.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 14:54:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: gaz_obroty
PostNapisane: 06.wrz.2004 22:03:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
mam taki problem: na paliwku autko chodzi OK ale jak przełoncze na gazik to nieraz jak na luz dam, to obroty spadaja i się nie podioszą :(, a najlepsze jest to, że jak się obroty nie podnoszą to przełanczam z powrotem na paliwko, z powrotem na gaz i przez chwile jest ok (nieraz ta chwila trwa dłużej raz krócej :)). Sa nieraz takie dni że cały czas jest dobrze... I bądź tu mądry :|

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2004 23:40:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Moim zdaniem to sprawa regulacji gazu.
Po każdej regulacji obroty zachowywały się inaczej.

Pozdrawiam

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2004 13:54:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2003 15:00:09
Posty: 160
Lokalizacja: Szczecin
Witam.
Masz to samo co ja albo cos podobnego. Zeby Cie pocieszyc jeszcze przyczyny nie znalazlem. Ale jak wymienilem silniczek krokowy (oczywiscie ze szrotu) to na poczatku bylo wszystko w porzadeczku i pozniej bylo to samo, z tymze na tym starym jak silnik byl zimny to mi spadal z obrotow i gasl, a teraz tylko lekko spada do 800 i wali na 1200 i tak trzymam dopoki nie wcisne leciutko gazu to sie stablilzuje na 900. Silnik na gazie jest bardziej czuly niz na benzynce. Pierwsza podstawowa sprawa to sprawdz silniczek krokowy czy sie nie zacina (wyciagnij go i przedmuchaj i przeczysc np: WD-40. Jezeli nie pomoze to bym szukal przyczyn w swiecach badz przewodach WN. Zreszta na forum temat falujacych obrotow byl poruszany.
GAZ W SILNIKU Z KOMPUTEREM I PELNYM WTRYSKIEM TO NIEPOROZUMIENIE, TAKIE JEST MOJE ZDANIE.

_________________
Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2004 14:43:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
za silnik krokowy sie neraźie nie zabierałem bo auto ma takie objawy jak na zimnym tak i na gorącym silniku....

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2004 18:57:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
posprawdzałem insta;acje i wszystko w silniku i mam szczelne, nie łapie silnik napewno lewego powietrza, silnik dalej raz na wolnych obrotach gaśnie raz nie, najlepsze jest toże jak reguluje pokretłem na reduktorze co ustawia obroty to jak mam małe to nie podnośi :/

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2004 19:24:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Trzeba wyregulowac sklad mieszanki powietrzno-gazowej. Pojedz na analize spalin do mechanika-gazownika ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2004 21:20:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
byłem i wszystko ustawione :/, na zimnym silniku tak i jak na goroącym na gazie jest to samo, teraz nieraz robi się tak że jak jade i wrzuce na luz to silnik gaśnie, nieraz się uda że obroty trzyma ale widać że głupieje. Na paliwie jest OK to chyba jakby silnik krokowy padł to by na paliwie nie chodził. :!!: A najwazniejsza rzecz, takie coś mam po strzale gazu. Przepływomierz wymieniłem, świece kalble i kopułke i dalej to samo:( :!!: ZAstanawiam się nad zamianą reduktora, może membrana padła po strzale.... :/

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2004 23:29:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
po strzale nie gazu nie uważam aby padła membrana reduktora raczej powiedziałbym ze mogła klapa spiętrzająca sie przestawić ale jakaś nieszczelność..

odnośnie gazu to powiem ze nie jest łatwo go ustawić ..... sporo czasu z tym walczyłem i niestety na mieszalniku to trudne... Korzystam z testera lambdy i widze ze na wolnych obrotach to często bywa kwadratowo i podłużnie przy jej wskazaniach > choć obroty w sumie nie skaczą (gdzie paliwo jest sterowane katalogowo :peace: )
dodam też ze sam analizator spalin czasami moze nie pomóc jeżeli sie ustawi nie dokładnie bo na jego odczyty trzeba "poczekać"..>.odczyt rzetelny
ja jak ustawiałem na analizatorze korzystałem jeszcze z odczytu sondy, naprawdę lepiej mozna było wtedy ustawić

dlatego polecam wtrysk gazu w każdej formie :diabel: i sam chcę sobie coś takiego zaproponować

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2004 10:46:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2004 11:22:39
Posty: 94
Lokalizacja: Zamość
yooo25 napisał(a):
byłem i wszystko ustawione :/, na zimnym silniku tak i jak na goroącym na gazie jest to samo, teraz nieraz robi się tak że jak jade i wrzuce na luz to silnik gaśnie, nieraz się uda że obroty trzyma ale widać że głupieje. Na paliwie jest OK to chyba jakby silnik krokowy padł to by na paliwie nie chodził. :!!: A najwazniejsza rzecz, takie coś mam po strzale gazu. Przepływomierz wymieniłem, świece kalble i kopułke i dalej to samo:( :!!: ZAstanawiam się nad zamianą reduktora, może membrana padła po strzale.... :/


Panowie dzisiaj dowiedziałem się o ciekawej żeczy, a mianowicie koleś w astrze miał coś identycznego okazało się że sprawa tkwi we wlocie powietrza do filtra powietrza rurą od atrapy, koleś usunął to połączenie i motor zasysa powietrze z komory silnika, a nie jest ono wtłaczane przez pęd powietrza. Na bęzynie palił ok, a na gazie przy wiekszych prędkościach poprostu mu gasł zbyt uboga mieszanka gazowa. Warto spróbować :):

_________________
1. AUDI 80 1,8S AUT + LPG
2. AUDI 100 C4 2,6V6 AUT + EMMEGAS TSI-03 L4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2004 20:09:29 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
bardzo trafna rada kolego - nawet jest ogolna zasada, zeby nie wrzucac na luz jak sie jedzie na gazie bo motorek moze zgasnac. to jest przyczyna.

a ja uwazam, ze gaz w silniku na pelnym wtrysku i kompem, a nawet z Turbo to nie zadna pomylka. tylko trzeba go dobrze zrobic ;-)

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2004 20:22:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
sprawa gaśnięcia na gazie po wrzuceniu na luz faktycznie tkwi we wlocie powietrza skierowanym w strone przodu auta ale nie ma to znaczenia jezeli chodzi o fallujące obroty

musisz naprawdę ustawić mieszankę odpowiednio aby było dobrze i sprawdzić osprzęt, czujniki itd.
częssto rzuca sie winę na silnik krokowy choć on ma tyle do rzeczy ze poprostu steruje >stara sie utrzymać stabilne obroty> i powoduje ich falowanie >on dostaje tylko sygnał do pracy...

niestety z ustawieniem gazu czasami trzeba powalczyć :peace:

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2004 23:22:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
:/ to nie jest tak do końca.... Gaz regulowałem w 3 warsztatach i to nie byle jakich :): , spalnaie tez ustawiałem na 2 analizatorach i każdy pokazał to samo :/ sprawdziłem wszystko czy jest szczelne i jest OK, silnik krokowy (raczej elektomagnes) działa, ale żeby być pewnym na 100% przełozyłem go z inngo auta audi 90, Teraz śmiagam wyłoncznie na paliwku żeby sprawdzić czy nic sie nie dzieje, i obroty nie falują, auto zachwuje się tak jak powinno :): wieć co jedynie zostało to reduktor, narazie przełoże na nowy i zobacze co będzie się działo.


a z tym zasysaniem powietrza to się zgadza ale ja jak nawet w miejscu stoje to się "to" dzieje... jakby silnik łapał lewe powietrze to bym miał falowanie obrotów na paliwie ale one sa idealne :): NIgdy nie miałem wczesniej żadnych wlotów pozakrywanych i było OK.

niewiem czemu jak w aucie spadną obroty, silnik ledwo co chodzi, jak kreće na reduktorze pokreatłami to silnik wogóle nie reaguje :< Wczesniej każdy mówil że to wina przepływki, ale niestety jest teraz nowa i nic nie zmieniło się :( Swiece, przewody, kopułka, palec wszytsko noje :D Przed strazałem miałem na gażie wszystko OKS.

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2004 23:36:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 14.sie.2004 11:54:11
Posty: 1325
Lokalizacja: Suchocin -> Wawa
A ja Ci polacam wymienic cewkę.
Moj ojciec mial to samo ale w Vectrze, tez mu kazali zmieniac kable, swiece itd. ale przypadkowy koles mu powiedzial ze to cewka no i mial racje.
Wymienil ojciec tylko cewke i od 2lat jak ma gaz to nie zmienial ani swiec ani kabli WN.

PS. auto to Vectra B 2,5 v6, wiec nie byle co ;)

Pozdro

_________________
było Audi B4 2.3 LPG quattro /NG/
było A4 Avant 2.8 30V quattro
było Subaru - ważne że 4x4
było A4 1.9 TDI avant quattro /AFN/
jest: XC90 T6 i Nissan Juke


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2004 20:23:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
to ja już nie kumam :): bo na paliwie cie chodził elegancko czyli nie falował a jedynie na gazie >tak pisałeś
teraz napisałeś ze zmieniłeś regulator wolnych obrotów (...) i śmigasz WYŁĄCZNIE na paliwe > po co jak z gazem jest coś nie tak ?

jednak proponuje na początku sprawdzić element bo wymienić mozna w sumie wszystko > najlepiej jak to robi servis jak sobie klient życzy mozna i fure wymienić :diabel:

powiedz mi podkręcałeś mu gazu na wolnych obrotach >? tzn zwiększałeś dawkę, jak tak to z jakim efektem?

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2004 23:08:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
marek napisał(a):

powiedz mi podkręcałeś mu gazu na wolnych obrotach >? tzn zwiększałeś dawkę, jak tak to z jakim efektem?

takj robiłem to jako nawet 1 rzecz i nic to nie dało :zly:

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2004 19:56:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
USTERKA USUNIĘTA, BYŁA DROBNOSTKA... :diabel: AUTO NA GAZIE TAK JAK NA PALIWIE CHODZI SUPER :!: :!: :):

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2004 20:33:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
a co było ???/ już jest ok ??

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2004 22:18:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
marek napisał(a):
a co było ???/ już jest ok ??
o długa historia, pojechałem wkońcu do pożądnego, konkretnego gościa (gazwonika) i w końcu usterka usunieta :diabel:
co było.....:może inaczej co nie było :):
silnik nie łapał lewego powietrza,
reduktor był dobry
gaz był dobrze wyregulowany (dobrze ustawienie).

Usterką było .:
silnik krokowy poprostu wariował na gazie (na paliwku chodził idealnie wieć ciezko było znaleśc usterke), zamontowany mam przekaznik który powoduje że jak się przełoncze na gaz to silnik krokowy zostaje odłonczony, i na gażie wszystko wróciło do normy. Obroty sa idealne, spalanie rówież. i w końu miło sie na gazie śmiga WSZYSTKO JEST TAK JAK NALEZY :): :): :):

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2004 22:30:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
już sie z tym spodkałem ze tak ktoś odłączał ...

no nie dziwie sie bo na gazie silniczk krok. ma błędy sterowania czyli robi nie to co trzeba > podjaje mieszanke a nie samo powietrze.

no ja u siebie mam narazie ok z nim ale jak np troche dodam na parowniku gazu to on łapać potrafi wysokie obroty i z nich nei schodzi.

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2004 22:32:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
yooo25 napisał(a):
o długa historia, pojechałem wkońcu do pożądnego, konkretnego gościa (gazwonika) i w końcu usterka usunieta


Porządny gazownik czyli gdzie ? :):

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: