.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 21:58:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: wymiana silnika???
PostNapisane: 19.gru.2004 16:05:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2004 22:34:33
Posty: 45
Lokalizacja: Wadowice
mam problem z silnikiem 1,8 z B3. Bierze mi ok 1l oleju na 1000km. Jest przy tym troche mulowaty...Zmierzylem mu u cisnienie na cylindrach i wynosi ono odpowiednio: 11,11, 9, 7.
Czy oplaca sie wymienic pierscienie czy lepiej juz caly silnik? Podejrzewam ze wymiana uszczelniaczy nic tu nie pomoze i ze problem musi lezec w pierscieniach....

_________________
der Audi B3 - 1,8PM 1990. +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2004 16:17:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Przy takim zuzyciu oleju, ja bym zaczoł od uszczelniaczy. :)

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2004 16:20:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Wymiana silnika to chyba osteteczność. Wydaje mi się że lepiej zrobić pierścienie.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2004 16:25:35 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ja nie wiem czemu wszyscy chca wiedziec co dolega silnikowi zanim wogole otworza maske ... wez zdejmij glowice bo przy takiech roznicach sprezania to moze byc wina wypalonych gniazd zaworowych , olej wtedy przy wyrobiopnych prowadnicach zaworow bedzie znikal w szykim tepie ... poza tym mozesz zrobic probe olejowa i sprawdzic ile oleju znika przez pierscienie

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2004 18:08:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
hans napisał(a):
ja nie wiem czemu wszyscy chca wiedziec co dolega silnikowi zanim wogole otworza maske ...


Bo wielu na wszystko ma super rozwiązanie - wymianę uszczelniaczy zaworowych.

hans napisał(a):
... poza tym mozesz zrobic probe olejowa i sprawdzic ile oleju znika przez pierscienie


A o tym to już chyba mało kto pamięta a tym bardziej jak to zrobić...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2004 19:42:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Rodzynek , czekamy na Twoją diagnozę :P :peace:

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2004 21:41:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
emte napisał(a):
Rodzynek , czekamy na Twoją diagnozę :P :peace:

Przecież hans już napisał jakie są procedury diagnozy silnika. Stan pierścieni można okreslić za pomocą próby olejowej. Jeżeli tu będzie ok to przedmuchy idą górą.

A czy warto wymieniać pierścionki? Wg mnie nie warto. Jeżeli ktoś robi motor dla siebie to radzę zrobić szlif cylindrów i dokładnie pomierzyć tłoki (w efekcie najczęściej wymienić). Oczywiście dotyczy to zyżycia silnika a nie przypadków typu pęknięty któryś z pierścieni.
Inna rzecz, że ludzie nagminnie robią pierścienie natomiast zapominają o wale i panewkach. A tu się traci dużo ciśnienia oleju co później skutkuje problemami w smarowaniu góry. I koło sie zamyka.

Można i kupic silnik ale jaka będzie gwarancja, że będzie o tyle lepszy, że cena zakupu będzie zrekompensowana?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 10:17:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2004 22:34:33
Posty: 45
Lokalizacja: Wadowice
No nareszcie jade z niunia do warsztatu na chwile prawdy. Mechanik powiedzial ze pomiar kompresji, to jedynie wstep do diagnostyki silnika i trzeba zrobic jeszcze mase innych rzeczy. Facet rzeczowo odpowiada na moje pytania, takze co do ceny naprawy, nie sciemnia.
Poniewaz pytalem wielu mechanikow o moj problem , przytocze kilka odpowiedzi na moje pytanie co zrobic?
- kup pan sobie nowe auto!
-co sie pan przejmujesz, to uszczelniacze!
-wstaw silnik ze szrotu, bo naprawiac starego sie nieoplaca
-nie ma mozliwosci sprawdzenia (odpowiedz w ASO na moje pytanie jak sprawdzic ktoredy znika olej dolem czy gora)

zaryzykuje pelna diagnostyke, jak bedzie cos z glowica to zdecyduje sie na naprawe, a jak pierscienie...to mam nowy problem.....

_________________
der Audi B3 - 1,8PM 1990. +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2005 12:37:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2004 22:34:33
Posty: 45
Lokalizacja: Wadowice
No nareszcie wiem co dolegalo. Dobrze Doktor Hans mowil...zawiozlem auto do warsztatu z prawdziwego zdarzenia, porobili wszelkie mozliwe proby silnika, (nawiasem mowiac okazalo sie ze kompresja na rozgrzanym silniku wynosi po 12 na kazdym garze, goscie co mi mierzyli poprzednio cos musieli nie tak zrobic)i powiedzieli ze trzeba glowice zdjac. Zdjeli - prowadnice zaworow i uszczelniacze do wymiany, a przy okazji cala reszta uszczelek i simering na walku rozrzadu. Co mnie cieszy to dol silnika w bardzo dobrym stanie i ogolna wzorowa czystosc w silniku. toszke mnie to skubnie, bo lacznie z wymiana plynow, oleju i uszczelkami 9 stowek, ale i tak nie jest zle bo myslalem ze silnik kaputt.....

_________________
der Audi B3 - 1,8PM 1990. +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2005 19:31:08 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to jezeli widzisz ze silnik czysty ( zdejmij jeszcze miske i sprawdz stan smoka pompy olejopwej ) to zalej go syntetykiem 5W40

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: