.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 07:53:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2006 13:13:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 19:35:05
Posty: 170
Lokalizacja: Łódź
Pali Ci zdecydowanie za dużo, sprawdż gdzieś czy lekko osiaga 200 / h :> , jeśli nie, to może masz przestawiony rozrząd, bo jak to nie to, to przychodzi mi do głowy tylko trzymanie hamulca lub rozgrzewanie na postoju. Ja wyłączam zimny silnik nawet jak muszę zatrzymać się na 10 sekund. ;-)

_________________
b49226v6zmrozemsekwalpgzawodowofotografujęspawamkwasówkęialuminium.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2006 15:49:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
pet3r napisał(a):
jajek2:
spalin nie badalem, wg mnie smierdza jakos 'kwasnie' (wiecie, co mam na mysli?), gryza, ale wg mechanika to norma.
czy vag pokazuje bledy? tego nie wiem... elektryk, u ktorego bylem podobno wykasowal wszystko, ale nie za bardzo mu ufam bo ze zwykla inspekcja meczyl sie dobrych 10 minut...
teraz pewnie mnie zabijecie - jak sprawdzic dolot? gdzie on sie znajduje?? nie znam sie jeszcze na tych tematach :/ :oops:


Zbadaj spaliny i podaj na forum, bo może masz za bogatą mieszankę.
A błędy zanim skasujesz, to je zapisz i też napisz na forum.
Dolot - mam na myśli układ ssania, czyli kierownicę powietrza do obudowy filtra powietrza (czy coś tam nie wpadło), sam filtr powietrza (czy jest czysty), i dalej rura do kolektora ssącego.
A może masz też nieszczelny sam kolektor ssący?
Sprawdź najpierw ten skład spalin. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2006 01:27:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2005 05:48:11
Posty: 351
Lokalizacja: Heidenheim (Germany)
Moim zdanie auto nie stoi normalnie. Dupa siedzi za nisko.
Spalanie ewidentnie za duze. Mi pali 11,5 -12l w miescie tyle ze to oska.

A kolega j@cek lepiej niech juz sie nie wypowiada bo bredzi ze az sie plakac chce :zly:

_________________
BMW E39-jest
Audi A4 2.6 bylo http://www.hasoo.mojewww.com/audi/
A6 2.4-Ojca wozidełko
Audi Coupe 2.0 było
Audi 100 c3 2.3 bylo
A4 2.5 V6 TDI Avant- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2006 09:28:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2005 00:01:22
Posty: 173
Lokalizacja: Kalisz
bylem jeszcze raz na diagnostyce, koles poustawial sondy, ale nie zdazylem mu powiedziec, zeby spisal bledy bo je skasowal. wg niego teraz bedzie ok, ale nie bede palil duzo mniej z powodu malych przebiegow. i tu moje pytanie - o ile ssanie zwieksza spalanie? praktycznie wszystkie trasy w miescie przejzdzam na ssaniu - jade do szkoly caly czas na ssaniu, gasze auto, po kilku h wracam do domu znow na ssaniu, podobnie jest gdy jezdze do dziewczyny, a to sa trasy, ktore glownie przejezdzam.

_________________
1995 A4 2.6q -> 1998 A4 1.8Tq -> 1997 S8 D2 manual -> 1999 320d Touring -> 1995 320i Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2006 12:14:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
A skąd wiesz, że na ssaniu :?:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2006 16:12:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2006 14:39:16
Posty: 11
Lokalizacja: lubelskie
Nie specjalnie znam sie na takim silniku, ale wiem ze jak pali za duzo to trzeba filtr powietrza zmienic, sprawdzic czy nie jest przypchany powrót paliwa od wtrysków i czy lambda jest w porzasiu, jesli te 3 rzeczy sprawdzisz i ewentualnie naprawisz auto powinno palić w normie.
Jesli natomiast chodzi o zawieszenie, to o ile nie miales jakiegos ciezkiego towaru w bagazniku albo pelnego zbiornika, to jest stanowczo za nisko, przód jest raczej dobże.

_________________
A4 1,6 benz. 1996r klimatronik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2006 17:19:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Dodatkowo, możnaby jeszcze w ostateczności sprawdzić przepływomierz. Co prawda kompletnie padnięty przepływomierz zauważalnie wpłynąłby na dynamikę jazdy i pewnie zostawiłby błędy na ECU, ale jeśli nie jest jeszcze kompletnie padnięty, to trudno będzie wyczuć "w siedzeniu". Najlepiej podłączyć pod VAG'a i zrobić pomiary.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2006 21:04:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2005 00:01:22
Posty: 173
Lokalizacja: Kalisz
JonyBravo napisał(a):
o ile nie miales jakiegos ciezkiego towaru w bagazniku albo pelnego zbiornika

zbiornik zalany pod sam korek :)

a jesli chodzi o reszte: skoro sondy sprawdzone to pozostaje dolot i filtr. sprawdze je jutro!

_________________
1995 A4 2.6q -> 1998 A4 1.8Tq -> 1997 S8 D2 manual -> 1999 320d Touring -> 1995 320i Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2006 22:47:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
a ile to jest stosunkowo blisko? 4 minuty i 3 kilometry czy 20 minut i 10 kilometrów? Czy silnik szybko osiąga temperature pracy?

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2006 09:26:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2005 00:01:22
Posty: 173
Lokalizacja: Kalisz
silnik wylacza ssanie po 2-3 km jazdy przy zmianie biegow przy 3500 obrotow, nie wiem czy to szybko, czy wolno.
to, ze jest na ssaniu, widac na obrotomierzu. zaraz po odpaleniu obroty ustalaja sie na 1300-1400 obrotow i tak przez kilka minut zostaja.
a trasy to 1-5km, zalezy gdzie jade, nie mieszkam w warszawie i nawet przejechanie calego miasta to kilkanascie minut.

_________________
1995 A4 2.6q -> 1998 A4 1.8Tq -> 1997 S8 D2 manual -> 1999 320d Touring -> 1995 320i Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2006 10:17:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
pet3r napisał(a):
silnik wylacza ssanie po 2-3 km jazdy przy zmianie biegow przy 3500 obrotow, nie wiem czy to szybko, czy wolno.
to, ze jest na ssaniu, widac na obrotomierzu. zaraz po odpaleniu obroty ustalaja sie na 1300-1400 obrotow i tak przez kilka minut zostaja.

To akurat nie jest jednoznaczne ze "ssaniem". Zaraz po odpaleniu zimnego silnika obroty jałowe są wyższe, bo taki jest program, który ma na celu jak najszybsze nagrzanie się katalizatora. Ot zalecenie zielonych, bo zimny kat nie zbyt dobrze oczyszcza spaliny.

Co do samego "ssania", to o ile się nie mylę, to w silnikach z wtryskiem ssanie nie jest w stylu "włączone/wyłączone" i nic pomiędzy, jak to się robiło w gaźnikowcach. Po prostu w miarę rozgrzewania się silnika, komputer płynnie zmienia skład mieszanki.

Z tego co piszesz, jeździsz na bardzo krótkich odcinkach... o ile płyn chłodzący ma szansę się w tym czasie rozgrzać, o tyle olej w silniku już raczej nie. Jeśli zależy Ci na długowieczności silnika, to sugerowałbym częstsze wymiany oleju, bo nie ma okazji by się dobrze rozgrzał i odparował wilgoć, benzynę, etc. Albo przynajmniej raz na tydzień udać się w dłuższą trasę i pozwolić mu "rozprostować nogi."

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2006 10:38:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
pet3r napisał(a):
silnik wylacza ssanie po 2-3 km jazdy przy zmianie biegow przy 3500 obrotow, nie wiem czy to szybko, czy wolno.
to, ze jest na ssaniu, widac na obrotomierzu. zaraz po odpaleniu obroty ustalaja sie na 1300-1400 obrotow i tak przez kilka minut zostaja.
a trasy to 1-5km, zalezy gdzie jade, nie mieszkam w warszawie i nawet przejechanie calego miasta to kilkanascie minut.

Ja z litosci dla autka a przedewszystkim silnika zakupilbym bicykl :D
Wymiana oleju przy takich dziennych przebiegach po 10tys. to prawie mus!
Zima to silnik obrywa porzadnie :/
Ja jezdze ok 40tys.rocznie i 75% w dlugich trasach wymieniam co15tys. ale powaznie sie zastanawiam nad wersja co 10tys.

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2006 11:36:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Msz przede wszystkim za wysokie wolne obroty, przy zimnym silniku.
1300-1400 obr/min to strasznie wysoko. Na zimnym powinny utrzymywać sie max 1000 obr/min i powoli spadać do około 750obr/min.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2006 12:12:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Wowo ma rację - masz za wysoko.
Sprawdź jeszcze czy działa Ci wyłącznik biegu jałowego. Podnieś maskę i delikatnie naciskaj na pedał gazu - czy, będzie słychać przełączanie. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2006 18:34:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2006 19:36:31
Posty: 41
Lokalizacja: Frysztak
ja również popieram wowo, sam mam ABC w C4 na dwie ośie - obroty na zimnym to maks 1000, spalanie mam jakieś 12-14 w mieście, przy jakiś 220 na chwilowym miałem na 13,5l

_________________
C4 2.6E quattro z 94'


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: