Witam. Mam następujący problem. W moim samochodzie Audi A6 AVANT 2.5 TDI (AKN) z 1998 roku i przebiegiem 220000 km. po wymianie rozrządu zauważyłem, że gdy silnik jest zimny silnik uruchamia się idealnie. Wystarczy dosłownie "uderzenie" rozrusznika a silnik już pracuje. Sytuacja zmienia się gdy silnik jest rozgrzany. Wtedy do uruchomienia silnika trzeba ok. 1 może 2 sekund. Dla niektórych mój problem wydawać się może śmieszny bo co to za problem gdy potrzeba tylko 2 sekund do uruchomienia silnika. Lecz przed wymianą rozrządu wszystko było ok. Palił idealnie zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Przeglądając wszystkie posty doczytałem się, że może być to spowodowane złym ustawieniem "dynamicznego kąta wtrysku". Od jakiegoś czasu bawię się amatorsko interfejsem KKL od Viakena i programami VAG-COM i VWTOOL. Przeglądam różne parametry obserwuję paramerty silnika i jego podzespołów. Doczytałem, że wczodząc w: 01-SINIK, nastawy początkowe, grupa 000 i w 2 okienku z lewej będzie pokazany parametr kąta wtrysku. Różni ludzie na forum róznie piszą ale podobno wartość ta powinna wahać się w granicach od 53 do 57. U mnie ten parametr wynosi od 63 do 70. Czy mój kąt wtrysku jest faktycznie nieprawidłowy a jeśli tak to czy może mieć on wpływ na mój problem z odpalaniem ciepłego silnika? Oprócz utrudnionego rozruchu ciepłego silnika nie zauważyłem innych utrudnień, silnik pracuje ładnie równo duzo nie pali i przyspieszenie też ma "normalne'. Jeśli ktoś spotkał się już z podobnym problemem i może mi trochę pomóc to z góry dziękuję.
_________________ A6 AVANT 2.5 TDI (AKN)
|