.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 05:37:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Brak ciśnienia oleju.
PostNapisane: 09.mar.2006 04:48:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2004 07:05:45
Posty: 79
Lokalizacja: Białystok
Witam.
Wczoraj wieczorem coś mi padło w aucie (C4 2.8 AAH '91) , a objawia się to tak że:
1. Mam małe ciśnienie oleju tzn. zależnie od obrotów wacha się od prawie 0 do 2 bar.
2. Szybko narasta temperatura oleju, ale tyklo do ok. 150 stopni C.
3. Coś stuka w silniku. Jest to odgłos jakby zaworu.
Co to może być. Ja obstawiam pompe oleju, ale nie jestem pewien.
Czy są jakieś inne propozycje? I ewentualnie jaki koszt naprawy.
Pozdrawiam.

_________________
C4 AAH oska w automacie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 06:12:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
panewki....

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 06:21:12 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jezeli to panewka to wymiana silnika

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 07:14:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jony > jak udalo ci sie doprowadzic silnik do takiego stanu?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 07:29:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Leo napisał(a):
panewki....


True....true...

Identyczne objawy miałem i wał szlifowałem

Pompa nie stuka.A dzwięk który słyszysz to taki fajny zgrzyt.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 08:02:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2004 07:05:45
Posty: 79
Lokalizacja: Białystok
No to zmartwiłem się troszeczkę. Ale będzie dobrze :)
A taki stan to po prostu ciagły brak czasu na to aby podnieść maske i posłuchać co się dzieje. Niestety Audi za mocno wyciszyło te wozy :)
Lukasik: Gdzie w Białymstoku mogę naprawić tą awarię za rozsądne pieniądze i w miarę dobrze. Ty się chyba trochę orientujesz w tych klimatach.

_________________
C4 AAH oska w automacie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 08:25:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Jony napisał(a):
Lukasik: Gdzie w Białymstoku mogę naprawić tą awarię za rozsądne pieniądze i w miarę dobrze. Ty się chyba trochę orientujesz w tych klimatach.


w białym jesli chodzi o kompleksowa naprawe silnika to na ulicy ogrodniczki jest firma moto-szlif , mają dobry sprzet itp i juz u nich robilem. Jednak nie wiem ile bedzie cie kosztowala taka impreza, najlepiej zadzwon i spytaj.

Mam nadzieje ze nie za długo jezdziłeś na tak niskim cisnieniu oleju, bo wtedy juz inne czesci silnika dostają po dupie :zly: , poza tym jak ci temp oleju skakała do 150st to juz troche gorąco.

wez pod uwage ze caly sprawny silnik jest do załatwienia w granicach 2500-3000zł.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 09:03:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2004 07:05:45
Posty: 79
Lokalizacja: Białystok
Na małym ciśnienu przejechałem ok 20 km. Musiałem jakoś dojechać z Zabłudowia.
Przedtem cisnienie było ok. koło 5 bar na obrotach powyżej 2000 a na wolnych ok 3 bar.
A jeżeli bym szukał silnika to duży problem jest z 2.8 30V ? Tzn czy trzebaby było dużo żeźbić w aucie żeby to ożyło? To co mi przychodzi do głowy to chyba trzeba ECU inne....

_________________
C4 AAH oska w automacie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 09:07:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Jony napisał(a):
Na małym ciśnienu przejechałem ok 20 km. Musiałem jakoś dojechać z Zabłudowia.
Przedtem cisnienie było ok. koło 5 bar na obrotach powyżej 2000 a na wolnych ok 3 bar.
A jeżeli bym szukał silnika to duży problem jest z 2.8 30V ? Tzn czy trzebaby było dużo żeźbić w aucie żeby to ożyło? To co mi przychodzi do głowy to chyba trzeba ECU inne....


nie zajmowalem sie silnikami 2,8. Ale wydaje mi sie ze daloby sie podpasować 30V, bo to znajac zycie identyczne silniki, tylko glowicami sie roznią i pewnie na tym samym komputerze bedzie jako tako smigać. jednak wydaje mi sie sie , zeby w pelni wykorzystac mozliwosci tego 30V nalezaloby z kompjuterem przerzucic. nie bierz tego za pewniaka tylko poszukaj info, albo niech ktos z V6tkowcow sie wypowie.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 10:09:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2004 07:05:45
Posty: 79
Lokalizacja: Białystok
Czy chodzi o tą firmę?
http://www.e-podlasie.pl/?skrot=motoryz ... 8&klik=311
Bo mieści sie na ul. Sapiechy a nie Ogrodniczki i nie wiem czy chodzi o tą firmę.

_________________
C4 AAH oska w automacie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Brak ciśnienia oleju.
PostNapisane: 09.mar.2006 12:16:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2005 16:21:10
Posty: 514
Lokalizacja: Gdzieś między fotelem a kierownicą Toruń
Jony napisał(a):
Witam.
Wczoraj wieczorem coś mi padło w aucie (C4 2.8 AAH '91) , a objawia się to tak że:
1. Mam małe ciśnienie oleju tzn. zależnie od obrotów wacha się od prawie 0 do 2 bar.
2. Szybko narasta temperatura oleju, ale tyklo do ok. 150 stopni C.
3. Coś stuka w silniku. Jest to odgłos jakby zaworu.
Co to może być. Ja obstawiam pompe oleju, ale nie jestem pewien.
Czy są jakieś inne propozycje? I ewentualnie jaki koszt naprawy.
Pozdrawiam.

jezeli stuka to panewka...Szykuj sie na koszty

_________________
,,Gdy bedziesz robic to co lubisz, nigdy nie bedziesz pracowac"
Audi 80 B4 1,9 TDI (1Z) 1993r
Daf LF 45.170 '02
:kosci:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 12:49:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2005 14:34:34
Posty: 278
Lokalizacja: Warszawa
to jakto z tym cisniniem oleju jest w 2,8 bo ja mam jak juz sprzęt sie dobrze zagrzeje 1,9-2,0 na wolnych i z 4,8 do maxa na wyższych

nie bierze mi oleju ale czasem stuka zawór (szklanka) co ciekawe mam tak ze na zimnym nie stuka chyba że zgaszę poprzedniego dnia na stukajacym

ale mam tak ze3 jak przejadę po porannym odpaleniu kawałeczek (ledwo sie zagrzeje) i zgaszę to po zapalenu stuka
przejade kawałek jest ok

czasem nie stuka a czasem stuka nie ma rguły

ma ktos jakąś teorię (mi mówili zeby na poczatek zrobić płukanie silnika przy wymianie oleju w Toyocie maja podobno taki specyfik czasem pomaga)

_________________
AUDI C4 2.8 aut.klim.abs AAH wersja USA ins.gaz. PRINS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 13:56:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
n apewno na ulicy ogrodniczki. nie moto szlif tylko autoszlif :D sory za pomylke

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 14:10:03 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie remontuj silnika , dobrze Ci radze , jak nie posluchasz to masz problem... cisnienie oleju w AAH ucieka poprzez przegrzanie ( luzy na panewkach i nietrzymajace zaworki w szklankach) lub uszkodzone zawory upustowe oleju w glowicach . dodatkowo warto zweryfikowac stosowany filtr oleju bo sa 2 rodzaje. z zaworkiem i bez ... w numeracji filtrona wyglada to tak ze OP 526 jest bez zaworka (zaworek jest w podstawie filra oleju) a w OP526/1 jest zaworek ...

p.s.
silnik nie koszruje 2000-3000 tylko 500-1500 ... za wiecej mozna kupic cale auto :):

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 14:32:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
hans napisał(a):
silnik nie koszruje 2000-3000 tylko 500-1500 ... za wiecej mozna kupic cale auto :):


zalezy jak trafisz.

Ja podalem fakt, ze byl ostatnio do kupienia silnik 2,8 v6 za ~2500zł , przed kupnem mozna bylo odpalic i sprawdzić bo siedzial jeszcze w wózku. Ale pewnie jakby dobrze poszukać to taniej sie znajdzie, chociaz wydaje mi sie ze za 500zł to trzeba by dluuugo szukać ;)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Ostatnio edytowano 10.mar.2006 08:42:43 przez Lukasik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 14:54:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2004 07:05:45
Posty: 79
Lokalizacja: Białystok
A jak wygląda temat podmianki na silnik 2.8 30V ?
Może nie warto wkładać takiego jak był ?

_________________
C4 AAH oska w automacie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 15:23:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
1500zł to maks za taki silnik, nie ma co przesadzać z kwotami 2000-3000zł. Za 3500zł to ja kupiłem 2,0TDCi do mondeo datowany na 2004 rok...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 18:53:28 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Jony napisał(a):
A jak wygląda temat podmianki na silnik 2.8 30V ?
Może nie warto wkładać takiego jak był ?

nie kombinuj... to wbrew pozorom zupelnie inne silniki

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 20:33:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
hans mógłbyś sprecyzować w aah powinien być filtr oleju z zaworkiem czy bez zaworka
i druga sprawa czy uszkodzone zawory upustowe w głowicach mogą spowodować zatarcie panewek(wydaje mi się żę nie bo są na końcu magistrali olejowej) czy sterują one tylko ciśnieniem w głowicach i na samoregulatorach luzu zaworowego?

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: