.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 15:02:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: BrAk tylnich hamulców i powódź w środku!!!!
PostNapisane: 02.paź.2004 21:03:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2003 15:32:14
Posty: 9
Witam.
Moje pytanie jest za pewne bardzo proste, lecz ja zupełnie nie wiem jak się dostać do środka bębna hamulcowego, żeby sprawdzić co się dzieje w środku :): ..no właśnie, dobre pytanie. Nie mam ręcznego i hamulców na koła tylnie...co jest nie tak ???
A pytanie nr 2, to moje utrapienie...mam mokro pod nogami :D ......a raczej moje stare B2 - od strony kierowcy z przodu i z tyłu....więc gdzie cieknie ????

ps: a może już pora oddać tego "wehikuła" na szrot ??? choć w sumie szkoda mi się z nim rozstawać :zly: , bo lubię te autko.... :peace:

PoMoCy! .....i oczywiście pozdrawiam

lubitel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2004 21:43:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Jeśli masz wodę pod nogami to na 100% wlatuje ona przez uszczelkę przedniej szyby - może być nieszczelna z racji wieku, albo co gorsza blacha w okół szyby jest skorodowana i "pęcherze" podnoszą uszczelke.
W B2 woda przecieka z podszybia do tych dolnych półek pod deską rozdzielczą (po ich zewn. stronach są takie jakby rynienki), a znich zewn. stronami na podłogę ...

Odp. na pytanie nr 1: może być bardzo wiele przyczyn i nie ma co ich wymieniać - musisz po prostu zdjąć: miseczkę z nakrętki na osi tylnej piasty, następnie zawleczkę i odkręcić.
Bęben zsuniesz ciągnąc go do siebie i obkręcając (jeśli jest "wypiłowany" w środku to możesz się namęczyć - ranty będą stawiały opór - ale wszystko się da ;) ).
Wtedy możesz zobaczyć co jest !

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2004 22:36:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2003 15:32:14
Posty: 9
Dzięki za odpowiedź.
Apropos zdejmowania bębna - zdejmując miseczkę , wyjmuyjąc zawleczkę i odkręcając śrubę , jest łożysko. Czy bęben wyciąga się razem z łożyskiem ???
I jeszcze jedno......powódź z przodu jest do zlokalizowania ( jutro popatrzę na uszczelkę dokładniej, starając się czegoś w niej dopatrzeć). A co w takim razie z przeciekiem z tyłu ?? :?: :galy: :):
lubitel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2004 22:39:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Najpierw wyciagamy lozysko potem beben
Sciaganie bebnow : Po sciagnieciu kola :D mamy beben przed soba i trzeba wybic wypukla oslone czyli miseczke. Bierzemy plaski srubokret i uderzamy delikatnie po tej miseczce. Powinno zejsc ale przewaznie jest zapieczone i mocno siedzi. Po sciagnieciu tej oslony a jest ona tylko na piastach tylnej osi i ma za zadanie chronic lozysko piasty przed zanieczyszczeniami. Nie wiem czemu na przedniej osi nie dali takich samych oslon, ale widocznie nie potrzeba bylo. Nastepnie wybijamy zawleczke, jest ona zawinieta wokol osi piasty. Odkrecamy srube kluczem chyba 19 (nie pamietam dokladnie) wyciagamy podkladke i lozysko. To lozysko powinno byc ok czyli cale :D Potem wkladamy w beben srubokret zeby poluzowac regulatory luzu szczek hamulcowych. Inaczej bebna sie nie sciagnie. Mozna to zrobic wlasnie srubkretem przez gwintowane otwory w bebnach hamulcowych. wkretakiem nalezy wypchnac klin regulacyjny. Ja wkladalem srubokret i tam on opieral sie na sprezynie. Nalezy przycisnac ja i probowac sciagac beben z piasty. Powinno zejsc. W razie problemu z trafieniem na sprezyne mozna sobie poswiecic latarka by ja namierzyc. Zakladanie jest proste wystarczy mocno pchnac do przodu zeby wskoczylo i zamontowac lozysko , ktore powinno byc nasmarowane. Dokrecamy srube z podkaldka no i sprawdzamy czy beben kreci sie bez oporow. Nie mozna mocno przykrecac tej nakretki od piasty bo lozysko bedzie sie grzalo podczas jazdy, za lekko tez nie moze byc bo bedzie luz na piascie. Trzeba dokrecic tak z wyczuciem zeby beben sie obracal w miare swobodnie i zeby nie mial luzu. Na koniec zawleczke montujemy i zawijamy o gwintowana oske, no i dekielek i mozna zakladac kolo. Co innego sie to tlumaczy na zywo a co innego piszac tu na Forum. Ja tak robilem w swoim B4, bo sprawdzalem stan klockow no i przy okazji poczyscilem je z pylu a ranty bebna poczyscilem papierem sciernym, tak zeby zlikwodowac nalot od klockow. Wszystko dziala dobrze po zmontowaniu. :peace:

:!!: Uwaga Oczywiscie bebny sciagamy bez zaciagnietego hamulca recznego. heheh :peace: ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 14:29:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Tylko poprawie kolegę, że łożysko nie tylko powinno być nasmarowane ale musisz napchać smaru w bęben (inaczej zatrzesz łożyska).
Nadmiar zostanie wypchnięty przy wkładaniu mniejszego łożyska.
W miseczkę też trochę nałóż.

Heheh na uszczelkę możesz sobie patrzeć i patrzeć :P

Co do tyłu to jeśli masz szyberdach to on może być przyczyną ...

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: