.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 18:22:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [4B AKN] Gorzej odpala na ciepłym silniku.
PostNapisane: 02.cze.2006 18:40:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2006 09:30:31
Posty: 55
Lokalizacja: Kamienna Góra
Witam. Mam następujący problem. W moim samochodzie Audi A6 AVANT 2.5 TDI (AKN) z 1998 roku i przebiegiem 220000 km. po wymianie rozrządu zauważyłem, że gdy silnik jest zimny silnik uruchamia się idealnie. Wystarczy dosłownie "uderzenie" rozrusznika a silnik już pracuje. Sytuacja zmienia się gdy silnik jest rozgrzany. Wtedy do uruchomienia silnika trzeba ok. 1 może 2 sekund. Dla niektórych mój problem wydawać się może śmieszny bo co to za problem gdy potrzeba tylko 2 sekund do uruchomienia silnika. Lecz przed wymianą rozrządu wszystko było ok. Palił idealnie zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Przeglądając wszystkie posty doczytałem się, że może być to spowodowane złym ustawieniem "dynamicznego kąta wtrysku". Od jakiegoś czasu bawię się amatorsko interfejsem KKL od Viakena i programami VAG-COM i VWTOOL. Przeglądam różne parametry obserwuję paramerty silnika i jego podzespołów. Doczytałem, że wczodząc w: 01-SINIK, nastawy początkowe, grupa 000 i w 2 okienku z lewej będzie pokazany parametr kąta wtrysku. Różni ludzie na forum róznie piszą ale podobno wartość ta powinna wahać się w granicach od 53 do 57. U mnie ten parametr wynosi od 63 do 70. Czy mój kąt wtrysku jest faktycznie nieprawidłowy a jeśli tak to czy może mieć on wpływ na mój problem z odpalaniem ciepłego silnika? Oprócz utrudnionego rozruchu ciepłego silnika nie zauważyłem innych utrudnień, silnik pracuje ładnie równo duzo nie pali i przyspieszenie też ma "normalne'. Jeśli ktoś spotkał się już z podobnym problemem i może mi trochę pomóc to z góry dziękuję.

_________________
A6 AVANT 2.5 TDI (AKN)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2006 05:51:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Rownież miałem problem po zmianie rozrzadu tyle,ze z mocą. Panowie "fachowcy" zmieniajac mi pasek ustawiali rozrzad rysujac znaki na kółkach i obudowie i po zalozeniu paska i jego naciagnieciu oczywiście kąt musia łsię przestawić. Jeżeli mechanik który wymieniał Ci rozrząd nie zblokowałwału od dołu wału i wałków rozrządu, to na 100% masz przestawiony kąt wtrysku. Tak na marginesie ile pali Ci to Twoje cudo w miescie i jakie ma przyspieszenie do setuchny? Pzdr.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2006 21:03:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2005 21:54:59
Posty: 114
Lokalizacja: Suwałki
A moze czujnik temperatury ja tak mialem .

_________________
C4 2,8 V6 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: