.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 18:35:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4] Zawieszenie trochę telepie
PostNapisane: 02.gru.2005 11:16:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Mam taki problem -jeździ się nie komfortowo bo mam takie telepanie z przodu na drobnych dołkach słyszalne wyraźnie, coś jakby lekkie stukotanie bez łomotania i groźnie brzmiącego walenia dobijania itp. Z tyłu też zwłaszcza z prawej ale brzmi nieco inaczej. Ogólnie jedzie się nieprzyjemnie bo każda dziura w asfalcie jest odczuwana jako dosyć wyraźne uderzenie (szczególnie tył -silentbloki?). Przód jest słyszalny szczególnie na zimno, potem jakby trochę mniej. Brak stukotów przy skręconych kołach i ostrzejszym ruszaniu. Czasem piszczy klocek przy wolnej jeździe na wprost bez hamowania (zwłaszcza w koleinach więc może zacisk a może nie). Na śpiących policjantach przy szybszym najeździe zawieszenie pojękuje, no może trzeszczy. Tyle wrażeń akustycznych.
Mechanik nr 1 (ul. Wojska Polskiego "przy pomniku" dla wtajemniczonych Pruszkowiaków) -poduszki pod wahaczami czy jakoś tak takie gumowe (i chyba jeszcze inne gumy), wahacze z amortyzatorami mają luzy i trochę chodzą na boki (przepraszam za nieścisły zapewne opis). Łożyska OK tylko z tyłu luz w łożysku (jeśli dobrze pamiętam). Robota 500zł całość minimum 700zł.
Mechanik nr 2 (nawet nie obejrzał tylko wysłuchał mojej opowieści) "ja wiem jak to wygląda i co to może być" Sam przód -w 300zl (rob+części) raczej się nie zamknie ale gdzieś w okolicy.

Co radzicie?

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2005 12:32:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
z tylu to sa w sumie tylko tuleje na belce - koszt okolo 70 - 90 pln/szt + robocizna; tam nie ma co stukac, chyba ze wybite amortyzatory...
przod to najprawdopodobniej lozyska gornej obsady macphersona albo same amortyzatory skoro maja juz luz boczny...
piszczacy hamulce to moze byc podgieta oslona tarczy ktora o nia ociera czasem...

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2005 14:36:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
klocek przestaje piszczeć gdy wciskam hamulec...

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2005 15:09:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Jeśli już jest tak jak piszesz to robisz całą zawieszke:

przód:
-4x silentblok wachaczy 22PLN/szt niemiecki.
-2x górne łożysko amortyzatora cena ok. 60PLN/szt.

sprawdzasz: silentbloki 4x na saniach silnika, końcówki drążków, mcpersony, luzy na amorach, łącznik stabilizatora - ew. wymieniasz.

tył:
-2x silentblok belki ok. 38pln/szt niemiecki.

sprawdzasz: silenbloki i luzy na amorach, łożysko albo wymieniasz albo zostawiasz mechanik będzie zorientowany czy się kwalifikuje do wymiany.

co do klocków to sprawdź luzy na swożniach zacisków.

jeśli o czymś zapomniałem to proszę o dodanie.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2005 16:04:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Ha! dzięki!

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2005 18:05:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Napewno nie robiłbym odrazu całego przeodu jak radzi klega Mauzer. Miałem to w swoich B4 i stawiam na wybity amortyzator....

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2005 10:22:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Razem z tym pierwszym mechanikiem zaglądałem pod samochód i faktem jest że trochę luzów tam jest i wymiana tych poduszek czy jak to zwą a może i coś więcej przydałaba się pewnie.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 22:18:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2005 11:14:38
Posty: 50
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moim zdaniem najbardziej dokuczliwe i prawdopodobne jest łożysko amortyzatora, aby to sprawdzić należy podnieść autko i poruszać kołem w płaszczyźnie pionowej. Druga sprawa to łączniki stabilizatora (łatwe do wymiany). Końcówki drążków kierowniczych czuć na kierownicy jak stukają. Ale najlepiej podjechac na stacje diagnostyczną niech ponaciągają zawieszenie to wszystkie stuki wyjdą.

_________________
Audi A6 C5 Avant Quattro TDI '04
Audi 80 B4 TDI '94 - R.I.P
Audi 80 B4 Avant TDI '92 - R.I.P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2005 14:21:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2005 21:11:48
Posty: 88
Lokalizacja: opolskie
Słuchaj BodkaTM, jedź na stację diagnostyczną niech ci potelepią samochodem. Mnie na przeglądzie wyszły tulejki wachaczy i jeden amortyzator miał 7% tłumienia czyli para do wymiany.
Jak rozmawiałem z magikami to od razu sugerowali całe zawieszenie wszyscy wiedzieli bez konieczności dokładnych oględzin.

_________________
93' B4 1.6 ADA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2006 08:26:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Temat ciągnie się dalej :)
Na stacji diagnostycznej za 20 zł miły pan poszarpał zawieszeniem wszedł pod spód i powiedział że nie widzi nic szczególnego do robienia, żadnych luzów. Na stuki z tyłu powiedział że może coś u góry amortyzatora. Wybrałem się jednak do mechanika polecanego przez kolegę –wymienił mi z przodu te tulejki, bo stwierdził że jednak warto plus łącznik stabilizatora, z tyłu nic podejrzanego nie znalazł (w międzyczasie miałem jeszcze wymianę cylinderka ale to inna historia) simerbloki tylnej belki niby w porządku. Przodem po prostu już się nie przejmuję –trochę tam nadal telepie gdy się jedzie powoli po wertepach ale trudno. Z tyłu natomiast chyba za jakiś czas zmienię amortyzatory bo niby wszysto dobrze ale jenak
1) słyszę na dziurach jakby mi coś w bagażniku podskakiwało
2) na łuku czy w zakręcie na nierównościach trochę mi samochód lekko „przestawia” czyli robi taki mały uskok.
Co do łożyska górnego to nikomu się nie chciało tego rozbierać tylko po to żeby zajrzeć. No cóż może i dobrze bo mniejsze koszty a amorki i tak pewnie są do wymiany.
Jedno pytanie –po robotach z przodu mam kierownicę lekko skręconą w czasie jazdy na wprost. Raczej mnie nie ściąga na bok tylko kierownica nie jest prosto – czy po ustawieniu zbieżności będzie normalnie czy tak już mi zostanie? (zmieniany był jeden łącznik stabilizatora może to wpływa?)

PS. Co było robione:
1. uszczelka pod pokrywą zaworów za 10zł –innej akurat nie było
2. tuleje z przodu w sumie 4 szt: 2 po 15zł i 2 po 30zł razem 90zł
3. jeden łącznik stabilizatora 40zł
4. paski 3szt 60zł
robocizna 190zł (w tym dolewka płynu chłodniczego, poprawienie złączek bo trochę ciekło)

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2006 14:06:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
No to jak? Powiedzcie chociaż jak z tą kierownicą bo przecież nie warto nowego wątku zakładać.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2006 19:32:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2005 10:27:43
Posty: 12
Lokalizacja: Olsztyn
U mnie stukało na wertepach, mechanik w szanującym się warsztacie powiedział, że to łożyska amortyzatorów, bo mam krótkie sprężyny i amorki są za długie i wybija jak wymienie to za kilka miechów i tak mi wybije, pojechałem do innego mechanora, który robi chyba wszystkie audiki a przynajmniej większość jeżdzących na taxi u mnie w mieście powiedział, że łożysk amortyzatorów nie będzie słychać a przynajmniej nie jako denerwujące stuki, przejechał się na miejscu pasażera, wymienił oba łączniki stabilizatora z przodu, stuki zmniejszyły się ok. 3/4, wymieniłem jeszcze tuleje wachaczy (4) z przodu całość z częśćiami wyniosła ok. 300 pLN (chyba musiałbym sprawdzić dokładnie) (aha i wymiana termostatu doszła wliczona w tą kwotę ale to inna bajka) i o dziwo przestało stukać. Jeżdze już około 4 - 5 miesięcy i nie stuka. Mechanik powiedział, że najbardziej słychać zawsze łączniki. Tuleje wachaczy były tak wybite, że można było je palcem przepchnąć.

Kierownica była krzywo jak kupiłem furę, nie ściąga, nie zdziera opon, badanie tech. bez zarzutu ( ok 3 miesiące przed wymianą tuleji i łączników a było już słychać delikatne stuki), więc klucz nasadowy 24 i przestawiłem o jeden ząbek i jest ok.

_________________
Audi 80 B4 Avant ABK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2006 07:23:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2005 15:38:28
Posty: 129
Lokalizacja: EL/RBR
A ja mam wrażenie że u mnie klekocze wszystko i wszędzie, pewnie czeka mnie grubsza naprawa, dziury w Bielsku mnie wykańczają :(

_________________
Audi 80 B-4 2.0E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2006 07:46:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Cypis79 -czyli że jak mi ustawią zbieżność i nadal będę miał krzywo to sam sobie mogę przestawić samą kierownicę? Mam na myśi w kabinie zdejmuję pokrywę na kierownicy i śrubę odpowiednią luzuję itd?

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Ostatnio edytowano 08.mar.2006 07:53:40 przez Ramon1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2006 07:51:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Co do tyłu . To może sprawdź łożyska koła.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2006 11:13:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2005 10:02:10
Posty: 59
Lokalizacja: Łódź
po ustawieniu geometrii ster ma być prosto! nie inaczej!

_________________
B-4 TDI 94r. Snieżno biała.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2006 20:30:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2005 10:27:43
Posty: 12
Lokalizacja: Olsztyn
Jeżeli po ustawieniu geometrii nadal bedziesz mial krzywo kierownik to tak. Ja wiem, że geometria u mnie jest ok. Nie wiem co z kierownicą robił poprzedni właściciel więc zdjąłem ster i przestawiłem o jeden ząbek. Może wcześniej ktoś miał inną sportową lub jakąś drewnianą albo od samolotu ster sobie wcisnął,( chyba, że jesteś pierwszym posiadaczem) a jak zakładał oryginał do sprzedaży to źle to zrobił.

_________________
Audi 80 B4 Avant ABK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2006 20:59:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2005 12:35:30
Posty: 62
Lokalizacja: radom
posłuchaj stary, przede wszystkim sprawdz sobie :

PRZÓD

1- tuleje wachaczy
2-górne mocowanie amortyzatora
3-łączniki stabilizatora
4-poduszki stabilizatora
5-BARDZO WAZNE - tuleje na belce od zawieszenia. jest ich cztery ijeśli masz popekane to bedzie ci wyłapywało kazdą nierównosć, oraz sprawdz czy sruby które trzymaja tą belke nie poluzowały sie
6-przeguby przy skrzyni biegów. jeśli pół ośka bedzie miała luz na tym przegubie to bedzie pukotanie przenosiła na kołai ogólnie na zawieszenie
7- sworznie i końcówki drązków kierowniczych


TYŁ


1- tuleje belki
2-amorki
tuleje na belce


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: