.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 08:46:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.6 V6 abc] Rozrząd
PostNapisane: 07.kwi.2006 13:51:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Witam szanownych klubowiczow. Wiem ze temat byl walkowany 1000 razy, ale niestety nie udalo mi sie znalezc instrukcji jak "krok po kroku" ustawic rozrzad. Chodzi mi mianowicei o szczegoly z ustawieniem kol walkow rozrzadu. Czy koniecznie trzeba luzowac kola? Wiem ze nie maja zadnych naciec, wiec po poluzowaniu, jak je spowrotem ustawic tak zeby na 100% byla pewnosc ze sa we wlasciwej pozycji? jak zaloze listwe, i odkrece sruby trzymajace walki z kolami to walki beda sie swobodnie ruszac? Jezeli tak to jak je potem ustawic?

Prosze o odpowiedz, ale tylko tych ktorzy na 100% wiedza jak to sie robi

Dzieki z gory

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 16:52:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Swobodnie jak swobodnie - ręką ich tak po prostu nie przekręcisz... Powinieneś sobie załatwić listwę do ustawiania rozrządu czyli urządzenie blokujące wałki w określonej pozyzji. Było już bardzo wiele na ten temat!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 17:13:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
jeśli jesteś pewny żę masz dobrze ustawiony rozrząd to wrzucasz 5 bieg ręczny zaciągasz .mazak nitro w rękę i znaczysz na bloku i na kole wału korbowego pokrywające się znaki. to samo z wałkami rozrządu głowica- koło wałka rożrządu .następnie stawiasz kropkę na ząbku każdego koła i znaczysz wćięcie na pasku które pokrywa się z ząbkiem-kropką. tak oznaczony pasek ściągasz i licząć wcięcia przenosisz znaki na nowy pasek rożrządu. zakładasz nowy pasek zgrywająć znaki i nie ma żę boli.ale jak nie jesteś pewien obecnego ustawienia to zostaje tylko listwa.

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 17:46:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
...ale jak nie jesteś pewien obecnego ustawienia to zostaje tylko listwa...


Ale jak ta listwe uzyc? Rozumiem ze zakladam ja na walki, zeby zablokowac, ale po co w takim razie luzowac te kola? przeciez po poluzowaniu, kola zostana polaczone, ale walki latwo moga sie przestawic? Poza tym co zrobic gdy ktos poprzestawial te walki wczesniej (a takie mam podejrzenia) Jak je spowrotem ustawic tak jak maja byc ustawione? To jest jedyny dla mnie problem, resztre znam i wiem jak poustawiac.

Dzieki za sugestie

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 18:59:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
wiking1 napisał(a):
Cytuj:
...ale jak nie jesteś pewien obecnego ustawienia to zostaje tylko listwa...


Ale jak ta listwe uzyc? Rozumiem ze zakladam ja na walki, zeby zablokowac, ale po co w takim razie luzowac te kola? przeciez po poluzowaniu, kola zostana polaczone, ale walki latwo moga sie przestawic? Poza tym co zrobic gdy ktos poprzestawial te walki wczesniej (a takie mam podejrzenia) Jak je spowrotem ustawic tak jak maja byc ustawione? To jest jedyny dla mnie problem, resztre znam i wiem jak poustawiac.

Dzieki za sugestie


Wałki będą zblokowane przez listwę - koło to zupełnie inna para kaloszy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 19:03:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Wałki czy koła wałków. Po odkreceniu śrub na wałkach koła pozostana zablokowane, a wałki mogą się obracać czyż nie? Jak je ustawić poprawnie, tak zeby po dokreceniu kół mieć pewnośc ze sa ok?

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 20:52:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Listwa blokuje wałki w odpowiednim położeniu a koła się mogą po odkręceniu swobodnie obracać. Wał korbowy trzeba zablokować w GMP specjalnym trzpieniem przez otwór w bloku po stronie kierowcy (najpierw wykręcamy zaślepkę). Zakładasz nowy pasek, napinasz go, dokręcasz koła do wałków rozrządu. I wtedy zdejmujesz przyrządy. :peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2006 05:48:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Ewentualnie zdejm pokrywki zaworów i ustaw na punkty pracy :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2006 07:26:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Ewentualnie zdejm pokrywki zaworów i ustaw na punkty pracy

O to juz brzmi lepiej, jakies wskazowki na co zwrocic uwage, przy takim ustawianiu? jakies przesuniecie (o ile stopni) powinno byc przy TDC dla silnika ABC?

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2006 08:00:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Albo moze inaczej. Czy po odkreceniu srub na walkach rozrzadu, podkladki z duzym i malym otoworem (te do kotrych przyklada sie listwe) beda polaczone na stale z wlakiem rozrzadu (maja jakis wieloklin ustalajacy je w konkretnej pozycji) a tylko kola beda sie swobodnie obracac? Czy zarowno kola jak i te podkloadki beda sie ruszac? Chodzi mi o to czy jest jakis sposob na stwierdzenie poprawnego polozenia walka rozrzadu po odpoeidnim ustawieniu tych podkladek. W etce, na rysunku nie ma zbyt duzo szczegolow, ale widac ze te podkladki ustalajace sa niezalezna czescia a nie czescia walka

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2006 08:13:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
enduro7777 napisał(a):
jeśli jesteś pewny żę masz dobrze ustawiony rozrząd to wrzucasz 5 bieg ręczny zaciągasz .mazak nitro w rękę i znaczysz na bloku i na kole wału korbowego pokrywające się znaki. to samo z wałkami rozrządu głowica- koło wałka rożrządu .następnie stawiasz kropkę na ząbku każdego koła i znaczysz wćięcie na pasku które pokrywa się z ząbkiem-kropką. tak oznaczony pasek ściągasz i licząć wcięcia przenosisz znaki na nowy pasek rożrządu. zakładasz nowy pasek zgrywająć znaki i nie ma żę boli.ale jak nie jesteś pewien obecnego ustawienia to zostaje tylko listwa.


Dokładnie tak, wystarczy z głową poznaczyć i nic trudnego.

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2006 08:27:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
ja w poprzedniej 100 jak pompe robiłem bez problemu zdjołem i założylem rozrząd bez listwy :)

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2006 08:58:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 14:40:54
Posty: 2215
Lokalizacja: Warszawa ; "Maleństwo"- Audi 100 C-4 Avant 2,8 V6
jesli koniecznie chcesz to zrobić sam to zrób na "kreski"
ale potem poświęć 50 zł i podjedź do warsztatu gdzie sprawdzą ustawienie listwą

_________________
Liczą się ci przyjaciele do któych możesz zadzwonić o czwartej nad ranem

Rzczewistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2006 09:06:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Jeszcze jedno: nie polecam pompy wody RUVILLE :< silnik mi wyje przez nią.Ale jeszcze parę tysi i zmieniam na inną

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2006 10:15:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Albo moze inaczej. Czy po odkreceniu srub na walkach rozrzadu, podkladki z duzym i malym otoworem (te do kotrych przyklada sie listwe) beda polaczone na stale z wlakiem rozrzadu (maja jakis wieloklin ustalajacy je w konkretnej pozycji) a tylko kola beda sie swobodnie obracac? Czy zarowno kola jak i te podkloadki beda sie ruszac? Chodzi mi o to czy jest jakis sposob na stwierdzenie poprawnego polozenia walka rozrzadu po odpoeidnim ustawieniu tych podkladek. W etce, na rysunku nie ma zbyt duzo szczegolow, ale widac ze te podkladki ustalajace sa niezalezna czescia a nie czescia walka


Panowie - moje pytanie bylo zgola inne. Znam zasade dzialania listwy, ,ustawienia wedlug niej itp. Pytalem co zrobic gdy walki sa przestawione. Czy wowczas listwa cos pomoze?[/quote]

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2006 15:35:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Czyzby wszyscy robili rozrzad "na kreski" :) ? Bez wiedzy na temat TDC silnika, położenia wałków itp? Przeciez jest to prymitywna jednostka. Widze ze bede pionierem w ustawianiu wałkow, bo nie chce sie sugerowac tym co jest obecnie, czyli przestawionym rozrzadem. Szkoda ze nikt nie potrafi odpowiedziec na moje pytania :(

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2006 15:51:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Wiking! Czegoś tu nie rozumiem - oczekujesz od nas pezpardonowo odpowiedzi na jak tacy, żądasz typowego 'how-to' dla 'nobrainers' , i sam sprawiasz wrazenie, ze lubisz robic widły z igły... Przecież ABC to tak prosta jednostka... szkoda, że przysparza Ci tyle problemów.
ALBO: jeśli cię stać na utrzymanie Audi - podjedź do warsztatu, umów się, i fachowcy zrobią Ci rozrząd w 2 godziny, ALBO przestudiuj sobie tematy TDC i pokrewne przez 2 tygodnie dla jednej wymiany na 100 000, ALBO podaruj sobie obrażanie ludzi z forum, i nie zgrywaj 'cvaniaka'. Bo z tego co widać, to nawet metoda 'lakier do paznokci' Cię przerasta.

Sorry MOD's ale .....

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2006 16:15:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Nikogo nie chce obrzac, jezeli ktos poczul sie obrazony to przepraszam.

Poza tym nie oczekuje how-to, bo dam sobie rade, oczekuje odpowiedzi na moje pytanie ktoer postawilem na poczatku, jednak ciagle slysze odpowiedz typu "konieczna jest listwa", albo "zaplac to ci zrobia". Gdybym chcial zaplacic, to na pewno nie pisalbym tu zadnego tego typu topic'u. Poprostu licze na to ze w jednosci sila i ktos chyba robil to przede mna, wiec chetnie to 'przestudiuje' jak tylko ktos to napisze, bo dotychczas z posrod 365 postow, jakie przestudiowalem nie uzyskalem odpowiedzi na pytanie jakie postawilem.

Malo tego chetnie poswiece na to nie 2 tygodnie, a 2 miesiace, jezeli tylko mam sie dowiedzeic jak od A do Z to dziala, tak aby w przyszlosci komus takiemu jak ja teraz moc napisac to w 3 zdaniach.

Poza tym kazdy sie zgodzi ze silnik jest prymitywny, bo kazdy kotry ma 2 walki na glowice, jest bradziej zlozony pod wzgledem konstrukcyjnym (chodzi oczywscie o rozrzad).

Jeszcze raz przepraszam, jezeli kogos urazilem i bynajmniej nie mam zamiaru zgywac cwaniaka ;)

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2006 18:37:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
OkeyDokey! :peace: (może za mocno odreagowałem, ale czesto chamsko wskakuja na minutę goście, którzy mają problem, ŻĄDAJĄ wszystkiego na tacy, a potem znikaja na pół roku) :/
Tylko jeśli silnik pracuje Ci prawidłowo na wolnych, nie działa podejrzanie, to rozrząd jest ok, a sama wymiana nie jest aż takim problemem, czy taką, czy inną metodą - kalkulować się tylko przestaje, gdy musisz spuścić gaz z klimy żeby to zrobić, a ponowne nabicie kosztuje tyle, co robodcizna za wymianę, i jeśli warsztat jest dobry, zyskasz np. rok gwarancji na robociznę. A gaz wypuszczą i nabiją z powrotem. No i śruba na kole pasowym może dać nieźle w d...., a reszta, jesli robi się ostrożnie i przy pierwszym razie notuje/oznacza, nie nastręczy żadnych problemów.

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2006 18:44:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
sciaglem juz pasek chyba ze 3 razy, wymienialem pompe, termostat, wszystko bez spuszczania klimy, nawet chlodnice wymienilem bez spuszczania klimy. Robilem juz rozne rzeczy, ktore wedlug niektorych sa niemozliwe :D Stosowalem przy tym rozne metody, ale zawsze pasek zalozylem TAK JAK BYL. Sadze ze byl zalozony zle, dlatego prosze, powiedzcie mi, czy i w jaki sposob mam to sprawdzic. Pytam dlatego czy te podkladki sa na stale przmocowane do walkow, a tylko kola sie ruszaja po odkreceniu nakretek na walkach? czy jak to zrobie to bedzie koniec :/ i bede musial rozebrac pokrywy, zeby ustawic walki w TDC. Czy te podkladki maja jakis wieloklin uniemozliwiajacy montaz ich w dowolnej pozycji? Prosze odpowiedzcie na to pytanie, reszte wiem i na prawde dam sobie z reszta rade.

Znowu przepraszam jezeli zbyt mocno o cos prosze

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: