hans napisał(a):
a jak to sie ma do powstawania piany z oleju ktora to ma wplyw na zuzycie oleju ? bo przeciez o tym jest temat
Odwrotnie. Olej sie pieni kiedy stracił swoje właściwości. Powodem tego może być wysoka temperatura oraz zmiany chemiczne (dostanie się do oleju jakiegos środka chemicznego).
Odporność na pienienie....
To bardzo ważna własność oleju smarowego. Gdy w trakcie eksploatacji powstanie w układzie olejowym silnika piana, następuje przerwanie "filmu" olejowego i zanik przepływu oleju, co może doprowadzić do wystąpienia zjawiska smarowania granicznego. Prowadzi ono do zwiększonego zużycia silnika, a w skrajnym przypadku nawet do zatarcia. Główną przyczyną tworzenia piany jest obecność w oleju wody lub płynu chłodniczego. Metodologia oznaczania odporności na pienienie polega na pomiarze skłonności oleju do tworzenia piany i ocenie stabilności powstałej piany. Badanie prowadzone jest w określonej sekwencji temperatur, symulującej graniczne warunki pracy silnika. Badanie prowadzone jest w trzech temperaturach:
w 25° C
w 95° C
w 25° C po badaniu w 95° C.
W nowoczesnych olejach skłonność do tworzenia piany kształtuje się na poziomie:
10cm/50cm/10cm.
Stabilność zaś na poziomie:
0/0/0.
Co do resztek powstających po spalaniu LPG przez silnik to poszukam dokładnego opisu co zachodzi i jakie dokładnie związki pozostają. Wstawie to jutro, bo precyzyjne opisy mam w firmie.
EDIT:
Tu wstawiłem skopiowany sam skrót informacji o samych tylko "uszlachetniaczach". Można doczytać.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 406#928406
Wiedza szczegółowa jest ogromna i na codzień nie jest potrzebna. Jeżeli jesteś naprawdę szczegółowo zainteresowany to moge podać telefon do odpowiednij osoby ze Statoil'a.