.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 14:51:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czy trzeba bać się quattro?
PostNapisane: 01.paź.2004 17:28:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.wrz.2004 11:16:53
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków
Jak w temacie

Czy poza oczywisymi korzxyściami są jakieś wady większa awaryjność nietypowe części, nie wiem może zdecydowanie więcej pali. Codzi mi o coupe B4 z lat 92 - 94

I czy trzeba na coś szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie

Wielkie dzięki za pomoc

Obarek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2004 18:48:29 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
tak , nalezy sie bac quattro ... juz wiele ludzi przeliczylo sie sadzac ze quattro jest glupotoodporne ... jednak prawda byla inna .... trzeba umiec sie tym poslugiwac ... a poza tym ... jedyne auto z napedem na 4 kola do korego wszystko znajdziesz na co drugim szrocie i w kazdym sklepie ... fakt .... w sklapech z czesniami do trabanta moga robic duze oczy jak pokazesz im drazek kierowniczy tylniego kola :D ale napewno nie powiedza ze tylnia os jest skretna tam gdzie juz takie drazki sprzedawali .... poza tym Coupe quattro posiada tych elementow zawieszenia noszacych miano "nietypowe" najmniej i jest najtansze w eksploatacji jezeli chodzi o koszta napraw zawieszenia .... co do samego napedu mozan powiedzec ze jest bezawaryjny ale nie jest nie do zajechania :D ... tym niemniej w razie porazki rowniez ze zdobyciem czy to skrzyni czy dyfra nie ma problemu ....czsami trudniej znalezc czesci do przyslowiowego trabanta niz do quattro ....oczywiscie jak sie wie gdzie szukac to caly wywod o dostepnosci czesci mija sie z celem bo tego jest zatrzesienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2004 23:49:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
powiedziałbym ze w swietle zalet quattro wady gasną ...
nie mam quattro ale mnie urzekła jego historia :diabel: :P :D
nie zastanawiałbym sie teraz ani chwili

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2004 09:34:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
części są troszeczkę droższe do QUATTRO niż do zwykłego ale to normalka,np tarcze ham są ciut inne ale mają w kazdym porządnym i średniej klasy sklepie po za tym to jest najtańszy w eksploatacji samochód z napędem na 4 łapki :)
Gorąco polecam, szczególna frajda zaczyna się na torze albo w zimie :)

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2004 09:48:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
troszkę droższe to troszkę mało powiedziane....generalnie podróbek nie ma i można kupić ewentualnie klamoty poza ASO ale na zamówienie, jednak ceny niewiele mniejsze niż w ASO. Poza tym fajna sprawa tylko te pieprzone tylne zaciski mają strasznie słaby ręczny i nie poszalejesz na asfalcie :(

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2004 09:57:23 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to moze mi powiesz po co chcesz uzywac recznego na asfalcie w C4 podczas jazdy ? ... bo chyba nie powiesz mi ze w tym aucie jest on po to zeby sprawniej zawracac ? ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: coupe quattro
PostNapisane: 04.paź.2004 01:24:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.wrz.2004 11:16:53
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków
Od bardzo dawna miałem chrapkę na coupe. Teraz mam okazję takowe zakupić.
Praktycznie byłem już zdecydowany zrobiłęm mały rekonesans. Poczytałem forum i poprzegądałem strony westowe nawet dzwoniłem dio ASO i do kilku sklepów.

Cały czas męcżą mnie jednak wątpliwości - dziś na giełdzie spotkałem starego znajomego i okazałosie że wozi auta z Holandii i to głównie audi zwykle ma 3 - 4 auta tygodniowo.

Jak usłyszał o Coupe to apelował wszystko tylko nie coupe to auto Cie zabije finansowo a części masa jest unikalnych nie ma zamienników itd. Poopowiadał mi pełną czapkę przykłądów, jakieś dramatycznie drogie rzeczy do zawieszenia itd.

Mam we Wtorek zdecydować czy V6 czy 2.0 a na sobotę miało już przyjechać a teraz jestem mocno zeschizowany i jutro chyba znowu będę dzwonił do ASO.

Kurcze już mnie to wkurza, chyba naprawdę mało osób wie coś więcej o tych autach.

Mam dwqa dni na podjęcie decyzji - pliiiz niiech błyśnie wiedzą ktoś kto użytkowuje któeś z tych aut już nieco dłużej v6 byłaby z quattro i napisze jak jest naprawdę
dzięki
Obarek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2004 08:04:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
a powyższe odpowiedzi to niby co.????? sikanie po ścianie.?

Piszą ci je ludzie którzy Q jeżdzą od dawna.!

Jak mam Q V6 tyle że Avanta narzekać niemożna są żeczy których niekupisz tanio np: tylne amorki 500zl sztuka i tańszych nieznajdziesz.. ale to się wymienia raz w życiu no chyba że ktoś szaleje po bruku..


Druga sprawa Audi to niejest auto dla biedaków za klase i konfort się płaci może się to podobać lub nie ale to nie jest Trabant żeby za 100zł zrobić remont zawieszenia...

Jeżli dostaniesz auto utrzymane, zadbane bedziesz się cieszyć jego zaletami dlugi czas oczywiście użytkując je z głową.! i niedoprowadzi cię do ruiny...

Jeśli dostanie ci się żęch po przejściach ledwo jeżdzący to już mi cię żal.. :zly:

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2004 08:26:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Jesli chodzi o trwalosc..., duzo potem zalezy od kierowcy. Podkreslam, ze audi to b.mocne samochody, ale jak ktos sie uprze... to wszystko mozliwe.

...audikiem z napedem na 4ry mozna takie fajne rzeczy robić <przy okazji ucząc sie i nabierając wprawy> to rowniez ma sie do bezpieczenstwa!!! ...zreszztą nie doswiadczysz, to nie bedziesz wiedział

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Ostatnio edytowano 04.paź.2004 08:31:39 przez Lukasik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2004 08:37:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Coupe w V6 nie zjada finansowo!!! chyba że auto rozdzwonisz i nie masz AC :D Części mehaniczne ogólnie dostępne w przystępnych cenach. Co do niektórych elementów zawiechy V6, oświetlenia i blacharki jest tragedia z cenami i dostępnością przede wszystkim.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2004 13:37:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 09:50:15
Posty: 360
Lokalizacja: Wawa
To zależy co dla Ciebie jest drogo a co nie. W moim przypadku ciężko było z zamiennikami do tyłu,ale częściowo się udało, za to robocizny koniecznej do zrobienia zawiechy już się zbić nie dało (np przy geometrii robisz geometrię tyłu i przodu czyli kasują Cię dwa razy więcej niż przy Ośce). Pod względem części i zużycia paliwa będziesz miał drożej. V6 pali sporo a przynajmniej wg danych fabrycznych przy Quattro jest to jeszcze o ok. 10% więcej. Zaletą jest fantastyczna trakcja, która zdecydowanie wyróżnia Cię z tłumu innych buksujących zimą samochodów :)

_________________
A.
A6 2.6 V6 Quaaaattro ;) 2003-2006
A4 1.8T BFB FWD LPG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2004 14:18:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
pare słów o buksujących ośkach i nie tylko :D

http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?p=154746

dodam że to był na prawdę cięzki dzień... warunki ekstramalne

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2004 16:02:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Quattro to nie tylko ruszanie na sniegu,zalety tego napedu odczuwa sie po przesiadce i dluzszej jezdzie oska :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2004 20:48:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Najbardziej podobalo mi sie jak przesiadlem sie z Oski tez B4 na quattro ze nie obchodzi cie czy deszcz pada, czy swieci slonce, mozna zapieprzac po zakretach. Jedynym warunkiem jest to zeby byly dobre opony.
A co do kosztow, mnie odrazily amorki tylnie ktorych nie ma w zamiennikach a po za tym , trzeba miec te same opony(ten sam rozmiar i o zblizonej wysokosci bieznika), a po za tym quattro to tak jakby polaczenie auta przednio napedowego z tylnim czyli musisz uwazac na przeguby oraz jednoczesnie dbac o most :diabel:

Fajna sprawe sie dowiedzialem ostatnio ze jak cos sie stanie z wałem to nowy kosztuje 5tys a krzyzakow w nim samych nie da rady kupic bo nie maja w katalogu :diabel:

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2004 12:18:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 09:50:15
Posty: 360
Lokalizacja: Wawa
Jak miło syszeć o tych krzyżakach ;) Cóś mi lekko puka przy ruszaniu, szczególnie jak szybciej wysprzęgle i domorosła identyfikacja wskazuje na krzyżaki. Myślałem że 1000 zł i będzie po sprawie a tu widzę, że nie będzie tak pięknie :| Cóż trzeba będzie kombinować może je poxipolem zregeneruje...

Na szczęście puka od jakiegoś czasu to będę miał szansę pozbierać kaskę

_________________
A.
A6 2.6 V6 Quaaaattro ;) 2003-2006
A4 1.8T BFB FWD LPG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2004 12:30:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ale marudzicie. To forum to kopalnia części zamiennych. Ja wał do S2 dostałem z mocowaniami za 500 zł. Podawać dalej? Tylne amorki gratis od znajomego tunera :P Niektóre ceny są śmieszne! Zawieszenie od Sport Quattro za głupie 600 zł.... fajnie?

Jezeli ktoś jest tutaj i potrzebuje pomocy - nie zginie ani nie zbankrutuje.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2004 11:45:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Ja z doswiadczenia moge powiedziec ze co Coupe quattro (przynajmniej mojego 2.8) nie ma zadnych wydechow za rozsadne pieniadze :!:

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2004 12:14:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
mq, ja znam gdzie robią wydechy za rozsądne pieniądze. Poznań i okolice wprawdzie ale warto, bo i tanio i dobrze.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2004 15:43:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Wczoraj sie dowiedziałem od znajomego, ze do audi coupe 2,8 przegub na wale pasuje od BMW bodajze M5, cena okolo 200zl . Takze dla chcącego nic trudnego :D

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2004 00:19:53 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
przegub czy krzyzak ? ... bo przeguby na wal pasuja od VW T4 2.5 TDI i pewnie polowy innych aut z grupy VAG ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: