Ooo, nareszcie można coś napisać

.
No dobra koniec żartów. Opcja awaryjnego odpalania na LPG jest różna w różnych instalacjach LPG. W przypadku Bingo po pierwsze musi być ta opcja aktywna w ustawieniach softu kompa LPG. Po drugie czynność awaryjnego odpalenia na LPG jest nieco inna, mianowicie: W momencie przekręcenia kluczyka, bez odpalania silnika przełącznik (a właściwie komp LPG) jest ustawiony w tryb automatyczny, trzeba w tym momencie przycisnąć przełącznik aby wyłączyć tryb automatyczny (zielona dioda zgaśnie). Teraz przyciskamy i przytrzymujemy przycisk na przełączniku, aż dioda ponownie się zapali (światłem ciągłym) i będzie słychać wyraźne stuknięcie elektrozaworów (czas przytrzymywania jest dość długi ok. 15s.) Natychmiast po zapaleniu się diody odpalamy silnik, który w tym momencie od razu pracuje na LPG. O ile na zapalenie diody czekamy dość długo, to odpalenie silnika należy wykonać natychmiast, bo po upływie dość krótkiego czasu ustawionego w sofcie (przeważnie ok. 1,5s.) komp LPG sam się przełączy na tryb automatyczny i silnik odpali na benzynie.
Co do problemu, to wygląda na to, że związany on jest z zasilaniem benzynowym, a nie bezpośrednio z LPG. To rzeczywiście może być czujnik temp. albo przez źle ustawioną emulację sondy lambda ECU zmodyfikował mapę wtrysku "pod gaz" i na ciepłym/gorącym silniku jest on lekko zalewany.
Co do diagnostyki to na allegro lub bezpośrednio w sieci np.
http://www.viaken.pl można kupić interfejs do podłączenia autka pod PC-ta w celu sprawdzenia błędów ECU itp. Koszt w zależności od modelu od 50 do 150 zł. Na tej samej stronie można też kupić interfejs do diagnostyki i ustawień LPG za ok. 50 zł. Do diagnostyki ECU służą różne programy; np. Vag-com, VWTool itp. natomiast do LPG, pod bingo jest odpowiedni program na stronie producenta sterownika
http://www.kme.com.pl w zależności od wersji sterownika M, S i daty produkcji należy użyć odpowiedniego programu. Na tej samej stronie jest opis działania sterownika LPG.