.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 20:15:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] Wymiana skrzyni automatycznej na manualną
PostNapisane: 27.maja.2006 21:57:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2006 22:50:17
Posty: 54
Lokalizacja: okolice Poznania
Mam Audi 80 B4 2.3 NG z 4 biegową automatyczną skrzynią biegów (z klawiszem SPORT). Chcę ją wymienić na skrzynię manualną 5 biegową. Jak się do tego zabrać. Teoretycznie mam wszystkie potrzebne podzespoły popchodzące od B4 2.3 NG manual (skrzynia, koło zamachowe, sprzęgło, półosie, wspornik z pedałami, wysprzęgnik, obudowę dźwigni zmiany biegów, dźwignię zmiany biegów kompletną). Moje pytrania brzmią:
1. czy czegoś mi brakuje.
2. co z elektryką/elektroniką.
3. co z chłodnicami.
4. jak przystosować stacyjkę
5. jakie inne niespodzianki mnie spotkają
Proszę o porady.

_________________
od 09.2005 do 12.2006 - Audi 80 B4 2.3 E (NG) 1992 sedan, pierwsze 150tys. km, kupiony w stanie idealnym, sprzedany w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.
od 12.2006 do teraz - Audi A4 B5 1.9 TDI (AFN) 1996 kombi, pierwsze 200 tys. km, kupiony w stanie idealnym, już jest w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.


Ostatnio edytowano 28.maja.2006 19:20:49 przez miczek.mk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 11:10:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 17:11:06
Posty: 7
Lokalizacja: us/pl
Mój kolega zmienił ostatnio automat w B4 1z zrobila mu to pewna firma pod rzeszowem ale podobno mieli pewne problemy nie znam szczegółów bo jestem obecnie za graniaca ale moge to sprawdzic. W kazdym razie trzeba chyba rozkrecac przez otwor rozrusznika i opuscic silnik. Z czesci pamietam ze jeszcze w dieslu byl jakis przewod metalowo/gumowy od skrzyni ale nie kojarze do czego. Postaram sie dowiedziec dzis czegos wiecej...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 11:36:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2006 22:50:17
Posty: 54
Lokalizacja: okolice Poznania
iguana0 napisał(a):
Mój kolega zmienił ostatnio automat w B4 1z zrobila mu to pewna firma pod rzeszowem ale podobno mieli pewne problemy nie znam szczegółów bo jestem obecnie za graniaca ale moge to sprawdzic. W kazdym razie trzeba chyba rozkrecac przez otwor rozrusznika i opuscic silnik. Z czesci pamietam ze jeszcze w dieslu byl jakis przewod metalowo/gumowy od skrzyni ale nie kojarze do czego. Postaram sie dowiedziec dzis czegos wiecej...

Co trzeba rozkręcić przez otwór rozrusznika??!!

_________________
od 09.2005 do 12.2006 - Audi 80 B4 2.3 E (NG) 1992 sedan, pierwsze 150tys. km, kupiony w stanie idealnym, sprzedany w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.
od 12.2006 do teraz - Audi A4 B5 1.9 TDI (AFN) 1996 kombi, pierwsze 200 tys. km, kupiony w stanie idealnym, już jest w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 15:43:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
:) Witam ,miałem taki sam silnik,taką samą szkrzynkę w 100 C4.Też myślałem o zmianie na manual.Pytałem kolesia w serwisie Audi jakie są różnice,co trzeba zmienić.Sprawdzał po obrazkach z komputera.Część zapisałem:
-sprzęgło hydrauliczne z pompą i siłownik wyciskający sprzęgło,
-pedały i spornik mocujący pedały,
-przewody łączące pompę z siłownikiem,
-drążki do dżwigni zmiany biegów,
-linka gazu,
-potencjometr nastawu przepustnicy!!!,
-półosie.

Dyktował dalej ale już nie pisałem bo wiedziałem że to będzie dla mnie nieopłacalne.Łatwiej mi było sprzedać auto i kupić manual.Mnie taka przeróbka rok temu z robotą u mechaniora i częściami wyniosła by 2500-3000pln.Roboty jest od groma-to jest pewne.W serwisie Audi powiedzą ci dokładnie co i jak.Ja osobiście bym odradzał,jeśli masz sprawny automat, ale jak się zdecydujesz to życzę powodzenia :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 15:59:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
K@mil napisał(a):
W serwisie Audi powiedzą ci dokładnie co i jak.

:509:
co najwyzej popatrza w etke i podadza ci te czesci ktore sa dedykowane do modelu z automatyczna skrzynia ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 19:18:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2006 22:50:17
Posty: 54
Lokalizacja: okolice Poznania
K@mil napisał(a):
:) Witam ,miałem taki sam silnik,taką samą szkrzynkę w 100 C4.Też myślałem o zmianie na manual.Pytałem kolesia w serwisie Audi jakie są różnice,co trzeba zmienić.Sprawdzał po obrazkach z komputera.Część zapisałem:
-sprzęgło hydrauliczne z pompą i siłownik wyciskający sprzęgło,
-pedały i spornik mocujący pedały,
-przewody łączące pompę z siłownikiem,
-drążki do dżwigni zmiany biegów,
-linka gazu,
-potencjometr nastawu przepustnicy!!!,
-półosie.
Jak się zdecydujesz to życzę powodzenia :peace:

Oki, wszystko rozumiem, skrzynię wymienię własnymi rękami we własnym garażu, więc sprawa robocizny odpada, wszelkie narzędzia i zestaw pozdespołów potrzebnych, o którym pisałem też mam, tylko nie rozumiem po jakiego grzyba mam wymieniać linkę gazu i potecjometr przepustnicy. Przecież to bym musiał wymieniać jakbym zamieniał manulala na automat, wtedy to rozumiem, kick-down, dwie linki, itd..., ale w tym przypadku nie nadążam... Proszę Was koledzy o opinie...

_________________
od 09.2005 do 12.2006 - Audi 80 B4 2.3 E (NG) 1992 sedan, pierwsze 150tys. km, kupiony w stanie idealnym, sprzedany w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.
od 12.2006 do teraz - Audi A4 B5 1.9 TDI (AFN) 1996 kombi, pierwsze 200 tys. km, kupiony w stanie idealnym, już jest w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 21:37:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2006 22:50:17
Posty: 54
Lokalizacja: okolice Poznania
No Panowie, czekam na opinie...

_________________
od 09.2005 do 12.2006 - Audi 80 B4 2.3 E (NG) 1992 sedan, pierwsze 150tys. km, kupiony w stanie idealnym, sprzedany w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.
od 12.2006 do teraz - Audi A4 B5 1.9 TDI (AFN) 1996 kombi, pierwsze 200 tys. km, kupiony w stanie idealnym, już jest w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2006 16:36:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2006 22:50:17
Posty: 54
Lokalizacja: okolice Poznania
Czekam na Waszą pomoc!

_________________
od 09.2005 do 12.2006 - Audi 80 B4 2.3 E (NG) 1992 sedan, pierwsze 150tys. km, kupiony w stanie idealnym, sprzedany w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.
od 12.2006 do teraz - Audi A4 B5 1.9 TDI (AFN) 1996 kombi, pierwsze 200 tys. km, kupiony w stanie idealnym, już jest w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 13:02:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2006 15:53:38
Posty: 5
Lokalizacja: Ludwikowice Kłodzkie/Chicago
Hmmm...cos mi sie wydaje, że będe też wymieniał skrzynie w moiim audi A4 2.8l quattro z Tipa na manual 6-biegowy co o tym myślicie??? Mam problem z Tipem bo nie mogę dostać komputera skrzyni biegów a nowy kosztuje sporo i nie wiem czy dobrze bym, nie zrobił jak bym zmienił na "szóstkę" manualną autko by było szybsze oszczędniejsze i miał bym sie czym pobawić...

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: