.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2025 00:37:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 TDI] Piszczy w kole
PostNapisane: 08.kwi.2006 16:33:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Witam. Od jakiegos czasu zacząłem słyszeć piszczenie w prawym kole. Nastepowało po 15-20 minutach jazdy. Niebyło to równomierne piszczenie piszczy... nie piszczy.... piszczy. Miałem wrazenie że w momęcie kiedy autem bujnęło na jakiś nierównościach "chętniej piszczał". Oczywiście piszczy przy niewciśniętym hamulcu.
Sprawdzam felge - lewa lekko ciepła, prawa w okolicy piasty parzy.

Dzisiaj zabrałem z kolegą za sprawdzenie hamulca. Przezmarowliśmy wd-40 cylinderek, prowadnice, klocki przejechałem szczotką drucianą. Złożyliśmy do kupy. Na lewarku czuć, że koło ciężej się obraca. Zrobiłem test 15km i niestety później zaczęło ale jednak dalej piszczy.
Coto może być. Klocki jeszcze w miare grube (troche zczerniały ale jeszcze nie jest źle). Może łożysko, ale łożysko huczy a nie piszczy.
Niemam pomysłów.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2006 18:50:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2005 20:18:52
Posty: 24
Lokalizacja: Warszawa
Miałem to samo, pomógł zestaw naprawczy zacisku (nowe uszczelki, reperaturki) koszt z robocizną ok. 50 zł :peace:

_________________
B4 AVANT 1,9 TDI '94


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2006 22:11:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 09:07:17
Posty: 101
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Mam ten sam problem z prawym przednim kołem, od kilku miesięcy szukam powodu, czyszczenie i smarowanie nic nie pomogło.
Podobnie zaczyna piszczec po kilku kilometrach, podobnie jest gorący.
Z moich obserwacji wynika, że najbardziej piszczy kiedy lekko skręcam w prawo, jadąc prosto raczej nie, piszczenie ustaje kiedy hamuje.
Ponadto bardziej piszczy kiedy samochód hamuje silnikiem, przyśpiesdzając nie.
Koło będąc na podnośniku opornie sie kręci, wydaje mi sie, że powodem jest tarcie klocka o wewnetrzny kołnierz na tarczy.
Może przetoczebnie tarczy pomoże, - zjechanie kołnierzy?

_________________
janinaaa czyli janusz
AUDI B-4 1993 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 20:55:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2006 19:07:02
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
Witam po raz drugi :) .
Mówiąc skromnie jest to mój pierwszy post, oprócz oficjalnego powitania na NEWBIE. Proszę sie jednak tym nie sugerować i zwrócic uwagę na moje spostrzeżenie.
W dwóch w/w postach forumowiczów nasuwa mi się pewna myśl, tym bardziej, że identyczną sytuację znam z autopsji.
Rozpatrywanie tylko i wyłącznie przyczyny tego piszczenia po stronie układu hamulcowegi i jego poszczególnych elementów jest nie do końca słuszne.
Miałem identyczny problem z przednim lewym kołem i słuchanie poszczególnych "pseudo" serwisów skończyło wymianą na nowe zarówno: tarcz hamulcowych (ATE), klocków hamulcowych (ATE), elastycznych przewodów hamulcowych, gumowych tulei prowadnic zacisków hamulcowych jak i całkowita wymiana płynu hamulcowego i porządne odpowietrzenie całego ukł. hamulcowego. Nadmienię również, że zdemontowano zaciski i sprawdzono stan tłoczków hamulcowych i jego uszczelnienia wewnętrzenego oraz zewnętrznego- wszystko było ok a przeraźliwe popiskiwanie podczas jazdy lewego przedniego koła nadal było.
Dodam również, że owe piszczenie nie mogło pochodzić w związku z ewentualnym biciem felgi lub opony,gdyż wcześniej były też wymienione z racji wieku. Zanim podam przyczynę tego piszczenia dokładnie opiszę sytuację w których ono wystepowało:
Najcześcij pojawiało się po przekroczeniu magicznej prędkości 50 - 60 km/h i potęgowało wraz ze wzrostem prędkości. Potęgowanie tego piszczenia następowało również podczas skrętu w prawo przy większej predkości (dociążanie lewego koła) i całkowicie ustępowało przy skręcie w lewo (odciążenie lewgo koła). Piszczenie to pojawiało się podobnie jak u w/w forumowiczów po przejechaniu kilku kilometrów, jednak podczas deszczowej pogody często lubiło się gubić i mniej intensywbnie dawało o sobie znać. piszczenie to łudząco przypominało ocieranie zeszklonych już klocków o tarczę hamulcową lub dźwięk noża tokarskiego podczas przetaczania tarczy hamulcowej. Stąd też wszyscy obstawiali wcześniej nie całkowite cofanie się tłoczka hamulcowego łub zacinanie klocków w prowadnicach.
Po wymianie wszystkich wymienionych powyżej elementów ( a pośrednio zależało mi na tym dla własnego spokoju w przyszłości) postanowiłem zakończyć eksperymentowanie na moim pojeździe i w oparciu o wymienione powyżej symptomy postawiłem w ciemno na leciwe juz łożyska kół osi przedniej.
Ponieważ łożysko to nie posiadało wyczuwalnego luzu i w ten sposób nie było wcześniej w kręgu podejrzanych zaproponowałem fachowym mechanikom zrobienie następującej próby.
Podniesienie i podparcie lewej przedniej strony pojazdu w celu załączenia 3 biegu i ruszenia w miejscu. Oczywiście przy wcześniej wyciągniętych klockach hamulcowych i odciągniętym do góry mocowaniu zacisku hamulcowego z całym zaciskiem (zaciski ATE)-wystarczy wówczas odkręcic tylko dolną śrubę mocowania. W tej sytuacji po ruszeniu (z 3 biegu) elementy układu hamulcowego tj. 9pośrednio) tłoczek hamulcowy i (bezpośrednio) klocki nie współpracuja z tarcza hamulcową - mozna je wówczas wykreślić z grupy podejrzanych ;) .
Wracając do naszej próby- bardzo wielkie było zdziwienie fachowców, kiedy już od pierwszego momentu obracającej się tarczy hamulcowej (zapalony silnik-wrzucony 3 bieg) usłyszeni przerażliwe piszczenie- ot znalazł się winowajca- łożysko koła ;) .
Tak więc nie można się sugerować pierwszym wrażeniem :D .
Mam nadzieje, że moje długie wywody przydadza się w tym temacie i będą inspiracją do sprawdzenia jeszcze łożyska koła ;)
A tak na marginesie - może ktoś orientuje się gdzie można solidnie (za pomocą prasy hydraulicznej) i tanio zmienić łożyska kół przednich w Warszawie. Z góry dziekuję za ifno. Pozdrawiam.
[/url]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 22:34:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2006 23:35:20
Posty: 28
Lokalizacja: xxx
Hej ..mam to samo w drugim aucie ( Nissan Almera 96) w przednim prawym kole...zastanawialem sie co to jest ale teraz mam juz punkt zaczepienia.. mozecie mi tylko powiedziec jakie sa m/w koszta wymiany takiego lozyska ?? dzieki

_________________
Audi Coupe 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 10:24:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2006 12:04:02
Posty: 22
Witam. Miałem taki sam problem. Na tarczach hamulcowych zrobily sie takie malutkie ranty po wewnetrznej i zewnetrznej stronie. Wziolem szlifierke katowa i sie ich pozbylem-pozbylem sie rowniez przerazliwego pisku. Co jakis czas dobrze jest powtorzyc taka operacje a to z tego wzgledu ze uzyskuje sie lepsze doleganie powierzchni klocka do powierzchni tarczy-lepiej hamuje;P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 22:37:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2006 19:07:02
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
Witam.

Do Jello....

Jezeli chodzi o koszt wymiany łożyska to jest to różnie. W Warszawie (bo robiłem już rozeznanie) jest to kwota 80-150zł za stronę. jeżeli natomiast wymieniasz od razu obie strony to jest szansa od tej ceny odliczyć ok 20zł od strony.

Widzę że nie jesteś z Warszawy, więc masz szansę zaoszczędzić jeszcze więcej z wiadomych względów. Tak więc od tych cen odejmij ok 30-40%.

Zwróć tylko uwagę na to w jaki sposób dany zakład będzie to łożysko wymieniał. Chodzi o to, by wymiana wykonana była za pomocą prasy hydraulicznej. Wiem , że są specjaliści, którym jest ona niepotrzebna ale uwierz mi, że nie o to chodzi by ktos eksperymentowal lub dowartościowywał się (ze względu na brak tego prostego - a jak uzytecznego urządzenia) na Twoim samochodzie.

Aha- zainwestuj w porządne łożysko (jest ono zbyt ważne by dać się naciągnąć na tani zamiennik).
Pozdrawiam. :)

_________________
Audi 80 B3 1,6 PP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 00:12:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2006 23:35:20
Posty: 28
Lokalizacja: xxx
Dzieki Aston.. :peace: na pewno twoje rady beda dla mnie przydatne i bede sie nimi sugerowal..Ps zawsze przygladam sie naprawom swego auta w warsztatach po prostu lubie wiedziec co i jak ! za kilka dni stawiam auto do lakiernika i przy okazji wymienie te lozysko a moze od razu 2 strony..pozdrawiam serdecznie

_________________
Audi Coupe 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: