.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 09:08:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C3,KP] Kupuję cygaro...
PostNapisane: 02.kwi.2006 23:37:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2006 16:40:54
Posty: 36
Lokalizacja: Kielce
Witam wszystkich serdecznie. Mam do kupienia cygaro, silnik pięciocylindrowy, 87 rok. Chciałbym zapytać na co zwrócić szczególną uwagę podczas oglądania auta. Raz już byłem u gościa, wlazłem do kanału i auto dosłownie nie ma nigdzie oznak korozji, tak od spodu jak i z wierzchu,tym bardziej że stało "pod chmurką" 1,5 roku. Odpaliliśmy go, coś na gazie nie bardzo chce chodzić, gość załatwił drugi przepływomierz, mam mu przełożyć bo ten co jest dostał "strzała" z gazu i wiadomo co się z nim stało:) i odpalić go na benzynie. Na tygodniu mam jechać to zrobić i być może zabiorę auto. Chciałem się poradzić Was tutaj na tym forum, żeby się nie wpakować w jakiegoś trupa;). Acha i jeszcze jedno: Czy w 87 roku cygara szły z wystającymi klamkami? Z góry dziękuję za rady. Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 04.kwi.2006 14:06:13 przez madmax, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2006 05:17:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 21:58:32
Posty: 90
Lokalizacja: Podkarpacie
Wystające klamki szły do lipca 87 lub 88 jak sie nie mylę..

Co do auta, to na gazie nie ma rewelacji w tych autach (jesli chodzi o osiągi w porównaniu z benzynką), ale ekonomia jest czynnikiem chyba priorytetowym :).

Co do pracy na benzynie - doprowadz to do porzędku. Niech kolo wymieni co trzeba i sprawdz czy po wymianie autko ładnie pali i pracuje. W przeciwym wypadku bedziesz miał problemy (zwłaszcza jak nie masz pojęcia o wtrysku mechanicznym).


Osobiscie szukałbym już w klamce kasetowej z tymi wystającymi są same problemy lecą jak ..... Ja raz 3 szt w ciągu roku wymieniłem i 3 juz kupiłem używkę. Używkę ciezko dostać ale chodzi do tej pory. Nowe podróbki są o d..e rozbić.



Nara.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2006 06:33:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
nie ma korozji... bo cigarety nie rdzewieją :) silnik najprawdopodobniej to nie ng tylko NF 2.3l. przed kupnem niech gosc doprowadzi wtrysk do ładu :) najwazniejsze testy na benzynie to zeby odpalil bez dodawania gazu na zupelnie zimnym w ciagu 1-1,5 sekundy, ladnie przez pare minut potrzymal obroty ~1000 a potem zeszly do ~800. obroty maja nie falowac. na rozgrzanym przejedz sie na powiedzmy 3cim biegu od malych obrotow ~1000 do powiedzmy 6500, ma sie plynnie w miere zwawo (jest zmulony instalacja gazowa, takze ma ze 100KM a nie 136) bez zadnych przyciec wkrecać.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2006 09:08:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Z wystającymi klamkam to cygara robili jeszcze w 88r. Co do tego auta, to dobrze przyjrzyj się wspomaganiu kierownicy, czy pompa nie cieknie, czy maglownica nie cieknie, jak z hamulcami, czy nie za twarde i łapią dobrze. W tych modelach to częsta przypadłość. Co do sprawdzenia układu zasilania paliwem, to tak jak mówi Lukasik. Przysłuchaj się jeszcze pompie paliwa w zbiorniku czy nie "brzęczy" zbyt głośno, bo to by oznaczało jej powolny koniec.

Pozdrawiam

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2006 12:02:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2006 16:40:54
Posty: 36
Lokalizacja: Kielce
Co do wtrysku to akurat mam pojęcie bo przy tym pracuję już kilka lat. Najwiekszy ból to ten że auto nie ma sondy bo wtegy jak wiadomo można bardzo precyzyjnie zgrać dzwignię przepływomierza z tłokiem w regulatorze paliwa na podstawie sygnału z sondy, a przy braku sondy trzeba to robić "na słuch", lub z analizatorem spalin który mało w którym warsztacie można uświadczyć. Gość który sprzedaje to auto nie ma o tych wtryskach (czy o jakichkolwiek innych) zielonego pojęcia. Zaczęło się od tego, że zacząłem mu doprowadzać to auto do porządku m.in. wymieniłem właśnie pompę od wspomagania bo sie rozszczelniła. Na gazie silnik chodzi jak poje...ny :) bo gościu zostawił auto na 1,5 roku, a jak wiadomo membrany w parowniku pod wpływem takiego traktowania trwale się odkształcają i nie spełniaja później swojej roli. W zbiorniku oczywiście paliwa nie ma, ale jestem dobrej myśli bo jedyny sposób na odcięcie paliwa w tym aucie przy przełączaniu na gaz to właśnie odcięcie pompy:). Jeżeli nie chodzi to używka u mnie koszt około 150zł. A co do klamek: Gościu wszedł do samochodu wsadził kluczyk do stacyjki, przekręcił, a tu nic. Przypomniał sobie, że jest wyjeta bateria, poleciał po baterię (kluczyki były cały czas w stacyjce), podpiał i wiadomo co się stało :D. Tym sposobem jedna klamka jest już do wymiany). Facet zadeklarował, że to zrobi. Serdeczne dzięki Panowie za rady. Pozdrówka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2006 12:11:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Robisz we wtrysku i twierdzisz, że NF nie ma sondy ? :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2006 13:04:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
a moze ta cigareta nie ma silnika NF tylko cos starszego??

w kazdym razie w NF siedzi najbardziej rozwinienty typ wtrysku mechanicznego - KE-Jetronic. Sonda jest tam bankowo.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2006 21:49:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2006 16:40:54
Posty: 36
Lokalizacja: Kielce
DeS napisał(a):
Robisz we wtrysku i twierdzisz, że NF nie ma sondy ? :peace:

Ja nie twierdzę że NF nie ma sondy, proszę poczytać wyżej, z resztą nie wiem jakie są oznaczenia silników w Audi, a omawiana cigareta ma wtrysk K-Jetronic w pełni mechaniczny i to ten z najprostszym regulatorem fazy nagrzewania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2006 22:27:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
madmax napisał(a):
DeS napisał(a):
Robisz we wtrysku i twierdzisz, że NF nie ma sondy ? :peace:

Ja nie twierdzę że NF nie ma sondy, proszę poczytać wyżej, z resztą nie wiem jakie są oznaczenia silników w Audi, a omawiana cigareta ma wtrysk K-Jetronic w pełni mechaniczny i to ten z najprostszym regulatorem fazy nagrzewania.

Przystepujac do dyskusji powinienes chociaz spisac z dowodu typ silnika czyli jego pierwsze znaki , inaczej to dywagacje o niewiadomym ... :|

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2006 22:32:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2006 16:40:54
Posty: 36
Lokalizacja: Kielce
baskecik napisał(a):
madmax napisał(a):
DeS napisał(a):
Robisz we wtrysku i twierdzisz, że NF nie ma sondy ? :peace:

Ja nie twierdzę że NF nie ma sondy, proszę poczytać wyżej, z resztą nie wiem jakie są oznaczenia silników w Audi, a omawiana cigareta ma wtrysk K-Jetronic w pełni mechaniczny i to ten z najprostszym regulatorem fazy nagrzewania.

Przystepujac do dyskusji powinienes chociaz spisac z dowodu typ silnika czyli jego pierwsze znaki , inaczej to dywagacje o niewiadomym ... :|


Tak zgoda, tylko że ten dowód mało ma wspólnego z tym autem, jedyne co się zgadza to "Audi" oraz "100" :) A tak na marginesie to w obecnych dowodach nie ma czegoś takiego jak numer silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2006 23:13:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
madmax napisał(a):
Tym sposobem jedna klamka jest już do wymiany.


Żaden problem, mam jeszcze kilka dobrych klamek starego typu:).

I tak się składa, że właśnie niedawno kupiłem avanta 2,3 NF z 87 roku. Silnik i inne klamoty (m.in. klamki) są na sprzedaż :)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2006 14:08:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2006 16:40:54
Posty: 36
Lokalizacja: Kielce
Ten silnik to KP, a nie NF jak to mi moderator poprzerabiał:) poj. 1994ccm 85kW.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: