kotrrin napisał(a):
hans napisał(a):
kotrrin napisał(a):
hans napisał(a):
to jest wiatrak od klimy , chodzi caly czas jezeli pracuje klima a jezeli w upalny dzien auto postoi i sie nagrzeje komora silnika powyzej 102 st to tez sie zalacza
Klima jest chyba na Wisco a na prąd tylko w razie :"W"
niewydajemisie ... wiatrak klimy jest uzalezniony od tempearatury czynnika chlodzacego i predkosci pojazdu a glowny wentylator tylko od tempearatury silnika wiec wentylator od klimy musi byc elektryczny

Jakoś będę się upierał przy swoim...
Jeden wiatrak jest napędzany (u mnie w c4) bezpośrednio (przez sprzęgło wiskozowe) a drugi jest elektryczny.
El. załącza się przy przekroczeniu temp. płynu chłądzącego a ten na wisko w zależności od nagrzania silnika i całej komory silnika i silnika. Podnosiłem maskę w lecie przy włączonym silniku i AC i jakoś nie zauważyłem aby ten el. się kręcił....
Może ktoś na forum wie to na 100%?
Ja wiem i powiem ci ze napisałes bzdury.Wisko to jest silnik,a
ten z boku to klima to się zgadza,ale wiatrak klimy nie ma nic
wspólnego z układem chłodzenia.Wizko badzo rzadko się włącza
nawet jak byłem w upałach w chorwacji i jeziłem pod ostre góry
to nawet się nie właczał.Wiatarak klimy ma w sobie dwie predkości,ale
drugi bieg też się rzadko włącza raczej tylko przy upale i to na postoju.
Jezeli u ciebie się przy włączonej klime nie załaczył to coś masz nie tak.
Chyba że to było w pierwszej fazie to na początku się nie załącza
dopiero po chwili
Powiem tylko dla zainteresowanych ze kiedys mi w trasie rozwalił
sie napinacz paska 6PK i koleś mi w servisie załozył pasek jakoś
inaczej że mogłem jechac autem bez tego napinacza,ale wiatrak
wiskozy krecił się w przciwną strone.Nie było upału wiec mogłem
sobie spokojnie wrócic do domu i zamówic taki napinacz
Zarąbisty patent
