.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 09:36:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: olej w zbiorniku wyrównawczym chłodnicy
PostNapisane: 28.lis.2004 18:57:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2003 09:22:39
Posty: 168
Lokalizacja: Kraków
witam

Problem co prawda nie dotyczy mojego auta, lecz Peugeota 106- mam nadzieje ze mimo to pomożecie :)

Sprawdzając płyn w układzie chłodzenia zauwazyłem ze pływa w nim na wierzchu tłusty brudny szlam. Nie zuwazyłbym tego (bo w 106 jest taki zbiornik że w zasadzie stanu płynu nie widac, a co dopiero co tam jest)gdyby nie fak ze troche przelałem, po czym wsadziłem wezyk zeby odciagnąc- a tam gnój.
Mysle ze to olej.
Oleju czasem troche dolewam, ale silnik ma jakies drobne wycieki.

Pytanie: którędy on sie tam dostaje? Jakie sa możliwości?
Czy moze kobita tym jezdzic do momentu kiedy mechanik sie za to nie zabierze??

Pozdrawiam

_________________
A 100 C4 2.5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2004 19:30:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lis.2004 18:28:35
Posty: 6
HEJ !
POSZŁA USZCZELKA POD GŁOWICA.
ODSTAW DO WARSZTATU (JEŚLI DOJEDZIESZ).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2004 19:32:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.sie.2003 21:57:05
Posty: 1928
Lokalizacja: Zgorzelec/Gorlitz Auto:Audi A4 2.0tdi 170ps quattro i BMW E61 530d
Wymienisz uszczelke po głowicą i juz olej nie biedzie
sie dostawał do płynu.Najlepiej zrobic to odrazu,ale
mozna z tym jeżdzić :peace:

_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na
liscie najbogatszych ludzi swiata .......
Jezeli nie, to wstaje i ide do roboty ..."
Sprzedam częsci do audi A4 B6 avant,lumuzyna i cabrio 2.5tdi V6 163ps info priv lub gg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2004 19:36:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2003 09:22:39
Posty: 168
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Wymienisz uszczelke po głowicą i juz olej nie biedzie
sie dostawał do płynu.Najlepiej zrobic to odrazu,ale
mozna z tym jeżdzić


odstawie, ale pewnie gdzies kolo srody-czwartku, wiec ze trzy dni trase dom-praca-dom wytrzyma ???

_________________
A 100 C4 2.5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2004 19:41:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.sie.2003 21:57:05
Posty: 1928
Lokalizacja: Zgorzelec/Gorlitz Auto:Audi A4 2.0tdi 170ps quattro i BMW E61 530d
krzysmad napisał(a):
Cytuj:
Wymienisz uszczelke po głowicą i juz olej nie biedzie
sie dostawał do płynu.Najlepiej zrobic to odrazu,ale
mozna z tym jeżdzić


odstawie, ale pewnie gdzies kolo srody-czwartku, wiec ze trzy dni trase dom-praca-dom wytrzyma ???


Wytrzyma tylko mu nie deptaj za ostro po garkach :D
Aha i pamiętaj ze musisz odrazu też płyn wymienic

_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na
liscie najbogatszych ludzi swiata .......
Jezeli nie, to wstaje i ide do roboty ..."
Sprzedam częsci do audi A4 B6 avant,lumuzyna i cabrio 2.5tdi V6 163ps info priv lub gg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2004 21:16:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lis.2004 21:12:35
Posty: 5
ja mialem tez taki przypadek ostatnio w swoim audi, tylko ze u mnie byl pekniety blok wiec ogladnij go dokladnie przed zalozeniem glowicy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2004 21:52:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 09.paź.2004 23:10:45
Posty: 639
Lokalizacja: ŁÓDZ - CORK
Auto: AUDI A6 C7
Czy jest w tym francuzie chłodnica oleju .Jeżeli tak to najpierw bym zaczoł od niej a nie od zdajmowania głowicy .Łatwo się mówi zdejmij głowice. :peace:

_________________
AUDI A6 C7 S LINE
radcarscork.ie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2004 22:26:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2004 18:58:41
Posty: 110
Lokalizacja: Swidnica
Kinyo a co to za problem zrzucic glowice w takim samochodziku?ja bym tak nie jezdzil bo jak pojdzie woda do oleju to juz nie bedzie rozowo nie :?:

_________________
Audi Coupe GT 2,2 KV r.pr 1986 czarny metallic oczywiscie,ciemne szybki,-40mm,bezwypadkowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2004 23:14:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.sie.2003 21:57:05
Posty: 1928
Lokalizacja: Zgorzelec/Gorlitz Auto:Audi A4 2.0tdi 170ps quattro i BMW E61 530d
kinyo napisał(a):
Czy jest w tym francuzie chłodnica oleju .Jeżeli tak to najpierw bym zaczoł od niej a nie od zdajmowania głowicy .Łatwo się mówi zdejmij głowice. :peace:


A,co chłodnica oleju ma wspólnego z tym ze olej idzie do
płynu chłodniczego?



slawek1 napisał(a):
Kinyo a co to za problem zrzucic glowice w takim samochodziku?ja bym tak nie jezdzil bo jak pojdzie woda do oleju to juz nie bedzie rozowo nie :?:


To co się stanie??Nic,najwyżej para z tłumika bedzie szła :D

_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na
liscie najbogatszych ludzi swiata .......
Jezeli nie, to wstaje i ide do roboty ..."
Sprzedam częsci do audi A4 B6 avant,lumuzyna i cabrio 2.5tdi V6 163ps info priv lub gg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2004 23:30:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2004 00:27:12
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
Jak bedziesz mial duzo szczescia i sypnie uszczelka to najwyzej 1 lub 2 garki nie beda pracowac a do domku sie doturlasz, ale lepiej to zrobic bo po co zyc w stresie. W skrajnym przypadku mozesz stracic olej w silniku to trzeba dolewac. Znam ludkow ktorzy jezdzieli tak po pol roku i dobrze bylo, pozniej zrobil sie parowoz i pojechali do warsztatu.
Pozrawiam

_________________
Pozdrawiam KaRus
A4 1.9TDI 1999 AVANT

Dwie rzeczy sa nieskonczone:
wszechswiat i glupota ludzka. (Albert Einstein)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2004 23:57:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2004 18:58:41
Posty: 110
Lokalizacja: Swidnica
To co się stanie??Nic,najwyżej para z tłumika bedzie szła :D[/quote]


raczej zatrze sie silnik kolego woda+olej=brak smarowania

_________________
Audi Coupe GT 2,2 KV r.pr 1986 czarny metallic oczywiscie,ciemne szybki,-40mm,bezwypadkowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2004 00:03:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.sie.2003 21:57:05
Posty: 1928
Lokalizacja: Zgorzelec/Gorlitz Auto:Audi A4 2.0tdi 170ps quattro i BMW E61 530d
mar.zag napisał(a):
To co się stanie??Nic,najwyżej para z tłumika bedzie szła :D



slawek1 napisał(a):
raczej zatrze sie silnik kolego woda+olej=brak smarowania


Nie przesadzaj nie stresuj ludzi :D :D

_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na
liscie najbogatszych ludzi swiata .......
Jezeli nie, to wstaje i ide do roboty ..."
Sprzedam częsci do audi A4 B6 avant,lumuzyna i cabrio 2.5tdi V6 163ps info priv lub gg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2004 00:13:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2004 18:58:41
Posty: 110
Lokalizacja: Swidnica
nie przesadzam i nie strasze ludzi ale jaki problem zdjac glowice z tego silniczka i po problemie nie musimy gdybac bez konca.przeciez to godzina roboty i wszystko wiadomo nie?a i koszty znikome-uszczelka ok.100 pln szlif glowicy 30-50 pln wszycho :peace:

_________________
Audi Coupe GT 2,2 KV r.pr 1986 czarny metallic oczywiscie,ciemne szybki,-40mm,bezwypadkowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2004 03:13:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2502
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> jak dla mnie to co kolega opisal to nie jest zaden olej tylko syf z chlodnicy sie cofnal do zbiornika...wstyd mowic, ale jak kiedys ojciec pojechal do mechanika i ten zdjal chlodnice po czym powtornie ja zalozyl bez czyszczenia ukladu to wlasnie wystapil u mnnie taki objaw - wylowilem to scierwo ze zbiornika i od tamtej pory do ostatniej wymiany i czyszczenia ukladu nic sie nie pojawilo.

ps. wy to byscie odrazu pol auta rozebrali - a moze nie trzeba zawsze w ten sposob.. :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2004 09:46:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2004 12:39:49
Posty: 63
Lokalizacja: Lublin
Witam !! . JA włąśnie terz przerabiam olej w zbiorniczu wyrównawczym 1.9tdi. Mechaniory wymienili mi chłodnicę oleju. Sprawdzali starą ale nie byli wstanie powiedzieć czy to na sto procęt chłodnica. Kazali jeździć i obserwować. Płukali chyba 3 razy ukłąd chłodzenia! Teraz płyn jest brudny i pare nitek oleju tam pływa. Liczę na to że to się wkońcu wypłucze !! Terz mi mówili że to możę uszczelka, ale silnik bardzo łądnie pracuje i na osiągach też nie ma różnicy!
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2004 09:52:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
arturd7 napisał(a):
Witam !! . JA włąśnie terz przerabiam olej w zbiorniczu wyrównawczym 1.9tdi. Mechaniory wymienili mi chłodnicę oleju. Sprawdzali starą ale nie byli wstanie powiedzieć czy to na sto procęt chłodnica. Kazali jeździć i obserwować. Płukali chyba 3 razy ukłąd chłodzenia! Teraz płyn jest brudny i pare nitek oleju tam pływa. Liczę na to że to się wkońcu wypłucze !! Terz mi mówili że to możę uszczelka, ale silnik bardzo łądnie pracuje i na osiągach też nie ma różnicy!
Pozdrawiam


W moim TDI mielem to samo pół roku temu. Padła uszczelka pod deklem. Nie czekaj tylko zmieniaj. Osiągi były bez zmian, zużycie paliwa też.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2004 09:59:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 09.paź.2004 23:10:45
Posty: 639
Lokalizacja: ŁÓDZ - CORK
Auto: AUDI A6 C7
mar.zag napisał(a):
kinyo napisał(a):
Czy jest w tym francuzie chłodnica oleju .Jeżeli tak to najpierw bym zaczoł od niej a nie od zdajmowania głowicy .Łatwo się mówi zdejmij głowice. :peace:


A,co chłodnica oleju ma wspólnego z tym ze olej idzie do
płynu chłodniczego?



slawek1 napisał(a):
Kinyo a co to za problem zrzucic glowice w takim samochodziku?ja bym tak nie jezdzil bo jak pojdzie woda do oleju to juz nie bedzie rozowo nie :?:


To co się stanie??Nic,najwyżej para z tłumika bedzie szła :D

Chłodnica oleju jak sama nazwa wskazuje służy do ochłodzenia oleju .Jeżeli się uszkodzi to olej przez nią przepływający dostaje się do układu chłodzenia .Nie jest problemem zdjąć głowice ale po co rozbierać silnik jak może być uszkodzony osprzęt silnika.W ten sposób można zaoszczędzić pare złotych i kilka godzin niepotrzebnej pracy.

_________________
AUDI A6 C7 S LINE
radcarscork.ie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2004 10:11:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2004 12:39:49
Posty: 63
Lokalizacja: Lublin
a jak na 100% sprawdzić że uwalona jest chłodniac ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2004 10:17:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2004 12:39:49
Posty: 63
Lokalizacja: Lublin
a jak sprawdzić na 100% czy to chłodnica oleju ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2004 10:49:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 09.paź.2004 23:10:45
Posty: 639
Lokalizacja: ŁÓDZ - CORK
Auto: AUDI A6 C7
Są dwa sposoby
-wymontować i powinno byc po niej widać że zniej leci
-zdemontować i połoczyc przeody wodne i testować bez niej
Przedewszystkim jak najlepiej wypłukać układ chłodzenia ja do tego używam ropy wlewam do układy odpalam niech się troche nagrzeje i spuszczam nastepnie płukanie wodą aż bądzie prawie czysto.

_________________
AUDI A6 C7 S LINE
radcarscork.ie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: