.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 16:50:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: (a8 4.2 quattro tiptronic) problem ze skrzynią
PostNapisane: 02.cze.2006 11:16:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2006 11:02:27
Posty: 4
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam, mam niewielki wyciek ze skrzyni, od kilku tygodni regularnie wycieka olej z tylnej części. Zauważyłem głośniejszą pracę przy wyższych prędkościach. W związku z tym że planuję dłuży wyjazd, samochód zostaje w domku, chcę zająć się tym porządnie po powrocie. Jednak potrzebuję auto cały czas i chciałbym spróbować dolać olej. Niestety to mój pierwszy kontakt z taką skrzynią i nie wiem gdzie jest wlew i kontrolka stanu. Byłbym wdzięczny za wszystkie sugestie i pomoc, skrzynia typu CML


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 12:24:07 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
musisz ustalic skad cieknie dokladnie czy z automatu czy z przekladni bo to 2 rozne oleje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2006 05:56:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Kiedy wyciekał mi olej z Tipa wyraznie zaczeła głośniej pracować. Jak się okazało po odkreceniu korka przelewowego od dołu skrzyni i dolaniu oleju na ciepłej skrzyni (VAG 40 st. C) 2 litrów oleju, zaczeła pracowć cicho.Pzdr.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2006 12:06:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2006 11:02:27
Posty: 4
Lokalizacja: Bydgoszcz
olej cieknie w 2 miejsach, przy wyjściach wałów do tylnego i przedniego mostu, więc wyciek tylko ze skrzyni.
Mimo pomocy znajomych mechaników nie potrafię zlokalizować wlewu i jakiejś miarki albo czegoś do sprawdzania stanu.
Zaznaczam że chcę problem usunąć tymczasowo i po prostu na razie tylko dolać olej.
Proszę o pomoc i wszystkie szczegóły takiej operacji, z góry wielkie dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2006 14:02:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
okidoki44 napisał(a):
olej cieknie w 2 miejsach, przy wyjściach wałów do tylnego i przedniego mostu, więc wyciek tylko ze skrzyni.
Mimo pomocy znajomych mechaników nie potrafię zlokalizować wlewu i jakiejś miarki albo czegoś do sprawdzania stanu.
Zaznaczam że chcę problem usunąć tymczasowo i po prostu na razie tylko dolać olej.
Proszę o pomoc i wszystkie szczegóły takiej operacji, z góry wielkie dzięki
Korek przelewowy jest od dołu skrzyni.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2006 15:15:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2006 11:02:27
Posty: 4
Lokalizacja: Bydgoszcz
u dołu, czyli na przedniej części miski?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2006 18:44:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2005 19:19:38
Posty: 101
Lokalizacja: OP
Tak - w CML otwór jest na przedniej części miski, poziomo.

Jak napisał Norbi -odpalasz, temp. oleju w skrzyni 40st (koniec dolewania), skrzynia na D (lepiej nawet "przewajchować" przez pozycje), i lać aż zacznie się przelewać.

Jeżeli cieknie z tyłu, to pewnie uszczelniacz na wyjściu na wał nap. - leci na kat i śmierdzi spalonym olejem. Proste, tylko niestety trzeba wydechy i osłony w dół. (Zaopatrz się w uszczelkę czołowej pow. przedniego przegubu wału - niewielka kwota, a szkoda by było gdyby po rozłączeniu i ponownym zamontowaniu okazało się że jest nieszczelność i przegub po jakimś czasie w p..du).

_________________
There is no such thing as good deal at the dealer.
------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2006 20:17:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2006 11:02:27
Posty: 4
Lokalizacja: Bydgoszcz
Zapp napisał(a):
Tak - w CML otwór jest na przedniej części miski, poziomo.

Jak napisał Norbi -odpalasz, temp. oleju w skrzyni 40st (koniec dolewania), skrzynia na D (lepiej nawet "przewajchować" przez pozycje), i lać aż zacznie się przelewać.

Jeżeli cieknie z tyłu, to pewnie uszczelniacz na wyjściu na wał nap. - leci na kat i śmierdzi spalonym olejem. Proste, tylko niestety trzeba wydechy i osłony w dół. (Zaopatrz się w uszczelkę czołowej pow. przedniego przegubu wału - niewielka kwota, a szkoda by było gdyby po rozłączeniu i ponownym zamontowaniu okazało się że jest nieszczelność i przegub po jakimś czasie w p..du).


Właśnie wszystko leci po katalizatorach i się pali, dlatego od demontażu wszystkiego w okolicy zacząłem.
Jak jest z tą temperaturą w skrzyni, bo słyszałem że wystarczy 5 min pracy silnika, niektórzy mówią o 15, a jeszcze inni o 30 min.
Nie mam profesjonalnych urządzeń do takiego pomiaru.
Jak chodzi o te wycieki tylny wał dałbym radę zdemontować, ale nie wiem jak z wałkiem wchodzącym do przedniego mostu, tak więc chce poczekać na ingerencję fachowca.
Słyszałem o dolewkach na pozycji N lub P, ale nie w pozycji D. Jeśli tak tę skrzynię się uzupełnia, to lepiej ręczny czy ktoś wciska nożny hamulec?
Jeszcze jedno pytanko odnośnie oleju, jaki lać? Nie wiem jaki jest, a znajomy z serwisu proponuje zakup oryginalnego, jak już coś wlewać spełniający jakie normy będzie najbezpieczniejszy? Dexron II czy III? No i spotkałem się z opiniami, że oleju jest 7 l, niektórzy z kolei twierdzą że prawie 10. A ta miseczka taka malutka i do tego korek przelewowy dość nisko...
Wiem że wychodzę na dyletanta, ale chcę jak najlepiej dla mojej niuni
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: