem z nią jakiś czas temu.

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 08:21:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2006 14:02:22
Posty: 42
Lokalizacja: Płońsk
Siemanko ten luz u mnie to jest cos rzedu 0,5 0,8 mm wiec troche spory. A z tym zwiekszaniem temperatury podczas sprężania płynu to spoko, jakby sie tylko troche grzała to bym sobie dał z nią spokój bo wspomaganie normalnie jest, ale u mnie to tylko w chwile po odpaleniu silnika pompa robi sie normalnie goraca nie mierzyłem ale guma sie prawie topi :diabel: Jeszcze ten niedrożny przewód ale to odkryłem chyba przy okazji bo abs to mi sie pieprzył od samego początku ale nie chciało mi sie do tego zaglądać. Teraz to jużwiem na 60% że to ten niedrożny przewód od pompy to bomby ciśnienia. A jesli mowa już o tym to tam przy (nazwijmy króćcu) wychodzącym własnie do bomby ciśnienia jest taka mała śruba imbusowa i jak ją wykręciłem troche to sie kanał nagle zrobił drożny. Tylko nie wiem czy to sobie tak można wykrecac bezkarnie czy trzeba wykrecic ta śrube kanałowa, przeczyścic ja i znowu wkrecic do konca

_________________
Audi 90 2,3 20V (7A) QUATTRO Black


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 10:56:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Ten luz jest w granicach normy więc się nim nie przejmuj. Pompa hydrauliczna naprawdę szybko i mocno się rozgrzewa podczas normalnej pracy także to raczej też nie powód do zmartwienia (farba ci z pompy nie poobłaziła od temperatury :) ). Tęj śrubki nie wykręcaj. Możesz ją wyczyścić i wkręć na miejsce. Jeżeli wspomaganie chodzi lekko i pompa nie wyje więc sekcja łopatkowa jest ok. Jężeli hamulec jest twardy nie hamuje najlepiej lub świeci się kontrolka (!) czerwona to najprawdopodobniej padnięty jest akumulator ciśnienia. Może być to też wina tłokowej sekcji pompy wspomagania (to ta której kruciec na czerwono zaznaczony na zdięciu) ale to jest mniej prawdopodobne.

Panmiętaj aby po założeniu pompy zalać układ nowym płynem febi zielonym !!! :peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 11:32:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2006 14:02:22
Posty: 42
Lokalizacja: Płońsk
oki dzinks za info pozdrawiam

_________________
Audi 90 2,3 20V (7A) QUATTRO Black


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 19:39:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5219
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
A ja nieco z innej beki. Czy ta pompa pasuje w zamian za tą długą, dwusekcyjną z cygar? Może te są trwalsze od mojej...

Kolejne pytanie - czemu drga pedał hamulca po naciśnieciu (aż słychać...), nawet na postoju a czasem jest wszystko ok?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2006 16:05:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.maja.2006 19:04:09
Posty: 12
Lokalizacja: Krosno / Kraków
Witam
widze ze trafilem na kilku fachowcow od pompy co sie juz niejednokrotnie bawili wiec osmiele sie zapytac

mialem taki problem - wydmuchalo mi oringa pod korkiem (na zdjeciu obok niedroznego otworu) no i zmienilem na inny ktory poszedl po tygodniu a dodatkowo na podworzu dorobilem sie plamy oleju. Uzupelnilem uklad olejem pokrecilem lewo prawo w celu odpowietrzenia, korek osadzilem na oringu + tasma teflonowa dokrecilem ale dlugo nie pojezdzilem. Po polowie dnia jady miejsckiej podczas stania w korku nagle zaczelo mi pikac z szybkoscia zalezna od obrotow silnika. puka tylko gdy kierownica jest w spoczynku jak nia krece badz przystawie na maksa w lewo badz prawo slychac lekkie brzeczenie (co jest poprawnym objawem) puszcze kierownica znowu stukot. dodam ze to jest dosc glosne.
pod korkiem jest zawor przelewowy ktory sklada sie z tloczka sprezyny i jakby "dlugiej pinezki" wszystko to jest dociskane korkiem

podejzewalem ze moze przy otwieraniu zaworka tloczek udeza np o korek i stuka wiec postanowilem sporbowac odpalic autko bez tego calego ukladu przelewowego a jedynie zakrecic wszystko korkiem i nic nie pomoglo. stukanie identyczne w identycznych warunkach i co dziwne tez nie puka gdy serwo jest obciazone.

moze w tym problem ze ten zawor nie domyka ?
zaznaczam ze serwo wydaje sie chodzic jak wczesniej jesli chodzi o lekkosc krecenia kierownica - jedynie to wkurzajace pukanie :(


co radzicie sprawdzic ?

moze mi ktos podeslac zdjecie co w jakiej kolejnosci powinno byc w miejscu zaworka... poprzedni wlasciciel najwyrazniej cos dlubal przy tym bo orngi nie byly jakie powinny a dodatkowo zjechany jest lepek korka od odkrecania

POMOCY


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: