.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2025 15:58:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: badaliscie roznice miedzy 1 a wiecej elektr.swiecami na LPG
PostNapisane: 02.paź.2004 16:50:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
moje 2 elektodowe ng juz nie byly za dobre i wymienilem je na 3 elektrodowe micheliny, jak sami wiecie sa rozne opinie na temat swiec na gazie i moje pytanko czy ktos testowal 1 i wiecej elektordowe, jakies roznice czy nie?

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2004 19:10:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Ja wymienilem swoje swiece na NGK po wstawieniu gazu bo tak mowil moj gazownik, ale nie jestem z nich zadowolony gdyz wydaje mi sie ze bardzop szybko sie zurzywaja.
Co jaki przebieg wymieniacie swoje swiece?
Czy czeste wymiany swiec moze byc spowodowane slabymi przewodami napieciowymi?

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: badalisciel roznice miedzy 1 a wiecej elektr.swiecami na
PostNapisane: 02.paź.2004 19:14:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 20:01:08
Posty: 352
Lokalizacja: Gdańsk
Guzik_777 napisał(a):
3 elektrodowe micheliny

Ja też jeżdżę na Michelinach... 195/60R15 :D
A tak poważnie to zasada działania jest taka sama, bo w wieloelektrodowych świecach iskra przeskakuje pojedynczo a nie jednocześnie na wszystkie elektrody. Chociaż wielu mówi że jednoelektrodowe lepiej spisują się na gazie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2004 23:17:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
...i tutaj się mylisz! Mam podciśnienie w 2.8 i po zmianie świec na jedno-elektrodowe (zalecenie gazownika) auto zaczęło strzelać... wymieniłem więc przewody - dalej to samo... później reduktor (bo nie można było idealnie ustawić mieszanki) - dalej to samo...

Po kilku dniach ciągłych wystrzałów pojechałem do FOTY i kupiłem świece NGK, ale 3 elektrodowe i problem wystrzałów jak kamfora zniknął!! Od tamtej pory przejechałem 20kkm i nic nie strzela, także ani świec ani przewodów nie wymieniam (a podobno zmienia się co 10-12kkm).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 00:14:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
GrzesB napisał(a):
(a podobno zmienia się co 10-12kkm).


:galy: :galy: :galy: :galy: no nie przesadzaj ... pomyliles chyba z olejem :D

ja swieczki co 25kkm zmieniam i zadnego wystrzalu moja niunia nie widziala :peace:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 11:13:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Przewody mozna wymienieac co 10-12 tys, ale takie ktore kosztują po 40 zl/kpl :)

3 elektrodowe swieczki powinny dzialac dluzej od 1 elektrodowych. iskra przeskakuje na ta elektrode do ktorej akurat jest jej najlatwiej przeskoczyc. Przy 3 elektrodowej ryzyko niezapalenia mieszanki jest nizsze i wydaje mi sie ze ryzyko wystrzału gazu maleje.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 18:13:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
czyli w 3 elektrodowych i tak przeskakuje jedna iskra tak? tylko najpierw sie zastanowi gdzie :diabel: tak pytalem bo od szczerego gazownika wiem ze jedne chodza lepiej drugie gozej na 1 elektrodowej swiecy

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 18:50:19 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to ile elektrodowaa swieca jest zalecana w danym silniku przewidzial juz producent projektujac komore spalania i to do niej dopasowana jest swieca a nie do rodzaju paliwa ... tak wiec jezeli ma byc 3 eleltrodowa to MUSI taka byc ...a jezeli chcecie eksperymentowac to mozna zmieniac cieplote swiec ... zwykle swiece powinno wymieniac sie co 30-40 tys .... platynowe co 80-100 tys a nawet wiecej , irydowe sa dobre do silnikow turbo i do silnikow w ktrorych stosuje sie nitro tam gdzie istnieje mozlisosc duzej tempearatury spalania ... ale te swiece wytrzymuja okolo 20 tys ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2004 16:05:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2003 15:00:09
Posty: 160
Lokalizacja: Szczecin
Miki_V6 napisał(a):
Ja wymienilem swoje swiece na NGK po wstawieniu gazu bo tak mowil moj gazownik, ale nie jestem z nich zadowolony gdyz wydaje mi sie ze bardzop szybko sie zurzywaja.
Co jaki przebieg wymieniacie swoje swiece?
Czy czeste wymiany swiec moze byc spowodowane slabymi przewodami napieciowymi?


Strzelało Ci na jednoelektrodowych poniewaz miałes źle ustawioną szczeline..

_________________
Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2004 16:25:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Buddha napisał(a):
Miki_V6 napisał(a):
Ja wymienilem swoje swiece na NGK po wstawieniu gazu bo tak mowil moj gazownik, ale nie jestem z nich zadowolony gdyz wydaje mi sie ze bardzop szybko sie zurzywaja.
Co jaki przebieg wymieniacie swoje swiece?
Czy czeste wymiany swiec moze byc spowodowane slabymi przewodami napieciowymi?


Strzelało Ci na jednoelektrodowych poniewaz miałes źle ustawioną szczeline..

Czyli co, mam zmniejszyc ta szczeline i bedzie OK?
Od samego poczatku szczelina byla ustawiona taka jak przy nowych swiecach i caly czas starczaja mi swiece na okolo 10tys km, to chyba malo?

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2004 21:00:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 20:13:17
Posty: 34
Lokalizacja: Wrocław
Przed teraźniejszym samochodem miałem 2.8 quattro z gazem.Jeżdziłem na NGK trzyelektrodowe póżniej zmieniłem na jednoelektrodowe BRISKI(tak polecili mi gazownicy),później włożyłem świece od Mercedesa czteroelektrodowe i na wszystkich auto jeżdziło tak samo.Ja osobiście nie zauważyłem jakiejkolwiek różnicy ,ani w przyspieszeniach ani w zużyciu gazu na 100km,więc wydaje mi się że generalnie to wszystko jedno na jakich świecach się jeździ(grunt żeby ciepłota była dopasowana czyli żeby następowało samooczyszanie się świec).Pozdrawiam

_________________
A6 2.8 30V ACK 193 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2004 22:31:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10361
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Ojciec lata Nissanem maximą od 1998r na gazie nigdy nie fuknoł o strzale nie wspomne zawsze z wymianą oleju zakłada "iskry" polskie do gazu przewidziane do tego modelu drwiłem na początku z niego ale po latach do V8 też zapodałem iskry i tu uwaga cena :6 PLN sztuka!!!!! innych nie założe auto pali na benzynie i na gazie igła jak ktoś się zawiedzie zapraszam na flaszke ( stawiam)

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2004 00:18:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
Guzik_777 napisał(a):
czyli w 3 elektrodowych i tak przeskakuje jedna iskra tak? tylko najpierw sie zastanowi gdzie :diabel: tak pytalem bo od szczerego gazownika wiem ze jedne chodza lepiej drugie gozej na 1 elektrodowej swiecy


ciekawa teoria nie widzialem takiej zastanawiającej się iskry :!!: iskra przeskakuje najpierw tam gdzie ma najkrótsza droga. Tak wiec w swiecy krtóra ma 3 elekektrody wybiera bez zastanowienia najkrótszą drogę i wali :diabel: (żywotność teoretycznie powinna byc 3 razy wieksza od standartowej :) )

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2004 20:12:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
andi21 napisał(a):
Guzik_777 napisał(a):
czyli w 3 elektrodowych i tak przeskakuje jedna iskra tak? tylko najpierw sie zastanowi gdzie :diabel: tak pytalem bo od szczerego gazownika wiem ze jedne chodza lepiej drugie gozej na 1 elektrodowej swiecy


ciekawa teoria nie widzialem takiej zastanawiającej się iskry :!!: iskra przeskakuje najpierw tam gdzie ma najkrótsza droga. Tak wiec w swiecy krtóra ma 3 elekektrody wybiera bez zastanowienia najkrótszą drogę i wali :diabel: (żywotność teoretycznie powinna byc 3 razy wieksza od standartowej :) )


...iskra nie przeskakuje tam gdzie ma najblizej, tylko tam gdzie jest jej najlatwiej przeskoczyć! , prawdopodobnie iskrze latwiej jest przeskoczyć przez mieszanke paliwowo powietrzną niz przez powietrze. Czyli skoczy na tą elektrodę, gdzie zgromadzi sie najwiecej mieszanki w danym cyklu. Po zuzyciu srodkowj elektrody (trojkątny ksztalt w 3 elektrodowej) widac ze iskry skaczą w każdą ze stron.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 00:34:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
no to sie ciesze ze dobrze wybralem;) 3elektordy... a co myslicie o czyszczeniu swiec bo slyszalem takie metody co 5000

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 18:53:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sty.2004 14:34:20
Posty: 51
Lokalizacja: gdynia
Ja z kolei slyszalem ze jak do gazu i gaznika to 1-elektrodowe sa lepsze, a na wtrysk 3-elektrodowe co o tym myslicie?

_________________
Audi 100CD'84 1.8DS+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 19:16:37 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ilosc elektrod zalezy od ksztaltu komory spalania a nie od tego na czym jezdzimy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 22:48:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
zdania sa podzielone;) ale chyba nie ma zadnej racjonalnej przyczyny stosowania 1 elektordowych, slyszalem jeszcze ze na gazie lepiej zmniejszyc odleglosc dla skoku iskry

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2004 07:13:37 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
:D ja dziekuje :D ... a mozesz mi wytlumaczyc co Ci da zmnieszenie szczeliny na swiecy skoro ta szczelina jest fabrycznie przez producenta swiec ustawiona aby dac wlasciwa iskre ? ... czy to co "slyszales" ma jakies racjonalne wytlumaczenie ? bo jezeli nie to po co o tym pisac ? ... wez sobie katalog swiec , wez sobie poczytaj o pradzie , napieciu , rezystancji , impedancji itepe i zastanow sie dlaczego wszyscy producenci zalecaja do tego samego silnika te same swiece a jedynie rozni sie tak zwana cieplota swiecy ... nie szczelina , nie ilosc elektrod tylko cieplota


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2004 07:29:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2003 13:16:08
Posty: 130
Lokalizacja: katowice
Pewnie dla tego, ze mieszanka lpg/powietrze prawdopodobnie stawia wiekszy opor.. a co za tym idzie albo trzeba zmniejszyc odległosc albo zwiekszyc napiecie... jak uklad zaplonowy jest niesprawny to moga byc problemy z uzyskaniem wyzszego napiecia... taka moja teoria :D
Ja mam trojelektrodowe NGK i na gazie jezdzi mi sie swietnie, odleglosci nie zmniejszalem ;), nastepnym razem zakladam jednoelektrodowe championy bo dalem sie namowic w sklepie :diabel: .
pzdr.

_________________
80 B3 1.8 88' (ale model 89' :D )


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: