.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2025 17:50:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: LPG srednica szczeliny w srubie a w aturatorze-kilka pytan
PostNapisane: 14.paź.2004 23:52:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
juz kiedys pisalem o moim nie zadowoleniu z instalacji lpg,chodzi o moc w stosunku do spalania, ostatnio w trasie 12,5 a w miescie 18-przy jezdzie bez szalenstw. bylo to przy sterowaniu dawki z kompa....kiedys bylem niezadowolony ze spokojnie jezdzac pali 15! bo to bez sensu, wowczas zalozylem srube i poszalalem ostro 37km, wtedy naprawde zasuwal i wkrecal sie super na obroty jednak gdy przeliczylem spalanie i ze przy takiej jezdzie bedzie palil 20litrow gazu to srube odlazylem do schowka i spowrotem zalozylem aturator stewrowany przez komputer. i znowu do gazownikow...faktycznie jezdzil szybciej troche ale jak zajechalem na stacje to sie przestraszylem i dzis znowu zalozylem srube i zobacze ile spali bez szalenstw... obserwowalem dzis sobei prace wyjetego aturatora i zauwazylem ze dziala "jak powienien prawie" przy dodawaniu gazu sie otwiera bardziej szczelina tylko ze jak puszczam to dopiero przymyka sie po kilku sekundach. gazownicy sami stwierdzili ze za duza wciaga ale bronia sie tym ze lambda czasem sie zawiesza i ze moge miec podparty zawor przez ktory gaz ucieka /podobno mieli taki przypadek/

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPG srednica szczeliny w srubie a w aturatorze-kilka pyt
PostNapisane: 15.paź.2004 08:46:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Guzik_777 napisał(a):
tylko ze jak puszczam to dopiero przymyka sie po kilku sekundach. /


Zauwaz, ze przepustnica przy zamykaniu pod koniec ma taki amortyzatorek ktory ja spowalnia i opoznia calkowite zamkniecie (tym samym nacisniecie mikroswitcha informujacego o zamknięciu). Czyli komp od gazu, jezeli zczytuje ten sygnal, dostaje go z opoznieniem > pozniej przymyka zawor gazowy.

Poza tym uklad ma zwłoke spowodowaną pojemnością układu dolotowego i czasem reakcji przy pomocy sondy lambda.

P.S. Ale tak czy inaczej ja jestem zdania, ze całość da się wyregulować, przy odrobinie dobrych chęci ze strony gazowników, ich wiedzy i sprzetu pomiarowego. Zawęzić zakres pracy zaworu gazu (silnika krokowego) wokół optymalnego otwarcia, zeby jego rola ograniczyła się wyłącznie do korekcji składu, a nie do całkowitej kontroli, to jest ważne w roznego rodzaju stanach nieustalonych. Do tego trzeba by podstroić reduktor do tego stopnia zeby było ok, nawet przy pracy "na krótko" (odpowiednia mieszanka w calym zakresie obrotów), tak zeby dostawienie kompa i silniczka krokowego spełniało rolę samej korekcji, ew. wzbogacania przy pelnym wcisnięciu pedalu gazu (lepsze osiągi), i odcinania przy schodzeniu silnika z obrotów, co sie przelozy na oszczedność.

Pozdro! ...i uwazaj na lipny gaz! bo nie uda sie naregulować!

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2004 00:09:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
jakiej masz srednicy mikser ?

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2004 11:10:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
niestety nie wiem on jest chyba o przekroju gruszki.... a teraz jak mam zalozona srube to co sie dzieje z gazem na niskich obrotach /bo dawka jest ustawuina na srednio przez srube/

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2004 13:23:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
Guzik_777 napisał(a):
niestety nie wiem on jest chyba o przekroju gruszki.... a teraz jak mam zalozona srube to co sie dzieje z gazem na niskich obrotach /bo dawka jest ustawuina na srednio przez srube/


dawke gazu na wolnych obrotach ustawia sie na parowniku

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2004 14:18:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
a jak najlepiej to ustawic? mam srubke na imbus ktora reguluje chyba dawke gazu w calym zakresie i pokretlo -parownik brc.

a dawka w zakresie 1000-2000obr? moze mi ktos powiedziec krotko jaka role spelnia zatem sruba na wezu?ogranicza pobieranie gazu?bo ilosci przeplywajacego gazu nawet na srubie jest chyba zalezna od potrzeb-wciskania pedalu gazu

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2004 15:19:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 20:01:08
Posty: 352
Lokalizacja: Gdańsk
Cała rzecz polega na tym żeby lambda była równa w całym zakresie obrotów i bliska 1. Stosunek gazu do powietrza wraz ze wzrostem obrotów nie wzrasta równo. Aby przy wyższych obrotach nie było zbyt bogatej mieszanki zastosowano dławik czyli śrubę regulacyjną.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 00:36:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
i do niczego wiecej nie sluzy?

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: