.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 15:08:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 2.5 TDI] Pedał sprzęgła ciężko pracuje.
PostNapisane: 15.cze.2006 19:26:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Koledzy mam problem z ciezko pracujacym pedalem sprzegla. Przypadlosc ta wystepuje od poczatku posiadania auta. Pedal ma pelny skok bierze wysoko ale chodzi wyjatkowo opornie. W zadnym innym aucie nie mialem tak ciezkiego sprzegla az normalnie boli noga. mechanik obejzal pobieznie i stwierdzil ze no rzeczywiscie ciezko chodzi ale tu jest jakis silownik i nie da sie tego podregulowac. co moze byc odpowiezdilne za taka sytuacje i jakich czesci przyjdzie mi ewentualnie szukac albo czy da sie to regulowac?

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2006 22:40:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Hmm, w porownaniu z innymi samochodami u mnie tez ciezko chodzi pedal sprzegla, zdazylem sie juz przyzwyczaic... Moze Audiole tak maja ;-)

Z tego co slyszalem mamy sprzegla hydrauliczne, a plyn do hydrauliki sprzedla jest brany z hamulcowego... (ktos mi tak mowil, ile w tym prawdy nie wiem, ale jak dla mnie brzmi logicznie, bo jak nie mialem cisnienia plynu hamulcowego - zdjecy jeden cylinderek, przewod byl zaslepiony patykiem :D to na wylaczonym silniku nie moglem go rozsprzeglic, zeby zrzucic bieg, musialem go bujnac, zeby zeskoczyl...)

Może jezeli chodzi Ci faktycznie za ciezko, to trzebaby wymienic ten plyn, albo pada Ci silownik od pedału (uzywka do mojego C4 kosztuje ok 50zl)...

To sa moje pomysly na ten problem, ale mechanikiem nie bylem i nie jestem, wiec moze gdzies sie myle i jakies pierdoly napisalem :peace: No chyba, ze mam rację :diabel:

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2006 22:49:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Albo wysprzęglik popuszcza już, albo sprzęgło zrobiło swoje i czas na jego wymianę.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2006 07:27:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Ja tak miałem w B4. Po wymianie kompletnego sprzęgła chodzi jak w masełko. Audi tak nie mają... Jest coś nie tak. Lepiej to zrób.

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2006 14:08:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Dokładnie - sprzęgło do wymiany. Wyrobione sprężyny docisku nie pracują już jak powinny i stąd większa siła potrzebna do rozsprzęglenia.

P.S. Jak kupowałem moją pierwszą audice (fakt, że sprzęgło nie hydrauliczne) to wciskając pedał zapierałem się o oparcie :D
I tak zanim dojechałem do domku złapało mnie kilka skurczy...
A po rozebraniu łożysko prawie przechodziło na drugą strone słoneczka ;-)

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2006 00:25:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
A ja bym sie nie zgodzil, po wymianietarczy i docisku sprzegla na nowe u mnie bylo to samo, tyle ze inaczej sprzeglo "bralo"... To niekoniecznie musi byc ta przyczyna, w escorcie mojego ojca jest zupelnie inaczej, tam lekko chodzi, jak w maslo bym noge wciskal :P tyle ze tam jest linkowe sprzeglo, a tutaj chodzi moze nie bardzo ciezko, ale jest wyrazna roznica w porownaniu do innych marek (w VW Passacie, ktorym tez czesto jezdzilem sprzeglo chodzilo juz znacznie lzej...

Podkreslam, ze sprzeglo, przynajmniej u mnie nie chodzi bardzo ciezko, ale jest odczuwalna roznica z innymi samochodami (w B4 1,9TDI znajomego chodzi tez podobnie, tyle ze tam nie wiem w jakim stanie jest tarcza i docisk)

Jeżeli u Ciebie pedal chodzi bardzo ciezko, to moze faktycznie silownik albo samo sprzeglo sie konczy, ale patrzac na moje doswiadczenia nie bralbym sie od razu za wymiane kompletnego sprzegla, tylko pobawilbym sie najpierw z silownikiem, bo koszt nie jest ogromny, a latwiej go wymienic i robocizna tez bedzie tansza...

Daj znac jak cos sie juz wyjasni, bo moze i u siebie cos pogrzebe... :D

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2006 08:27:34 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
masz kilka opcji do sprawdzenia.
pierwsza. dobrana zla tarcza ( za gruba) i docisk nie odbija do konca a zeby wysprzeglic musisz go docisnac "do dna" czyli do konca zakresu jego pracy gdzie sprezyny najsilniej odbijaja.
druga opcja , tulejka po ktorej chodzi ramie lozyska docisku zatarla sie z ramieniem
trzecia opcja. w jakis sposob sklinoany lub zatarty silownik w skrzyni
czwarta opcja. zatarty lub zblokowany tlok przy pedale sprzegla


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2006 11:57:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Dzieki wszystkim za refleksje. Dodam jeszcze ze mam wyciek miedzy silnikiem i skrzynia wiec podczas naprawy zerknie sie na sprzeglo tyle ze wyciek jest niewielki i tak jakos schodzi....... nie wiem czy bylo juz wymieniane sprzeglo w tym aucie. Nie wiem czy dobrze zrozumialem cie Hans ale chyba grubosc sprzela jest ok bo wysprzegla wysoko a nie na koncy skoku i nie ma z tym problemu tzn z wysprzegleniem ale sila potrzebna do operowania pedalem jest wyraznie zbyt duza. Hamulce tez mam w sumie do du.... wiec moze rzeczywiscie serwo pada sam juz nie wiem. Oczywiscie poszukam mechanika ale z nimi to jest tak ze przed przyjeciem auta wiedza wszystko ale juz nastepnego dnia pietrza sie trudnosci i rosnie lista niepotrzebnie wymienionych czesci....Ciekwszy problem mam za to z klima...dzial ok przez 30 minut a potem w aucie robi sie cieplo i duszno... manualne podkrecenie obrotow wiatraka daje wiekszy halas wynikajacy z jego pracy ale przez kratki prawie nic nie leci.... wystaczy wlaczyc i wylaczyc klime badz zaplon i klima zaczyna intensymnie chlodzic a i nawiew tez dziala.....rece opadaja :|

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2006 12:01:49 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
podlacz pod VAG ... bedziesz madrzejszy :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2006 12:18:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Tak musze zrobic ale na klimatroniku jak sprawdzalem to nie pokazalo mi zadnych bledow.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2006 12:19:17 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a filtr przeciwpylkowy byc wymieniany ? :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2006 13:05:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Tak ale trudno powiedziec ze byl wymieniany.....jak kupilem auto to go wcale nie bylo ktos go usunol jak sie zabrudzil... teraz mam filtrona jest czysty.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2006 13:20:34 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to go wyjmij i sprawdz bez fitra jak to chodzi, wzglednie wyczysc parownik bo moze on jest zasyfiony


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: