.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 13:56:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.3 NG] GDZIE DOBRZE SPRAWDZIĆ WTRYSK KE-JETRONIC
PostNapisane: 07.maja.2006 21:32:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2006 22:50:17
Posty: 54
Lokalizacja: okolice Poznania
Witam. Mieszkam pod Poznaniem, mam ładniutką Audiczkę B4 z silnikiem 2.3 NG bez gazu, i chciałbym zweryfikować stan układu wtryskowego swojego autka. Nadmieniam, że wydaje mi się, że ma stanowczo za wysokie spalanie. Chodzi poprawnie. Szukam więc sprawdzonego warsztatu do swojej pięciocylindrówki. Nie chcę jej popsuć tylko zweryfikować / naprawić. JEŚLI WARSZTAT JEST GODNY POLECENIA MOGĘ PODJECHAĆ NAWET DOŚĆ DALEKO.

_________________
od 09.2005 do 12.2006 - Audi 80 B4 2.3 E (NG) 1992 sedan, pierwsze 150tys. km, kupiony w stanie idealnym, sprzedany w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.
od 12.2006 do teraz - Audi A4 B5 1.9 TDI (AFN) 1996 kombi, pierwsze 200 tys. km, kupiony w stanie idealnym, już jest w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 2.3 NG] GDZIE DOBRZE SPRAWDZIĆ WTRYSK KE-JETRONIC
PostNapisane: 08.maja.2006 08:25:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2006 22:50:17
Posty: 54
Lokalizacja: okolice Poznania
Witam ponownie, czy w tym kraju nie ma speców od mechanicznego wtrysku??

_________________
od 09.2005 do 12.2006 - Audi 80 B4 2.3 E (NG) 1992 sedan, pierwsze 150tys. km, kupiony w stanie idealnym, sprzedany w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.
od 12.2006 do teraz - Audi A4 B5 1.9 TDI (AFN) 1996 kombi, pierwsze 200 tys. km, kupiony w stanie idealnym, już jest w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 2.3 NG] GDZIE DOBRZE SPRAWDZIĆ WTRYSK KE-JETRONIC
PostNapisane: 08.maja.2006 09:01:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
miczek.mk napisał(a):
Witam ponownie, czy w tym kraju nie ma speców od mechanicznego wtrysku??


to jest ciezka sprawa. ktos kiedys na forum podawal firme, ktora sie tym bawi, ale odpowiednio sobie za to liczą. szukaczką powinienes znalezc tamten temat.

jesli nie bylo u ciebie za duzo dlubane przy wtrysku, to przy za wysokim spalaniu obstawiam zdechnieta sonde lambda, albo czujnik temperatury dwupinowy.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 2.3 NG] GDZIE DOBRZE SPRAWDZIĆ WTRYSK KE-JETRONIC
PostNapisane: 08.maja.2006 09:10:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2006 22:50:17
Posty: 54
Lokalizacja: okolice Poznania
Cytuj:
to jest ciezka sprawa. ktos kiedys na forum podawal firme, ktora sie tym bawi, ale odpowiednio sobie za to liczą. szukaczką powinienes znalezc tamten temat.

jesli nie bylo u ciebie za duzo dlubane przy wtrysku, to przy za wysokim spalaniu obstawiam zdechnieta sonde lambda, albo czujnik temperatury dwupinowy.

ad. 1 zapuściłem w wyszukiwarce i nic wartościowego nie znalazłem
ad. 2 nic nie było "dłubane"
ad. 3 czy sonda lambda jest inna niż inne
ad. 4 czy można sprawdzić ten czujnik dwupinowy

_________________
od 09.2005 do 12.2006 - Audi 80 B4 2.3 E (NG) 1992 sedan, pierwsze 150tys. km, kupiony w stanie idealnym, sprzedany w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.
od 12.2006 do teraz - Audi A4 B5 1.9 TDI (AFN) 1996 kombi, pierwsze 200 tys. km, kupiony w stanie idealnym, już jest w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 09:56:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
uzupełnij profil skąd jesteśłatwiej bedzie w przyszłości Ci pomóc nie bedziesz musiał za każdym razem pisać skąd jesteś
sada jest zwyczajna od B4 :)
tak można sprawdzićten czujnik 2 pinowy


ps a tak na marginesie za dużo Ci pali to znaczy ile?

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 10:27:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Jest taka firma pod Warszawą, ale szczegóły dopiero jak przyjdę z pracy.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 13:25:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2006 22:50:17
Posty: 54
Lokalizacja: okolice Poznania
Byk napisał(a):
Jest taka firma pod Warszawą, ale szczegóły dopiero jak przyjdę z pracy.


Oki, czekam. Proszę także o doświadczenia innych użytkowników KE-JETRONIC i K-JETRONIC

Dred napisał(a):
uzupełnij profil skąd jesteśłatwiej bedzie w przyszłości Ci pomóc nie bedziesz musiał za każdym razem pisać skąd jesteś
sada jest zwyczajna od B4 :)
tak można sprawdzićten czujnik 2 pinowy

ps a tak na marginesie za dużo Ci pali to znaczy ile?


Kiedyś paliła około 10l/100 km, a teraz nawet 14l/100km...

_________________
od 09.2005 do 12.2006 - Audi 80 B4 2.3 E (NG) 1992 sedan, pierwsze 150tys. km, kupiony w stanie idealnym, sprzedany w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.
od 12.2006 do teraz - Audi A4 B5 1.9 TDI (AFN) 1996 kombi, pierwsze 200 tys. km, kupiony w stanie idealnym, już jest w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 13:43:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2005 17:04:57
Posty: 324
Lokalizacja: Hindenburg
tu też mozesz sobie poczytac troszke o takich wtryskach -> http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2. ... -injectors

_________________
*BMW E46 330i* -
*Audi Coupe GT* 2.2 * Na zawiasie KONI :) - Było
@@ CAR AUDIO i NAWIGACJE -- http://audiopro.com.pl @@


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 13:54:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
http://www.autobodex.waw.pl/index.htm

Słyszałem że są dobrzy w tym temacie.

Jak mi moja pali 13l to jestem zadowolony ;)

PS
Jakbyś do nich pojechał i coś pomogą to daj znać to też bym się wybrał :peace:

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 15:21:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2006 22:50:17
Posty: 54
Lokalizacja: okolice Poznania
Byk napisał(a):
http://www.autobodex.waw.pl/index.htm
Słyszałem że są dobrzy w tym temacie.:

Dzięki za ten namiar. Rozmowa telefoniczna była bardzo konstruktywna, facet chyba wie co mówi, powiedział mi, że mam sprawdzić sondę lambda, wyjaśnił jak to zrobić samemu, sprawdzę ją i zadzwonię do niego jeszcze raz, myślę że "da radę".
Oczywiście nadal temat aktualny, proszę o adresy speców od KE-JETRONICA.

_________________
od 09.2005 do 12.2006 - Audi 80 B4 2.3 E (NG) 1992 sedan, pierwsze 150tys. km, kupiony w stanie idealnym, sprzedany w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.
od 12.2006 do teraz - Audi A4 B5 1.9 TDI (AFN) 1996 kombi, pierwsze 200 tys. km, kupiony w stanie idealnym, już jest w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 16:31:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Wdzieczny bede, jesli opiszesz ten sposob sprawdzenia sondy. Sadze ze nasz podobna do mojej. AQmoja to rozne numery mi wycina. Na nowa szkoda kasy, dopoki sie nie upewnie ze stara to zlom na 100%

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 20:36:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2006 22:50:17
Posty: 54
Lokalizacja: okolice Poznania
opperator napisał(a):
Wdzieczny bede, jesli opiszesz ten sposob sprawdzenia sondy. Sadze ze nasz podobna do mojej. AQmoja to rozne numery mi wycina. Na nowa szkoda kasy, dopoki sie nie upewnie ze stara to zlom na 100%

No więc fachowiec powiedział, że w mojej Audiczce jest sonda lambda 3 przewodowa. Sprawdza się ją w następujący sposób: mierzymy napięcie między czarnym kablem sondy lambda a masą auta - ma zmieniać się w zakresie 0,2 - 0,8 V. Jeśli zmienia się w zakresie do 0,6 V to sonda jeszcze jako tako pracuje, poniżej jest uszkodzona i nie nadaje się do dalszej eksploatacji... Natomiast dwa białe kable to prąd do podgrzewania sondy lambda, i tam można sprawdzić jedynie czy ten prąd jest...

_________________
od 09.2005 do 12.2006 - Audi 80 B4 2.3 E (NG) 1992 sedan, pierwsze 150tys. km, kupiony w stanie idealnym, sprzedany w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.
od 12.2006 do teraz - Audi A4 B5 1.9 TDI (AFN) 1996 kombi, pierwsze 200 tys. km, kupiony w stanie idealnym, już jest w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 18:40:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2006 22:50:17
Posty: 54
Lokalizacja: okolice Poznania
No, Panowie ! Macie jeszcze jakieś pomysły oprócz tej sondy lambda??

_________________
od 09.2005 do 12.2006 - Audi 80 B4 2.3 E (NG) 1992 sedan, pierwsze 150tys. km, kupiony w stanie idealnym, sprzedany w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.
od 12.2006 do teraz - Audi A4 B5 1.9 TDI (AFN) 1996 kombi, pierwsze 200 tys. km, kupiony w stanie idealnym, już jest w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 19:08:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Może być jeszcze czujnik temperatury, czarny, dwustykowy z przodu w głowicy, może być popsuty wtryskiwacz rozruchowy a także pokolei wszystkie wtryskiwacze mogą lać...

Teoria z sondą jest raczej chybiona.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2006 14:38:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2006 22:50:17
Posty: 54
Lokalizacja: okolice Poznania
DeS napisał(a):
Może być jeszcze czujnik temperatury, czarny, dwustykowy z przodu w głowicy, może być popsuty wtryskiwacz rozruchowy a także pokolei wszystkie wtryskiwacze mogą lać...


Jak sprawdzić czujnik dwustykowy - czarny, oraz wtryskiwacz rozruchowy?? Z góry mówię, że silnik chodzi teoretycznie bez zastrzeżeń...

DeS napisał(a):
Teoria z sondą jest raczej chybiona.


Czemu teoria z sondą jest chybiona, w moim drugim autku, tylnonapędowym z elektronicznym wtryskiem wielopunktowym sytuację miałem podobną z sondą lambda..., auto dużo paliło a jechało i nie dawało oznak, że co jest nie tak...

_________________
od 09.2005 do 12.2006 - Audi 80 B4 2.3 E (NG) 1992 sedan, pierwsze 150tys. km, kupiony w stanie idealnym, sprzedany w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.
od 12.2006 do teraz - Audi A4 B5 1.9 TDI (AFN) 1996 kombi, pierwsze 200 tys. km, kupiony w stanie idealnym, już jest w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2006 07:59:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Czujnik możesz wykręcić, wsadzić najpierw do szklanki zimnej wody, a potem do gorącej i sprawdzic miernikiem jak zmienia się opór na stykach czujnik.

Wtryskiwacz rozruchowy możesz jedynie podmienić.


Sonda w tych silnikach jest tak naprawdę na dokładkę... ja jeździłem jakiś czas w ogóle bez sondy (była wycięta) i auto jeździło normalnie i normalnie paliło.

Wtryski elektroniczny to zupełnie inna bajka ;) Tam dawka opiera się po części na wskazaniach sondy.

Napisz ile Ci pali tak na oko.

Pozdrawiam

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2006 15:35:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2006 22:50:17
Posty: 54
Lokalizacja: okolice Poznania
DeS napisał(a):
Czujnik możesz wykręcić, wsadzić najpierw do szklanki zimnej wody, a potem do gorącej i sprawdzic miernikiem jak zmienia się opór na stykach czujnik.
w jakich granicach ma być rezystancja??
DeS napisał(a):
Wtryskiwacz rozruchowy możesz jedynie podmienić.
Jakie są objawy uszkodzenia wtryskiwacza rozruchowego - bogata czy uboga mieszanka
DeS napisał(a):
Sonda w tych silnikach jest tak naprawdę na dokładkę... ja jeździłem jakiś czas w ogóle bez sondy (była wycięta) i auto jeździło normalnie i normalnie paliło
Oki, rozumiem, że w pierszych K-Jetronicach, ale w wychwalanym w folderach KE-Jetronicu III generacji (ostatniej)
DeS napisał(a):
Wtryski elektroniczny to zupełnie inna bajka ;) Tam dawka opiera się po części na wskazaniach sondy.
No tam to jest super ważny podzespół, o którym wszyscy zapominają
DeS napisał(a):
Napisz ile Ci pali tak na oko.
Zrobiłem nią około 5 tys.km, przez piersze 4 tys. paliła około 10l. / 100km, ostatni 1 tys. km to tak około 14l. / 100km.
Smutno mi, bo lubię ten silniczek, szukałem wyłącznie takiego (żadnych Zetorów 1.9 TDI 1Z). Na początku lat dziewięćdziesiątych jeździłem w czasie studiów mojego wujka cygaretką (Audi 100 5 cyl. 1983 rok na holenerskim LPG) dorywczo przez parę lat i bardzo polubiłem to autko, paliło niewiele gazu, fajnie pracowało na benzynie i na gazie, było bardzo elastyczne, solidne, bezawaryjne no i w tamtych latach super-śliczne i prestiżowe. Dziewczyny szalały. Kochałem ten gang silnika i dlatego sprawiłem sobie takie autko, szukałem dwa miesiące jak najdroższej, jak najładniejszej, fajnie "wypasionej" aby spełnić swe marzenia z tamtych lat...

_________________
od 09.2005 do 12.2006 - Audi 80 B4 2.3 E (NG) 1992 sedan, pierwsze 150tys. km, kupiony w stanie idealnym, sprzedany w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.
od 12.2006 do teraz - Audi A4 B5 1.9 TDI (AFN) 1996 kombi, pierwsze 200 tys. km, kupiony w stanie idealnym, już jest w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2006 16:07:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Jak wtryskiwacz rozruchowy pada to leje na potęgę, zasadnicze wtryski jak padną to też leją...

Rezystencji nie pamiętam, musisz poszukać w archiwum powinno być - ktos pisał.

Sonda to dodatek, a nie podstawa... a chwalić nie ma czego :diabel: :diabel:

Auto nie powinno Ci palić więcej jak 10-11 litrów na mieście przy w miarę normalnej jeździe. Myślę, że do 18 przy butowaniu.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2006 06:23:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Chyba gdzieś w domu znajdę tę rezystancję ale dopiero jak wrócę z pracy.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2006 06:46:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
po grzyba ta rezystancja od wtr rozruchowego? Jak ma przepalone uzwojenie to tym bardziej nie bedzie dzialal i bedzie problem z odpaleniam gdy jest zimno. Bez niego praktycznie niemozliwa jest odpałka w zimie.

Na upartego mozna go wykrecic , odlaczyc wtyczke elektryczną i zalaczyc pompe paliwa (w skrzynce recznie przekaznik) obserwując czy nie leje.

Dodam jeszcze ze jesli chodzi o ssanie i wtr rozruchowy w silniku NG (NF,AAR) to od strony ECU jest on włączany tylko(!) jak jest zimno (>~50st) (sygnal z dwupinowego czujnika temp) i tylko (!) w momencie rozruchu i tylko przez moment (0,5sek-1sek) i to impulasami np 3 króciutkie próbki, jakby byl na stale zalaczony to zalałoby silnik i swiece w kilka chwil bo ma bardzo duzą wydajność. Po zapaleniu silnika juz ten wtryskiwacz nie pracuje, a wzbogacenia (wiecej leci przez wszystkie wtryskiwacze) dokonuje ECU na podstawie odczytu z dwupinowego czujnika temp.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: