.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 03:41:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Troche wtopilem ....
PostNapisane: 09.lip.2004 11:19:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
Wiec tak za swoje B4 z 1992 r. dalem 13 kzł. Cena niska ale co za tym idzie troche jest do zrobienia. Zawieszenie juz zrobione, elektryka poza szyberdachem tez (ale nie chce mi sie dlubac wiec podpepne na krotko do kabli od lampki podswietlenia w suficie :P - jesli glupio robie to odwiedzcie mnie od tego pomyslu) ale to pierdoly ....

problem jest inny. Autko jezdzi tylko na gazie, na benzynie ledwo odpala! Boje sie, ze jak mi gdzies braknie gazu to nie dojade nawet do stacji mimo, ze mam pol zbiornika 95! Pewnie lebek (poprzedni wlasciciel) jezdzil tylko na gazie i zatarl pompke paliwa, choc troche podaje bo od biedy odpalic po kilkunastu minutach krecenie da rade. W jaki sposob upewnic sie, ze to o nia chodzi? Ma ktos jakis pomysl? Na LPG smiga pieknie, odapala od razu, a na benzynce nawet tych 800 rpm nie utrzyma tylko leci w dol. Moze gdzies lapie powietrze ale moje wstepne testy tego nie dowiodly :( Nowa pompka jak patrze po hurtowniach min. 370 zl wiec wydatek spory szczegolnie, ze w wakacje czlowiek zarabia grosze. Sa jakies zestawy naprawcze albo fachowcy w okolicach Cz-wy (+/- 100 km), ktorzy potrafia ja zregenerowac?

PS. Nauczka na przyszlosc to od razu sprawdzic benzynke wrrr.... chociaz u chlopaka odpalalem na PB, a potem przechodzilem na LPG i tylko troche na PB szarpal wrrrr .....

PPS. Jak dostac sie do klamki drzwi? Bo jak kupilem nie otwieraly sie od srodka, mechanik to zrobil ale po dwoch dniach spadlo znowu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2004 13:20:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
nie wiem jak to można sprawdzic. ale z tego co słyszałem to pompy paliwa są nierozbieralne, czyli jak padnie to trzeba kupić nową lub uzywana pod warunkiem ze jest dobra.

A może to głupi pomysł ale odszukaj przewód który idzie z pomy paliwowej na wtryski i zdejmij go. potem załącz starter i zobacz czy podaje paliwko. zawsze można spróbować. ponoć jak pompa jest walnieta to bardzo głośno pracuje a nie buczy.

pozdrawiam i powodzenia

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2004 13:40:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
dragon napisał(a):
nie wiem jak to można sprawdzic. ale z tego co słyszałem to pompy paliwa są nierozbieralne, czyli jak padnie to trzeba kupić nową lub uzywana pod warunkiem ze jest dobra.

A może to głupi pomysł ale odszukaj przewód który idzie z pomy paliwowej na wtryski i zdejmij go. potem załącz starter i zobacz czy podaje paliwko. zawsze można spróbować. ponoć jak pompa jest walnieta to bardzo głośno pracuje a nie buczy.

pozdrawiam i powodzenia


gowno prawda. Ja u siebie rok temu rozbieralem i czyscilem, bo mi paproch wpadl w zebatki i nie chcaila chodzic. Wszystko sie da, tylko trzeba chceic i wiedziec co sie robi.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2004 13:53:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:12:47
Posty: 121
Lokalizacja: Krakow
nic nie piszesz jaki motor , wtrysk mono wielo??
pare osob juz mialo podobne problemy lacznie ze mna :)
srob test, odepnij akuma na pare minut i zobacz czy dobrze po tym na benzynce chodzi...
pozdrufka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2004 14:57:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2003 18:43:17
Posty: 137
Lokalizacja: Radom
u mnie w b3 1.8 jest nierozbieralna

_________________
--AUDI 80 B3 1.8 S 91r--
--AUDI A4 B8 2.0 Tdi 11r--


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2004 15:06:47 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Każdą pompę się da rozbrać. Jedynym problemem jest później odpowiednie jej złożenie i uszczelnienie części które są nierozbieralne a udało nam się je rozebrać. :P :)

Napisz co to za silnik to ktoś Ci napisze dlaczego nie chodzi na benzynie.
A jak sprawdzić czy pompa działa najlepiej i najłatwiej na słuch . Po przekręceniu stacyjki powinieneś słyszeć ciche buczenie w bagażniku.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2004 15:15:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:12:47
Posty: 121
Lokalizacja: Krakow
zanim zaczniesz rozkrecac pompe czy cus innego wypnij ten akumulator na pare minut..
roboty czystej na 5 minut a wiele wyjasni
ps tylko jak zadziala to nie zdziw sie ze po prezjechaniu kilkunastu/dziesieciu kilometrow znow ci na benzynie nie bedzie pomykal...
w kazdym razie jak akum zadziala to daj mi znac to wymyslimy cus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2004 15:20:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
Silniczek ABT. O przeprogramowniu sie wtrysku myslalem ... sprawdze jak bede mial chwile czasu. Chwilowo autko musi byc caly czas na chodzie, a przed blokiem nawet maski nie podnosze :-) Nie mam w zwyczaju i uwazam, ze nie jest to najwlasciwsze miejsce na takie eksperymenty ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2004 15:22:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:12:47
Posty: 121
Lokalizacja: Krakow
w takim razie pozostaje warsztat... :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2004 15:25:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
EEEEEEeeeeeeeeeee jest jeszcze dzialka :) Tylko 3ba znalezc chwile zeby na nia pojechac :diabel:

Zreszta ostatnio nie moge patrzec na co dwa dni rozbieranego na czynniki pierwsze poloneza pod blokiem :): :!!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2004 15:34:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:12:47
Posty: 121
Lokalizacja: Krakow
z warsztatami uwazaj mnie chcieli wymieniac pompe paliwa sprawna na sprawna... nie w tym byla przyczyna...moze u ciebie tez bedzie to samo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2004 15:44:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
Maridk napisał(a):
Napisz co to za silnik to ktoś Ci napisze dlaczego nie chodzi na benzynie.
A jak sprawdzić czy pompa działa najlepiej i najłatwiej na słuch . Po przekręceniu stacyjki powinieneś słyszeć ciche buczenie w bagażniku.


Wiem ... wiem ... wlasnie chodzi o to, ze jak przekrece to slysze cichutkie buczenie przez chwile czyli norma, a potem przekaznik, ktory ja wylacza czyli tez norma .... a palic i jezdzic nie chce ... zobacze z tym aku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2004 15:28:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
Wlasnie wrocilem do domku na BENZYNCE :D Dzieki panowie za pomysl z resetem kompa. Teraz tylko mam pytanie czy za jakis czas odpalajac na benzynie i przelaczajac sie od razu na gaz nie przeprogramuje sie na nowo i problemy sie znow nie pojawia. Swoja szosa od dzis woze 10'ke ze soba jakby co kiedy braknie mi gazu reset i na benzyne ;-) Ostanio jakikolwiek klucz (a konkretnie 2x10 i 1x13) wozilem ze soba w passacie z 79 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2004 11:16:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:12:47
Posty: 121
Lokalizacja: Krakow
oj raczej przeprogramuje... niestety... ale sam zobaczysz..
ja po jakis 30 - 50 km na gazie mialem przeprogramowany komp...
ps instalka gazowa prosta bez kompa??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2004 11:27:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2003 08:20:31
Posty: 115
Lokalizacja: Olsztyn
jesli chodzi o klamke wewn. to wiem tyle ze u mnie w b3 linka sie sypneła i miałem (mam :D) ten sam problem..

http://forum.audiklub.org/viewtopic.php?p=48938#48938

jesli chodzi o demontaz tapicerki to sa to dosłownie 4 wkrety do wykrecenia (2 bo bokach przy szybie, oraz dwa w uchwycie)i nastepnie pociagasz za uchwyt (podłokietnik) do góry i pieknie zeskakuje cały boczek..tak jest w b3 ale podejrzewam ze konstrukcja i rozwiazanie w b4 sa podobne..
powodzenia..
tylko uwazaj zebys nie popełnił tego bładu co ja... :D

_________________
było - b3 2.0 16v quattro'91
było - C4 2.8 AAH - ośka w automacie
jest - A6 ACK quattro w sedanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2004 11:37:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
Szymon_Zy napisał(a):
Wlasnie wrocilem do domku na BENZYNCE :D Dzieki panowie za pomysl z resetem kompa. Teraz tylko mam pytanie czy za jakis czas odpalajac na benzynie i przelaczajac sie od razu na gaz nie przeprogramuje sie na nowo i problemy sie znow nie pojawia. Swoja szosa od dzis woze 10'ke ze soba jakby co kiedy braknie mi gazu reset i na benzyne ;-) Ostanio jakikolwiek klucz (a konkretnie 2x10 i 1x13) wozilem ze soba w passacie z 79 ;-)



jezeli masz instalke gazowa z kompem ustaw emulacje sondy lambda na rozwarta. w przypadku braku kompa wystarczy jeden przekaznik ktory bedzie odcinal sonde lambda od ECU po przelaczniu na gaz :)

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2004 11:51:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
NIE..NIE...NIE.
Nie mozna wywalic sondy w powietrze. Sterownik bedzie widzal bardzo mala miesznake, co bedzie gorsze niz na samym gazie.

Jezli juz to trzeba :
- albo dac emulator sondy lambda,
- albo zrobic jakies zrodlo napiecia na 0,5V.

Ale lepszym rozwiazaniem jest emulator, bo on generyje sygnal o odpowiednim ksztalcie.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2004 12:04:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
MariuszD napisał(a):
NIE..NIE...NIE.
Nie mozna wywalic sondy w powietrze. Sterownik bedzie widzal bardzo mala miesznake, co bedzie gorsze niz na samym gazie.

Jezli juz to trzeba :
- albo dac emulator sondy lambda,
- albo zrobic jakies zrodlo napiecia na 0,5V.

Ale lepszym rozwiazaniem jest emulator, bo on generyje sygnal o odpowiednim ksztalcie.


przy rozwartej emulacji sterownik silnika ustawia sie w tryb awaryjny czyli czasy wtrysku benzyny wg. map ktore ma w pamieci ( na gazie niema to znaczenia bo wtryski i tak sa odlaczone) a co najwazniejsze nie dziala w tym przypadku autoadaptacja i nie bedzie pozniej problemow z jazda na benie :)
z emulacja fala prostokatna walczylem przez miesiac bez efektow zawsze byly pozniej problemy z jazda na benzynie.

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2004 12:38:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Uwazasz ze tryb awaryjny jest dobrym rozwiazaniem?? Mylisz sie.

Przy rozwartej sondzie Lambda paliwo ze zbiornika ucieka szybciej niz wskazowka od poziomu sie rusza.

I sterownik sie nie zaadoptuje jezeli jest blad sondy. Musisz skasowac blad. Wiec zycze Ci udanej jazdy z laptopem codziennie.

I nie mow mi ze walczyles, bo ja tez robilem testy i proby i wiem co pisze.
A mialem zwalona sonde Lambda. Pozniej ja wymienilem i kombinowalem. I nie ma nic lepszego jak emulacja sondy. Nawet dzieki temu mozesz sobie tak ustawic emulacje ze bedziesz komputerowi podawac troszczke za uboga i bedzie lepiej sie wkrecal, ale wiecej palil.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2004 12:55:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
MariuszD napisał(a):
Uwazasz ze tryb awaryjny jest dobrym rozwiazaniem?? Mylisz sie.

Przy rozwartej sondzie Lambda paliwo ze zbiornika ucieka szybciej niz wskazowka od poziomu sie rusza.

I sterownik sie nie zaadoptuje jezeli jest blad sondy. Musisz skasowac blad. Wiec zycze Ci udanej jazdy z laptopem codziennie.

I nie mow mi ze walczyles, bo ja tez robilem testy i proby i wiem co pisze.
A mialem zwalona sonde Lambda. Pozniej ja wymienilem i kombinowalem. I nie ma nic lepszego jak emulacja sondy. Nawet dzieki temu mozesz sobie tak ustawic emulacje ze bedziesz komputerowi podawac troszczke za uboga i bedzie lepiej sie wkrecal, ale wiecej palil.



Ciekawe w jaki sposob ucieka jak jedziesz na gazie ?

w silniku ABT jest dosyc prosty ECU i nie musisz kasowac bledu
podczas jazdy na benzynie sonda lambda podaje sygnal do ECU i wszystko jest OK

a z ustawieniem troche ubozszej miesznki - ECU wywala po pewnym czasie jazdy na gazie blad przekroczenie mieszanki blad mechaniczny i leje bezyne na maxa czyli spalanko u mnie ok 15- 20 l/100 km

chyba ze masz przekaznik kasujacy ECU po wylaczeniu zaplonu to wszystko jest ok

w silniku ABT wystarczy ustawic emulacje na rozwarta i bedzie OK

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: