.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.maja.2025 23:25:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [all] roznice miedzy olejem 10w40 a 5w40
PostNapisane: 04.cze.2006 12:10:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.cze.2006 11:05:09
Posty: 45
Lokalizacja: Mława
wiatm!
nie znam sie niestety na tych wszystkkich olejach wiec mam pyatnkio: (w opcji szukaj nie znalazlem konkretnej odpowiedzi:

czym rozni sie olej 10w40 do 5w40?? ktory z tych olejow wlac do silnika ktory ma przebiego ok 180k km i troche oleju bierze?? (okolo 1l na 1000km)

w tej chwili mam zalany wlasnie 10w40 i gdzies slyszalem ze jesli wleje 5w40 lub 5w50 to moze zmniejszyc sie zuzycie oleju.

pozdrawiam

_________________
Audi A4 QUATTRO '97 2,8 30V
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2006 15:55:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam ! Jesli wlejesz rzadszy olej 5W - 40 zamiast gestrzego 10W - 40, to jego zuzycie raczej wzrosnie.
Najprawdopodobniej przyczyna zuzywania oleju przez silnik sa nieszczelne uszczelniacze zaworowe. Nalezalo by je wymienic a nie kombinowac z olejem

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2006 17:02:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
5w40 to syntetyk a 10w40 to polsyntetyk

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2006 17:28:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
No nie zawsze, przecież są też sysntetyki 10w40 i więcej np. 20W50 Valvoline Racing.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2006 23:11:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
ja bym nie lał... mam 221 i jezdze na polsynytyku ,ale jestem po kapitalce 5k !.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 11:15:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Byk napisał(a):
No nie zawsze, przecież są też sysntetyki 10w40 i więcej np. 20W50 Valvoline Racing.


Panowie, nie przesadzajcie z olejami sportowymi do silników sportowych. Zanim zaleje sie taki 20/50 czy 20/60 proponuję sprawdzic temperaturę pompowalności lub płynności takiego oleju.... bo może okazać się, że przy -30 C nie zapalicie silnika.

Druga sprawa.... co ile wymienia się taki olej z grupy "racing" ?
Co .... 5.000 km ?

Na początek proponował bym dowiedzieć się dlaczego silnik już bierze olej a nie szukać uszczelniaczy czy zagęsczaczy. Pod warunkiem, że chcemy tym samochodem jeszcze pojeździć.

Doraźnie można zalać olej 5/50.... ale szykować się na naprawę silnika.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 12:12:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
w jakim celu stosuje sie takie rzadziochy jak 5W... lub 0W... ?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 12:25:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Lukasik napisał(a):
w jakim celu stosuje sie takie rzadziochy jak 5W... lub 0W... ?


Pierwsza cyfra pokazuje "zwyczajowo" temperaturę płynności oleju.
Dla "5" czy "0" jest to odpowiednio około -50 i -55 C. Temperatura pompowalności to nie mniej niż -30 C i 35 C (dane wg. norm)

Co to daje ? W zimie silnik przy zapaleniu pracuje mniej "na sucho" a co za tym idzie mniej się niszczy...

Drugi parametr "30", "40", "50" "60" ....itd informuje nas o lepkości/gęstości danego oleju przy temperaturze 40 stopni C. Aby olej zakwalifikować do danej grupy lepkościowej jego parametry lepkościowe musza się mieścić w określonych widełkach danej grupy.

Im wyższa temperatura w silniku... lepkość powinna być większa aby olej ten jeszcze smarował silnik. I tak "60" leje sie do samochodów sportowych, silników motocykli "szlifierek" aby przy ich wysokim kręceniu jeszcze było smarowanie...

To tak ogólnie i w skrócie ;) Ale jak jest zapotrzebowanie to mogę wstawić "wykład: :peace:

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 12:50:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
czyli pomijając zasadność stosowania takich olejów 0W... 5W... w warunkach arktycznych , jest sens je tylko stosować w wysokoobrotowych silnikach (do 8k+ obr/min ?), ktore dopiero od 5tys zaczynają przyspieszać. W zwyklym silniku zupelnie nie ma sensu, bo przez to jezdząc "normalnie" bedziemy mieli poprostu niższe ciśnienie smarowania.

czyli np. 0W... mozemy sobie zalać do hondy S2000, crx, albo do ściganta.
20W ... to albo do małego fiata 126p, ktory ma luzy na panewkach, albo do samochodów w ktorych istnieje prawdopodobieństwo dostawania sie benzyny do oleju i rozrzedzaniu jego.
do turbodoładowanych optymalnie jest wlewać coś w granicach 10W... aby uzyskiwać odpowiednie cisnienie na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach.

Drugi parametr staramy sie dobierać w zależności od tego czy olej w naszym silniku bedzie osiągał wysokie temperatury. Wysoki drugi wsółczynnik zagwarantuje nam, ze olej pomimo tak skrajnych warunków nadal bedzie "trzymał formę" i bedzie poprawnie smarował silnik.

z końcówką ...50 ...60 mozemy zalac do kazdego silnika, a w szczególności do wysilonych, ktore osiągają wysokie temperatury.

<<< mniej wiecej tak ja interpretuje te gęstości olejów.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 13:01:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Troche nie tak interpretujesz....

Jak masz nowego benzyniaka (którego silnik już przewiduje takie oleje do zalewania) i nie jesteś kierowcą co za każdym razem zapina biegi przy czerwonym polu.... zalewasz 0/30.

Co to daje ?
Mniejsze i to zdecydowanie zużycie silnika i paliwa. Najczęściej takie oleje już posiadają aprobate LongLife.

Normalne benzyniaki ....... 0/40, 5/40

Troche przechodzone i lubiące sobie brać olej .... 5/50

Sportowe (bardziej usportowione limuzynki), ostro kręcone (Honda R-Type 2.2 16v 212KM przy 7200 obr/min.) ... syntetyki 5/50 do 20/50

Typowo sportowe silniki lub exploatowane w takich warunkach ...... oleje "60" lub inne jeszcze bardziej niszowe i tylko robione dla takiego sportu, wymieniane co około 5.000 km

Cytuj:
czyli np. 0W... mozemy sobie zalać do hondy S2000, crx, albo do ściganta.

Po co ci olej do ścigacza, którego płynność kończy się na -50 C ?
Tam daje się 20/50, 25/60..... chodzi o to, by przy 12k obr/min olej jeszcze smarowała nie przypominał wody...

Jeżeli chodzi o CRX czy S2000 to sam user musi sobie odpowiedzieć jak nia jeździ na co dzień.


Ze swojego podwórka mogę powiedziec tyle. Pierwsze 15k zrobiłem Octavią RS na 0/30. Potem zalałem 5/40 bo jednak sie obiawiałem, że przy nastym dokręceniu turbina mi stanie z braku należytego smarowania (a ta wolno sie nie obraca wcale). Może to były obawy na wyrost... ale teraz kręce silnik bardziej spokojnie.

_________________
www.xj-jeep.pl


Ostatnio edytowano 06.cze.2006 13:16:21 przez bezduszny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 13:12:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Wstawiaj wykład :peace:

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 13:32:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
Bezduszny jak sie znasz na olejach to powiedz mi jedna rzecz
wczesniej lalem valvoline 10w60 w szarej butelce (synthetic blend) ale juz IC tego nie ma teraz jest w czarnej butelce 10w60 (full synthetic) to to samo?

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 13:46:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Niekoniecznie może być to samo. Nie znam aż tak dobrze tych produktów, nie współpracuje z ta firmą na tyle blisko... choć icj oleje są naprawde dobrej jakości.
Może być zastosowana inna baza olejowa (poprzednio olej był częściowo syntetyczny lub w wiekszym stosunku syntetycznego) i inny pakiet uszlachetniaczy ze względu na nowe aprobaty. Zresztą, rozwój silników a co za tym idzie też i środków samrowych jest spory. Dla silnika nie powinno to być odczówalne na gorzej i napewno nie zaszkodzi mu to.

Trzeba by się doczytać dokładnie w karcie produktu lub napisać maila do Valvoline z prośbą o odpowiedź.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 17:56:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
no to sie mylilem :)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 23:39:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2006 23:35:20
Posty: 28
Lokalizacja: xxx
Witam .. Ja posiam Audi 80 Coupe 2.3 litra ..Kupilem ja jakis czas temu .Na razie nie sprawia mi klopotow ale olej jaki zalewal do silnika to 15w 40.. mysle zeby go zmienic na inny lepszy..Co o tym sadzicie..co do brania oleju przez silnik to troche bierze ale to ponoc normalne ..pozdro ;)

_________________
Audi Coupe 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 09:17:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Jelloo napisał(a):
Witam .. Ja posiam Audi 80 Coupe 2.3 litra ..Kupilem ja jakis czas temu .Na razie nie sprawia mi klopotow ale olej jaki zalewal do silnika to 15w 40.. mysle zeby go zmienic na inny lepszy..Co o tym sadzicie..co do brania oleju przez silnik to troche bierze ale to ponoc normalne ..pozdro ;)


Sam parametr 15/40 i że to minerał to troche mało. Kwestia jaki olej zalewał...

Istnieje ryzyko, że kiedy zalejesz jakis półsyntetyk np. 10/40... silnik zostanie dobrze domyty a co za tym idzie może się odrobinę rozszczelnić.
Jak już chcesz koniecznie mieć lepszy olej....to zaryzykuj i zalej jakiś Orlen'owski 10/40 .... sprawdzaj jak wygląda olej i czy za szybko nie bedzie podobny do mazutu i co najważniejsze, czy nie będzie brał tego oleju.

Po takim "myciu" można zalać 5/50 pełny syntetyk. Powinien uszczelnić ewentualne nieszczelności.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 10:06:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2005 14:34:34
Posty: 278
Lokalizacja: Warszawa
ja podziele się moimi doswiadczeniami jak kupiłem samochód to olej przypominał mazut wiec czymprędzej wymieniłem na 15w40 halvoline po krótkim czasie odezwała się szklanka w lewej głowicy głosno i często przewaznie na ciepłym silniku po przejechaniu zaledwie paru tysiecy na tym oleju zmieniłem na 10w40 lotosa szklanka puklała dalej ale ciszej i rzadziej w tej chwili tez po paru tysiącach na tym oleju nie słyszę tej szklanki (moze puka ale nie słysze i od dłuzszego czasu nie przyłapałem jej na pukaniu) olej oczywiscie szybciej znika niz miało to miejsce na mineralnym ale auto ma juz 300 tys przebiegu

tak że poprawa jest ewidentna może po tym mazucie z poczatku silnik był zatkany syfami a teraz się wypłukał i dobrze chodzi

spadło nieznacznie cisnienie oleju (na wskażniku ok 0,2 -0,1 mniej) czyli teraz mam na bardzo rozgrzanym na jałowych 1,6-1,7 silnik nie dymi i dobrze chodzi

łamałem się nad wymiana zaworka w głowicy który juz kupiłem zrobię to ale juz nie panikuje bo silnik chodzi ok i nic nie stuka

aha co do rozszczelnień to jak kupiłem samochód wymieniłem uszczelki pod pokrywkami zaworów bo z jednej to się wręcz lało po operacjach na olejach nie zaobserwowałem dosłownie najmniejszych wycieków itp

_________________
AUDI C4 2.8 aut.klim.abs AAH wersja USA ins.gaz. PRINS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 10:06:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Ja wam powiem tak: TEORIA to jedno a Praktyka to drugie i ze Kazdy interpretuje jak mu sie podoba!!!

Ja przeszedlem na 5W40 po 230.000 km - wczesniej lalem 15W40

Róznice: Lepiej sie wkrecal na obroty - pozatym zadnej innej roznicy.

Spalenie oleju jak bylo 1 l/1000 km tak zostalo 1l/1000km

Nic sie nie zepsulo, a wrecz bym powiedzial, ze sie naprawilo, bo Auto zaczelo lepiej chodzic- jakby sie przczyscilo.

Wszyscy mechanicy opowiadali mi ze tak sie nie robi, bo sie Auto bedzie sypac psuc i itd. itp.

A potem sie okazalo, ze sami sie dziwili, ze Auto tak dobrze chodzi.
Przejechalem tym Autem tak jeszcze z 50.000 km i nigdy nic sie mi nie zepsulo. Chlopak ktory kupil odemnie Audiczke lata juz chyba z dwa lata i jest zafascynowany. Nie wiem czy jeszcze jezdzi na 5W40 - nie sadze bo to drogie, ale na Auto nie narzeka.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 10:20:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Czyli jak pokazują doświadczenia innych jak i sama teoria można śmiało przejść z minerała na lepszy olej .... kwestia zrobienia tego z rozwagą i monitorowania co się dzieje z nowo zalanym olejem.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 10:43:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2005 14:34:34
Posty: 278
Lokalizacja: Warszawa
dokładnie tak jakw poprzednim poście eksperymentować mozna ale z rozwagą obserwując co się dzieje bo samochód składa się z tylu części że ten sam objaw moga powodować różne elementy

_________________
AUDI C4 2.8 aut.klim.abs AAH wersja USA ins.gaz. PRINS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: