.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.maja.2025 20:36:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AAR] Silnik stukanie :-(
PostNapisane: 02.lip.2006 08:55:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 09:49:13
Posty: 24
Lokalizacja: Brzozów
Witam.
Ostatnio z zona gadalismy jakie audi to fajne auto - nic sie nie psulo jezdzi i jezdzi, bylem u mechanika na przegladzie diagnoza nic nie trzeba robic - git. Wczoraj tak profilaktycznie otworzylem maske i slysze stukanie :-( Dochodzi ono z okolic silnika gdzies kolo ostatniego cylindra (patrzac z przodu auta). Stukanie nie jest glosne - wewnatrz samochodu go nie slychac. Podczas zwiekszania obrotow wydaje mi sie ze stukanie tez przyspiesza. Wycisniecie sprzegla nic nie daje - stuka dalej. Silnik chodzi rowno, przy wyzszych obrotach wszystko jest ok tzn nie szarpie silnikiem wszystko git. Oleju dolewam tak ok 1l na 15000km, autko jedzie ladnie przyspiesza fajnie wszystko ok. Pojechalem zaraz wczoraj do mechanika - niestety nie wie co jest kazal jezdzic dalej i sprawdzac czy sie nie nasila. Mowil zeby wymienic przewody WN (chociaz mowil to raczej bez przekonania ze to pomoze). Co to moze byc i ile kasiory mam szykowac - moze ktos z klubowiczow mial podobny problem.

Pozdrawiam Pawel

_________________
Audi 100 C4 92' silnik AAR 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 09:14:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
1. zmień mechanika odrazu!
2. uzupełnij stan oleju na max
3. kiedy wymieniałeś olej?

- jeśli nie to sworzeń vacuum pompy stuka.
- jesli nie to stuka któryś samoregulator (a w r5 dalej osadzone cylindry dostaja większej temperatury więc łatwiej przegrzać samoregulatory).

nie panikuj niezbiedniejesz ;-)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 10:30:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2006 17:41:55
Posty: 74
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka
Mam to samo w 2.0 ABT :(
pozdrawiam :):

_________________
OOOO Cztery pierścienie to brzmi dumnie OOOO
http://ltomek.fotosik.pl/albumy/2854.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 10:53:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
ltomek napisał(a):
Mam to samo w 2.0 ABT :(
pozdrawiam :):


a skąd wiesz że to samo :P

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 11:43:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2006 17:41:55
Posty: 74
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka
Moge sie mylic ale mam dokładnie takie same objawy jak u kolegi Pawlagl, co ciekawsze u mnie niema vacu , powymieniałem szklanki i dalej "dizelek" czy jest taka opcja że na głowicę przyszedł czas, aha jak sie rozgrzeje to troche cichnie, niejest to cykanie tylko typowy klekot z ostatniego w moim przypadku 4 garka. Może kolega Mauzer podrzucił by jakąś recepte bo po postawch widac że w sprawach audi jest dośc obeznany, i tak trzymać :peace:
pozdrawiam :D

_________________
OOOO Cztery pierścienie to brzmi dumnie OOOO
http://ltomek.fotosik.pl/albumy/2854.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 11:48:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
ltomek napisał(a):
Może kolega Mauzer podrzucił by jakąś recepte


eee, ja się nie znam, a wogóle co cię będe straszył pękniętymi tłokami itp ;-)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 13:50:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2006 17:41:55
Posty: 74
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka
Kucze ale jak bym miał pękniety tłok to by spręzanie było do bani a jest prawie książkowe. I tak właśnie w głowe zachodze , chyba wiemienie głowice ale będą jajka jak niepomoże :/
pozdrawiam :P

_________________
OOOO Cztery pierścienie to brzmi dumnie OOOO
http://ltomek.fotosik.pl/albumy/2854.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 13:56:49 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sprawdz cisnienie oleju a poza tym osluchaj dobrze silnik przez kij albo stetoskop zeby dokladnie zlokalizowac stuki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 13:57:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jak są padnięte panewki to sprężanie może być ok ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2006 18:56:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 09:49:13
Posty: 24
Lokalizacja: Brzozów
Mauzer napisał(a):
1. zmień mechanika odrazu!
2. uzupełnij stan oleju na max
3. kiedy wymieniałeś olej?

- jeśli nie to sworzeń vacuum pompy stuka.
- jesli nie to stuka któryś samoregulator (a w r5 dalej osadzone cylindry dostaja większej temperatury więc łatwiej przegrzać samoregulatory).

nie panikuj niezbiedniejesz ;-)


1) Sorry ale nie znasz goscia, robie u niego samochody juz > 3 lata i zawsze jest OK. Przede wszystkim gosc nie olewa roboty i nie patrzy tylko na to ile zarobi tylko interesuje go zadowolenie klienta. Akurat mechanior jest dobry z takich rzeczy jak silniki, skrzynie za to gorszy w elektronice (tu mam innego specjaliste)
2) Oleju na maxa nie dolewam zeby simmeringi nie puscily - wydaje mi sie ze optymalny stan jest w polowie miarki
3) Olej byl wymieniany jakis miesiac temu

Dzis tez bylem u mechanika (akurat samochod brata) posluchalismy silniczka stukanie zmienilo sie - dzwiek jest inny. Jutro kupuje kable WN (tak czy tak mialem kupic - LPG....) i zobaczymy moze to cos zmieni. Jak nie zmieni to sie narazie nie przejmuje zobaczymy jak sie sytuacja rozwinie ...

_________________
Audi 100 C4 92' silnik AAR 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2006 08:43:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.gru.2004 12:43:35
Posty: 394
Lokalizacja: Elbląg
Auto: A6 Allroad
Pawelgl napisał(a):
Mauzer napisał(a):
1. zmień mechanika odrazu!


1) Sorry ale nie znasz goscia, robie u niego samochody juz > 3 lata i zawsze jest OK. Przede wszystkim gosc nie olewa roboty i nie patrzy tylko na to ile zarobi tylko interesuje go zadowolenie klienta. Akurat mechanior jest dobry z takich rzeczy jak silniki, skrzynie za to gorszy w elektronice (tu mam innego specjaliste)

W zasadzie popieram Mauzera bo mechanik coś chyba mało obeznany.

_________________
AUDI A6 Allroad - CDYA
pozdruffka adadur


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2006 09:25:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
adadur napisał(a):
Pawelgl napisał(a):
Mauzer napisał(a):
1. zmień mechanika odrazu!


1) Sorry ale nie znasz goscia, robie u niego samochody juz > 3 lata i zawsze jest OK. Przede wszystkim gosc nie olewa roboty i nie patrzy tylko na to ile zarobi tylko interesuje go zadowolenie klienta. Akurat mechanior jest dobry z takich rzeczy jak silniki, skrzynie za to gorszy w elektronice (tu mam innego specjaliste)

W zasadzie popieram Mauzera bo mechanik coś chyba mało obeznany.


Też poprę Mauzera.Mechanik może dobry ogólnie ale o Audi niewiele chyba wie.
Ja też stawiam na popychacz pompy Vacum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2006 10:36:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Pawelgl napisał(a):
Jutro kupuje kable WN (tak czy tak mialem kupic - LPG....) i zobaczymy moze to cos zmieni.


powodzenia, ja już się nic nie odzywam ;-)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2006 13:05:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
Pawelgl napisał(a):
Dzis tez bylem u mechanika (akurat samochod brata) posluchalismy silniczka stukanie zmienilo sie - dzwiek jest inny. Jutro kupuje kable WN (tak czy tak mialem kupic - LPG....) i zobaczymy moze to cos zmieni. Jak nie zmieni to sie narazie nie przejmuje zobaczymy jak sie sytuacja rozwinie ...


Powodzenia dla twojego mechanika i jego genialnych pomysłów :P

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2006 16:53:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2005 19:49:28
Posty: 266
Lokalizacja: Miechów
Pytalem Czaka Norisa na czacie i mowil ze jak nie pomoga przewody WN to trzeba sprawdzic czy wal o blok sie nie obija...
Dolej oleju na MAX i nic sie nie boj!! jak nie przestanie stukac to wyjmij popychacz z pompy i jak dalej bedzie głosno to wymien popychacze.( Zakladajac oczywiscie ze cisnienie ojelu nasz w normie ale watpie zeby bylo inaczej)

_________________
A90 2.3 NG było
A4 B5 AFN jeszcze jest.
A4 b6 AVF AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: