No tak.
Problem powstał nie w temperaturze jaką pokazał VAG (pokazał właściwą)ale w określeniu temperatury początkowej (otoczenia).
Należy wiąć też pod uwagę wydajność samego IC.... a nie jest seryjny.
Zanim serwisant wszedł ze mną do samochodu na jazdę postał on kilka czy kilkanaście minut na słoneczku przed salonem.
Jest koloru czarnego....
Po wejściu do samochodu termometr pokazywał około 30 C. (+/- 3 C)
A teraz troche teorii i wyliczeń z fizyki (liceum).
Przy zassaniu powietrza o temperaturze 20 C, następnie sprzężeniu go do 1 bara, temperatura wyniesie teoretycznie 40 C
P1xV1/T1 = P2xV2/T2
P- ciśnienie
V- obiętość
T- temperatura
Po podstawienu do wzoru wychodzą nam wyniki, że silnik o pojemności 2000 cm3 otrzymuje tylko 1777 cm3.
Po obniżeniu przez IC o 10 C i ponownym wyliczeniu... wynik będzie 2666 cm3
Dla wiarygodności wyników z VAG'a należy dokładnie ustalić jaka jest temperatura zasysanego powietrza w trakcie jazdy w trasie lub w mieście.
Jak to zrobić w miarę wiarygodnie ?
EDIT:
Na dobrą sprawę powinno się do precyzyjnych obliczeń wziąć pod uwagę współczynnik "chłodzenia wiatrem"
powtarzam: "chłodzenia wiatrem", a nie "chłodzący wiatru"
tu jest przykładowe przeliczanie :
http://www.rwic.und.edu/metresources/windchill.html
Zresztą, sama wielkość (rozmiary) intercoolera ma ogromne znaczenie(nie wspominająć o jakości materiałów użytych do wykonania go):
to jest dla silników 2.5 TDI :
http://www.allegro.pl/item110059981_int ... 5_tdi.html
a ten jest raptem do 1.8 :
http://www.kylarjonson.se/intercooler/skoda_octavia.asp