.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 21:21:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C3 1,8] brak smarowania
PostNapisane: 08.maja.2006 16:32:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 11:18:58
Posty: 17
Lokalizacja: chojnice
chłopaki pomóżcie mi!!! mam problem cygaro 1.8. szukałem na glowicy zaworkow regulujacych cisnienie na popychaczach i nie znalazłem. gdzie to sie znajduje?? drugi problem :
pod walkiem rozrzadu znalazlem na jednym mocowaniu ktore jest pominiete cos takiego jak zaslepka czy cóś?? nie wiedzialem co to jest (takie okrągle)myslalem ze to ten zaworek i przez przypadek zamiast wyciagnac wepchnąłem głębiej. nie moge tego wydostać bo nie ma za co chwycić a od tamtego czasu świeci mi się kontrolka od oleju po odpaleniu a na głowice nie idzie olej. zawory chodzą jak w dieslu albo głośniej. co robić pomóżcie. jeśli ktoś może mi to dokładnie wytłumaczyć będę wdzięczny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 16:37:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Widocznie zatkałeś jakiś kanał olejowy w głowicy. Nigdy nie słyszałem aby były w głowicy jakieś zaworki do regulacji ciśnienia na popychaczach.

Przygotuj sie na zmiane głowicy.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 17:08:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 11:18:58
Posty: 17
Lokalizacja: chojnice
a możliwe jest żeby przez to niegasła kontrolka????czujnik zareaguje jeśli do głowicy nie dojdzie olej??? chyba jest tylko jeden czujnik ciśnieniowy na filtrze oleju z tego co zauważyłem???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 17:15:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 11:18:58
Posty: 17
Lokalizacja: chojnice
kurde nie wiem co mam teraz robić?? szukać przyczyny w pompie?? jak postawiłem auto i zgasiłem to było ok. a teraz oleju po odpaleniu nie podaje chyba samo z siebie się nie zepsuło tylko co zrobić?? rozwiercić tą zaślepkę?? i co dalej?? a tak w ogóle to jest zaślepka tylko czy jakiś zaworek?? to jest w stanie zablokować wszystkie kanały w głowicy/??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 17:30:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Jest też czujnik ciśnienia oleju w głowicy, dlatego kontrolka nie gaśnie. Jak przy rozwiercaniu tej zaślepki chcesz zapobiec przedostania sie opiłków do kanałów olejowych?

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 18:11:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 11:18:58
Posty: 17
Lokalizacja: chojnice
już to wyjąłem!!! to tylko zaślepka. może być niżej może wyżej. nie ma znaczenia. powiedzcie mi co dalej?? kontrolka dalej się pali!!! siadła pompa oleju??? jakie są możliwości i jak zaradzić?? bo mam nową pompę na względzie byleby mieć święty spokój i żeby mi tylko przestały już zawory stukać bo kupiłem nowe popychacze mi dalej stukały a teraz kontrolka się jeszcze palli po odpaleniu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 18:41:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2006 18:05:39
Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa
Auto: b4->a4->MB s203
sprawdź ciśnienie w miejscu czujnika ( lub czujników )manometrem.
Dokładnie nie pamiętam ale w pompie jest zawór ciśnienia oleju mnie się kiedyś zawiesił i miałem to co ty ale przyznam nie mam pewności, że tak jest u Ciebie. Może być też, że np. wypadł albo nie trzyma brok w kanałach olejowych w którymś z miejsc w silniku i wtedy dzieje się to samo.

_________________
AUDI B4 2.0 ABT + gazik było ->
Audi A4 B5 avant silnik AEB + lpg było ->
Mercedes s203 m271


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 19:05:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 11:18:58
Posty: 17
Lokalizacja: chojnice
a jak mniej więcej dojść do pompy i ile to jest roboty???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 19:27:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2006 18:05:39
Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa
Auto: b4->a4->MB s203
ramones napisał(a):
a jak mniej więcej dojść do pompy i ile to jest roboty???
Przejżyj jakąś knigę z opisem twego silnika - są w necie w plikach pdf w każdym razie o ile pamiętam to kanał i miska w dół poza tym wtedy sprawdzisz broki. Warunek nie znasz silnika najpierw popatrz na zdjęcia w książce i poczytaj wtedy micha dół.

_________________
AUDI B4 2.0 ABT + gazik było ->
Audi A4 B5 avant silnik AEB + lpg było ->
Mercedes s203 m271


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 19:29:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Do pompy dojdziesz po zdjęciu miski olejowej. Ale to nie jest taka szybka sprawa bo trzeba unieść silnik, albo odkręcić ławę i ją opuścić. Ława przeszkadza w zdjęciu miski. Przynajmniej tak jest w A 80, myśle że w A 100 jest to samo. Miałem kiedyś podobny problem z ciśnieniem po 4 miesięcznym postoju samochodu. Wyczytałem na forum, żeby nalać oleju w kanały przez otwór od czujnika na filtrze, tak zrobiłem i wszystko do tej pory OK.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 07:33:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 11:18:58
Posty: 17
Lokalizacja: chojnice
a co to jest brok w kanałach olejowych ???? jakie jest prawdopodobieństwo że pompa całkiem padła?? bo z tego co słyszałem to są to niezawodne pompy??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 08:50:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
w cygarecie, przynajmniej pieciocylindrowej miske zdejmuje sie prosto, nie trzeba unosic silnika. Tylko jeszcze trzeba odkrecic kilka srubek i zdjac laczenie/wspornik skrzynia-silnik.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 09:05:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 11:18:58
Posty: 17
Lokalizacja: chojnice
ok. zalałem przez czujnik na filtrze, odpaliłem po chwili zawory ucichły i zaczeło chlapać olejem po całym siliniku (wałek na wierzchu :)). zaczęła tłoczyć w końcu. fakt auto stało nieodpalane jakieś dwa tygodnie. ale wg mnie pompa jest już u granic wytrzymałości skoro tak robi. powiedzcie mi teraz na jakich olejach jeździcie. chce wyciszyć zawory dobry olej trochę pomoże. ja mam teraz lotos mineralny z b. dużym przebiegiem. chciałbym zmienić na półsyntetyk co wy na to??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 10:50:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Ja jeżdże na Valvoline półsyntetyk, wg mnie jest super, silnik pracuje cicho, popychacze zaraz po odpaleniu cichną, przebieg mam 230tys, samochód 11 lat w rodzinie i od początku jeżdżony był na Castrolu półsyntetyku, teraz gdy ciężko kupić orginalnego Castrola zalałem Valvoline.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 16:30:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2006 18:05:39
Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa
Auto: b4->a4->MB s203
ja dopiero co zmieniłem olej i to z minerala na półsyntetyk z uwagi na zawory - pomogło prawie nie klepią. Mam też ponad dwie setki przebiegu. Mam nadzieję, że się nie rozszczelni :)

_________________
AUDI B4 2.0 ABT + gazik było ->
Audi A4 B5 avant silnik AEB + lpg było ->
Mercedes s203 m271


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: