.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 12:45:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4]Pytanie do posiadaczy 1.8
PostNapisane: 26.kwi.2006 13:33:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2006 09:11:21
Posty: 29
Lokalizacja: Poznań
Witam

Oto mam dylemat. Niedlugo wyruszam na poszukiwanie autka marzen (czyt. Audi A4) i ogolnie troche poczytalem naforum na co zwracac uwage itp itd. Tylko nie mam wyobrazenia jak A4 wypada na tle innych samochodow. Interesuje mnie silnik 1.8 (raczej bez turbiny).... i nareszcie zadaje pytanie:) :

1. Czy autko jest w miare zwawe i dynamiczne? Jak z przyspieszeniem (zwlaszcza na trasie podczas wyprzedzania ale w miescie tez)?
2. Jak wypada na tle innych samochodow?(ostanio mialem do czynienia z Astra 2(1.6), Ford Mondeo1995(1.6) i Fiatem Tipo(1.6) wiec jezeli ktos moze porownac... oczywiste jest to ze Audi bedzie lepsze...ALE JAK BARDZO LEPSZE :D:D:D ???
3. Chcialbym go zagazowac...kto ma jaki gaz w swojej A4 i co i gdzie ewentualnie poleca(warsztaty LPG najlepiej w wielkopolsce ale nie tylko)
4. Rozumiem ze silnik 1.8 musi troche spalic ale jest to chyba w granicach rozsadku...prawda?? :D

Z gory niekuje za odpowiedzi

P.S.Pewnie takich tematow bylo juz troche ale niestety nie znalazlem tego co chialem...moze teraz uzyskam odp tutaj

_________________
A4 1.8T Avant...Dreams are coming true


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 14:17:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
Nie posiadam ale szukam A4. Ale wywidziałem się że silnik 1.8 w budzie A4 nie powala dynamiką a zużycie paliwa jest taki samo jak w 1.8 T. W 1.8 max moment obrotowy oscyluje koło 4 tys. obr. i dopiero tutaj się coś dzieje. Ale prawda jest taka że 1.8T w dobrym stanie jest mało na rynku wtórnym i pozostaje zdowolić sie 1.8. Ale jak cię stać utrzymać V-kę to może jakieś 2.8.

_________________
B4 2.0E Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 22:07:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2006 09:11:21
Posty: 29
Lokalizacja: Poznań
Jara dzieki za opinie.Niestety V6 odpada:((( sadze ze 1.8 nie bedzie takie zle...wkoncu to Audi:)

...szczeze to szkoda ze otrzymalem tylko jedna odpowiedz:( oj nie ladnie nie ladnie)

_________________
A4 1.8T Avant...Dreams are coming true


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 22:09:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2005 20:46:45
Posty: 95
Lokalizacja: Białogard
Jestem SZCZESLIWYM posiadaczem A4 1.8 20V (bez turbo) i tak :

1. Wiadomo demonem szybkosci nie jest jednak do jazdy na codzien jest idealne, dol ma troszke za slaby jednak na trasie idzie bardzo dobrze maksymalny moment to 168Nm przy 3500obr co przy wyprzedzaniu czworka piatka ciagnie dosc ladnie, radzi sobie...

2. Jak wyglada na tle innych samochodow hmm biorac pod uwage ten wlasnie segment, nie widze nic innego... wczesniej jezdzilem e-36 z 95r i szczerze BMW to dobry wozek nie mam zadnych zastrzezen... ale teraz wiem ze sa samochody BMW i jest AUDI :)

3. Z zagazowaniem nie ma problemow, to nie silnik ECO opla gdzie w gre wchodzi tylko sekwencja achh te zawile kolektory%-) Zamontowalem instalacje II generacji, zadnych problemow, zadnych wystrzalow...

4. Spalanie LPG oscyluje na granicy 10-12L/100km w cyklu mieszanym, nie wiem czy potrafi spalic mniej nie testowalem, nie jezdze oszczednie, na baku 40L zalanym do pelna robie jakies 220-230km, co do spalania PB to ech no nie oszukujmy sie silnik oszczedny nie jest w koncu to 20V 5 zaworow na cylinder z czego 3 ssace :) Ogolnie podsumowujac musialem zmienic samochod wlasnie ze wzgledow ekonomicznych, beEmą nie moglem juz jezdzic bo wyczyszczala moj portfel a ze jezdze duzo to w gre wchodzil samochod z mozliwoscia taniej przerobki na instalacje II generacji, zdecydowalem sie wlasnie na A4 i szczerze powiem nie wymienie jej na nic innego...
dopoki nie zmieni sie moj stan materialny :)

Jesli moge dodac cos od siebie to szukaj z fotelami od quattro (kubelki) niebo a ziemia w porownaniu z seria... poza tym przyda Ci sie tez climatronic :-) masz moje blogoslawienstwo :D

_________________
be who you want to be... Choose Life...
A4 1.8 20V (ADR)
B4 Cabrio 2.3 (NG)
A4 Avant 1.8 20V (ADR)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2006 05:58:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2005 14:03:07
Posty: 54
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
witaj od stycznia jezdze a4 1.8 bez turbiny 96r. no i cóz ja moge powiedzieć rewelacja choć jesli się patrzy na spalanie tylko w cyklu miejskim to masakra przykład z zimy kiedy były mrozy -25C stop. i tylko po mieście to spalił w ok12 litrów na 100, ale jesli chodzi o trasy to rewelacja 7,5 litra średnio i to jeszcze w górach przy pełnej 4 osobowej obsadzie z bagażami. Tylko że małe spalanie osągniesz w momencie bardzo delikatnej jazdy nie mówie o 40km/godz ale podróż z ekonomicznymi prędkościami i bez gwałtownych przyspieszeń. Polecam naprawde warto a zwłaszcza z climatronikiem.:)

_________________
Audi A4 1.8 96r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2006 08:32:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2006 22:32:56
Posty: 16
Lokalizacja: Gliwice
wezelx napisał(a):
Jestem SZCZESLIWYM posiadaczem A4 1.8 20V (bez turbo) i tak :

(...)

4. Spalanie LPG oscyluje na granicy 10-12L/100km w cyklu mieszanym, nie wiem czy potrafi spalic mniej nie testowalem, nie jezdze oszczednie, na baku 40L zalanym do pelna robie jakies 220-230km,

(...)



:peace: to troszkę więcej niż 12l/100km :peace: ;-)

biorąc pod uwagę obene ceny gazu (u mnie nawet 2,20 za litr) nie ma chyba sensu zagazowywanie auta i utrata osiągów - szczególnie przy starszych gen.
mi w cyklu mieszanym po naprawie termostatu :D pali średnio 9-10l/100km a też nie jeżdżę oszczędnie (Pb95 za 4,03) :peace: :D
pozdrawiam i serdecznie polecam to autko :)

_________________
A4 '95 ADR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2006 11:50:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2005 20:46:45
Posty: 95
Lokalizacja: Białogard
Cytuj:
to troszkę więcej niż 12l/100km


nie zdazylo mi sie zeby spalil wiecej to raz,
dwa utrata osiagow nie bedziemy tu sie rozpisywac bo temat jak rzeka, to nie jest bolid zebym odczuwal jakies ogromne dziury, powiedzialbym ze jest praktycznie nieodczuwalne, zreszta temat poruszany byl ze wzgledu na ekonomie a nie na osiagi wiec jesli robisz 100km tygodniowo to masz racje, w moim przypadku tyle robie dziennie....

_________________
be who you want to be... Choose Life...
A4 1.8 20V (ADR)
B4 Cabrio 2.3 (NG)
A4 Avant 1.8 20V (ADR)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2006 15:21:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.mar.2006 10:43:13
Posty: 11
ja jestem zadowolona z a4 mam v5 z 95 1.8 gazu nie zkładam bo raz samochod zamula,silnik dostaje popalic i ogólnie kogo znam nie poleca bo dziwne rzeczy sie dzieja z autem na gaz!auto jest troszke sztywne ale nic nie puka zadnych stuków,z wyprzedzaniem sobie radzi dobrze!ale pali z 8 litrow teraz.jedynym moim problemem było odpalanie dopóki nie doszłam do tego ze trzeba na kilka sekund przytrzymac stacyjke i od tego czasu odpala na dotyk:) wiec polecam autko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2006 16:21:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.wrz.2005 19:24:58
Posty: 431
Lokalizacja: Radomsko-Piotrków
Mam takie auto od ponad roku i odpowiadam:
ad1. Autko jest żwawe powyżej 3200 obrotów, nieźle wyprzedza na tersie ale poniżej tych obrotów jest kiepsko.
ad2. przy ruszaniu brat Puntem 1.2 16V mnie objeżdża
ad3. nie wiem bo nie gazowałem
ad4. pali za dużo jak na swoje osiągi

Moja ocena jest taka że nie kupiłbym A4 z tym silnikiem nigdy więcej. Auto jak najbardziej godne uwagi ale z 1.9 TDI lub 1.8 T na pokładzie. Jeśli zdecydowałeś się już na benzyne to szukaj 1.8 T przy spokojnej jeździe nie spali dużo więcej a wrazie co będzie czym przydepnąć. No i wydeje mi się że 1.8 T jest trochę bardziej wytrzymały od zwykłego 1.8.

_________________
Audi A4 B6 1.8T Quattro - Najpierw maszyna potem dziewczyna :622:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2006 16:37:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2006 15:36:13
Posty: 1
Na wstępie Wszystkich serdecznie witam i pozdrawiam. ;)

Od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A4 1,8 prod.95 / przebieg 205 tyś km./Autko świeżo sprowadzone z Niemiec.Zadbane. Prowadzi się wspaniale, jak dla mnie silnik ciągnie bez zarzutu, w koncu mogę bezpiecznie wyprzedzać / dotychczas poruszałem się autkami małolitrażowymi, więc jestem w pozytywnym szoku :D /.
Nie zamierzam w ogóle zakładać instalacji gazowej, szkoda mi silnika.Ponadto zauważyłem, że autko przyjemnie mało spala. W mieście przy spokojnej jeździe 8 do 9 l l / bez klimy/, w trasie niewiele ponad 7l. Wymieniłem już olej / castrol magnatec półsyntetyk/ i wszystkie filtry. Za kilka dni założę nowy rozrząd. Zawieszenie jest super, przy hamulcach również nic nie trzeba robić. Po prostu wszystko działa. Myślałem wstępnie , że bedzie to autko góra na 3-4 lata, ale teraz widzę, że pewnie dłużej mi będzie służyć. I jeśli wymienię to tylko na nowsze ale tej samej marki 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2006 16:49:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 18:59:43
Posty: 201
Lokalizacja: małopolska
Jara napisał(a):
Ale prawda jest taka że 1.8T w dobrym stanie jest mało na rynku wtórnym i pozostaje zdowolić sie 1.8. Ale jak cię stać utrzymać V-kę to może jakieś 2.8.


Cieszy mnie to bardzo bo mam takie 1.8T salonu 98r i w bdb stanie :) więc mam wieksze szanse na sprzedaż tego auta :) tak myslę ale bede szukał kupca chyba wsród ziomali lub znajomych unikając tych głupich docinek w stylu ' malowany'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2006 17:35:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2006 09:11:21
Posty: 29
Lokalizacja: Poznań
No dobrze, ale jezeli nie zalezy mi na sportowych wrazeniach to 1.8 wystarczy na przejechanie od pkt.A do B w miare sprawny sposob?? Powiem szczerze : w tej chwili mam Tipo 1.6 ktorym jazda naprawde jest meczaca i chcialbym kupic samochod wygodniejszy, szybszy i dynamiczniejszy. To ze wyprzedza mnie mniejsze samochody na swiatlach mnie nie obchodzi:) Bardziej interesuje mnie trasa...80-120 km/h przyspieszenie musi byc.Wiem ze Audi jest ciezkie ale nie moge sobie wyobrazic A4 1.8 ktore nie ma ducha:)

Przegladalem ogloszenia i nawet ogladalem kilka 1.8t i szczeze...balbym sie zainwestowac 20000 w te 1.8T.(tylko taki mam przewidziany budzet) Nie chcialbym kupic skatowanego auta. Wiadomo ze takim audi nie jezdzi dziadek po bulki do sklepu a przebieg 150 000 przy 11 letnim samochodzie tez jest podejrzany(delikanie rzecz ujmujac) Dlatego moze teraz 1.8...a w przyszlosci dodamy tam T:D

Dylemat mam jeszcze czy wybierac 1.8 w kascie A4 czy Passata B5...

Dziekuje za odpowiedzi...ooczywiscie prosze pisac:)

_________________
A4 1.8T Avant...Dreams are coming true


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2006 17:40:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 18:59:43
Posty: 201
Lokalizacja: małopolska
jednak poszukaj 1.8T , ostatecznie jest jeszcze octawia :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2006 18:51:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2006 22:32:56
Posty: 16
Lokalizacja: Gliwice
no z tym 100km tygodniowo to trochę nie trafiłeś, bo na uczelnie mam 60km w 1 stronę a studiuję dziennie..
chodzi mi tylko o to co napisałeś, czyli
Cytuj:
na baku 40L zalanym do pelna robie jakies 220-230km

co oznacza spalanie ok 18l/100km
no offence
pozdrawiam

_________________
A4 '95 ADR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2006 20:35:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2005 20:46:45
Posty: 95
Lokalizacja: Białogard
no tak oczywiście pomyłka:) bak 30L gdzie wchodzi jakies 26L... za 50zł odbija ;) a co do reszty to hmm tak sobie mysle ze moze masz wujka szejka w arabii %-) dla mnie to czysty zysk.

_________________
be who you want to be... Choose Life...
A4 1.8 20V (ADR)
B4 Cabrio 2.3 (NG)
A4 Avant 1.8 20V (ADR)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2006 21:03:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
kecaj: ja sprawdzam w praktyce teorie mojego starego: każde auto z przedziału 100-200 KM pali 10l/100...

u niego sie sprawdza, u mnie - (ABC 2,6V6) też na razie, ale to pierwszy bak dopiero...

NIE gazuj A4 1,8 20v - on i tak jest slabiutki
masz racje jesli chodzi o dostepnosc "niezajechanych" 1,8T - sam szukalem..
ale NIE BOJ SIE wiekszego silnika! jesli jezdzisz jak dziecko z butem w podłodze - to każdy samochod cie zje finansowo, 1,8 tez ci spali 15l.. nawet predzej, bo bedziesz ten motorek z malucha cisnął "głębiej" żeby jakoś jechał...

nie zdziw sie też, jak cie objedzie opel 1,6 16v czy jakas włoszczyzna - wolnossące silniki Audi nie sa zbyt wysilone, do tego audi z racji bezpieczniejszej konstrukcji etc (vorsprung durch bezpieczenstwo!) bedzie ciezsze od konkurencji..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2006 05:23:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
kecaj38 napisał(a):
...
Dylemat mam jeszcze czy wybierac 1.8 w kascie A4 czy Passata B5...

Wiesz jedyną zaletą 1.8 (w tym przedziale cenowym w szczególności) to to że turbina ci się nie zepsuje ( bo jej nie ma :) ). A to w jakiej budzie ma być i jak ci jest wszytko jedno - to jedynym kryterium powinien być stan techniczny auta.

_________________
B4 2.0E Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2006 07:59:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 18:59:43
Posty: 201
Lokalizacja: małopolska
przecież jak sie dba o turbinke to posłuzy lata ale w razie czego nówka sztuka to 1500zł - spalanie to fakt od 8,5 do 10 średnie - takie ja mam ale przewaznie robvie trasy mimo to wolal bym silnik v6 bo inna kultura pracy i zawsze to 2 garki więcej - mój 1.8T ma ok 190KM a na spalanie nie patrze bo i tak robię ok 1500km/mc i leje Pb98


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2006 09:14:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2006 09:11:21
Posty: 29
Lokalizacja: Poznań
hmm...widze ze zdania sa podzielone.

Z jednej strony lepiejkupic z turbinka bo bede mial zawsze troche mocy w zapasie ale z drugiej strony...1.8t napewno jest drozszy w utrzymaniu(nikt temu nie zaprzeczy) i moze pali prawie tyle co 1.8 ale to napewno przy baaaaaaaardzo spokojnej jezdzie.Nadal nie wiem co wybradz:( Najbardziej boje sie kosztow zwiazanych z turbina no i stanu technicznego samochodu( 1.8 i 1.8t w takiej samej cenie na allegro,hmm...wydaje mi sie podejrzane) W koncu nikt nie kupi samochoduz turbina zeby jezdzic po bulki do sklepu.Przebiieg rzedu 150 000 po 11 latach tez musi byc lewy.

P.S. Myslalem ze wiecej osob ma 1.8:D

_________________
A4 1.8T Avant...Dreams are coming true


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2006 09:40:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 15:30:20
Posty: 22
Lokalizacja: Chełm
Mam A4 Avant 1.8T + gaz sekwencja BRC
Turbo daje 25 KM więcej od zwykłego 1.8. Ale właśnie turbina sprawia że autko już od 1700obr/min przyśpiesza jak rakieta.
Pali zależnie od sezonu.
Miasto 12-13,5l/100km
Trasa 9,5-12l/100km
Muszę dodać że nie jeżdzę ekonomicznie, po to zamontowałem gazik by nie oszczędzać.
Mój kumpel ma passata z tym samym silnikiem ale u niego spalanie dochodzi do 15-ki.

Moja rada dla ciebie kupuj 1.8t najlepiej w kombi i z dobrym gazikiem.

_________________
Wiem co miałem i czym jeżdzę.
Audi 80 1.6-było
Audi 80 1,6 automat- było
Audi 80 2.0- było
Audi B4 1,9 TDI Avant- było
Audi A4 1,8T Avant-poprzednio
Audi A6 2.8 V6 Quattro-obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: