.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 11:31:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2004 11:44:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Simpson napisał(a):
Ponieważ w inst. gazowych jestem zielony jak szczypiorek na wiosne to mam takie pytanie.
Czy do silnika 2.3 NG itp można założyć instalacje III generacji ?
mq jaki jest koszt instalcji BRC JustHeavy.

Pozdro


Pewnie ze mozesz. I tak zrob.
Ja u siebie zalozylem Just Heavy New na przelomie piatku i soboty. Koszt 2500. Ale robilem sam. Jak na razie jestem pod wrazeniem.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2004 14:05:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
pablicito - szukaj czego takiego http://20v.org/throttle.htm

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2004 10:48:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lip.2004 13:08:50
Posty: 163
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: B6 AVF quattro
Mi zaproponowali instalację II generacji Stefanelli ze zbirnikiem 60l za 1650 zł, w tym samym zakładzie Landi Renzo za 1900 zł, a w innym zakładzie Tomasetto ze zbirnikiem 50 l za 1900 - 2000 zł. Proszę o opinię od użytkowników posiadających takowe instalację oraz którą wybrać bo sam mam już niezły mentlik.

_________________
A4 B6 1.9 TDI AVF quattro Avant 2004r.-08.2018->
A4 B5 1.9 TDI AFN quattro Avant 1997r.-08.2007->12.2018
80 B4 1.9 TDI 1Z Avant 94r.-05.06->08.07
80 B3 2.0E AAD automat 91r., LPG BRC-07.04->05.06


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 06:57:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lip.2004 13:08:50
Posty: 163
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: B6 AVF quattro
Koledzy pomożecie?

_________________
A4 B6 1.9 TDI AVF quattro Avant 2004r.-08.2018->
A4 B5 1.9 TDI AFN quattro Avant 1997r.-08.2007->12.2018
80 B4 1.9 TDI 1Z Avant 94r.-05.06->08.07
80 B3 2.0E AAD automat 91r., LPG BRC-07.04->05.06


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 07:19:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 14:10:37
Posty: 55
Lokalizacja: Płock
Maudi90 - dziękuję za wskazanie, czego szukać. Ale teraz wykażę się niestety moją ignorancją, ale muszę się spytać. W moim samochodzie to urządzonko wygląda nieco inaczej. Otóż na rysunkach, które znalazłem na wskazanej stronie, są w sumie trzy elementy:
przed marcem 1990r jest idle switch (co przetłumaczyłem jako przełącznik przerywacza) połączony przewodem z connector for idle switch (co - dla odmiany - przetłumaczyłem jako gniazdo połączeniowe dla przełącznika przerywacza).
A oprócz tego jest oddzielnie throttle potencjometer (4 pinowy), co przetłumaczyłem jako potencjometr dławika.
po marcu 1990r ten przełącznik przerywacza połączony jest w jedno z potencjometrem dławika (tym throttle) - trzy pinowym. Ale ten przełącznil przerywacza (idle switch) nadal jest połączony przewodem z oddzielnym gniazdem (dwu pinowym).

U mnie natomiast jest ten idle switch i oddzielnie coś, co wygląda jak trzy pinowy throttle potencjometr - ale w ogóle brak jest tego dwupinowego gniazda CONNECTOR FOR IDLE SWITCH. Ten przełącznik przerywacza jest połączony kablem z tym trzypinowym gniazdem czegoś podobnego do trzypinowego THROTTLE POTENCJOMETER. Drugi kabel wychodzący z tego gniazda ginie w trzewiach tego całego urządzenia i mrokach mej niewiedzy.

I dlatego zapytuję się: Czy w przypadku mojego samochodu występuje to urządzenie zwane czujnikiem przepustnicy (czyli ten TPS) czy tez nie występuje?

Czekam na odpowiwedź, od której zależy jaki i czy w ogóle zamontuję instalację gazową
Z poważaniem

_________________
pablicito


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 08:26:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
pablicito napisał(a):
...
I dlatego zapytuję się: Czy w przypadku mojego samochodu występuje to urządzenie zwane czujnikiem przepustnicy (czyli ten TPS) czy tez nie występuje?
...

jesli masz tam (na przepustnicy) jakies stylki to na twoje pytanie odpowiedzialem na poprzedniej stronie :D
maudi90 napisał(a):
TPS - czujnik polozenia przepustnicy, realizowany albo na potenciometrze, albo na mikrostykach od pelnego obciazenia i puszczonego pedalu gazu, w instalacjach gazowych czesto wykozystywany tylko ten drugi sygnal do CUT OFF, nie dokladalem niegdy TPSa, ale w tej najprostrzej formie mysle ze mozna bez problemu, acha i istnienie TPSa nie zalezy od budy auta lecz od wtrysku jaki jest w tej budzie

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 08:54:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
W wiekszosci audikowskich silnikow z wtryskiem mechanicznym są dwa mikroswitche. Jeden - idle switch - (wolnych obrotow) zalacza sie gdy przepustnica jest zamknieta i uruchamia program stabilizacji wolnych obrotow, drugi switch - full throttle lub wide open throttle WOT - (pelne otwarcie przepustnicy) powoduje lekkie wzbogacenie mieszanki i prawdopodobnie przyspiesza zaplony zeby samochod dostał "buta" :D . Nie spotkalem sie, zeby w ww silnikach byl montowany oryginalnie TPS , analogowy potencjometr ktory zmienia wartosc rezystancji w miare otwierania przepustnicy, taki jest montowany w nowszysch silnikach z wtryskiem elektronicznym benzyny.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 11:09:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 14:10:37
Posty: 55
Lokalizacja: Płock
No to już wiem wszystko:
Maudi90 twierdzi, że
Cytuj:
jesli masz tam (na przepustnicy) jakies stylki to na twoje pytanie odpowiedzialem na poprzedniej stronie.

TPS - czujnik polozenia przepustnicy, realizowany albo na potenciometrze, albo na mikrostykach od pelnego obciazenia i puszczonego pedalu gazu, w instalacjach gazowych czesto wykozystywany tylko ten drugi sygnal do CUT OFF, nie dokladalem niegdy TPSa, ale w tej najprostrzej formie mysle ze mozna bez problemu, acha i istnienie TPSa nie zalezy od budy auta lecz od wtrysku jaki jest w tej budzie

Natomiast Lukasik twierdzi, że
Cytuj:
W wiekszosci audikowskich silnikow z wtryskiem mechanicznym są dwa mikroswitche. Jeden - idle switch - (wolnych obrotow) zalacza sie gdy przepustnica jest zamknieta i uruchamia program stabilizacji wolnych obrotow, drugi switch - full throttle lub wide open throttle WOT - (pelne otwarcie przepustnicy) powoduje lekkie wzbogacenie mieszanki i prawdopodobnie przyspiesza zaplony zeby samochod dostał "buta" . Nie spotkalem sie, zeby w ww silnikach byl montowany oryginalnie TPS , analogowy potencjometr ktory zmienia wartosc rezystancji w miare otwierania przepustnicy, taki jest montowany w nowszysch silnikach z wtryskiem elektronicznym benzyny.
A najlepsze jest to, że w moim samochodzie (Audi 100 z 1990r. silnik 2.0E RT) jest tylko JEDEN switch. No i dalej nie wiem, czy mogę zamontować instalację III generacji. :507:
W związku z powyższym chyba kupię sobie Diesla :573:

_________________
pablicito


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 11:29:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
juz trace cierpliwosc....

nie wazne czy TPS masz na mikrosliczach czy na potenciometrze, jest to TPS i on wystarczy do instalacji IIIgeneracji.

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 12:25:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
maudi90 napisał(a):
juz trace cierpliwosc....

nie wazne czy TPS masz na mikrosliczach czy na potenciometrze, jest to TPS i on wystarczy do instalacji IIIgeneracji.


Dokladnie jak maudi90 mowi. Do instalacji gazowej III generacji moze byc i analogowy i cyforwy TPS. W programie konfiguracyjnym wybiera sie czy TPS jest cyfrowy czy analogowy.

Za duzo kombinujecie, a za malo czytacie i myslicie. :P

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 12:27:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 14:10:37
Posty: 55
Lokalizacja: Płock
maudi90 napisał(a):
juz trace cierpliwosc....

nie wazne czy TPS masz na mikrosliczach czy na potenciometrze, jest to TPS i on wystarczy do instalacji IIIgeneracji.


:580: Rozumiem, że Waćpan masz coś wspólnego z instalowaniem gazu.
Może porozmawiamy, jak juz zarejestruję swój pojazd.
Pozdrawiam
(no, chyba żeby nie było tego TPS -u :D :D :D )

_________________
pablicito


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 12:33:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 14:10:37
Posty: 55
Lokalizacja: Płock
MariuszD napisał(a):
Za duzo kombinujecie, a za malo czytacie i myslicie. :P


Myślę,że myślenie boli...
;)

To znaczy, że teraz jedyna rzecz, która mnie powstrzyma przed założeniem takiej instalacji, to cena. Na razie się dziękuję - idę zarabiać na III generację
Pozdrawiam

_________________
pablicito


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 21:21:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
pablicito napisał(a):
maudi90 napisał(a):
juz trace cierpliwosc....

nie wazne czy TPS masz na mikrosliczach czy na potenciometrze, jest to TPS i on wystarczy do instalacji IIIgeneracji.


:580: Rozumiem, że Waćpan masz coś wspólnego z instalowaniem gazu.
Może porozmawiamy, jak juz zarejestruję swój pojazd.
Pozdrawiam
(no, chyba żeby nie było tego TPS -u :D :D :D )


Ten Wacpan zainstalowal sobie tak jak ja instalacje Just Heavy (sam), wiec wiemy co mowilmy, a i sami ja stroimy...heheh.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 21:39:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
To ja sie tu podepne. Cos mi sie o uszy obilo, ze aby przejsc badanie techniczne instalka musi miec kompa :?: Prawda to :?: I tak mam zamiar dolozyc kompa do tej mojej I generacji ale bede sie musial sprezyc :/

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 08:59:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
pablicito napisał(a):
A najlepsze jest to, że w moim samochodzie (Audi 100 z 1990r. silnik 2.0E RT) jest tylko JEDEN switch.


...drugi jest od spodu przepustnicy.

P.S. odnośnie tego wtrysku gazu, na jakiej podstawie komputer sterujący wie ile ma w danym momencie dawkować gazu?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 09:27:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
Lukasik napisał(a):
P.S. odnośnie tego wtrysku gazu, na jakiej podstawie komputer sterujący wie ile ma w danym momencie dawkować gazu?


na podstawie MAPSENSORA i mapy wtrysku

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 10:02:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2004 15:11:12
Posty: 238
Lokalizacja: Łęczna
Szymon_Zy napisał(a):
To ja sie tu podepne. Cos mi sie o uszy obilo, ze aby przejsc badanie techniczne instalka musi miec kompa :?: Prawda to :?: I tak mam zamiar dolozyc kompa do tej mojej I generacji ale bede sie musial sprezyc :/


kompa muszą mieć instalacje z tego co pamietam zakładane od połowy 2002r, czy jakoś tak, poprostu weszły takie przepisy że jest on wymagany zarowno przy przeglądzie jak i przy zgłoszeniu w wydz. komunikacji gdy załozysz gaz.
Natomiast instalacje załozone wcześniej nie muszą mieć kompa i na przegladzie nie jest to wymagane

_________________
Audi A4, 1.9TDI 2001r, 96KW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 11:31:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 14:10:37
Posty: 55
Lokalizacja: Płock
MariuszD napisał(a):
pablicito napisał(a):
maudi90 napisał(a):
juz trace cierpliwosc....

nie wazne czy TPS masz na mikrosliczach czy na potenciometrze, jest to TPS i on wystarczy do instalacji IIIgeneracji.


:580: Rozumiem, że Waćpan masz coś wspólnego z instalowaniem gazu.
Może porozmawiamy, jak juz zarejestruję swój pojazd.
Pozdrawiam
(no, chyba żeby nie było tego TPS -u :D :D :D )


Ten Wacpan zainstalowal sobie tak jak ja instalacje Just Heavy (sam), wiec wiemy co mowilmy, a i sami ja stroimy...heheh.


:galy: :galy: :galy: Szczęściarze... :684: :684: :684:

_________________
pablicito


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 20:55:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
mareczek13 napisał(a):
kompa muszą mieć instalacje z tego co pamietam zakładane od połowy 2002r, czy jakoś tak, poprostu weszły takie przepisy że jest on wymagany zarowno przy przeglądzie jak i przy zgłoszeniu w wydz. komunikacji gdy załozysz gaz.
Natomiast instalacje załozone wcześniej nie muszą mieć kompa i na przegladzie nie jest to wymagane


Masz trochę racji, ale nie do końca, ja mam instalację założoną 01.2004r., jest bez kompa i spokojnie przeszła zgłoszenie w wydziale komunikacji (już wbite LPG w dowód). Jedynie o co mnie zapytali, to czy rejestrowałem auto przed pierwszą połową 95r., a że mam je jakoś od grudnia 94r., to tylko podpisałem orzeczenie, że mnie poinformowali o przepisach z wymaganym kompem i na tym się skończyło.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: