.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 06:27:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [All] Pomiar temperatury za intercoolerem
PostNapisane: 17.cze.2006 14:31:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
W jednym z tematów (cichcem zamkniętym przez moderatora :D ) padło stwierdzenie "pomiaru temperatury za intercoolerem".

Troche mnie to zainteresowało.... więc ruszyłem doope do swojej skodziny i sprawdziłem producenta IC.

Na jego stronie znalazłem poszukiwane dane...ale chyba jakie "naciągane", bo róznica jest dość znaczna iędzy fabrycznym a wymienionym.

Pytanie:
Czy ktoś już mierzył taką temperaturę "domową" metodą, jak to robił i jakie ma wyniki... ?

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2006 14:51:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
nie wiem co procutent mowi/obiecuje :D ,tak VAG'iem w blokach mam przy butowaniu za IC ok.40st z Lukasikeim badalismy
a ty jak zmieniles IC to trzeba bylo sprawdzic przed i po wymianie....
wartosci na papierku/deklarowane czasami sa inne niz w rzeczywistosci i to nie tyczy sie tylko IC...
powiem ci ze auto takiej jednej marki mialo po programie ponad 100st za IC :peace: bo w tym aucie ORI IC jest spie...ny

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2006 15:33:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Tu jest link do do IC jaki mam wstawiony obecnie:

http://www.kylarjonson.se/intercooler/skoda_octavia.asp

Czy jest to wartość realna ?

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2006 16:55:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
moze i mozliwe nie wiem,9 stopni malo troszke
podepinj VAG'a i przejedz sie i zobaczysz do ilu schodzi temp za IC
tylko ze temperatura w ukladzie jest zalezna od temperatury otoczenia
inna bedzie przy np przy 0st,+15,+30st
napewno nie bedzie mniejsza od teperatury otoczenia a jaka roznica bedzie miedzy temperatura otoczenia a za IC to zalezy jak dobry/wydajny jest IC

jak np.turbo puszcza olej na zimna strone i IC jest zaolejony to tez traci na wydajnosci

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2006 17:28:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
W sobotę nie dało już rady umówic się na jazdy testowe w moim lokalnym serwisie skodziny... ale na poniedziałek znaleźli 30 minut wolnego.

Przejadę się po mieście i solidnie przegonie po trasie Chełm-Piaski.
Wyniki wstawię.

Chciałem porównać to z seryjnym IC wstawianym w RS... ale w Lublinie u Danelczyka już nie mają niestety. Sprzedany.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2006 18:38:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Potrzebujesz miernika elektronicznego - uniwersalnego multimetru z pomiarem temperatury termoparą. Miernik najlepiej z pamięcią najwyższego pomiaru. Termoparę przykręcasz pod opaską i pod wężem ale tak ją wyginając, aby znalazła się blisko środka rury. I do dzieła.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2006 18:46:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
2.2T 20v ma w przepustnicy wstawony czujnik i mozna VAG'iem z logow zczytac,1.8 tez powinno miec ale pewny nie jestem

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2006 18:48:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Coś takiego ?

http://www.allegro.pl/item109976155_mie ... ancja.html

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2006 18:54:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Wystarczy CI takiza 19,99, ale nie będziesz miał pamięci max odczytu. Ja takim mierzyłem nie raz...a nawet do pomiaróe EGT - temperatury spalin też się nadaje, ale tylko na chwilowe pomiary, bo spaliny łatwo upalają końcówkę termopary.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 12:49:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Jednak silniki 1.8T 20V posiadają czujniki temperatury na dolocie oraz ciśnienia.

No i juz mam dane:

Na odcinku Chełm <----> Biskupice dość agresywnej jazdy, VAG pokazywał temperaturę od 12.0 C do 16.0 C

Miasto, tu już większe zakresy.... 15.0 C do 35.0 C

Temeratura na zewnątrz około 30-33 C, słoneczko.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 15:37:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
bezduszny napisał(a):
Jednak silniki 1.8T 20V posiadają czujniki temperatury na dolocie oraz ciśnienia.

No i juz mam dane:

Na odcinku Chełm <----> Biskupice dość agresywnej jazdy, VAG pokazywał temperaturę od 12.0 C do 16.0 C

Miasto, tu już większe zakresy.... 15.0 C do 35.0 C

Temeratura na zewnątrz około 30-33 C, słoneczko.

Zastanawiam się jak w IC bez chłodzenia wodą można uzyskać temperaturę niższą niż temperatura otoczenia. :?:

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 15:47:57 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
pewnie za IC powietrze sie mocno rozpreza :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 15:51:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
No ale aż tak :?: To jeszcze trochę i lodówkę tam można będzie zrobić :P

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 15:58:26 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie no zartuje :) teoretycznie jest to mozliwe ale bez sensu bo cala energia sprezania powietrza poszlaby w powietrze a przeciez chodzi o doladowanie silnika. takze cos Ci ten VAG Bezduszny pokazywal chyba w innej walucie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 17:36:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
No tak.

Problem powstał nie w temperaturze jaką pokazał VAG (pokazał właściwą)ale w określeniu temperatury początkowej (otoczenia).
Należy wiąć też pod uwagę wydajność samego IC.... a nie jest seryjny.

Zanim serwisant wszedł ze mną do samochodu na jazdę postał on kilka czy kilkanaście minut na słoneczku przed salonem.
Jest koloru czarnego....

Po wejściu do samochodu termometr pokazywał około 30 C. (+/- 3 C)

A teraz troche teorii i wyliczeń z fizyki (liceum).
Przy zassaniu powietrza o temperaturze 20 C, następnie sprzężeniu go do 1 bara, temperatura wyniesie teoretycznie 40 C

P1xV1/T1 = P2xV2/T2

P- ciśnienie
V- obiętość
T- temperatura

Po podstawienu do wzoru wychodzą nam wyniki, że silnik o pojemności 2000 cm3 otrzymuje tylko 1777 cm3.

Po obniżeniu przez IC o 10 C i ponownym wyliczeniu... wynik będzie 2666 cm3


Dla wiarygodności wyników z VAG'a należy dokładnie ustalić jaka jest temperatura zasysanego powietrza w trakcie jazdy w trasie lub w mieście.

Jak to zrobić w miarę wiarygodnie ?

EDIT:

Na dobrą sprawę powinno się do precyzyjnych obliczeń wziąć pod uwagę współczynnik "chłodzenia wiatrem"

powtarzam: "chłodzenia wiatrem", a nie "chłodzący wiatru"
tu jest przykładowe przeliczanie : http://www.rwic.und.edu/metresources/windchill.html

Zresztą, sama wielkość (rozmiary) intercoolera ma ogromne znaczenie(nie wspominająć o jakości materiałów użytych do wykonania go):
to jest dla silników 2.5 TDI : http://www.allegro.pl/item110059981_int ... 5_tdi.html

a ten jest raptem do 1.8 : http://www.kylarjonson.se/intercooler/skoda_octavia.asp

_________________
www.xj-jeep.pl


Ostatnio edytowano 19.cze.2006 20:12:21 przez bezduszny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 20:08:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
nie mozna po prostu odczytać vagiem jaka jest temperatura powietrza wpadającego do przepustnicy?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: