.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 09:30:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 ADR] Pytanie dot. temperatury silnika
PostNapisane: 30.mar.2006 07:17:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
Witam
Mam pytanie odnośnie temperatury płynu chłodniczego, a mianowicie:
w czasie normalnej jazdy po trasie a nawet w mieście temperatura trzyma 90 st., problem zaczyna się podczas dłuższego postoju przy uruchomionym silniku, zwłaszcza gdy poprzedzała go długa lub intensywna jazda. Temperatura dochodzi wówczas do około 102-103 st. Gdy go trochę przegazuję lub rozpocznę jazdę spada w ciągu 10-20 sekund do 90 st. Podobnie jest gdy zgaszę silnik po bardzo "intensywnej" jeździe i po chwili uruchamiam, temperatura najpierw wchodzi na około 102st. a następnie podczas jazdy spada do 90.
Dodam że węże nie puchną. Mam malutki wyciek płynu ale objawia się tym że pocieknie (z węża w miejscu wyjścia z silnika na wąż od nagrzewnicy) w ilości około kieliszka w momencie gdy silnik stygnie a właściwie gdy jest już zimny. Wentylator jest na sprzęgle viskotycznym.
I właśnie tu pojawia się moje pytanie czy się zacząć martwić :?:. Po przeczytanych postach i analizie doszedłem do wniosku że jeżeli jest to nieprawidłowość to może wynikać z małej przepustowości termostatu lub chłodnicy. Czujnik jest raczej ok. gdyż porównywałem wskazania z VAGa z deską. Bardzo proszę o radę.

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2006 10:42:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
Dodam jeszcze że myślałem również o visco - może wentylator za słabo dmucha przy takim nagrzaniu na wolnych obrotach?
Może ktoś ma taki sam silnik ADR i mógłby podzielić się doświadczeniami, czy może podobne zachowanie występuje tylko u mnie i jest to jakiś defekt.

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2006 17:49:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.cze.2005 16:02:52
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
nie masz się czym martwić

_________________
Audi A4 B6 1.8T AVJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2006 18:32:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Zlikwiduj tylko wyciek, zeby nie spadalo ciśnienie w instalacji (nie obnizało temp wrzenia) i wszystko jest ok.

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2006 19:20:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
To trochę mnie uspokoiliście. Dzięki. Wyciek zlikwiduje w najbliższym czasie i będę jeździł tak jak jest. Gdy temperatura dochodzi do 102 stopni nic w zasadzie się nie dzieje, płyn nie ucieka , nic nie bulgocze więc może tak ma być, zresztą to dzieje bardzo sporadycznie.

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: